UFO-mitologia.docx

(829 KB) Pobierz

Kim są istoty z innego wymiaru ?!

Większość grup lub ruchów New age opisuje istoty świetliste lub innowymiarowe jako rodzaj duchów, duchowych istot, mających różne możliwości, jest to podstawa New age ! W tym momencie trzeba podkreślić jeden ważny aspekt zjawiska New age, jest ono wielce wyczulone na wszelką religijność ! Wystarczy, że się człowiek określi jako wyznawca jakiegoś bóstwa hinduistycznego, jakiegoś ducha z planety duchowej w innym świecie bądz wymiarze, określi siebie jako łącznika z UFO istotami lub okrzyknie wyznawcą "planetarnej świadomości" i droga do środowisk new age stoi otworem ! Problem się zaczyna gdy pojawia się prawdziwa siła duchowa pochodząca od Nad Istoty, wtedy wyznawcy new age czyli istot innowymiarowych stają się zaniepokojeni, ta prawdziwa siła/Duch jest związana z całą historią chrześcijaństwa, ta prawdziwa siła duchowa/Byt odpowiada za cały świat, jest jego Stwórcą, jako Stwórca ma różne możliwości wpływu na istoty które należą do Niej. Ci którzy są wychowankami Tej Super Istoty, którzy identyfikują się z tą prawdziwą duchowością odbierani są jako zagrożenie lub tzw. "zli ludzie" , bo zakłócają tym z New age spokój trwania w 'transie", w niewiedzy, w łączeniu się z istotami czy siłami innowymiarowymi...
 

http://4.bp.blogspot.com/-9OfLQYo3UY0/UbyUQCkCFrI/AAAAAAAACMk/YvLjSnzxmk0/s320/ambum-stone.jpg



Temat istot innowymiarowych jest tematem rzeką, ciężko tu wytłumaczyć o jakie istoty chodzi i kim naprawdę są, ale można starać się opowiedzieć jaki wpływ to zjawisko lub te byty wywierają na nas i naszą rzeczywistość, należy wspomnieć o możliwości istnienia bytów inteligentnych, niematerialnych kontrolujących materialne statki między wymiarowe, które za ich pomocą i za pomocą tej ich „technologii” mogą przemieszczać się przez różne wymiary, przestrzeń i czas, jednak wielu badaczy ciągle nie może przyjąć do wiadomości, lub nie chce z wielu różnych powodów przyznać, że to zjawisko ma silny związek z religią... Oczywiście musimy się zastanowić jaką definicją określamy wyraz "religia" a jaką "istoty innowymiarowe" ?

 

UFO (ang. Unidentified Flying Ob­jęci) - termin stworzony przez Edwar­da J. Ruppelta, byłego kapitana USAF, w celu zastąpienia określenia flying Saucer - powszechnie stosowanego od 1947; w języku pol. używa się określenia będą­cego dokładnym tłumaczeniem tego ang. zwrotu: „Niezidentyfikowany Obiekt La­tający" (NOL). Na podstawie kontaktu z pojazdami kosmicznymi („latającymi talerzami"), pochodzącymi rzekomo z cy­wilizacji pozaziemskich, mówi się także o kontaktach z ich pasażerami, nazywa­nymi: EBE (Extraterrestrial Btological Entitteś), ET, ufonautami, humanoidami,



kosmitami czy — i ta nazwa jest może naj­bardziej trafna, gdyż najmniej przesądza o naturze zjawiska - Obcymi (Aliens),

Wg ufologów, którzy coraz częściej aspirują do rangi naukowców, wypowia­dając się na forum akademickim, już ok. 10 min ludzi było świadkami pojawienia się UFO; najstarsze doniesienia o „lata­jących talerzach" (widywanych na niebie zagadkowych obiektach latających) się­gają dalekiej przeszłości, np. doby rene­sansu; zależy to zresztą od interpretacji dokonywanej retrospektywnie przez ufo­logów, którzy potrafią się dopatrzyć na rozmaitych średniow. rycinach czy renes. obrazach dowodów na istnienie obiektów latających z innych cywilizacji; często ta interpretacja jest swoistą inwersją w klu­czu jakiegoś przedefiniowania zjawisk in­terpretowanych do tej pory teologicznie, np. ukazywania się aniołów, manifestacji demonów czy nawet objawień (np. ma­ryjnych), które odtąd reinterpretuje się właśnie jako zjawiska UFO; nadużycie to nie spotkało się do tej pory z żadną po­ważniejszą reakcją katol. teologów.

Taka reinterpretacja wynika jednak zwykle z wcześniejszych założeń, że kos­mici rzekomo założyli wszystkie „ziem­skie" religie i kultury, stąd język religii oraz kultur interpretuje się w kluczu ufo-logicznym, co rozpoczął już E. von Dani-ken (np. bibl. wizja Ezechiela opisywała statek kosmiczny, gwiazda betlejemska to latający pojazd, aniołowie to kosmici). Tymczasem samo pojęcie UFO oznacza w istocie „zjawisko nieznane" (oceultus), które może być postrzegane - nie bez racji obiektywnych - jako doświadczenie okul­tystyczne czy spirytystyczne; można je więc interpretować z punktu widzenia te­ologii czy demonologii, a nie odwrotnie;


 

taka interpretacja oczywiście nie wyklucza „zwykłych" interpretacji, np. fizykalno--biologicznej czy psychologicznej.

1. Rozróżnia się co najmniej 5 rodza­jów hipotez wyjaśniających zjawisko UFO:

1° oszustwa i kamuflażu - np. oszu­stwo dla zysku i sławy lub eksperymen­ty z nową bronią, ukrywane przez rządy i państwa.

2° fizykalno-biologiczna - wyżej roz­winięte życie, inteligencja na wyższym poziomie.

To, co nazywa się „niezidentyfikowa­nym obiektem latającym" nie jest w istocie ani obiektem, ani też latającym; potrafi, jak pokazują rzekome zdjęcia, zdemateria­lizować się, a ponadto łamie powszechnie przyjęte zasady ruchu (J. Vallee). Z punk­tu widzenia fizyki nie potrafimy tego wy­tłumaczyć i przypomina to magię; pojawia się pytanie wynikające z samego opisu zja­wiska: magia czy supertechnika? niewytłu­maczalna „materializacja" i „demateriali­zacja" UFO (jak w dawnym spirytyzmie) sugeruje, że obiekty te poruszają się raczej poza przestrzenią i czasem niż normalnie w przestrzeni; jak stwierdza wybitny fizyk C. Sagan, który odrzuca jednak możliwość odwiedzin z kosmosu, „cywilizacje wy­przedzające nas o setki lub miliony lat po­winny mieć naukę i technikę na poziomie tak dalece przekraczającym nasze obecne możliwości, że dla nas byłyby magią" (D. Ash, P. Hewitt, Ludzie jak bogowie, Byd­goszcz 1997).

Obliczywszy, że w samej naszej galak­tyce jest ok. 10 tysięcy milionów planet godnych zbadania, Sagan uważa, że od­wiedzenie ich wszystkich przekraczałoby zdolności nawet cywilizacji najwyżej roz­winiętych; wykluczone jest także — jak się




wydaje - przemieszczanie się w konwen­cjonalny sposób mieszkańców innych cy­wilizacji, gdyż ogrom kosmosu na to nie pozwala; taką możliwość sugerował Daniken, który twierdził, że jeśli UFO potrafią osiągnąć prędkość zbliżoną do prędkości światła, mogłyby wykorzystać spowolnie­nie upływu czasu przewidziane przez teo­rię względności; jednakże ze względu na potrzebę zużycia ogromnej ilości energii wydaje się to niemożliwe; sceptycy trak­tują trudności związane z podróżami mię­dzygwiezdnymi jako argumenty przema­wiające przeciw wizytom gości z kosmo­su; potrzebna jest więc nowa fizyka i nowa biologia. Randles, odwołując się do nowej biologii, aby wyjaśnić temat por­wań przez UFO, posłużyła się koncepcją pola morfogenetycznego R. Sheldrake'a, autora popularnego w New Age.

Obcy sprawiają ponadto wrażenie, że dokładają wszelkich srarań, abyśmy nie widzieli, jak naprawdę wyglądają, kim są i jakie są ich prawdziwe zamiary; w tym świetle pojawiają się rozmaite „spiskowe teorie", jak np. ta, że przybywający na zie­mię kosmici realizują program genetycz­nej manipulacji ludzkości (B. Hopkins).

3° antropologiczno-psychologiczna— mit kultury XX w.

Wg antropologów kulturowych nie tylko obfitość informacji o UFO, ale na­wet szeroka krytyka tego zjawiska świad­czy o jego znaczeniu, mimo iż odrzuca się tu realizm podstaw zjawiska UFO w każ­dej postaci; niektórzy wprost łączą mity i legendy (np. o królu Arturze) z fenome­nem UFO; polifoniczny dyskurs o UFO odzwierciedla stan kulrury: niemożność uchwycenia prawdy, poetyka nonsensu, niepewność, fragmentaryczność i niespój­ność - wszystko to zbliża się do języka

 

 

w stylu „wieży Babel", jaki oferuje post­modernizm.

W optymistycznej interpretacji CG. Junga (Nowoczesny mit-, Kraków 1982) kontakty z kosmitami są projekcją nieświa­domości; są bowiem zadziwiająco absur­dalne, bez jakiegokolwiek celu lub zada­nia, co przypomina percepcję świata lu­dzi będących w hipnozie; przypomina to spotkanie z postaciami pochodzącymi ze świata nieświadomości, z symbolami nie­znanego świata lub z podziemnym świa­tem chaosu i ciemności. Wg K. Wilbera, jednego z twórców psychologii transper-sonalnej, chodzi tu być może o swoiste skrzyżowanie doświadczeń archetypowych (jungowska interpretacja UFO jako ma­nifestacji archetypów) z doświadczenia­mi narcystycznymi czy egocentrycznymi (interpretacja S. Freuda). Kulturoznawcy, odwołując się gł. do psychoanalizy, pod­kreślają „kompensacyjny" i terapeutyczny charakter ufologicznych doświadczeń.

4° psychologiczno-parapsychologicz-na - manifestacje energii „psychicznej".

Ufologowie przypisują zwykle zjawi­ska paranormalne związane z UFO wy­sokiej technice kosmitów; można więc założyć, że status dowodów ufologicz­nych jest podobny do statusu dowodów zjawisk paranormalnych także dlatego, iż w zjawiskach UFO występują zjawiska parapsych. (lub im towarzyszą); ponadto jeden i drugi typ zjawisk łamie znane pra­wa fizyki (natury), co skłania do tworze­nia nieweryfikowalnych na razie hipotez, które odsyłają bardziej do przyszłego roz­woju nauki niż do aktualnych i przekony­wujących dowodów; zjawiska parapsych. przedstawiane w relacjach UFO należą zwykle do 2 podstawowych kategorii:


a)              zjawiska parapsych. niezwiązane bezpośrednio z UFO (np. zjawiska pol-
tergeist, czyli niezidentyfikowane hałasy lub przemieszczanie się przedmiotów
w domu); może dojść do nich nagle po spotkaniu z UFO bądź też świadek bli­
skiego spotkania ma za sobą wiele prze­ żyć parapsych. z przeszłości (czasem od wczesnego dzieciństwa).

b)              zjawiska parapsych., które zachodzą
typowo podczas spotkań z UFO, w tym komunikacja telepatyczna, lewitacja, prze­
chodzenie materii przez materię oraz ta­jemnicze uzdrawianie.

Istnieje wiele relacji spotkań z kosmi­tami związanych z paranormalnym uzdra­wianiem czy pismem automatycznym. K. Ring odnalazł analogie pomiędzy do­niesieniami o doświadczeniach bliskich śmierci a doniesieniami o UFO. J.G. Melton łączy wszelkie opowieści o podró­żach astralnych z późniejszymi opowieś­ciami o UFO.

Badania psychologiczno-socjologiczne (np. harwardzldego psychiatry prof. J. Ma­cka) nie potwierdziły hipotezy, że w UFO wierzą głównie osobnicy chorzy, nieszczęśliwi, skłonni do myślenia w prymitywnych kategoriach, znajdujący się na marginesie społ., odrzucający społeczeństwo czy ob­noszący się z ekstrawaganckimi poglądami (por. J.E. Mack, Uprowadzeni. Bliskie spot­kania IVstopnia, Warszawa 1994).

Potwierdzona została natomiast hipo­teza, że osoby wierzące w UFO interesują się jednocześnie innymi „alternatywny­mi rzeczywistościami", jak np. astrologią czy okultyzmem; częściej też twierdzą, że widziały UFO osobiście i bardziej wierzą w prawdziwość doniesień mediów na ten temat. Wykazano też, że osoby maltreto-

 

wane w dzieciństwie, i z tej racji mające skłonność do dysocjacji psych., mają większą skłonność do uznawania real­ności UFO, zwł. że ingerencja UFO jest również traumatyczna i dotyczy nierzad­ko dzieciństwa, stając się coraz częściej udziałem dzieci w doświadczeniu tzw. bed-room vistors, czyli „gości w sypialniach" (por. J. Fiebag, Kontakt Uprowadzenia do UFO w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, Warszawa 1996).

5° okultystyczno-spirytystyczna (np. demonologiczna) lub inne „religijne" czy „metafizyczne" interpretacje - UFO jako aniołowie, Matka Boża, mist. światło.

Wielu badaczy (np. Whitemore) wi­dzi podobieństwo doświadczeń UFO do szamanizmu, który jest najstarszą formą spirytyzmu; demonologiczne — w ujęciu chrzęść. - interptetacjc zjawiska UFO wy­stępują gł. w literaturze protest. (K. Koch), ale też w prawosł. (S. Rosę); autorzy pro­test, często przekonani są, że natura UFO jest demoniczna — demony potrafiły za­władnąć ludźmi w tych doświadczeniach, a nawet próbowały ich zabić w przypadku nieposłuszeństwa (C. Wilson, J.Weldon); wg ewangelickiego znawcy okultyzmu, Kocha, „wyjaśnienie, że o istotach UFO należy myśleć jako o zmaterializowanych demonach, jest najbardziej usprawiedli­wione" (K. Koch, Okkultes ABC, Agla-sterhausen 1988).

Interpretacje te wzmacnia fakt, że do kontaktu z kosmitami dochodzi często w channelingu, będącym formą spiryty­zmu, lub w kontakcie parapsych., induko­wanym np. przez zwykłą hipnozę, a ci, któ­rzy doświadczyli tego kontaktu już wcześ­niej najczęściej zaangażowani byli w jakieś doświadczenia mist. czy pseudomist. (J.B.

 

Renard, Les extraterrestres, Paris 1988); ten kontakt nie jest zwykle bezinteresowny, ale jest motywowany poszukiwaniem własnej boskości u tych, którzy ją jakby posiadają i mogą nią rzekomo obdarować.

W pewnych przypadkach rodzi się za­tem idolatryczny kult kosmitów; dlatego wiele ruchów urologicznych zalicza się do kategorii nowych ruchów relig. czy sekt; sek­ty relig. zainspirowane UFO głoszą często relig. synkretyzm (w sensie pseudosyntezy znanych ludzkości wielkich religii); do UFO-kultów najczęściej zalicza się: Antrovis, Towarzystwo Aetherius (Aetherius Society), Akademia Nauki Unarius (Unarius Academy of Science), raellanizm, ruch Urantia (por. M. Horodyski, UFO ~- mit współczesności, Nomos. Kwartalnik Reli­gioznawczy" 2000 nr 30-31).

Często ofiara tzw. porwania (uprowa­dzenia) przez UFO staje się świadkiem kontaktowym lub relig. wyznawcą, mimo, że „byty UFO" działają zwykle poprzez przemoc, np. przy uprowadzeniu na „sta­tek kosmiczny"; czasami jest to „przemoc seksualna" (jak u średniow. demonów -inkubów i sukkubów) niż „przemoc tech­niczna" w celu porywania na „neutralne" eksperymenty i badania; niekiedy chodzi o zwykły kontakt czy dotyk. Wiele jednak wskazuje na to, że w każdym przypadku jest to rodzaj inicjacji, po której następuje radykalna egzystencjalna przemiana czy swoista „konwersja". J.A. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin