Tworzenie Neomutanta.pdf

(1749 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Paweł „Aesandill” Bogdaszewski
TWORZENIE
NEOMUTANTA
Rozszerzenie zasad Neuroshimy 1,5
Ilustracje: Sławomir Maniak, Tomasz Oracz
1
843983927.051.png
WSTĘP
Wejście pomiędzy szaleńcza roślinność neodżungli to błąd za który można zapłacić na wiele spo-
sobów. Część ludzi wychodzi z plecakiem lżejszym o parę naboi, inni nie wracają wcale. Zdarza
się jednak ze ktoś zasmakuje w owocach tamtego skrzywionego świata, stając się jej przedłużeniem
jego ekosystemu. Takie istoty nazywamy neomutantami. Przedstawiam pierwsze uzupełnienie do
„tworzenia mutanta” poświęcone ludziom naznaczonym przez neodżungle.
ZMIANY W STOSUNKU
DO „TWORZENIA MUTANTA”
KROK 1
niedostępne staje się pochodzenie
„Kadzie molocha”
KROK 2
niedostępna staje się profesja „Cyborgo”
KROK 3
nowe mutacje oraz nowe tabele ich losowania
KROK 5
neomutanty są pozbawione dostępu do cybor-
gizacji
POZOSTAŁE
bez zmian.
wyniku lub też prosty jej wybór według wła-
snych preferencji.
Lekkie mutacje
Te, które obejmują tylko fragment ciała.
Wybierz jedną, wylosuj dwie
Rzut k2 0
1 – 9: Wylosuj z tabeli lekkich mutacji
z „tworzenia mutanta”
10: Drzeworodny
11: Rój
12: Tchawki
13-14: Wyjec: Łamacz
15-16: Wyjec: Zew
17-19: Żądło
20:
Krok 3: MUTACJE NEODŻUNGLI
Podwojenie mutacji – rzuć dwa razy
(możliwe tylko przy losowaniu)
Ciężkie mutacje
Obejmują całe ciało, większość jest dobrze
widoczna i mają duży wpływ na postać.
Wylosuj jedną.
Rzut k2 0
1-7: Wylosuj z tabeli ciężkich mutacji
z „tworzenia mutanta”
8-11: Czatownik
12-15: Morf
16-20: Nosiciel
SCHEMAT OPISÓW MUTACJI
Stopień zmian: Wpływ mutacji na organizm
oraz stopień trudności zabiegu chirurgicznego,
który może ją usunąć.
Modyfikator mutacji: Stopień, w jakim
mutacja jest widoczna, a więc i wpływa na
niechęć ludzi. Obliczany w kroku 6.
Działanie: Premie i kary mechaniczne.
Przypadłość: Choć to odpowiednik chorób
u ludzi, przypadłości nie są zwykle zabójcze.
Można zapobiegać ich objawom lub uśmierzać
je dzięki medykamentom.
Alternatywne warianty wyboru ciężkiej mutacji:
Ciężka mutacja to poważna sprawa. MG może
pozwolić na trzykrotny rzut i wybranie jednego
2
843983927.056.png 843983927.057.png 843983927.058.png 843983927.001.png 843983927.002.png 843983927.003.png 843983927.004.png 843983927.005.png 843983927.006.png 843983927.007.png 843983927.008.png 843983927.009.png 843983927.010.png 843983927.011.png 843983927.012.png 843983927.013.png 843983927.014.png 843983927.015.png 843983927.016.png 843983927.017.png 843983927.018.png 843983927.019.png 843983927.020.png 843983927.021.png 843983927.022.png 843983927.023.png 843983927.024.png 843983927.025.png 843983927.026.png 843983927.027.png 843983927.028.png 843983927.029.png 843983927.030.png 843983927.031.png 843983927.032.png 843983927.033.png 843983927.034.png 843983927.035.png 843983927.036.png 843983927.037.png 843983927.038.png 843983927.039.png 843983927.040.png 843983927.041.png 843983927.042.png 843983927.043.png 843983927.044.png 843983927.045.png 843983927.046.png 843983927.047.png 843983927.048.png 843983927.049.png 843983927.050.png
 
OPIS CIĘZKICH MUTACJI
6. Wytrzymałość regeneruje się 1 dzienni do
maksymalnej wartości 6.
Czatujący: W bezruchu twoje testy ukrywania
się są łatwiejsze o dwa stopnie, ponadto możesz
ukrywać się nawet w miejscu gdzie inne istoty
były by widoczne (o poziomie trudności usta-
lonym zależnie od warunków).
Przypadłość: Agarofobia. W otwartych prze-
strzeniach wariuje Ci błędnik. Testując Zręcz-
ność lub Percepcję w takich warunkach, po-
trzebujesz dodatkowej kości sukcesu.
Zapobieganie: Trzymaj się zamkniętych prze-
strzeni, lasów, korytarzy, zadaszeń, samocho-
dów, budynków.
Lek: Te na zawroty głowy: Acnitix, Rephidal
Czatownik (Korzeniak)
Roślinne symbionty pokrywające Twoje ciało
naroślą nie tylko wzmacniają siłę, ale w od-
powiednich warunkach stają się doskonałym
kamuflażem. Oczywiście lepiej nie wygłupiać
się udając jabłonkę uzbrojoną w szotgana na
środku drogi do Detroit.
Stopień zmian: Krytyczny
Modyfikator mutacji: Ciężki
Działanie: +2 budowa, +1 percepcja, -1 spryt, -1
zręczność.
Twardy: Pancerz o redukcji 1 wytrzymałości
3
843983927.052.png
Morf (Rojarz)
Możesz tłumaczyć innym że to nie symbionty,
tylko specyficzne organy Twojego własnego
ciała. Daruj sobie ten pseudo fachowy bełkot,
i tak nikt Ci nie uwierzy. Twoje ciało wygląda
jak podziurawiona wydmuszka zamieszkana
przez tysiące monstrualnych insektów.
w oczach pozwala odróżnić niebezpiecznego
geniusza jakim jest nosiciel, od jego bezwol-
nych ofiar.
Stopień zmian: Krytyczny
Modyfikator mutacji: Krytyczny
Działanie: +2 spryt, -2 budowa
Rozsiewanie zarodników (maksymalnie trzy
raz dziennie): Akcja za trzy segmenty. Przy
bezwietrznej pogodzie mutant rozsiewa zarod-
niki w promieniu 10 metrów od siebie, w za-
leżności od pogody czy warunków obszar ten
można nawet powiększyć dziesięciokrotnie.
Zarażenie: Zarażenie następuje jedynie po-
przez uszkodzone tkanki do których dostał się
zarodnik. Aby odeprzeć zarażenie należy zdać
normalny test kondycji(uwzględniający mo-
dyfikatory za rany). Postać która raz odparła
zarażenie, jest odporna na jego efekt tego dnia.
Okres inkubacji to 24 godziny. Zarazić można
tylko człowieka.
Dominacja (maksymalnie trzy raz dziennie):
Zdominowanie zarażonego to otwarty test cha-
rakteru przeciw charakterowi ofiary. Zarażony
podąża za postacią wykonując proste polece-
nia (atakuj, stój). Mutant może zdominować
(kierować) maksymalnie jednym zarażonym na
każde 5 punkty charakteru. Zarażony który nie
został zdominowany zwykle pozostaje w miej-
scu zarażenia ulegając prostym instynktom.
Przypadłość: Odrętwienie. -2 percepcja. Pod-
czas walki postać marnuje wszystkie akcje
w pierwszej turze.
Zapobieganie: Właściwie nie da się zapobiec
samej przypadłości, jedynie jej efektom. War-
to znajdować się z dala od linii strzału kiedy
ludzie chwytają za broń a czas dziwnie przy-
spiesza.
Lek: Adrenalina oraz inne silne środki pobu-
dzające (anulują odrętwienie oraz kare -2 do
percepcji).
.
Zarażony (Neozombie)
Bezwolny żywiciel zmutowanego grzyba. Mniej
sprytni z nich, zwykli nie używać skompliko-
wanych narzędzi czy broni. Poza kosmetyczny-
mi detalami pasują do przeciętnego wizerunku
zombie.
Stopień zmian: Krytyczny
Modyfikator mutacji: Krytyczny
Działanie: +1 percepcja, -1 spryt
Błogosławieństwo roju: Każdego dnia po prze-
budzeniu musisz wybrać jeden współczynnik.
Otrzymujesz do niego premie +4 kosztem kary
-2 do wszystkich pozostałych.
Regeneracja: Tak długo jak twoja budowa
wynosi 14 lub więcej codziennie naturalnie
regenerujesz jedna lekka ranę.
Supresja: Jeśli zażyjesz leki immunosupresyjne
lub z jakichkolwiek innych przyczyn uda Ci
się zahamować aktywność komórek rojowych,
modyfikator mutacji zmniejsza się do ciężkie-
go oraz błogosławieństwo roju tego dnia nie
jest aktywne.
Przypadłość: Mrówczy głód – twój organizm
podejmuje nadludzki wysiłek by spełniać swoja
role, jeśli nie nażresz się do syta rozpocznie się
proces samotrawienia. Każdego dnia otrzymu-
jesz lekką ranę. Test Odporności na ból prze-
ciw tej ranie jest automatycznie nieudany.
Zapobieganie: Jedz dwa razy tyle co normalny
człowiek. Czyli przeciętnie jakieś 6.000 kalorii,
a to jakieś 5 kilo mięsa.
Lek: Imunosupresanty, najczęściej sterydy.
Hamują działanie komórek rojowych przez co
zmniejszają zapotrzebowanie na pożywienie.
Jest jakieś 40% szans że dostaniesz jakiekolwiek
u przeciętnego handlarza prochami – o ile nie
odstrzeli Cie jak tylko się pojawisz.
Nosiciel (Houngan)
Posterunkowy zwykli mamrotać o zmutowa-
nej odmianie Torrubia unilateralis choć ich
konkluzje nie różnią się specjalnie o pomysłów
innych. Są mutanci wobec których zwykło uży-
wać się miotaczy ognia. Gratulacje za dołącze-
nie do elitarnego grona. Nosiciel to kaznodzie-
ja Neodżungli, wymęczony strzęp człowieka
przerośnięty kolonią niebezpiecznego grzyba.
Często towarzyszą mu zarażone istoty zwane
pospolicie neozombie. Jedynie diabelski błysk
Stopień zmian: Krytyczny
Modyfikator mutacji: Krytyczny
4
843983927.053.png
Działanie: +4 budowa, -4 zręczność, -8 spryt
(minimalnie 2), +1 do tempa biegu
Przemiana: Co pięć dni budowa ofiary spa-
da a spryt rośnie o 1. Po dwudziestu dniach
zarażony wykonuje trudny test kondycji oraz
łatwy sprytu. Zdane testy oznaczają zamianę
zarażenia na nosicielstwo, porażka to spek-
takularna śmierć połączona z rozsiewaniem
zarodników.
Zachowanie zmysłów: Jeśli spryt zarażonego
wynosi 6 lub więcej, zarażony zachowuje swoje
zmysły i świadomość(nie podlega dominacji).
Walka bez broni:
Atak za jeden sukces: Ugryzienie (draśnięcie).
Atak za dwa sukcesy: Uderzenie (rana lekka).
Atak za trzy sukcesy: Wgryzienie (rana ciężka)
Przypadłość: Zarażenie
Zapobieganie: Nie daj się pokąsać.
Lek: Nkiller( 5% dostępności). Działa tylko we
wczesnych fazach zarażenia. Opracowana w hege-
moni mieszanka silnych fungicydów i innych tru-
cizn. Albo zabije, albo przywróci ludziom (trudny
test kondycji +5% do testu za każdy dzień). Przyję-
ło się ze miotacz ognia dział skuteczniej.
OPIS LEKKICH MUTACJI
Specjalny: Akcja oparta na teście charakteru
(trzy segmenty – rzut 3k20) – wymaga dwóch
sukcesów do aktywacji. Rój dopada (poruszając
się w segmencie o 3) jedną ofiarę, zadając jej co
rundę draśniecie(maksymalnie sumujące się
w ranę ciężką) w najmniej chronioną lokację.
Kombinezony ochronne oraz inne szczelne
ubrania mogą chronić przed atakiem. Rój ata-
kuje do momentu aż zada łącznie ranę ciężka,
zostanie zabity lub jego symbiont oddali się.
Można wypuścić tylko jeden rój na raz. Śmierć
roju to rana lekka.
Drzeworodny
Twoje ciało żyje w symbiozie z generatywny-
mi komórkami spaczonej roślinności prosto
z neodżungli. Rozsiewasz jej nasiona wszędzie
gdzie tylko się udasz. W zamian wydzieliny
roślinnego symbiontu zwiększają twą pewność
siebie
Stopień zmian: ciężki
Modyfikator mutacji: lekki
Działanie: +1 charakter
Wyjec: Łamacz
Twoje zmutowane płuca pozwalają Ci zionąc
w przeciwnika skoncentrowana wiązką dźwię-
kowa.
Rój
W przeciwieństwie do mutacji Morfa jest to
rzeczywiście rój zmutowanych owadów – ale
kogo to obchodzi? Jedna z części twojego ciała
jest gniazdem niebezpiecznych symbiontów.
Stopień zmian: ciężki
Modyfikator mutacji: lekki
Działanie: Atak strzelecki „łamacz”
Specjalny atak strzelecki(Maksymalnie trzy
razy dziennie, traktowany jak rzucanie) oparty
na percepcji (trzy segmenty – rzut 3k20):
Stopień zmian: ciężki
Modyfikator mutacji: lekki
Działanie: Atak roju
5
843983927.054.png 843983927.055.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin