2. Procenty DIAGRAMY PROCENTOWE.pdf

(1061 KB) Pobierz
Procenty DIAGRAMY PROCENTOWE
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
data
gr.
A
............................
1. Diagram przedstawia stopę bezrobocia w wybranych krajach europejskich. W ilu krajach w roku 1992 stopa
bezrobocia przekroczyła 8 %?
A.
w 7 krajach
B.
w 10 krajach
C.
w 8 krajach
D.
w 6 krajach
2. Po akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA” uczestnicy posegre-
gowali i zważyli zebrane odpady. Dane przedstawili
na diagramie procentowym. Ile razy więcej zebrano
szmat niż papierów?
A.
20 razy
B.
4 razy
C.
5 razy
D.
25 razy
3. W klasach pierwszych na pierwszy semestr było z historii: 6 % ocen celujących, 15 % ocen bardzo dobrych, 19 %
ocen dobrych, 35 % ocen dostatecznych. Jaki procent wszystkich ocen stanowiły oceny dopuszczające (przy
założeniu, że nie było ocen niedostatecznych)? Przedstaw rozkład ocen z historii uczniów klas pierwszych
na prostokątnym diagramie procentowym.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Procenty DIAGRAMY PROCENTOWE
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
data
gr.
B
............................
1. Diagram przedstawia stopę bezrobocia w wybranych województwach Polski. W ilu województwach w stycz-
niu 2009 roku stopa bezrobocia nie przekroczyła 8 %?
A.
w 4 województwach
B.
w 1 województwie
C.
w
D.
w
3
9
województwach
województwach
2. Po akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA” uczestnicy posegre-
gowali i zważyli zebrane odpady. Dane przedstawili
na diagramie procentowym. Ile razy więcej zebrano
metali niż papierów?
A.
3 razy
B.
2 razy
C.
10 razy
D.
15 razy
3. W klasach pierwszych na pierwszy semestr było z języka polskiego: 5 % ocen celujących, 17 % ocen bardzo
dobrych, 32 % ocen dobrych, 33 % ocen dostatecznych. Jaki procent wszystkich ocen stanowiły oceny do-
puszczające (przy założeniu, że nie było ocen niedostatecznych)? Przedstaw rozkład ocen z języka polskiego
uczniów klas pierwszych na prostokątnym diagramie procentowym.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Procenty DIAGRAMY PROCENTOWE
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
data
gr.
C
............................
1. Diagram przedstawia stopę bezrobocia w wybranych krajach europejskich. W ilu krajach w roku 1992 stopa
bezrobocia przekroczyła 12 %?
A.
w 8 krajach
B.
w 7 krajach
C.
w 2 krajach
D.
w 3 krajach
2. Po akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA” uczestnicy posegre-
gowali i zważyli zebrane odpady. Dane przedstawili
na diagramie procentowym. Ile razy więcej zebrano
szmat niż papierów?
A.
25 razy
B.
5 razy
C.
4 razy
D.
20 razy
3. W klasach pierwszych na pierwszy semestr było z języka polskiego: 12 % ocen bardzo dobrych, 35 % ocen
dobrych, 28 % ocen dostatecznych, 19 % ocen dopuszczających. Jaki procent wszystkich ocen stanowiły oceny
niedostateczne (przy założeniu, że nie było ocen celujących)? Przedstaw rozkład ocen z języka polskiego
uczniów klas pierwszych na prostokątnym diagramie procentowym.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Procenty DIAGRAMY PROCENTOWE
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
data
gr.
D
............................
1. Diagram przedstawia stopę bezrobocia w wybranych krajach europejskich. W ilu krajach w roku 1995 stopa
bezrobocia nie przekroczyła 8 %?
A.
w 2 krajach
B.
w 3 krajach
C.
w 8 krajach
D.
w 10 krajach
2. Po akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA” uczestnicy posegre-
gowali i zważyli zebrane odpady. Dane przedstawili
na diagramie procentowym. Ile razy więcej zebrano
metali niż szkła?
A.
3 razy
C.
10 razy
B.
2 razy
D.
15 razy
3. W klasach pierwszych na pierwszy semestr było z matematyki: 10 % ocen bardzo dobrych, 31 % ocen dobrych,
24 % ocen dostatecznych, 22 % ocen dopuszczających. Jaki procent wszystkich ocen stanowiły oceny niedo-
stateczne (przy założeniu, że nie było ocen celujących)? Przedstaw rozkład ocen z matematyki uczniów klas
pierwszych na prostokątnym diagramie procentowym.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Procenty DIAGRAMY PROCENTOWE
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
data
gr.
E
............................
1. Diagram przedstawia stopę bezrobocia w wybranych województwach Polski. W ilu województwach w marcu
2009 roku stopa bezrobocia nie przekroczyła 9 %?
A.
w 3 województwach
B.
w 4 województwach
C.
w
D.
w
2
6
województwach
województwach
2. Po akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA” uczestnicy posegre-
gowali i zważyli zebrane odpady. Dane przedstawili
na diagramie procentowym. Ile razy więcej zebrano
plastiku niż papierów?
A.
50 razy
B.
5 razy
C.
10 razy
D.
45 razy
3. W klasach pierwszych na pierwszy semestr było z matematyki: 10 % ocen bardzo dobrych, 25 % ocen dobrych,
32 % ocen dostatecznych, 23 % ocen dopuszczających. Jaki procent wszystkich ocen stanowiły oceny niedo-
stateczne (przy założeniu, że nie było ocen celujących)? Przedstaw rozkład ocen z matematyki uczniów klas
pierwszych na prostokątnym diagramie procentowym.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Zgłoś jeśli naruszono regulamin