06 prakt.doc

(86 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘĆ

 

ZATWIERDZAM

 

........................................

              stanowisko  służbowe

........................................

                         podpis

dnia..................................  

Zezwalam  na  wykorzystanie  konspektu

Grupa  szkoleniowa

Data

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

KONSPEKT  ZAJĘĆ

 

 

PRZEDMIOT :   TAKTYKA  DZIAŁAŃ  GAŚNICZYCH

 

TEMAT :  „ Podstawowe zasady gaszenia pożarów „

 

CEL LEKCJI :  

 

Dydaktyczny : - Określenie podstawowych zasad budowy linii gaśniczych , sposoby i zasady budowy stanowiska wodnego , wyrobienie umiejętności doboru i operowania  prądami gaśniczymi , przestrzeganie zasad prowadzenia działań w trudnych warunkach.

Wychowawczy : - kształtowanie poczucia odpowiedzialności , umiejętności pracy w zespole , troski o dobra materialne poszkodowanych

Operacyjny : - budowa linii wężowych, prowadzenie linii wężowych przez tory kolejowe, tramwajowe, jezdnie, przeszkody pionowe, cieki wodne, budowa pionowych linii wężowych po drabinie, ustawianie rozdzielacza, budowa stanowiska gaśniczego, budowa stanowiska wodnego przy hydrancie podziemnym, nadziemnym i zbiorniku sztucznym , zajmowanie pozycji prądownika stojąc, leżąc, klęcząc.

 

CZAS TRWANIA LEKCJI : 7 X 45 min.

FORMA PRACY : grupowa

METODA PRACY : Ćwiczenia

POMOCE DYDAKTYCZNE : Samochody GBA, GCBA, przyczepka gaśnicza, autobus.

 

 

Zagadnienia szczegółowe

Uwagi

Czas

I.                   Część wstępna

1.     Czynności organizacyjno  porządkowe :

-               sprawdzenie obecności

   -    podanie tematu i celu ćwiczeń

 

 

3

 

II.                Część zasadnicza  

 

1. Instruktaż wstępny

-               omówienie przebiegu ćwiczeń

-               przypomnienie zasad BHP

 

2.     część I ćwiczeń

 

Podział na 5 grup. Ustawienie stanowisk wg rys. 1

 

·        stanowisko 1 :  budowa linii głównych i linii gaśniczych , podawanie różnych prądów wody, przyjmowanie pozycji prądownika ,

 

·        stanowisko 2 :  budowa linii głównych i linii gaśniczych , podawanie różnych prądów wody, przyjmowanie pozycji prądownika ,

 

·        stanowisko 3. Budowa stanowiska wodnego przy motopompie , budowa linii ssawnej , budowa linii zasilającej,

 

·        stanowisko 4 budowa stanowiska wodnego przy hydrancie podziemnym,

 

·        stanowisko 5 budowa stanowiska wodnego przy hydrancie nadziemnym,

 

Po zakończeniu ćwiczeń zamiana w grupach

 

3.     Część 2 ćwiczeń

Podział na trzy grupy . Stanowiska wg. Rys. 2

 

·        stanowisko 1 prowadzenie linii wężowych po drabinach, zabezpieczenie prądownika i linii wężowej na drabinie ( D10W ),

 

 

·        stanowisko 2 prowadzenie linii wężowych przez przeszkody pionowe, wykożystanie siodełek wężowych , wykonywanie otworów w przeszkodach,

 

 

·        stanowisko 3 prowadzenie linii wężowych przez cieki wodne,

 

Po zakończeniu ćwiczeń zamiana w grupach

 

4. Część 3 ćwiczeń .

 

Przejazd na teren rampy kolejowej

 

Podział na dwie grupy . Stanowiska wg. Rys. 3

·        stanowisko 1 prowadzenie linii wężowych przez torowisko kolejowe i tramwajowe , prowadzenie linii pod torami i na torach z wykorzystaniem rozdzielacza i zbieracza, prowadzenie linii wężowych przez jezdnie.

 

·        Stanowisko 2 - stanowisko 1 prowadzenie linii wężowych przez torowisko kolejowe i tramwajowe , prowadzenie linii pod torami i na torach z wykorzystaniem rozdzielacza i zbieracza, prowadzenie linii wężowych przez jezdnie.

 

Po zakończeniu ćwiczeń zamiana w grupach

 

 

 

6

 

 

 

 

(125)

 

 

 

25

 

 

 

25

 

 

 

25

 

 

 

25

 

 

 

25

 

( 90 )

 

 

30

 

 

30

 

 

 

 

30

 

 

( 70 )

 

10

 

 

30

 

 

 

 

30

III.           Zakończenie lekcji

Powrót do jednostki.

 

Część końcowa:

1.     Instruktaż końcowy

2.     Konserwacja sprzętu po zakończeniu zajęć.

 

 

 

10

 

11

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin