ZADANIE A
Podkreśl tę opcję, która najlepiej pasuje do kontekstu zdania.
1. My plane’s leaving in 15 minutes. Can you please …… me a lift or I’ll miss it.
a) put b) take c) give d) lend
2. After his father’s death, John had to …………. the responsibility for his family.
a) shoulder b) make c) bring d) give
Uzupełnij każde z poniższych zdań jednym słowem pasującym do kontekstu. Wymagana całkowita poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.
1. You know I don’t agree with you, but I’ll help you for your sister’s …sake….….
2. We have to finally get ....rid.......... of those dirty clothes.
ZADANIE C
Wstaw wyrażenie (phrasal verb) z ramki, najlepiej pasujące do kontekstu zdania. Każde wyrażenie może być użyte tylko jeden raz. Jest więcej wyrażeń niż zdań. Dostosuj formę gramatyczną wstawianych wyrazów do kontekstu zdania. Wymagana całkowita poprawność gramatyczna i ortograficzna.
give sth up let sb down look out come round put on take after
put sb down come across take off break down turn out break up
1. He always ...lets me down....……… and never keeps his promises.
2. She’s always telling me I’m rubbish. I hate the way she …puts me down….
Podkreśl jedną opcję, która najlepiej pasuje do kontekstu zdania.
1. If I ……………… you I would go to the doctor tomorrow.
a) am b) will be c) were d) be
2. The accident wasn’t her fault. ……………. she felt horrible.
a) Nevertheless b) Although c) In spite of d) Despite
Przetłumacz fragmenty podane w nawiasach na język angielski. Wymagana całkowita poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów. Dopuszczalne są formy skrócone czasowników.
1. (Jeśli nie chcesz) to be late, you should leave now.
If you don’t want ……………………………….
2. This time next month (będziemy leżeć) on the beach in Spain.
.......we’ll be lying…………………………………
Uzupełnij drugie zdanie tak, aby znaczyło to samo, co pierwsze. Użyj od dwóch do pięciu wyrazów, włączając wyraz podany na końcu zdania. Nie wolno Ci zmienić formy gramatycznej podanego wyrazu. Wymagana całkowita poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.
1. I don’t know as much about art as you do. MORE
You …….………...know more about art than ……. I do.
2. I bought this car three years ago. HAD
I ………………………………………………………. for three years.
Uzupełnij luki odpowiednią formą wyrazu utworzonego od słowa podanego na końcu każdego zdania. Wymagana całkowita poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.
1. The customs officer asked her to show him the …contents.............of her suitcases.
2. Last Saturday Alex got home at three a.m. Not …surprisingly…his parents got really cross and grounded him for a month.
Dopasuj podane nazwiska do wymienionych kategorii. Zauważ, że jest więcej kategorii niż nazwisk. W wykropkowane miejsca wpisz literę, którą oznaczona jest wybrana przez ciebie kategoria.
1. John Adams ….. a. general
2. William Faulkner ….. b. actor
3. George Custer ….. c. artist
4. Andy Warhol ….. d. president
5. James Dean ….. e. writer
f. inventor
Zakreśl odpowiedź, która najlepiej pasuje do danego zdania.
1. Uncle Sam is
a. a character from a book about a black slave
b. a personification of the United States
c. a popular name given to American presidents
d. a popular name given to the Secretary of State
2. The city famous for gambling, getting married easily and easily making divorce is
a. Miami
b. Honolulu
c. Las Vegas
d. Los Angeles
3. The Grand Canyon was formed by
a. the Mississippi River
b. the Missouri River
c. the Hudson River
d. the Colorado River
4. Waikiki Beach is situated in
a. Hawaii
b. Florida
c. California
d. Massachusetts
5. Which of these states was never an English colony?
a. Massachusetts
b. Rhode Island
c. Virginia
d. Texas
6. Finish the proverb: “Too many cooks spoil the…”
a. salad
b. broth
c. stock
d. dinner
7. Francis Scott Fitzgerald was a famous American
a. president
b. actor
c. writer
d. musician
KEY:
Zadanie I
1d, 2e, 3a, 4c, 5b
Zadanie J
1b, 2c, 3d, 4a, 5d, 6b, 7c.
Talaith