Pancerz.pdf

(648 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Pancerz
Najlepszym sposobem ochrony jest nie da si! trafi . Jednak kiedy cios Ci! dosi!gnie, pancerz mo"e uratowa Ci "ycie.
Pancerze siepaczy, cho wykonaniem przypominaj# utrwalone przez staro"ytnych w muzealnych zbiorach, posiadaj# wiele
cech charakterystycznych dla wspó$czesnych zbrojmistrzów. W %wiecie Rubie"y [jak równie" zgodnie z wizualizacj# Klanar-chii
w stylu fetish fantasy], pancerz zapewnia nie tylko ochron! przed ciosami wrogów. Ma tak"e wywo$a odpowiedni efekt, czyli
pokaza innym, jakim jeste& twardzielem, sk#d si! wywodzisz, kogo zabi$e&, jak równie" zasygnalizowa , "e niebezpiecznie jest z Tob#
zadziera . Na ka"dy element zbroi nanosisz elementy zwyczajowej „estetyki bojowej”. Mistyczne znaki maj# Ci! ochroni przed
z$ymi mocami Bezmiaru. Symbole egzarchów wskazuj#, jak# drog# pod#"asz i, by mo"e, wzbudz# szacunek tych osób, które równie"
j# obra$y. Rozbudowana heraldyka klanowa mówi o Twej godnej szacunku Rodzinie i funkcji, jak# w niej spe$niasz. Trofea w postaci
uszu i k$ów potworów daj# do zrozumienia, "e nale"y si! wystrzega Twego ostrza i strza$. Ornamenty, osadzone klejnoty,
kunsztowne obszycia i t$oczenia to informacja o Twym wyszukanym gu&cie, pozycji spo$ecznej oraz zamo"no&ci.
Przedstawione wy"ej funkcje pancerza uzupe$niane s# koncepcjami zbrojmistrzów obeznanych z bardziej zaawansowanymi
technologiami. Ogólnie rzecz bior#c, rzecz polega na $#czeniu starych wzorów ze wspó$czesn# my&l# techniczn#. Dobrymi
przyk$adami s# tutaj Technoklanyci: p$ytowy kirys zapinany sprz#czkami zatrzaskowymi, skafander chroni#cy przed ogniem
i toksynami, zbroja pokryta gumowymi $atami, jakie szabrownicy dostarczyli z cmentarzy maszyn lub "elazny he$m z ci&nieniowym
dozownikiem stymulantów bojowych i ruchomym dwukrotnie powi!kszaj#cym okularem.
Na Rubie"y najbardziej popularne cz!&ci pancerza wykonywane s# z ko&ci lub skóry. Bogatsze i posiadaj#ce dobrych
rzemie&lników klany mog# pozwoli sobie na produkcj! lub zakup bardziej skomplikowanych i trwa$ych pancerzy. Problemy
technologiczne z wydobyciem rudy "elaza, jej przetopem, a pó'niej – uszlachetnianiem i hartowaniem stali, sprawiaj#, "e ci!"ko jest
znale' tani i solidny pancerz z metalu. Zbroje wyrabiane w manufakturach Cesarza s# lepszej jako&ci, jednak wielu dysydentów
gardzi nimi i uwa"a za ha(bi#ce noszenie uzbrojenia produkowanego w obozach pracy kosztem krwi i zdrowia wielu gn!bionych tam
ludzi.
[z podr!cznika Klanarchii]
1
843646540.017.png 843646540.018.png 843646540.019.png 843646540.020.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Pancerz
Os ona g owy
Czepiec skórzany.
Chroni nie tylko g ow!, ale równie" szyj! i kark. Zak adany jest g ównie pod he m "elazny lub truchlak. Nie jest zbyt efektowny,
s abo wi!c wspiera estetyk! wojenn# i dlatego u"ywaj# go niemal wy #cznie pragmatyczni przepatrywacze.
Filtrak.
Wygl#dem przypomina nieco staro"ytn# salad! g ow! i górn# cz!$% twarzy chroni metalowa os ona. Szpara wzrokowa ma ruchom#
zas on! z przyciemnianego szk a [chroni przed s o&cem i toksynami], najcz!$ciej zbrojonego drobn# drucian# siatk#. Doln# cz!$%
twarzy chroni doczepiany detal z wbudowanym filtrem powietrza i rurkami doprowadzaj#cymi bezpo$rednio do nosa stymulanty
bojowe. Materia , z którego wykonuje si! he my, jest odporny na toksyny oraz ogie& [zapewnia 4 punkty Ochrony]. Filtraki to
obowi#zkowe he my szturmowców, czyli wyborowych wojowników z Technoklanów, uzbrojonych w pi y 'a&cuchowe lub miotacze
ognia.
Futrzana czapa.
Ka"dy z mieszka&ców Pó nocy wie, "e najwi!cej ciep a traci si! przez g ow!. Wie te", "e nic nie chroni g owy przed zimnem lepiej
ni" czapka z futra. Zwykli traperzy nosz# czapy ze skór królików, psów i fok, wojownicy z wilków, nied(wiedzi i innych
niebezpiecznych drapie"ników, Hanza za$ preferuje skóry rzadkich zwierz#t jak srebrne lisy, sobole gronostaje.
He m.
Jego podstawow# funkcj# jest ochrona g owy. Rodzajów he mów na Rubie"y jest chyba wi!cej ni" typów broni. Nie-które, np.
soldackie, s# otwarte i zwie&czone szpicami lub pióropuszami. Rytuali$ci gustuj# w he mach zamkni!tych, chroni#cych twarz
i pokrytych mistycznymi symbolami. Hanzyta, je$li ju" musi zamieni% kapelusz na he m, wybiera taki, w którym prezentuje si! jak
najlepiej, w przeciwie&stwie do Technoklanytów preferuj#cych najbardziej praktyczne rozwi#zania i solidne konstrukcje. Niemal
ka"da Rodzina oraz wi!kszy klan wyró"niaj# si! w asn# estetyk# wojenn#, dekoruj#c he my kolcami, rogami, grzebieniami,
symbolami klanowymi i mistycznymi znakami.
Misiurka.
He m sk adaj#cy si! z metalowego dzwonu [nierzadko z pióropuszem], do którego doczepiony jest d ugi czepiec kolczy.
Z uwagi na niedawno dopiero odkryt# przez Unitów technologi! produkcji zbroi kolczej, jest jeszcze stosunkowo drogi. Cz!sto
stanowi dope nienie kolczugi
Truchlak.
Dosy% egzotyczny he m, którego funkcja symboliczna i estetyczna jest znacznie wa"niejsza od ochronnej. Truchlaki to he my
wykonane z cz!$ci zmar ych potworów, zwierz#t, a nawet ludzi. Najpopularniejszym sposobem jest przerobienie na he m czaszki
krwio"erczego stwora, lecz mo"na te" spotka% os ony wykonane z ludzkich r#k lub zakonserwowanej skóry nekrozyty. S# dosy%
popularne w dzikich klanach, a tak"e w$ród przepatrywaczy i "erców wszystkich Rodzin [poza oczywi$cie kawalerami z Hanzy].
Elementy pancerza
Kaftan skórzany.
Popularne odzienie wierzchnie, przypominaj#ce d ug#, zapi!t# kurtk! z r!kawami.
Karwasz.
Zdobna, metalowa b#d( skórzana, szeroka bransoleta, stanowi#ca os on! r!ki. Wojownicy ch!tnie nabijaj# karwasz guzami, %wiekami
lub mocuj# do& ostrza i haki, pomocne w bijatyce.
Kirys.
Zbroja os aniaj#ca tu ów. Arystokraci klanowi oraz dowódcy wojskowi Omamu mog# poszczyci% si! pi!knymi, zdobnymi kirysami.
Natomiast mniej zamo"ni zbrojni zadowalaj# si! podstawow# ich wersj#, sk adaj#c# si! z metalowego lub ko$cianego napier$nika
i naplecznika, po #czonych paskami i zatrzaskami.
Kolczuga.
Zbroja w formie krótkiej b#d( d ugiej tuniki, sporz#dzana z metalowych oczek. D uga kolczuga os ania uda i si!ga poni"ej kolan
doros ego cz owieka. Nosz# j# wojownicy elitarnych jednostek bojowych Omamu.
2
843646540.001.png 843646540.002.png 843646540.003.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Kombinezon.
Zbroja sk adaj!ca si" z wielu warstw cienkich, specjalnie wyprawianych tkanin, nas!czanych odpowiednimi substancjami
produkowanymi przez chemików z Technoklanów. Zadaniem kombinezonu jest ochrona u#ytkownika przed ogniem oraz #r!cymi
i truj!cymi substancjami [zapewnia wówczas 4 Ochrony]. Jednak nie chroni on przed zwyk ymi ranami zadanymi obuchem, ci"tym
i k utymi. Kombinezon jest obszerny, lecz do$% lekki, a w po !czeniu z innymi elementami ochronnymi napier$nikiem,
nagolennikami, naramiennikami lub kolczug! stanowi doskona ! zbroj". Bez problemu mo#na pod nim nosi% ubrania ze skóry.
Dope nieniem kombinezonu mo#e by% he m, najlepiej typu filtrak.
Kurtka skórzana.
Zwyk a kurtka z wyprawianej skóry, cz"sto farbowana b!d& wyszywana w jaskrawe wzory lub symbole klanowe. Nale#y do
powszechnego odzienia Unitów; stanowi w mniejszym stopniu pancerz, a w wi"kszym strój wierzchni.
Nagolennik.
Os ona na cz"$% nogi poni#ej kolana. Charakterystyczne nagolenniki nosz! elitarne oddzia y z ebionickiego miasta Zguba. Os ona
pancerza wystaje ponad kolano; jej charakterystycznymi ozdobami s!: 'eb meduzy b!d& ludzkie g owy. Symbolika ta oznacza, #e
posiadacz nagolenników zgodzi si" dobrowolnie da% op"ta% agresywnemu upiorowi, by nast"pnie egzorcyzmami wygna% go ze swego
cia a, lecz w efekcie zyska% niektóre demoniczne znamiona wykl"tego.
Napier$nik.
Cz"$% zbroi ochraniaj!ca korpus tylko od przodu. Im bogatszy posiadacz napier$nika, tym wi"cej umieszcza na nim symboli
i inkrustacji.
Naramiennik.
Cz"$% zbroi chroni!ca rami". Sk ada si" z dwóch cz"$ci: przedniego p atu i tylnego skrzyd a. Soldatki preferuj! tylko jeden masywny
naramiennik, nasadzany na skórzane podszycie i zak adany niemal na go e cia o. Niektórzy rzemie$lnicy na ochraniaczu w pobli#u szyi
umieszczaj! stercz!c! ku górze listw", zwan! p otem powstrzymuje ona ostrze ze$lizguj!ce si" po blasze naramiennika
[+0,1 Ochrony; +5 den].
Obojczyk
Element pancerza, chroni!cy szyj", klatk" piersiow! i górn! cz"$% ramion. Wykonywany jest ze stali, cz"sto bogato zdobionej.
Wojownicy Hanzy, gdy nie ubieraj! si" w zbroj", ale chc! og osi% otoczeniu, #e #yj! z walki, przyozdabiaj! swoje stroje ryngrafem -
stalowym medalionem, nawi!zuj!cym sw! budow! do obojczyka.
P aszcz futrzany
D ugie niemal do ziemi, futrzane p aszcze s! doskona ! ochron! przed mrozem krain po o#onych na pó nocy Rubie#y. W zale#no$ci
do zwierz"cia, z którego skóry pochodz!, ceny wahaj! si" od 40 den, do ok. 150 den im bardziej niezwyk e zwierze, im lepsza jako$%
zachowanych skór, dodatkowe wzornictwo, itp.. wszystko wp ywa na cen" owego p aszcza. O ile Soldaci ceni! sobie prostot"
i solidno$% takich p aszczy, o tyle Hanza wybiera p aszcze z najdro#szych futer, cz"sto ka#!c zszywa% je z wielu rodzajów
i w fantazyjne wzory..
P aszcz pa atka
Kombinezon Technoklanu to $wietna ochrona przed toksynami i ogniem, lecz nie ka#dy wojownik czuje si" dobrze w takim
dziwacznym odzieniu. Technoklany znalaz y wi"c rozwi!zanie takiego problemy - zamiast szy% kombinezony, zacz" y z cz"$ci
materia y produkowa% obszerne peleryny i pa atki, które dodatkowo zaimpregnowane nie tylko chroni y przed deszczem, ale noszone
na pancerzu chroni y go [oraz oczywi$cie jego posiadacza] przed ogniem oraz kwasami.
Póki co w Omamie p aszcze takie s! czym$ nowo$ci!, o tyle w Dominacie w takie przedmioty wyposa#a si" nawet najpo$ledniejsze
oddzia y.
P aszcz skórzany.
D ugie niemal do ziemi, skórzane p aszcze s! przede wszystkim manifestacj! stylu. Zapewniaj! niewielk! ochron", lecz za to wspaniale
si" prezentuj!!
Spodnie skórzane.
Zwyczajne spodnie z cienkiej skóry, zapinane wzd u# nogawki na zamek b yskawiczny, sprz!czki lub klamerki. Ch"tnie nosz! je
Soldatki, gdy# uwa#aj!, #e w obcis ych skórzanych spodniach wygl!daj! znacz-nie bardziej seksownie ni# kobiety z innych Rodzin.
3
843646540.004.png 843646540.005.png 843646540.006.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Tarcze
Mechaniczna Tarcza.
Po opatentowaniu Z batego Ostrza Technoklany skupi!y si na projektach defensywnych. Tak powsta!a Mechaniczna Tarcza. Bro" ta
osadzona jest na spr #ynie lub gazopluju i otoczona ostrzami. Po uruchomieniu, tarcza zaczyna si kr ci$ i zyskuje w!asno%ci tn&ce.
Niestety gazoplujowe wersje tej tarczy maj& wysok& awaryjno%$ w walce, co zmusi!o technoklanytów do zwi kszenia jej masy
i opancerzenia kosztem pr dko%ci poruszania
Cechy: Zaciek!a obrona +1/ W%ciek!y atak +1/ B!yskawiczna riposta +1 [tylko wersja spr #ynowa]
Ochrona: +0,5 [wersja spr #ynowa]/+1.0 [wersja gazoplujowa]
Obra#enia: +2
Zawodno%$: 3 [wersja spr #ynowa]/3+ [patrz specjalne]
Specjalne:
1. Wersja spr #ynowa: nakr cenie spr #yny to 3 tury i czas trwania kr cenia to 8 tur.
2. Wersja gazoplujowa: 1 gazopluj starcza na ok. 8 rund. Zawodno%$ ro%nie o 1 co ka#de 4 ataki wroga. Wymiana gazopluja to 1 tura.
Puklerz.
Ma!a tarcza mocowana do przedramienia, s!u#&ca za os!on podczas walki szermierczej. Nie kr puje r ki, do której jest
przymocowany. W!a%ciwie przyj&! si wy!&cznie w%ród Hanzytów. W pozosta!ych Rodzinach puklerz uchodzi za odpowiedni dla
w&t!ych i s!abych wojowników b&d' przystoi jedynie niewiastom.
Paw #.
Bardzo du#a tarcza stosowana wy!&cznie przez piechot , pozwalaj&ca ukry$ si za ni& przed ostrza!em. Wiele z paw #y posiada wizjer -
otwór, przez który mo#na wygl&da$ jednocze%nie kryj&c si za ochron& tarczy, a czasem i odda$ strza!. Wiele paw #y posiada specjalne
podpórki, które pozwalaj& jednym ruchem ustawi$ tarcz na ziemi, dzi ki czemu mo#na si za ni& chroni$, bez potrzeby trzymania jej
w r ku. U#ywa si dwóch rodzajów tej os!ony - wykonanych z drewna i wzmacnianych okuciami lub ca!kowicie wykonane ze stali.
Zasady specjalne:
Wojownik kryj&cy si przed ostrza!em, mo#e doda$ warto%$ Ochrony Paw #a, nawet wtedy, gdy nie trzyma go w r kach [tarcza, za
któr& chroni si wojownik, stoi na specjalnej podpórce]
R kawica bojowa.
Opracowana przez soldackich szampierzy, opancerzona r kawica s!u#y!a jako bro" r czna, a tak#e, jako element opancerzenia do
zbijania ciosów przeciwnika. Metalowe folgi chroni& r k a# po (okie$. Dodatkowe wzmocnienie wzd!u# przedramienia pozwala
traktowa$ r kawic podobnie jak puklerz. Bardzo cz sto przy nadgarstku doczepiany jest hak, a do palców d!ugie ostrza.
Cechy: B!yskawiczna riposta +1/ Utrzymanie pozycji -1/ Zaciek!a obrona -1
Obra#enia: +1
R kawica Tarczowa
Gdy ludzie us!yszeli, #e Soldaci b d& tworzy$ co% z Technoklanami, patrzyli na to, co najmniej sceptycznie. Jednak teraz, gdy
wspólny projekt doszed! do skutku, pos!uguj& si tym nawet )ercy. O czym mowa? O owocu szalonej wyobra'ni konstruktora:
R kawicy Tarczowej. Po!&czenie ma!ej pi!y tarczowej i r kawicy da!o niesamowity efekt. Wojownicy w tych r kawicach byli bardzo
gro'nymi przeciwnikami.
Cechy: W%ciek!y atak +2/B!yskawiczna riposta +1/ Utrzymanie pozycji -2
Obra#enia: +2
Zasady specjalne:
wymaga nakr cenia spr #yny [3 tury] i dzia!a wtedy 8 tur. Nienakr cona - statystyki jak Szpon [+Ochrona 0,2].
Tarcza.
Tarcze maj& rozmaite kszta!ty i rozmiary. Trzymane s& od wewn trznej strony za imasz; czasami maj& rzemienie zak!adane na
przedrami lub s!u#&ce do zawieszenia na ramieniu. Koliste tarcze drewniane maj& w cz %ci centralnej okr&g!e okucie, pi knie
wykonane lub zaopatrzone w ostry kolec.
Tarczodysk.
Puklerz, umocowany do przedramienia specjalnym uchwytem, pozwalaj&cym po naci%ni ciu bezpiecznika, wyrzuci$ ukryty pod
powierzchni& tarczy ostry dysk prosto w stron niczego niespodziewaj&cego si przeciwnika. Ch tnie u#ywany przez wojowników
Technoklanów
Cechy: Zaciek!a obrona -1
Obra#enia: walka wr cz +1/ bro" miotana +2
Zasi g: bliski
Magazynek: 1
(adowanie: 3 rundy
4
843646540.007.png 843646540.008.png 843646540.009.png 843646540.010.png 843646540.011.png 843646540.012.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
INNE
Siod o Husarskie.
Soldaci, którzy walczyli z wierzchowca, bardzo polubili specjalny typ siod a, który nie tylko pozwala wygodnie i pewnie utrzyma!
si" w siodle, ale i chroni je#d#ca. Specjalnie zabudowane siod a, pokryte utwardzon$ skór$, a niekiedy i stalowymi p ytkami, sta y si"
bardzo modne równie% w Hanzie, która ch"tnie ozdabia je bogatymi rze#bieniami.
Ochrona: 2 [wersje z utwardzonej skóry] lub 4 [wersja wzmocniona stal$]
Cena: od 70 den [wyrób soldacki ze skóry] do 400 den [wyrób hanzycki, bogato zdobiony, maj$cy &wiadczy! o bogactwie posiadacza]
Kropierz.
Kropierz wykonany jest z wielu warstw skóry, dodatkowo wzmocnionej i utwardzonej tak, by wierzchowiec móg si" swobodnie
porusza!, maj$c zapewnion$ podstawow$ ochron" przed ranami. O ile soldackie wierzchowce pokrywa z regu y zwyk y skórzany
kropierz, z malowid ami, god ami kompanii i oddzia u, czasem nabijany stalowymi guzami, o tyle Hanza chroni swoje wierzchowce
jednocze&nie przyozdabiaj$c ten typ pancerza pokryciem go wysokiej jako&ci i pi"knie barwion$ tkanin$, ze skomplikowanymi
malunkami i haftami. S$ one czasem warte fortun". Cz"&! Hanzytów i Soldatów lubi tak chroni! równie% swoje mniejsze pupilki
psy bojowe, wilki, tygrysy, itp.
Cena: od 140 [wyrób soldacki ze skóry] do 1000 [wyrób hanzycki, bogato zdobiony, maj$cy &wiadczy! o bogactwie posiadacza]
podana cena to wersja dla konia, wersje dla wi"kszych lub mniejszych zwierz$t b"d$ odpowiednio ta'sze/dro%sze
Ladry.
Bogatsi wojownicy, którym zale%y na ochronie ich wierzchowców, zamawiaj$ specjalne pancerze równie% dla nich - s$ to wykonane ze
stali, plecionki kolczej lub ko&ci Ladry. Tworzone s$ tak, by chroni! ca ego wierzchowca - od czubka g owy po zad - prawie zawsze s$
one ozdabiane tak, by budzi! groz" w przeciwniku - czy to przez wykorzystanie ko&ci czaszek, %eber i piszczeli potworów, czy to
przez kunsztowne wykonanie wizerunków potworów ze stali. Nie ma to znaczenia, bo w efekcie nie raz ogl$da! mo%na by o, jak grupa
piechoty rzuca si" do ucieczki przed nadje%d%aj$cym samotnie je#d#cem, którego wierzchowiec odziany by w taki pancerz. Cz"&!
Hanzytów i Soldatów lubi tak chroni! równie% swoje mniejsze pupilki psy bojowe, wilki, tygrysy, itp.
Ochrona: 2 [ko&ci i kolczuga] lub 4 [stal]
Cena: od 400 [kolczuga lub ko&ci] do 2000 [stal] - wersja dla konia, wersje dla wi"kszych lub mniejszych zwierz$t b"d$ odpowiednio
ta'sze/dro%sze
Zasady specjalne:
pancerz wykonany z ko&ci lub stali mo%e by! uformowany w przera%aj$ce kszta ty. Wróg, widz$c po raz pierwszy tego konkretnego
przeciwnika szar%uj$cego na tak opancerzonym wierzchowcu, musi wykona! Wymagaj$cy test Strachu
5
843646540.013.png 843646540.014.png 843646540.015.png 843646540.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin