1. Aktywacja świateł dziennych adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie gdziekorzystamy z plików L-Code, następnie w bajcie 0 zaznaczami bit 3 i 4 czyli światła do jazdy dziennej, proponuję łącznie dla Skandynawii i Ameryki Płn. ponieważ wówczas w przypadku nagłego hamowania hamulcem ręcznym nie zgasną światła dzienne, oczywiście przy tej opcji tył auta jest ciemny - jak to przy dziennych powinno być, po wybraniufunkcji wychodzimu ESC i klikamy "wykonaj"zaznaczam że w tej opcji światła zapalają się automatycznie bez przekręcania włącznikiemmi to pasuje bynajmniej nie zapominam, jeśli ktoś chce mieć palący się tył to zaznacza tylko dla SkandynawiiPodobne kroki robimy np. przy aktywacji bądź dezaktywacji funkcji oświetlenia tj. coming-home czy Leaving-home z assistance driving light zaznaczamy bądź odznaczamy tzw. "ptaszka" przy wybranej pozycjiPrzyciemnianie świateł do jazdy dziennejadres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie - w bajcie8 w pozycji Dec .... x 1 wpisujemy oczekiwaną wartość ściemnienia świateł - powód oszczędność żarówek, energii, osobiście mam na 50%, miałem początkowo na 30%ale kiepsko wg mnie to wyglądało, po wybraniu funkcji wychodzimu ESC i klikamy"wykonaj" Należy pamiętać aby po wpisaniu np. tych 50% przejść do następnego pola tabulatoremTab aby niejako zatwierdzić a następnie ESCDezaktywacja dodatkowego ruchu wycieraczekw adresie 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na rodzaj sterownika -mamy tu bordnetz i wischer - klikamy na wischer i z istniejącego kodowaniaodejmujemy liczbę 2048, u mnie było kodowanie 00065493 gdzie po odjęciu 2048 wpisałem 00063445 - działa, już wycieraczka nie rozmazuje szyby, po wybraniu sumykodowania klikamy "wykonaj"Dezaktywacja kontrolki niezapiętych pasów bezpieczeństwaadres 17-Zestaw wskaźników, 07-kodowanie, mamy tu kodowanie krótkie gdzie aby uzyskać odpowiadające nam funkcje dodajemy lub odejmujemy poszczególne sumy cyfr przy interesującej nasz opcji, jeżeli chodzi o pasy to z pozycji ?? czyli00??x0x odejmujemy 02 i zapisujemy kodowanie funkcją "wykonaj"przykład: było 0003101 po odjęciu 02 z pola oznaczonego jako ?? uzyskuje się 0001101identycznie sytuacja wygląda w przypadku aktywacji bądź dezaktywacji czujnika poziomu płynu do spryskiwaczyw tym samym polu ?? dodajemy do kodowania bądź odejmujemy od istniejącego 04Przyciemnianie przednich postojówekz uwagi na fakt iż założyłem postojówki niebieskie dołączone do kompletu żarówek philipsa blue vision postanowiłem zmniejszyć im "dawkę prądu" aby wydłużyć ich żywotność, ponieważ wiadome jest że wszelkiego rodzaju kolorowe żarówki są mniej żywotne od białych, dlatego postanowiłem ustawić je na 80%, w związku z tym wchodzimy w adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy na bajt 11 i w pozycji Dec: ....wpisujemy 80 Tabulatorem zatwierdzamy przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie. Muszę przyznać, że tak jak w przypadku ściemnienia i korzystania z dziennych tj. żarówek H7 tak i tu zauważalnie wzrasta ich żywotnośćRegulacja natężenia tylnych świateł pozycyjnychJeżeli ktoś chciałby uzyskać intensywniejsze światła pozycyjne tylne to również można zwiększyć ich natężenie, wchodzimy w 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy w kodowaniu długim na bajt 09, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana wartość 20 /20%/ można delikatnie zwiększyć np. do 30%, więcej nie radzę ponieważ będzie się zlewać światło pozycyjne ze światłem STOP-uPrzednie kierunkowskazy jako światła postojowe a'la USATrzeba jednak pamiętać, że przy tym ustawieniu można stracić dowód rejestracyjny czy nie przejść przeglądu technicznego, więc każdy to robi na własne ryzyko wchodzimy w adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy w kodowanie długie Bajt 7, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana wartość 0 /0%/ jeżeli chcemy mieć efekt a'la USA w pole Dec: wpisujemy ..... - ja wpisałem 30 /30%/ bo uznałem to takie rozwiązanie daje najlepszy efekt - nie za dużo i nie za mało, Tabulatorem zatwierdzamy przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie.Wyłączenie diagnozy lamp typu "zimnego"Jeżeli chcemy aby po włożeniu jakiejś inne żarówki niż dedykowanej np. LED komputer nie rozłączał nam jej i nie wyświetlał błędu to po prostu dezaktywujemy diagnozę lampadres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz następnie klikamy w kodowanie długie Bajt 2 i zaznaczamy "ptaszka" w bit 2 czyli Diagnoza lamp typu "zimnego" wychodzimy po przez ESC i zatwierdzamy kodowanieKodowanie tempomatuoczywiście jeżeli wymienialiśmy moduł kierownicy należy wykonać adaptację czujnika skrętu G-85 i ABSsilnik:koło kierownicy:Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnikamoduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje, /po wcześniejszej wymianie siłowników i zakupieniu odbojników od scirocco ........ oczywiście / - to mod stosowany w Golfie 5, być może spróbuję to powielić w Audiregulacja obrotów biegu jałowegojeśli kanały w adaptacji są nieaktywne wpierw wchodzimy w zakładkę Dostęp upoważ. - 16 gdzie dopiero po wklepaniu kodu 12233 /w BLS ten kod został przyjęty Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usjeśli obroty jałowego są w okolicy 813 rpm warto je podwyższyć choćby ze względu na dwumas, który im niższy rpm biegu jałowego tym bardziej jest obciążonyw adaptacje - 10 logujemy się do kanału 06 gdzie jest regulacja obrotów biegu jałowego (mozliwa regulacja w zakresie 800 - 1000) dodam że dziś w ten sposób podwyższyłem obroty w swoim Mk5 z 819 do 840 rpmUploaded with ImageShack.uszmiana natężenia /siły/ układu wspomagania/dot. układu elektromechanicznego/logujemy się do sterownika 44-Wspomaganie, następnie w Adaptacje - 10, w kanale 01 mamy mozliwość zaadaptowania 15 pozycji siły wspomagania /m. in. kilka pozycji normal, kilka MPV, tryb Sportowy, użytkownik - 1, 2 itp.../ dla przykładu powiem że u mnie na pozycji 15 kierownica kierowała niemalże sama Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.uswpisujemy nową wartość /u mnie od 1 do 15/ klikamy Testuj a następnie Zapisz, u mnie standarodowo było 1 jako normal 1sprawdzamy BIP-y czyli reakcję zespołu pompowtryskiwacza na impuls elektromagnetyczny 01-silnik, 02-bloki pomiarowe, blok 023, według plików L-CODE norma to -150/+150/temperatura silnika minimum 80 st. C/Uploaded with ImageShack.us
VCDS przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
Odpowiedz z cytatem
2. 13-04-12, 16:27#8
...
VW-SERWIS