instrukcja_PL.doc

(83 KB) Pobierz
Witamy na Zombie Plague

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zombie Plague

 

 

gra planszowa

Brian S. Roe & Skott Kilander

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tłumaczenie

Yeazus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały kraj pogrążyła plaga, którą zapoczątkował nowy,

nieznany wirus ... Zainfekowani ludzie po śmierci powracają w postaci nieumarłych. ludzkie zwłoki powstają i choć nadal pozostają martwe, potrafią się przemieszczać i żerować. I to właśnie żerowanie na żywych ciałach jest dla nieumarłych jedynym celem istnienia. Przyczyna tej zarazy pozostaje niewyjaśniona. Mimo rozpaczliwych wysiłków Rządu oraz bezcelowych prób przejęcia kontroli nad sytuacją przez lokalne władze, społeczeństwo upadło... Przeludnione miasta stały się śmiertelnymi pułapkami, które pochłonęły miliony istnień. Nieliczni którzy ocaleli za wszelką cenę próbują przetrwać.
     Niewielkiej grupie ocalałych udało się uciec z miasta.

W nadziei na znalezienie bezpiecznego schronienia przed wszechobecnym terrorem, udali się na przedmieścia – gdzie w ich mniemaniu powinno być o wiele bezpieczniej ...
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zombie Plague jest grą planszową dla 2 do 6 graczy, w której Ludzcy Gracze muszą współpracować aby wspólnie zwyciężyć.

Będą poszukiwać przydatnych przedmiotów, broni oraz miejsc na bezpieczną kryjówkę. Sukces zagwarantuje im zabarykadowanie się w przejętym domu, bądź odnalezienie kluczyków do samochodu i skuteczna próba odjechania w poszukiwaniu bezpiecznego do zamieszkania miejsca ...

A w tym wszystkim przeszkadzać będzie Gracz Zombie – kontrolujący hordy nieumarłych spragnionych ludzkiego mięsa...

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:__________________________________________________  

 

 

-          plansza przedmieścia (składa się z 6 fragmentów),

-          plansza piwnicy (oraz znacznik piwnicy),

-          67 kart poszukiwań:

      (KARTY ZDARZEŃ)

      (KARTY EKWIPUNKU)

      (KARTY BRONI)

-          4 specjalne kości k6 – które musisz sam przygotować:

      (KOŚĆ UGRYZIENIA)

      (KOŚĆ INFEKCJI)

      (KOŚĆ KIERUNKU)

      (KOŚĆ ATAKU)    

-          1 standardowa kość k6

-          6 figurek Ludzi – które musisz sam przygotować

-          co najmniej 24 figurki Zombie – które musisz sam przygotować


 

 

WYBÓR LICZBY GRACZY:________________________________________________


 

Dla 4 lub więcej graczy:

Jeden gracz musi zdecydować się na prowadzenie Zombie.

Wszyscy pozostali gracze kierują postaciami Ludzi.
Dla 3 graczy:

Jeden gracz musi zdecydować się na prowadzenie Zombie.

Pozostali dwaj gracze prowadzą 2 postacie Ludzi 
Dla 2 graczy:

Jeden gracz musi zdecydować się na prowadzenie Zombie.

Drugi gracz kontroluje 4 postaci Ludzi.

 

 

 

PRZYGOTOWANIE ROZGRYWKI: ___________________________________________


-  rozłóż 6 elementów planszy tak, żeby razem tworzyły Planszę Przedmieści.

-  Gracz Zombie rzuca KOŚCIĄ KIERUNKU i umieszcza po jednym zombie (dla każdego Gracza Ludzkiego) w pierwszym rzędzie tej krawędzi planszy którą wskaże kość (ulica jest na północnej krawędzi).

-  Każdy Ludzki Gracz wybiera postać i umieszcza ją w dowolnym miejscu w pierwszym rzędzie przeciwległej krawędzi planszy.

-  Wybierz 40 KART POSZUKIWAŃ których będziecie używać podczas rozgrywki, przetasuj je i połóż obok planszy, w miejscu łatwo dostępnym dla wszystkich graczy instrukcjami do dołu.
 

 

 

 

 

JAK WYGRAĆ ? :______________________________________________________
 

Dla Graczy Ludzkich:

 

„Azyl w czterech ścianach”

Aby wygrać Gracze Ludzcy muszą wykonać następujące zadania:

1)    Wszystkie Pola Poszukiwań (oznaczone X) muszą zostać choć 1 raz przeszukane,

2)    Wszyscy ocaleli Gracze muszą znajdować się w jednym domu, wszystkie jego okna i drzwi muszą zostać zabarykadowane.

W domu tym nie może przebywać żaden zombie.

 

 

Dodatkowe sposoby, aby wygrać grę:

 


"Ucieczka samochodem"

- Jeśli Gracz Ludzki znajdzie element o nazwie KLUCZYKI DO SAMOCHODU, wszyscy ludzie mają możliwość ucieczki samochodem.
Do samochodu można wejść jedynie przez drzwi boczne (oznaczone strzałkami).

Całe wnętrze samochodu liczy się jak jedno pole, czyli w samochodzie nie można wykonywać ruchów. Wszyscy Ludzcy Gracze muszą być w samochodzie, żeby gracz posiadający KLUCZYKI DO SAMOCHODU mógł podjąć próbę uruchomienia silnika.

Aby uruchomić silnik gracz posiadający KLUCZYKI DO SAMOCHODU musi wyrzucić na kości wynik 6.

Każda próba uruchomienia samochodu kosztuje 1 PA.

Po uruchomieniu silnika samochód błyskawicznie odjeżdża – Gracze Ludzcy wygrywają grę.

Ale, jeśli 4 zombie ustawieni „jeden przy drugim”(niemożliwe po przekątnych) przylegają do jednych z drzwi samochodu – wówczas dostają się do środka a wszyscy pasażerowie zostają pogryzieni i przemienieni w zombie.

 

 

 

"Piwnica"

- Jeśli Gracz Ludzki  wyciągnie kartę „PIWNICA” podczas przeszukiwania POLA POSZUKIWAŃ – to to POLE POSZUKIWAŃ automatycznie staje się wejściem do PIWNICY (połóż na nim znacznik wejścia do piwnicy) (POLE POSZUKIWAŃ na którym pojawiło się wejście do piwnicy nie bierze udziału w grze jako element niezbędny do wygranej). Piwnica ma własne POLE POSZUKIWAŃ,
które musi być przeszukane żeby zapewnić Ludziom zwycięstwo w grze.

Teraz zamiast barykadowania całego domu, ludzie mają możliwość zabarykadowania się tylko w piwnicy, aby wygrać. Wszystkie POLA POSZUKIWANIA nadal muszą zostać przeszukane aby Ludzie mogli wygrać.
Karta „PIWNICA” zalicza się do kart zdarzeń, zatem przeszukując POLE POSZUKIWAŃ i znajdując kartę „PIWNICA”, odkładamy ja na bok i dalej szukamy dopóki nie znajdziemy KARTY EKWIPUNKU bądź KARTY BRONI.
 

 

 

 

 

 

Dla Gracza Zombie:

 

1)    Wszyscy gracze kierujący Ludźmi są albo przemienieni w zombie albo martwi.

    Kiedy tylko to nastąpi, Gracz Zombie wygrywa.
 

 

 

 

Przebieg rozgrywki:_________________________________________________


Gracz kontrolujący postać Ludzką siedzący po lewej stronie gracza kierującego Zombie wykonuje ruch jako pierwszy. Gracze Ludzcy zgodnie

z ruchem wskazówek zegara, rozpoczynają tury.
Gracz Zombie kończąc swoją turę zakańcza rundę.


Gracze Ludzcy:

 

Plansza składa się z siatki 1-calowych kwadratów (pól). Wszystkie ruchy i ataki odbywają się wzdłuż tej siatki. Ludzie mają 4 punkty akcji (PA) na turę. W każdej turze, mogą używać do 4 PA wykonując różne czynności w
dowolnej kolejności.

 

 

 

 

Działania Graczy Ludzkich kosztujące 1 PA:
 

• Ruch do przodu o jedno pole - Przesuń się o jedno pole w kierunku w którym „patrzy” twoja postać.

Ruch po przekątnej jest niedozwolony. Wszystkie elementy planszy , które wyglądają jak przeszkody (np. kanapy, krzewy, skały, itp.) są przeszkodą i nie można przez nie przejść.
Ludzie nie mogą przejść przez pole, które jest zajęte przez inną postać - ludzką lub zombie.

Drzwi (biała krawędź kwadratu w ciągłości ściany) są uważane za
odblokowane i przejście przez nie nie kosztuje gracza straty PA.

Okna (niebieska krawędź kwadratu w ciągłości ściany) mimo iż uważane są za otwarte/łatwe do sforsowania wymagają zużycia 2 PA (sforsowanie, przeczołganie się przez nie).
• Ruch do tyłu o jedno pole - rusz się o jedno pole w tył, nie zmieniając kierunku, w który patrzy Twoja postać.
• Obrót w lewo lub prawo – obróć postać o 90 stopni w lewo lub w prawo.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Zabarykadowanie okna lub drzwi - aby zabarykadować okno lub drzwi, postać musi być skierowana w kierunku okna lub drzwi. Koszt postawienia barykady to 1PA:

umieść znacznik barykady przy oknie lub drzwiach.

Gdy okno lub drzwi są zabarykadowane, ani zombie ani człowiek nie mogą przez nie przejść. Atak nie może być prowadzony przez barykadę.

Ale, jeśli 4 zombie ustawieni „jeden przy drugim” (niemożliwe po przekątnych) przylegają do zabarykadowanego okna bądź drzwi, mogą złamać barykadę i przejść przez nią. Zombie musi przejść "przez" barykadę, aby ją złamać. Jeśli pole przylegające do barykady, po stronie obrońców  zajmuje człowiek (skierowany w dowolnym kierunku), barykada
nie może zostać uszkodzona.

Barykadę można wybudować kosztem 4PA, a punkty te muszą zostać wydane w jednej turze. Drzwi wewnętrzne domu również można zabarykadować.
 

 

 

• Atak - możesz atakować tylko pole bezpośrednio przed sobą lub jeśli przy użyciu broni palnej - pierwszego zombie w linii prostej przed tobą.

Karty broni posiadają własne modyfikatory (na nich zawarte). Wszelkie modyfikatory wymienione na karcie broni unieważniają reguły rzutu kością poniżej. Jeśli na karcie broni nie ma żadnych instrukcji,  ataki są rozwiązywane za pomocą rzutu KOŚCIĄ UGRYZIENIA lub KOŚCIĄ ATAKU.

Wynik rzutu kością:
1 - OOPS!  - Tracisz resztę PA dla tej tury (chyba, że na karcie broni instrukcja mówi inaczej). Jeśli używasz broni palnej, Oops! wskazuje brak amunicji dla broni palnej której aktualnie używasz.
2 – MISS– nic się nie dzieje.
3 - MISS
4 - MISS
5 – BODY SHOT -  zombie zostaje trafiony i odrzucony o 1 pole dalej z kierunku
ataku. Jeśli odrzucony zombie przesunięty został na pole zajmowane przez
drugiego zombie i ten zombie zostaje przesunięty o 1 pole. Przesunięcie nie może zostać dokonane jeśli za trafionym zombie znajduje się przeszkoda lub ściana (chyba że zostało to opisane na karcie).
BODY SHOT nie zabija zombie.
6 – HEAD SHOT -  trafienie w głowę - jedynym sposobem, aby zabić zombie jest zniszczenie jego mózgu!
Zombie ginie, usuń go z planszy.
Zakres efektywności broni palnej jest ściśle określony na karcie broni. Atak z broni palnej bazuje na wynikach rzutu kością (powyżej) oraz jest modyfikowany przez zapis na jej karcie. Nie można strzelać przez ściany i barykady, natomiast przez wszelkie mniej trwałe/niskie przeszkody - tak. Jeśli Gracz Ludzki atakuje nieuzbrojony, rzuca kością dwa razy dla każdego działania ataku.
Jeśli na obu kościach wyrzuci ten sam wynik – atak jest skuteczny.

Wyjątkiem jest, jeśli gracz na jednej kości wyrzuci BODY SHOT a na drugiej HEAD SHOT – atak liczy się jako BODY SHOT.
 

 

 

 

 

• Badanie POLA POSZUKIWAŃ - aby zbadać POLE POSZUKIWAŃ, Gracz Ludzki musi być w bezpośrednim sąsiedztwie z POLEM POSZUKIWAŃ, skierowany do niego.

Ciągnij KARTY POSZUKIWAŃ dopóki nie trafisz na KARTĘ BRONI bądź KARTĘ EKWIPUNKU. Wszystkie KARTY ZDARZEŃ, które wyciągniesz zanim znajdziesz KARTĘ BRONI bądź KARTĘ EKWIPUNKU aktywują się natychmiastowo (po czym odrzuć te karty).Każdy Gracz Ludzki może przeszukać konkretne POLE POSZUKIWAŃ tylko jeden raz. POLE POSZUKIWAŃ przeszukane przez jednego gracza, może być przeszukiwane przez innych graczy (lecz nie więcej razy niż 1 raz/gracza)

Warunkiem zwycięstwa Ludzi jest przeszukanie każdego POLA POSZUKIWAŃ co najmniej 1 raz.

Można posiadać tylko jedną broń.
Jeśli masz już broń i wyciągniesz kolejną KARTĘ BRONI podczas badania POLA POSZUKIWAŃ, należy natychmiast wyrzucić jedną z nich (na stos kart zużytych).

Można trzymać nieograniczoną liczbę ekwipunku.
 

 

 

 

• Wymiana / darowanie EKWIPUNKU lub BRONI

- Musisz być w sąsiedztwie, ale niekoniecznie twarzą do drugiego Gracza Ludzkiego. Za 1 PA można podarować lub sprzedać dowolną liczbę ekwipunku lub broni.

Nadal obowiązuje zasada: Możesz posiadać tylko jedną broń.

 

 

 

Działania Gracza Zombie (w obrębie 1 tury):

 

Pierwszym posunięciem Gracza Zombie jest dołożenie na planszę nowych zombie.

Robi się to poprzez rzuty KOŚCIĄ KIERUNKU:

NORTH - zombie nadchodzi od północy,

- EAST - zombie nadchodzi od wschodu,

SOUTH - zombie nadchodzi od południa,

WEST - zombie nadchodzi od zachodu,

WILD - zombie nadchodzi z kierunku wybranego przez Gracza Zombie

 

Następnie  Gracz Zombie rozmieszcza 2 zombie na którymkolwiek polu pierwszego rzędu planszy kierunku wylosowanego poprzez rzut kością kierunku.

Maksymalna liczba zombie na planszy jest ograniczony do czterokrotnej ilości postaci ludzkich na planszy. Jeśli na planszy znajduje się maksymalna ilość zombie, Gracz Zombie nie dokłada kolejnych zombie.

Każdy zombie w trakcie jednej tury ma do wykorzystania 2 PA.
Zombie są znacznie wolniejsze i zdecydowanie mniej zwinne i rozgarnięte niż ludzie – za to jest ich znacznie więcej!
Choćby w trakcie poprzedniej tury zginęła nawet i połowa zombie – Gracz Zombie na początku kolejnej tury znów rozmieszcza na planszy dodatkowe zombie (do liczby równej czterokrotności liczby Graczy Ludzkich)

 

 

 

Następujące działania zombie kosztujące 1 PA:


• Ruch do przodu o jedno pole - Przesuń się o jedno pole w kierunku w którym „patrzy” twoja postać.

Ruch po przekątnej jest niedozwolony. Wszystkie elementy planszy , które wyglądają jak przeszkody (np. kanapy, krzewy, skały, itp.) są przeszkodą i nie można przez nie przejść.

Przejście przez okno nie kosztuje dodatkowych PA.
• Obrót w lewo lub prawo – obróć postać o 90 stopni w lewo lub w prawo.
• UGRYZIENIE - postać zombie musi być w bezpośrednim sąsiedztwie i być skierowana do  postaci człowieka.

Rzuć KOŚCIĄ UGRYZIENIA :
- jeśli wyrzucisz  BITE, zombie udaje się ugryźć człowieka.

Ugryziona postać ludzka w wyniku szoku odskakuje o jedno pole w tył od atakującego zombie.
Gracz Ludzki musi rzucić KOŚCIĄ INFEKCJI aby sprawdzić czy został zainfekowany i czy zaczyna przemieniać się w zombie.
- jeśli wyrzuci INFECTED – natychmiast przemienia się w zombie – gracz zostaje wyeliminowany z gry.
Zgodnie z ogólną zasadą, gracz musi poruszać zombie "realistycznie" – czyli zombie zawsze kieruje się do ludzi, zawsze na ich niekorzyść.

Zombie nie pozostaje w tym samym miejscu na czas trwania kolejnej tury – chyba, że odległość od najbliższego człowieka jest znacząca.

Jeśli Gracz Ludzki staje się zombie, ekwipunek i broń w które był zaopatrzony są nadal przez niego noszone, choć nie mogą być używane.

Jeśli inny Gracz Ludzki zabije tego zombie  – jego ekwipu...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin