HTML5_i_CSS3_Standardy_przyszlosci_htcssp.pdf
(
481 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
HTML5 i CSS3.
Standardy przyszłości
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Autor: Brian P. Hogan
Tłumaczenie: Daniel Kaczmarek
ISBN: 978-83-246-3028-8
Tytuł oryginału
:
HTML5 and CSS3: Develop
with Tomorrow's Standards Today
Format: 158×235, stron: 304
Katalog książek
Kompletny przewodnik po nowej, rewolucyjnej specykacji
najsłynniejszej technologii internetowej!
• Opanuj nowe atrybuty, selektory, funkcje formularzy i znaczniki strukturalne
• Zobacz, jak osadzać grakę, pliki audio i wideo bez użycia Flasha
• Poznaj niezbędne mechanizmy HTML5 i twórz przyjazne aplikacje, działające po stronie klienta
Stało się! Choć jeszcze niedawno HTML5 i CSS3 wydawały się technologiami wciąż odległej
przyszłości, ich specykacje już zostały zaimplementowane w takich przeglądarkach, jak Google
Chrome, Safari, Firefox czy Opera. Standardy HTML5 i CSS3, mimo że jeszcze w stadium rozwoju,
nie przestają wzbudzać zachwytu administratorów sieci i twórców stron WWW, a ich opublikowanie
hucznie zapowiedziało nową generację aplikacji internetowych. Teraz można je łatwiej wdrażać
i utrzymywać, a także wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników. Mało? Język HTML5 wprowadza
także nowe elementy służące do deniowania struktury witryny oraz osadzania w niej treści,
a CSS3 udostępnia zaawansowane selektory, rozszerzenia graczne oraz zapewnia lepszą obsługę
czcionek. W świecie internetu, gdzie pod względem rozprzestrzeniania się nowości trzy miesiące
to cała epoka, już jutro ta technologia będzie obecna wszędzie. Nie trzeba więc nikogo
przekonywać, że aby ten postęp bez zadyszki dogonić, trzeba już dziś… wziąć się za lekturę!
Przed Tobą doskonały podręcznik, w którym przedstawione zostały wszystkie dostępne sposoby
korzystania z nowych możliwości standardów HTML5 i CSS3, także tych, które nie są jeszcze
obsługiwane przez część przeglądarek. Każdy rozdział skupia się na określonej grupie problemów
i zawiera listę niezbędnych znaczników, funkcji lub mechanizmów. Na początek dokładnie poznasz
standardy HTML5 i CSS3, nowe atrybuty i znaczniki strukturalne. Przeczytasz co nieco na temat
formularzy i odkryjesz, jak wykorzystać niektóre nowe pola i funkcje. Poznasz rewolucje
wprowadzone w CSS3 – nowe selektory, cienie, gradienty, transformacje i sposoby korzystania
z czcionek. Dowiesz się, jak HTML5 obsługuje dane audio i wideo oraz nauczysz się używać kanw
do rysowania rozmaitych kształtów. A potem stworzysz przykładowe aplikacje działające po
stronie klienta, a także zobaczysz, jak HTML5 umożliwia przesyłanie komunikatów i danych
między domenami.
• Wprowadzenie do HTML5 i CSS3
• Nowe atrybuty i znaczniki strukturalne
• Tworzenie przyjaznych formularzy internetowych
• Tworzenie lepszych interfejsów użytkownika z użyciem CSS3
• Zwiększanie dostępności witryn internetowych
• Rysowanie na kanwach
• Osadzanie danych audio, wideo oraz graki wektorowej
• Wykorzystanie cieni, gradientów, transformacji i czcionek
• Przetwarzanie danych po stronie klienta
• Korzystanie z interfejsów API
Jesteś gotowy? Doskonale! Zacznij już dziś poznawać standardy przyszłości!
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis treci
Przedmowa .......................................................................................... 11
Rozdzia 1. Ogólne informacje na temat HTML5 i CSS3 ................. 17
1.1. Platforma tworzenia aplikacji internetowych ............................................... 17
1.2. Zgodno wsteczna .................................................................................. 21
1.3. Droga do przyszoci jest wyboista ............................................................. 23
Cz I Ulepszanie interfejsu uytkownika
Rozdzia 2. Nowe atrybuty i znaczniki strukturalne ..................... 31
Porada 1. Zmiana definicji bloga przy uyciu znaczników semantycznych ........... 34
Porada 2. Tworzenie okien wywoywanych z atrybutami danych uytkownika ..... 47
Rozdzia 3. Tworzenie przyjaznych formularzy internetowych ..... 53
Porada 3. Opisywanie danych za pomoc nowych pól wejciowych ...................... 56
Porada 4. Przechodzenie do pierwszego pola formularza
przy uyciu atrybutu autofocus ........................................................................ 65
Porada 5. Wywietlanie wskazówek w postaci tekstu zastpczego ......................... 67
Porada 6. Edytowanie danych bezporednio na stronie
przy uyciu atrybutu contenteditable ............................................................... 74
6
HTML5 i CSS3. Standardy przyszoci
Rozdzia 4. Tworzenie lepszych interfejsów uytkownika
z uyciem CSS3 ................................................................ 81
Porada 7. Definiowanie stylu tabeli przy uyciu pseudoklas ............................... 83
Porada 8. Umieszczanie docelowych adresów czy przy uyciu :after ................ 93
Porada 9. Tworzenie stron z wieloma kolumnami tekstu .................................... 97
Porada 10. Tworzenie interfejsów aplikacji na urzdzenia przenone
przy uyciu zapyta o media ................................................................... 103
Rozdzia 5. Zwikszanie dostpnoci ............................................. 107
Porada 11. Definiowanie wskazówek nawigacji za pomoc ról ARIA ................ 109
Porada 12. Tworzenie obszaru o uaktualnianej zawartoci dostpnego
dla programów odczytujcych zawarto ekranu ......................................... 115
Cz II Nowe widoki i dwiki
Rozdzia 6. Rysowanie na kanwach ................................................ 123
Porada 13. Rysowanie logo ............................................................................. 125
Porada 14. Tworzenie wykresów statystyk przy uyciu biblioteki RGraph .......... 132
Rozdzia 7. Osadzanie danych audio i wideo ................................. 141
7.1. Kilka sów o historii .................................................................................. 143
7.2. Kontenery i kodeki ................................................................................... 145
Porada 15. Udostpnianie plików audio .......................................................... 150
Porada 16. Osadzanie plików wideo ................................................................ 154
Rozdzia 8. Rado dla oczu ............................................................. 163
Porada 17. Zaokrglanie rogów ...................................................................... 165
Porada 18. Wykorzystanie cieni, gradientów i transformacji ............................... 173
Porada 19. Wykorzystanie wasnych czcionek ................................................... 184
Cz III Wychodzimy poza HTML5
Rozdzia 9. Przetwarzanie danych po stronie klienta ................. 193
Porada 20. Zapisywanie preferencji przy uyciu obiektu localStorage ................ 197
Porada 21. Przechowywanie danych w relacyjnej bazie danych
po stronie klienta ..................................................................................204
Porada 22. Praca w trybie offline ..................................................................... 217
Spis treci
7
Rozdzia 10. Korzystanie z innych interfejsów API ...................... 221
Porada 23. Utrzymywanie historii ................................................................... 223
Porada 24. Komunikowanie si midzy domenami ........................................... 226
Porada 25. Komunikacja przy uyciu gniazdek internetowych ........................... 233
Porada 26. Sprawdzanie wasnej pozycji. Geolokalizacja .................................. 241
Rozdzia 11. Co bdzie dalej? ........................................................... 247
11.1. Transformacje CSS3 ............................................................................. 249
11.2. Wtki robocze ........................................................................................ 253
11.3. Wbudowana obsuga mechanizmu „przecignij i upu” ........................... 255
11.4. WebGL ................................................................................................ 262
11.5. Indexed Database API .......................................................................... 263
11.6. Weryfikacja formularza po stronie klienta ................................................. 264
11.7. Caa naprzód! ........................................................................................ 266
Dodatki
Dodatek A Skrócony przegld funkcji ............................................ 269
A.1. Nowe elementy ....................................................................................... 269
A.2. Atrybuty ................................................................................................. 270
A.3. Formularze ............................................................................................. 270
A.4. Atrybuty pól formularzy .......................................................................... 271
A.5. Dostpno ............................................................................................. 272
A.6. Multimedia ............................................................................................. 272
A.7. CSS3 .................................................................................................... 273
A.8. Przechowywanie danych po stronie klienta ................................................ 275
A.9. Dodatkowe API ..................................................................................... 276
Dodatek B Podstawowe informacje na temat biblioteki jQuery .. 277
B.1. adowanie biblioteki jQuery .................................................................... 278
B.2. Podstawy biblioteki jQuery ...................................................................... 278
B.3. Metody, które su do zmieniania zawartoci ........................................... 279
B.4. Tworzenie elementów .............................................................................. 282
B.5. Zdarzenia ............................................................................................... 282
B.6. Funkcja document.ready .......................................................................... 283
Plik z chomika:
bafloo
Inne pliki z tego folderu:
Beyond_Bullet_Points_Magia_ukryta_w_Microsoft_PowerPoint_Oczaruj_sluchaczy_i_porwij_ich_do_dzialania_Wydanie_III_magwpp.pdf
(867 KB)
Matematyczne_szkielko_i_oko_Mniej_i_bardziej_powazne_zastosowania_matmy_matszk.pdf
(1251 KB)
Programowanie_wspolbiezne_Systemy_czasu_rzeczywistego_prowsp.pdf
(929 KB)
GIMP_2_6_dla_fotografow_techniki_cyfrowej_obrobki_zdjec_Od_inspiracji_do_obrazu_gi26fo.pdf
(3411 KB)
Lifehacker_Jak_zyc_i_pracowac_z_glowa_Kolejne_wskazowki_lihakw.pdf
(1371 KB)
Inne foldery tego chomika:
۩ Wojskowa Mapa Polski ―――――――――――――――――
Acer Extensa 5620z
Auto diagnostyka
AutoCAD 2014 PL 64-bit
Budownictwo
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin