technik.dentystyczny_322[09]_o1.01_n.pdf

(156 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Joanna Stępień
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
ochrony przeciwpoŜarowej oraz ochrony środowiska
322[09].O1.01
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
844052516.015.png 844052516.016.png 844052516.017.png 844052516.018.png 844052516.001.png
Recenzenci:
dr n. med. Renata Wojtarowicz
dr hab. n. med. Maria Gołębiewska
Opracowanie redakcyjne:
mgr inŜ. Joanna Stępień
Konsultacja:
mgr inŜ. Małgorzata Sienna
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[09].O1.01
„Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpoŜarowej oraz
ochrony środowiska”, zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
dentystyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
844052516.002.png
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
4.
Scenariusze zajęć
7
5. Ćwiczenia
12
5.1. Prawna ochrona pracy
12
5.1.1.Ćwiczenia
12
5.2. BHP w zawodzie technika dentystycznego
13
5.2.1.Ćwiczenia
13
5.3. Ochrona PrzeciwpoŜarowa
14
5.3.1.Ćwiczenia
14
6.
Ewaluacja
15
7.
Literatura
28
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
844052516.003.png
1. WPROWADZENIE
Poradnik, będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o ,, Przestrzeganie przepisów
bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpoŜarowej oraz ochrony środowiska”.
Wiedzę tę będziesz wykorzystywał w szkole przy realizacji wszystkich modułów związanych
z zawodem technika dentystycznego.
W poradniku zamieszczono:
wymagania
wstępne,
wykaz
umiejętności,
jakie
uczeń
powinien
posiadać
juŜ
ukształtowane, aby bez problemów mógł korzystać z poradnika dla ucznia,
cele kształcenia,
wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy z poradnikiem dla ucznia,
przykładowe scenariusze zajęć,
ćwiczenia, przykładowe ćwiczenia ze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami
nauczania-uczenia oraz środkami dydaktycznymi, z których nauczyciel moŜe skorzystać
w całości lub wybrać jego zdaniem najlepsze,
przykład narzędzi pomiaru dydaktycznego,
wykaz literatury.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
844052516.004.png
322[09].O1
Podstawy zawodu
322[09].O1.01
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa
i higieny pracy, ochrony
przeciwpoŜarowej oraz ochrony
środowiska
322[09].O1.02
Analizowanie budowy, fizjologii
i patofizjologii narządu Ŝucia
322[09].O1.03
Rozpoznawanie materiałów stosowanych
w technice dentystycznej
322[09].O1.04
Przestrzeganie przepisów prawa
i ekonomiki w ochronie zdrowia
Schemat jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
844052516.005.png 844052516.006.png 844052516.007.png 844052516.008.png 844052516.009.png 844052516.010.png 844052516.011.png 844052516.012.png 844052516.013.png 844052516.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin