Gareth Hardy podrecznik-projektantow-logo.-smashing-magazine full.pdf

(49361 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
854936778.043.png
Tytuł oryginału: Smashing Logo Design: The Art of Creating Visual Identities
Tłumaczenie: Dominika Kurek
ISBN: 978-83-246-3833-8
© 2011 John Wiley & Sons, Ltd.
All Rights Reserved. Authorised translation from the English language edition published by John Wiley & Sons
Limited. Responsibility for the accuracy of the translation rests solely with Helion S. A. and is not the
responsibility of John Wiley & Sons Limited. No part of this book may be reproduced in any form without the
written permission of the original copyright holder, John Wiley & Sons Limited.
Wiley and the Wiley Publishing logo are trademarks or registered trademarks of John Wiley and Sons, Inc. and/or
its affiliates in the United States and/or other countries, and may not be used without written permission. All
other trademarks are the property of their respective owners.
Wiley Publishing, Inc. is not associated with any product or vendor mentioned in the book. This book is not
endorsed by Apple Computer, Inc.
Translation copyright © 2012 by Wydawnictwo Helion.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji
w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich
niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/poprlo
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
854936778.044.png
Spis tre ci
CZ I
POTGA LOGO
13
Rozdział 1.
Logo
15
Czym jest logo
16
Kto wykorzystuje logo
16
Gdzie uywane s logo
17
Rozdział 2.
Rodzaje logo
21
Znaki gra czne
22
Znaki abstrakcyjne i symboliczne
24
Emblematy
26
Postacie
28
Typogra a
30
Logotypy
30
Glify
31
Monogramy
33
7
Rozdział 3.
Klucz do sukcesu
37
Zapadanie w pami
38
Prostota
38
Element zaskoczenia
39
Ponadczasowo
39
Oryginalno
40
Wszechstronno
41
Pozostawianie miejsca na rozwój marki
41
Projektowanie dla wszystkich rodków przekazu
42
Przesłanie
43
Wizerunek marki
44
Skalowalno
45
Wykonanie
46
CZ II
PROJEKTOWANIE LOGO
47
Rozdział 4.
Komunikacja z klientem
49
Pocztek czego piknego:
komunikacja z potencjalnymi klientami
50
Odpowiadanie na pocztkowe zapytanie
50
Ustalanie ceny
51
Wyjanianie swojego procesu działania
51
Poleć książkę
Kup książkę
854936778.045.png 854936778.046.png 854936778.001.png 854936778.002.png 854936778.003.png 854936778.004.png 854936778.005.png 854936778.006.png 854936778.007.png 854936778.008.png 854936778.009.png 854936778.010.png 854936778.011.png
 
854936778.012.png 854936778.013.png 854936778.014.png
SPIS TRE CI
Pokazywanie swojej wartoci
51
Wyczuwanie niebezpieczestwa
51
Budowanie prawdziwej relacji
52
Dojcie do porozumienia
52
Uzyskanie specy kacji projektu
52
Prowadzenie klienta
53
Elementy kreatywnego briefu projektu
54
Okrelenie problemu
54
Pro l klienta
54
Cele
55
Grupa docelowa
55
Wymagane produkty
56
Budet
56
Harmonogram projektu
56
Przykład praktyczny
57
Okrelenie problemu
57
Pro l klienta
57
Cele
57
Grupa docelowa
57
Wymagane produkty
58
Budet
58
Harmonogram projektu
58
8
Rozdział 5.
Przeprowadzanie bada przygotowawczych
59
Badanie ogólne
60
Badanie dziedziny pracy klienta
60
Skupianie si na konkurencji
62
Badanie liderów rynku
63
Wykorzystywanie baz projektów logo
63
Badania polowe
65
Prowadzenie grup fokusowych
65
Rozdawanie kwestionariuszy
66
Analiza wyników bada
67
Identy kowanie powszechnych rozwiza
68
Okrelanie cech unikatowych
68
Rozdział 6.
Tworzenie koncepcji logo
69
Otwieranie umysłu
70
Rozpoczynanie od briefu
70
Wyplenianie złych pomysłów
71
Zrób co innego
72
Znajdowanie inspiracji
72
Przyroda
72
Przedmioty codziennego uytku
73
Sztuka tradycyjna
76
Wspomnienia i dowiadczenia
76
Poleć książkę
Kup książkę
854936778.015.png 854936778.016.png 854936778.017.png 854936778.018.png 854936778.019.png 854936778.020.png 854936778.021.png 854936778.022.png 854936778.023.png 854936778.024.png 854936778.025.png 854936778.026.png
SPIS TRE CI
Szkicowanie pomysłów
79
Rozpoczynanie od miniaturek
79
Rozwijanie miniaturek
81
Konsultowanie pomysłów z klientem
83
Wypróbuj swoje idee
84
Doskonalenie szkiców
84
Rozdział 7.
Przenoszenie pomysłów na ekran
87
Przygotowywanie pliku
88
Praca z wektorami
90
Uywanie narzdzia Pióro
92
Poprawianie cieki
95
Praca na czarno i biało
97
Rozdział 8.
Siganie po typogra
101
Gdzie szuka fontów
102
Dystrybutorzy i sprzedawcy fontów
102
Domy typogra czne
102
Niezaleni projektanci fontów
103
Wybieranie odpowiedniego kroju pisma
104
Przesłanie klienta
104
Styl znaku
104
Wszechstronno kroju pisma
109
9
Mody kowanie pisma
110
Tracking
110
Kerning
111
Leading
113
Wykorzystywanie wicej ni jednego kroju pisma
114
Mody kowanie krojów pisma
117
Rozdział 9.
Eksperymentowanie z układem
123
Rozmieszczanie elementów
124
Spojrzenie na popularne moliwoci rozmieszczenia
124
Eksperymenty
126
Radzenie sobie z niewygodnymi kształtami
126
Uzyskiwanie właciwej równowagi
128
Proporcje
129
Zasada trójpodziału
130
Rozdział 10.
Rozwaania nad kolorem
133
Psychologia koloru
134
Czarny
134
Biały
134
Czerwony
134
Pomaraczowy
135
ółty
135
Zielony
135
Niebieski
136
Poleć książkę
Kup książkę
854936778.027.png 854936778.028.png 854936778.029.png 854936778.030.png 854936778.031.png 854936778.032.png 854936778.033.png 854936778.034.png 854936778.035.png 854936778.036.png 854936778.037.png 854936778.038.png 854936778.039.png
 
854936778.040.png 854936778.041.png 854936778.042.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin