czerwiec2.doc

(111 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC CZERWIEC 2012 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I.  Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany

II. Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

III. Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka

- Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań

- Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Dzieci z całego świata

I.

·         Imię do imienia”- zabawa z wykorzystaniem piłki

·         „Przyjaciele”- wypchnięcie z „Wycinanek-składanek” postaci dzieci, omówienie ich wyglądu i przyporządkowanie do kontynentów, zaznaczenie na mapie świata

·         „Na całym świecie są dzieci”- wysłuchanie krótkich fragmentów wypowiedzi w obcych językach

II.

·         Wycieczka”- nauka piosenki, zabawa ruchowa przy piosence

·         „Jak miło Cię widzieć”- scenki dramowe z wykorzystaniem sylwetek dzieci, odgrywanie scen z życia codziennego dzieci

·         „Afrykański taniec”- improwizacja ruchowa w kole przy akompaniamencie bębenka

III.

·         Zgadnij, o kim opowiadam”- zabawa rozwijająca myślenie

·         „Dzieci”- zabawa logarytmiczna

·         „Kto ma to, co ja?”- zabawa orientacyjno-porządkowa

 

3.1

 

 

3.2

 

 

 

 

14.5

 

8.1

 

 

7.2

 

 

8.2

 

8.1

 

3.2

 

5.4

 

 

Lubimy się bawić

I.

·         „Pociąg”- zabawa ruchowa ze śpiewem

·         „Razem”- wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści, wypowiedzi dzieci o ich upodobaniach dotyczących zabaw i wykorzystania wolnego czasu

II.

·         Co lubią dzieci?”- wykonanie wspólnej pracy- kolażu na dużym formacie szarego papieru, wykorzystanie gazet i starych prac plastycznych, gotowych elementów, nalepek, umieszczanie wszystkiego, co pozytywnie kojarzy się dzieciom

III.

·         Dziecięce zabawy”- przy piosence „Wycieczka”

·         „Czyj to kolor”- zabawy z chustą animacyjną i kolorową kostka do gry w ogrodzie przedszkolnym, doskonalenie reakcji na znaki umowne

 

 

5.4

 

14.5

 

 

 

9.2

 

 

 

 

 

8.1

 

8.1

 

 

6.5

 

 

Ulubione zabawki

I.

·         „Magiczne pudełka”- zabawa naśladowcza

·         „Co jest na obrazku?”- zagadki słowne, rozpoznawanie zabawek po fragmencie obrazka

II.

·         Magiczny worek”- zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie znanych zabawek za pomocą dotyku

·         „Kolorowe zabawki”- zabawa ruchowa przy muzyce

III.

·         Rozrzucone zabawki”- zabawa ruchowa z elementami pochylania się i kucania

·         „Robot”- ozdabianie według instrukcji sylwetki robota z „Kolorowanki”

·         „Roboty”- zabawa ruchowa naprężająco-rozluźniająca

 

 

5.4

 

14.2

 

 

13.1

 

 

8.2

 

 

5.4

 

9.2

 

5.4

 

Przyjaciele

I.

·         „Miś z laleczką”- zabawa orientacyjno-porządkowa

·         „Dwaj przyjaciele”- wysłuchanie opowiadania H. Bechlerowej, próba odpowiedzi na pytania:

·         Co to jest przyjaźń? Kim jest przyjaciel?

·         „Taniec z misiem”- pląsy przy muzyce tanecznej z misiami

·         „Masażyk misia”- zabawa relaksacyjna

II.

·         „Ja i mój przyjaciel”- rysowanie portretów kredą na chodniku

·         „Wycieczka”- utrwalenie zabawy ruchowej

III.

·         „Zaufaj rękom partnera”- ćwiczenia ruchowe w ogrodzie przedszkolnym według W. Sherbourne, rozwijanie zaufania do drugiej osoby i odprężenie

·         „Spacer po wąskiej dróżce”- zabawa równoważna

 

 

5.4

 

14.5

 

8.2

 

1.2

 

 

9.2

 

5.4

 

 

 

5.3

 

5.4

 

Kuchnia malucha

I.

·         Marmurowe posągi”- zabawa orientacyjno-porządkowa

·         „Co by tu zjeść?”- przegląd dań kuchni całego świata, zwrócenie uwagi na ciekawe potrawy dla dzieci

·         „Talerze”- zabawa logorytmiczna

II.

·         Smakołyki z różnych stron świata”- przygotowywanie potraw z różnych zakątków świata z pomocą zaproszonych ekspertów

III.

·         Słodki lizak dla przyjaciela”- ozdabianie sylwetki lizaka z „Kolorowanki” farbami

·         „Kolorowe lizaki”- zabawa ruchowa przy muzyce

·         „Kto szybciej”- zabawa bieżna

 

 

5.4

 

5.1

 

 

3.2

 

 

5.1

 

 

 

9.2

 

5.4

 

5.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Rozwijanie mowy i myślenia toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa

- Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego- egzotycznego

- Ćwiczenia ortofoniczne rozwijające mięśnie narządów mowy

- Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym

- Wspieranie samodzielnych twórczych działań dzieci

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin