steps_2_pw.doc

(462 KB) Pobierz

Steps in English 2

Plan wynikowy

OUP_logo

 

WELCOME

ŚRODKI I UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYMAGANIA PODSTAWOWE

WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE

ZADANIA SPRAWDZAJĄCE

Lekcja 1

Środki językowe

Czasownik to be

Nazwy członków rodziny

Przymiotniki opisujące ludzi

 

Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej

Słuchanie: rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych

Mówienie: opisywanie ludzi

Reagowanie ustne: przedstawianie siebie i członków swojej rodziny, proszenie o informacje

Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem

Uczeń:

·   słucha, czyta i odgrywa historyjkę obrazkową

·   zaznacza właściwe formy czasownika to be w zdaniach na podstawie przeczytanej historyjki obrazkowej

·   zaznacza odpowiednie nazwy członków rodziny na podstawie wysłuchanego tekstu

·   uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika to be na podstawie wysłuchanego tekstu

·   pisze zdania z czasownikiem to be na podstawie podanych wyrazów i ilustracji

·   uzupełnia luki w dialogu zgodnie z kontekstem i czyta go z podziałem na role

·   uzupełnia luki w dialogu podanymi wyrażeniami zgodnie z kontekstem (WB)

·   pisze zdania z czasownikiem to be oraz przymiotnikami na podstawie podanych wyrazów i ilustracji (WB)

·   uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika to be i pisze odpowiedzi (WB)

Uczeń:

·   dopasowuje podane wyrażenia do ich odpowiedników w języku polskim

·   rozmawia na temat siebie, przyjaciół i rodziny na podstawie podanych wyrazów

Unit Test 1

Lekcja 2

Środki językowe

Nazwy pomieszczeń w domu i części domu

Liczebniki 1-100

Nazwy członków rodziny

Nazwy kolorów

Czasownik to be

Wyrażenie There is/There are

Przyimki miejsca

Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej

Słuchanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych

Reagowanie ustne: proszenie o informacje

Pisanie: opisywanie miejsc i przedmiotów

Reagowanie pisemne: udzielanie podstawowych informacji na swój temat

Przetwarzanie tekstu: zapisywanie informacji uzyskanych z tekstu słuchanego

Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem

Uczeń:

·   dopasowuje podane wyrazy do odpowiednich pomieszczeń na ilustracji

·   wyszukuje nazwy części domu w wężu wyrazowym i dopasowuje je do odpowiednich miejsc na ilustracji

·   pyta i odpowiada na pytania o położenie wskazanych przedmiotów na ilustracji

·   odpowiada na podane pytania, dotyczące ilustracji

·   zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie wysłuchanych zdań i analizy ilustracji

·   pisze zdania na temat przedmiotów znajdujących się w jego/jej domu

·   uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi przyimkami na podstawie ilustracji

·   zapisuje ceny przedmiotów, przedstawionych na ilustracji na podstawie wysłuchanego tekstu

·   podpisuje obrazek odpowiednimi nazwami pomieszczeń (WB)

·   układa zdania z podanych wyrazów i zaznacza prawdziwe i fałszywe na podstawie analizy obrazka (WB)

·   uzupełnia brakujące litery w podanych nazwach kolorów (WB)

·   pisze pytania i odpowiedzi o cenę podanych przedmiotów (WB)

 

Uczeń:

·   dorysowuje wskazane przedmioty do ilustracji, pyta i odgaduje położenie narysowanych przedmiotów

·   pyta i odpowiada na pytania, dotyczące zapamiętanych przedmiotów pokazanych na ilustracji

·   rozwiązuje krzyżówkę (WB)

·   uzupełnia formularz, odpowiadając na podane pytania (WB)

Unit Test 1

Lekcja 3

Środki językowe

Nazwy zwierząt

Czasownik have got

Czasownik modalny can

Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej

Reagowanie ustne: proszenie o informacje, mówienie o tym, co posiada i co potrafi robić

Pisanie: opisywanie zwierząt

Reagowanie pisemne: udzielanie podstawowych informacji na swój temat

Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem

Uczeń:

·   przekształca podane zdania twierdzące z czasownikiem have got na przeczenia

·   zaznacza posiadane przez siebie przedmioty spośród podanych, pyta i odpowiada na pytania o ich posiadanie

·   pisze zdania na temat posiadania podanych zwierzątek domowych przez siebie, przyjaciół i członków rodziny

·   uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika have got na podstawie podanej informacji i obrazka

·   pisze zdania z odpowiednimi formami czasownika can i podanych czasowników na podstawie ilustracji

·   pisze prawdziwe zdania na temat swoich umiejętności na podstawie podanych czasowników

·   pyta i odpowiada na pytania o umiejętności podanych zwierząt na podstawie ich podanych nazw i czasowników

·   dopasowuje osoby do zwierząt i pisze zdania z czasownikiem have got (WB)

·   pisze pytania i krótkie odpowiedzi na temat zwierząt pokazanych na ilustracjach (WB)

·   uzupełnia luki w tabeli na podstawie wysłuchanego tekstu (WB)

·   układa zdania z podanych wyrazów, pisze krótkie odpowiedzi i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)

Uczeń:

·   pisze zdania, opisujące wybrane spośród podanych opcji zwierze i odgaduje zwierzę, opisywane przez kolegę/koleżankę

 

Unit Test 1

Lekcja 4

Powtórzenie materiału przed sprawdzianem.

Lekcja 5

Sprawdzian obejmujący materiał z rozdziału wstępnego.

UNIT 1

ŚRODKI I UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

WYMAGANIA PODSTAWOWE

WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE

ZADANIA SPRAWDZAJĄCE

Lekcja 6

Środki językowe

Nazwy ubrań

Czasownik have got

 

Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej

Słuchanie: rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych

Mówienie: opisywanie ludzi

Pisanie: opisywanie ludzi

Przetwarzanie tekstu: zapisywanie informacji uzyskanych z tekstu słuchanego

Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem

Uczeń:

·   dopasowuje podane nazwy ubrań do odpowiednich miejsc na ilustracji, sprawdza poprawność wykonanego zadania i powtarza wyrazy za nagraniem

·   wskazuje właściwe osoby na ilustracji na podstawie usłyszanych pytań

·   pisze zdania na temat ubioru osób, przedstawionych na ilustracji

·   pisze zdania na temat ubioru wybranych osób z klasy

·   podpisuje obrazki podanymi nazwami ubrań (WB)

·   zapisuje nazwy ubrań na podstawie nagrania (WB)

·   zapisuje nazwy ulubionych ubrań (WB)

 

Uczeń:

·   opisuje wybraną osobę i odgaduje osoby, opisywane przez kolegów/koleżanki

·   uzupełnia luki w zdaniach, dotyczących noszonych przez siebie ubrań

·   poprawia błędy w zdaniach na podstawie analizy rysunku (WB)

 

Unit Test 1

Lekcja 7

Środki językowe

Nazwy ubrań

Czasownik have got

Czasownik modalny can

Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej

Czytanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych

Słuchanie: rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych

Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem

Uczeń:

·   słucha, czyta i odgrywa historyjkę obrazkową

·   uszeregowuje zdania w odpowiedniej kolejności na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej

·   wskazuje zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej

·   uzupełnia luki w dialogach podanymi wyrażeniami i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)

·   zakreśla właściwe wyrażenia w dialogu zgodnie z kontekstem (WB)

·   wskazuje właściwe wyrażenia spośród podanych na podstawie nagrania (WB)

Uczeń:

·   dopasowuje wskazane wyrażenia z historyjki do ich odpowiedników w języku polskim

·   powtarza podane zdania i wyrażenia za nagraniem i zakreśla wskazany dźwięk

 

Unit Test 1

Lekcja 8

Środki językowe

Czas present simple: twierdzenia

Przysłówki częstotliwości

Nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym

 

Umiejętności językowe wg nowe...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin