Steps in English 2
Plan wynikowy
WELCOME
ŚRODKI I UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
WYMAGANIA PODSTAWOWE
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE
ZADANIA SPRAWDZAJĄCE
Lekcja 1
Środki językowe
Czasownik to be
Nazwy członków rodziny
Przymiotniki opisujące ludzi
Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej
Słuchanie: rozumienie znaczenia zwrotów dnia codziennego, wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Mówienie: opisywanie ludzi
Reagowanie ustne: przedstawianie siebie i członków swojej rodziny, proszenie o informacje
Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem
Uczeń:
· słucha, czyta i odgrywa historyjkę obrazkową
· zaznacza właściwe formy czasownika to be w zdaniach na podstawie przeczytanej historyjki obrazkowej
· zaznacza odpowiednie nazwy członków rodziny na podstawie wysłuchanego tekstu
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika to be na podstawie wysłuchanego tekstu
· pisze zdania z czasownikiem to be na podstawie podanych wyrazów i ilustracji
· uzupełnia luki w dialogu zgodnie z kontekstem i czyta go z podziałem na role
· uzupełnia luki w dialogu podanymi wyrażeniami zgodnie z kontekstem (WB)
· pisze zdania z czasownikiem to be oraz przymiotnikami na podstawie podanych wyrazów i ilustracji (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika to be i pisze odpowiedzi (WB)
· dopasowuje podane wyrażenia do ich odpowiedników w języku polskim
· rozmawia na temat siebie, przyjaciół i rodziny na podstawie podanych wyrazów
Unit Test 1
Lekcja 2
Nazwy pomieszczeń w domu i części domu
Liczebniki 1-100
Nazwy kolorów
Wyrażenie There is/There are
Przyimki miejsca
Słuchanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
Reagowanie ustne: proszenie o informacje
Pisanie: opisywanie miejsc i przedmiotów
Reagowanie pisemne: udzielanie podstawowych informacji na swój temat
Przetwarzanie tekstu: zapisywanie informacji uzyskanych z tekstu słuchanego
· dopasowuje podane wyrazy do odpowiednich pomieszczeń na ilustracji
· wyszukuje nazwy części domu w wężu wyrazowym i dopasowuje je do odpowiednich miejsc na ilustracji
· pyta i odpowiada na pytania o położenie wskazanych przedmiotów na ilustracji
· odpowiada na podane pytania, dotyczące ilustracji
· zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie wysłuchanych zdań i analizy ilustracji
· pisze zdania na temat przedmiotów znajdujących się w jego/jej domu
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi przyimkami na podstawie ilustracji
· zapisuje ceny przedmiotów, przedstawionych na ilustracji na podstawie wysłuchanego tekstu
· podpisuje obrazek odpowiednimi nazwami pomieszczeń (WB)
· układa zdania z podanych wyrazów i zaznacza prawdziwe i fałszywe na podstawie analizy obrazka (WB)
· uzupełnia brakujące litery w podanych nazwach kolorów (WB)
· pisze pytania i odpowiedzi o cenę podanych przedmiotów (WB)
· dorysowuje wskazane przedmioty do ilustracji, pyta i odgaduje położenie narysowanych przedmiotów
· pyta i odpowiada na pytania, dotyczące zapamiętanych przedmiotów pokazanych na ilustracji
· rozwiązuje krzyżówkę (WB)
· uzupełnia formularz, odpowiadając na podane pytania (WB)
Lekcja 3
Nazwy zwierząt
Czasownik have got
Czasownik modalny can
Reagowanie ustne: proszenie o informacje, mówienie o tym, co posiada i co potrafi robić
Pisanie: opisywanie zwierząt
· przekształca podane zdania twierdzące z czasownikiem have got na przeczenia
· zaznacza posiadane przez siebie przedmioty spośród podanych, pyta i odpowiada na pytania o ich posiadanie
· pisze zdania na temat posiadania podanych zwierzątek domowych przez siebie, przyjaciół i członków rodziny
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi formami czasownika have got na podstawie podanej informacji i obrazka
· pisze zdania z odpowiednimi formami czasownika can i podanych czasowników na podstawie ilustracji
· pisze prawdziwe zdania na temat swoich umiejętności na podstawie podanych czasowników
· pyta i odpowiada na pytania o umiejętności podanych zwierząt na podstawie ich podanych nazw i czasowników
· dopasowuje osoby do zwierząt i pisze zdania z czasownikiem have got (WB)
· pisze pytania i krótkie odpowiedzi na temat zwierząt pokazanych na ilustracjach (WB)
· uzupełnia luki w tabeli na podstawie wysłuchanego tekstu (WB)
· układa zdania z podanych wyrazów, pisze krótkie odpowiedzi i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· pisze zdania, opisujące wybrane spośród podanych opcji zwierze i odgaduje zwierzę, opisywane przez kolegę/koleżankę
Lekcja 4
Powtórzenie materiału przed sprawdzianem.
Lekcja 5
Sprawdzian obejmujący materiał z rozdziału wstępnego.
UNIT 1
Lekcja 6
Nazwy ubrań
Pisanie: opisywanie ludzi
· dopasowuje podane nazwy ubrań do odpowiednich miejsc na ilustracji, sprawdza poprawność wykonanego zadania i powtarza wyrazy za nagraniem
· wskazuje właściwe osoby na ilustracji na podstawie usłyszanych pytań
· pisze zdania na temat ubioru osób, przedstawionych na ilustracji
· pisze zdania na temat ubioru wybranych osób z klasy
· podpisuje obrazki podanymi nazwami ubrań (WB)
· zapisuje nazwy ubrań na podstawie nagrania (WB)
· zapisuje nazwy ulubionych ubrań (WB)
· opisuje wybraną osobę i odgaduje osoby, opisywane przez kolegów/koleżanki
· uzupełnia luki w zdaniach, dotyczących noszonych przez siebie ubrań
· poprawia błędy w zdaniach na podstawie analizy rysunku (WB)
Lekcja 7
Czytanie: wyszukiwanie prostych informacji szczegółowych
· uszeregowuje zdania w odpowiedniej kolejności na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej
· wskazuje zdania prawdziwe i fałszywe na podstawie przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej
· uzupełnia luki w dialogach podanymi wyrażeniami i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· zakreśla właściwe wyrażenia w dialogu zgodnie z kontekstem (WB)
· wskazuje właściwe wyrażenia spośród podanych na podstawie nagrania (WB)
· dopasowuje wskazane wyrażenia z historyjki do ich odpowiedników w języku polskim
· powtarza podane zdania i wyrażenia za nagraniem i zakreśla wskazany dźwięk
Lekcja 8
Czas present simple: twierdzenia
Przysłówki częstotliwości
Nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym
Umiejętności językowe wg nowe...
MaxQuadro5