Pompowtryskiwacz ze starą nakrętką zaworu elektromagnetycznegoWymiar „a“ Cylinder1 - 332,2 ± 0,8 mmCylinder2 - 244,2 ± 0,8 mmCylinder3 - 152,8 ± 0,8 mm Cylinder4 - 64,8 ± 0,8 mm Pompowtryskiwacz z nową nakrętką zaworu elektromagnetycznegoWymiar „a“Cylinder1 - 333,0 ± 0,8 mmCylinder2 - 245,0 ± 0,8 mmCylinder3 - 153,6 ± 0,8 mmCylinder4 - 65,6 ± 0,8 mm t Podczas montażu nowego pompowtryskiwacza musi zostać wymieniona również należąca do niego śruba regulacyjna w dźwigience zaworowej. t Podczas każdej pracy wymagającej regulacji pompowtryskiwacza wymienić śrubę regulacyjną w dźwigience zaworowej i sworzeń kulisty pompowtryskiwacza. t W przypadku starszej wersji napędu pompowtryskiwaczy nanieść smar -G 000 100- na powierzchnie współpracujące pomiędzy sworzniem kulistym i śrubą regulacyjną. t Nowe pompowtryskiwacze są dostarczane z pierścieniami uszczelniającymi typu o-ring i uszczelką termiczną. – Jeśli montowany jest ponownie stary pompowtryskiwacz, należy wymienić pierścienie uszczelniające typu o-ring i uszczelkę termiczną – Przed zamontowaniem pompowtryskiwacza sprawdzić prawidłowość osadzenia trzech pierścieni uszczelniających, uszczelki termicznej i pierścienia zabezpieczającego. Pierścienie uszczelniające nie mogą być skręcone. – Naoliwić pierścienie uszczelniające i włożyć ostrożnie pompowtryskiwacz w otwór w głowicy silnika. – Wsunąć pompowtryskiwacz równomiernie naciskając, aż do oporu w osadzenie głowicy silnika. – Włożyć element napinający w boczną szczelinę pompowtryskiwacza. Jeżeli pompowtryskiwacz nie jest ustawiony prostopadle do elementu napinającego, śruba mocująca może się poluzować i może dojść do uszkodzenia pompowtryskiwacza lub głowicy silnika. – Ustawić pompowtryskiwacz w następujący sposób. – Wkręcić nową śrubę mocującą w element napinający na tyle, aby pompowtryskiwacz mógł się jeszcze lekko obracać. – Ustawić teraz pompowtryskiwacz prostopadle do gniazda łożyska wałka rozrządu. – Sprawdzić za pomocą suwmiarki (zakres pomiarowy co najmniej 400 mm) wymiar „a“ od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni pompowtryskiwacza Stopniowe wprowadzanie pompowtryskiwaczy z nową nakrętką zaworu elektromagnetycznego. Mieszany montaż jest dopuszczalny z uwzględnieniem wymiaru „a“. Patrz wyżej W razie potrzeby ustawić pompowtryskiwacz i dokręcić śrubę mocującą w następujący sposób: 12 Nm i obrócić dodatkowo o 270° (3/4 obrotu) (dodatkowy obrót może następować w kilku etapach). – Włożyć oś dźwigienek zaworowych i dokręcić nowe śruby mocujące w podany dalej sposób. – Dokręcić ręką najpierw wewnętrzne, a potem obie zewnętrzne śruby. Dokręcić następnie w takiej samej kolejności momentem 20 Nm i obrócić dalej o 90° (1/4). – Nałożyć czujnik zegarowy na śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza, jak pokazano na rysunku. – Obracać wał korbowy zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, aż rolka dźwigienki zaworowej znajdzie się na szczycie krzywki napędowej. Strona rolki -strzałka A- znajduje się w najwyższym punkcie, czujnik zegarowy -strzałka B- znajduje się w najniższym punkcie. – Wyjąć czujnik zegarowy. – Obracać teraz śrubę regulacyjną w dźwigience zaworowej przeciwnie do siły nacisku sprężyny pompowtryskiwacza, aż będzie wyraźnie odczuwalny opór (pompowtryskiwacz znajduje się w położeniu krańcowym). – Obrócić z powrotem śrubę regulacyjną z położenia krańcowego o 180°. – Przytrzymać śrubę regulacyjną w tym położeniu i dokręcić nakrętkę zabezpieczającą momentem 30 Nm. – Podłączyć wtyczkę zespołu pompowtryskiwacza i zamontować pokrywę głowicy silnika i osłonę paska rozrządu.
13 bieg jałowy regulacja spoczynkowa - dawki paliwa,
18 status pompowtryskiwaczy,
23 bipy czyli reakcja zespołu pompowtryskiwacza na sygnał elektromagnetyczny
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy.
0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza,
przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym
damian9023