TOMASZ SANKOWSKI, LTS
Semestr VI
Rok akademicki 2006/2007
Założenia wejściowe
a. Rodzaj jednostek ładunkowych: kontenery wielkie uniwersalne,
b. Liczba kontenerów fizycznych ładowanych średnio w dobie: nd śr = 20,
c. Udziały procentowe kontenerów ładownych (%) – wariant II:
Typ kontenera
Cnł
Cpł
1A
20
1C
40
d. Udział procentowy kontenerów (od liczby kontenerów Cpł):
Ctpk
0
Ctps
10
e. Udziały kontenerów w przeładunkach:Cnł: anł1 = 0,7; anł2 = 0,2; anł3 = 0,1;Cnp: anp1 = 0,6; anp2 = 0,4; Cpł: apł1 = 0,3; apł2 = 0,6; apł3 = 0,1;Cpp: app1 = 0,1; app2 = 0,9;Ctpk: atpk1 = 0,3; atpk2 = 0,7; Ctps: atps1 = 0,0; atps2 = 1,0;
f. Średnie czasy składowania (h/dobę roboczą):Cnł: 12; Cpł: 24; Cnp: 24; Cpp: 18; Ctpk: 8; Ctps: 48;
g. Średni załadunek statyczny kontenera zs: 1A – 15 t/kont., 1C – 10 t/kont.,
h. Średni czas trwania 1 cyklu (kontenerooperacji):suwnica SBK-32/25 Tc = 5 min, β = 0,9;żuraw samojezdny Tc = 10 min, β = 0,6;wóz podnośnikowy czołowy Tc = 7 min, β = 0,7;naczepa samonaładowcza Tc = 15 min, β = 0,6;
i. Obsługa ruchowa torów ładunkowych przy założeniu:
Lskł.wag < 600m i długości frontu Lład < 330m: - 30 min,
Lskł.wag < 300m i długości frontu Lład > Lskł.wag: - 15 min,
Obliczenia
1. Liczba kontenerów ładownych w poszczególnych stacyjnych komunikacjach przejścia (wg typów) przy nd śr = 20 kontenerów/dobę
nd śr ł = nd śr ∙ udziały procentowe
nd śr ł = Cpł ∙ udziały procentowe
Razem
20∙0,2 = 4
4∙0,1 = 0,4 = 1
9
20∙0,4 = 8
13
12
8
2
...
Rzedzian8