tp&_#8218_-projekt 2.doc

(75 KB) Pobierz
Przykład obliczania punktu transportu kombinowanego

Technologia prac ładunkowych

Jarosław Szkop LTW

Ćwiczenie 2: Punkt kontenerowy; Karta nr 53

 

 

Założenia wyjściowe:

a) Rodzaj jednostek ładunkowych:

              Kontenery wielkie

b) Liczba kontenerów fizycznych ładownych średnio w dobie:

              100

c) udziały procentowe kontenerów ładownych (%)

Wariant

I

Razem

Typ

C

C

1A

15

25

40

1C 

30

30

60

Razem

45

55

100

 

d) Udział procentowy kontenerów (do liczby kontenerów ogółem)

Ctpk

0

Ctps

15

 

e) Udziały kontenerów w przeładunkach

              C:               anł1 = 0,7;              anł2 = 0,2;               anł3 = 0,1;

              Cnp:               anp1 = 0,6;              anp2 = 0,4;

              C:              apł1 = 0,3;              apł2 = 0,6;              apł3 = 0,1;

              Cpp:              app1 = 0,1;              app2 = 0,9

              Ctpk:              atpk1 = 0,3;              atpk2 = 0,7;

              Ctps:               atps1 = 0,0;              atps2 = 1,0;

 

f) Średnie czasy składowania (godz/dobę roboczą):

              C: 12h;               C: 24h;              Cnp: 36h;              Cpp: 18h;               Ctpk: 8h;              Ctps: 48h

 

g) średni załadunek statyczny kontenera qs:

1A – 16 t/kont.,               1C – 10 t/kont.

h) Średni czas trwania jednego cyklu:

              suwnica SBK-32/35:                                          Tc = 4min,              β=0,8;

              żuraw samojezdny:                                           Tc = 10min,              β=0,6;

              wóz podnośnikowy czołowy:               Tc = 7min,              β=0,7;

              naczepa samonaładowcza:                             Tc = 15min,              β=0,6;

 

i) Czasy obsługi ruchowej torów ładunkowych przy:

              - Lskł.wag.≤600m i długości frontu Lład.≤330m: - 30min;

              - Lskł.wag.≤300m i długości frontu LładLskł.wag: - 15min.

 

 

 

Obliczenia:

 

1. Liczba kontenerów ładownych w poszczególnych komunikacjach stacyjnych (wg typów) przy nd śr = 100 kont./dobę

Typ kontenera

nd śr ł = nd śr udziały procentowe

C

C

Ctpk

Ctps

Razem

1A

15

25

0

15

55

1C 

30

30

0

15

75

Razem

45

55

0

30

130

                           

 

2. Współczynnik nierównomierności obrotów α

              Obrót średnio dobowy

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin