New Sparks 3 testy(1).pdf

(3812 KB) Pobierz
Carol Barrett Magdalena Szpotowicz
Małgorzata Szulc-Kurpaska
Tests
1
908676812.051.png 908676812.062.png
Tests
Contents
page
Wstep
3
Karta osiagniec ucznia
4
Odpowiedzi
5
Starter Test A
10
B
11
Test 1 A
12
1B
13
Test 2 A
14
2 B
15
Test 3 A
16
3B
17
Listening test 1 A
18
1 B
19
Reading test 1 A
20
1 B
21
Writing test
1A
22
1B
23
Speaking test 1 A
24
1B
25
Test 4 A
26
4B
27
Test 5 A
28
5B
29
Test 6 A
30
6 B
31
Listening test 2 A
32
2 B
33
Reading test 2 A
34
2B
35
Writing test
2 A
36
2B
37
Speaking test 2 A
38
2 B
39
908676812.073.png 908676812.082.png 908676812.001.png 908676812.002.png
Wstep
Wprowadzenie do testów
Testy pomogà sprawdziç post´py uczniów. Dzi´ki nim
nauczyciel ma okazj´ zobaczyç, ile jego uczniowie si´ ju˝
nauczyli oraz sprawdziç, nad czym nale˝y jeszcze dłu˝ej
popracowaç, jakie çwiczenia wprowadziç, zanim przejdà do
realizacji nowego rozdziału.
Uczniowie powinni byç zach´cani do traktowania testów nie
jako sposobu na ocenianie ich post´pów przez nauczyciela,
ale okazji do zauwa˝enia bł´dów, jakie im si´ zdarzajà.
Nauczyciel mo˝e wtedy wspólnie z uczniem poprawiç bł´dy,
wyjaÊniç lub przypomnieç zasad´ np. pisowni. Pomyłki
j´zykowe nie powinny byç przedstawiane negatywnie, ale
jako naturalna faza rozwoju j´zykowego dziecka.
Przeprowadzanie testów
Sprawdzanie post´pów w nauce jest wa˝nà cz´Êcià procesu
nauczania i uczenia si´ j´zyka. Uczniowie nie powinni baç si´
testów, wi´c bardzo istotne jest, aby towarzyszyła im spokojna
i przyjazna atmosfera w klasie. Tu˝ przed testem warto
przeprowadziç z uczniami krótkà rozgrzewk´ j´zykowà
i szybko powtórzyç słownictwo i struktury, które mamy
sprawdzaç. Nale˝y równie˝ wyjaÊniç dzieciom punktacj´ testu,
˝eby poczuły si´ bardziej odpowiedzialne za swojà nauk´.
Oceny: 14 –15 Doskonale
12–13 Bardzo dobrze
8 –11 Dobrze
4 –7 Dostatecznie
0 –3 Wymaga jeszcze pracy
Standardy osiàgni´ç
Materiały oceniajàce zamieszczone w Ksià˝ce nauczyciela
pozwolà nauczycielowi oceniç post´py uczniów w zakresie
czterech sprawnoÊci j´zykowych. Realizacja kursu pozwoli
uczniom osiàgnàç nast´pujàce umiej´tnoÊci w czterech
sprawnoÊciach j´zykowych.
Czytanie
Uczeƒ
• potrafi rozpoznaç form´ pisemnà wyrazów, które poznał
wczeÊniej w formie mówionej,
• potrafi połàczyç wyrazy i zwroty zawarte w dymkach
komiksu z wyrazami i zwrotami usłyszanymi w nagraniu.
Pisanie
Uczeƒ
potrafi pisaç po Êladzie pojedyncze wyrazy, które poznał
wczeÊniej na lekcjach,
potrafi przepisaç pojedyncze wyrazy, poznane na
lekcjach, według przedstawionego modelu.
Słuchanie
Uczeƒ
• potrafi rozpoznaç brzmienie pojedynczych słów
i połàczyç je z obrazkami lub z formà pisemnà wyrazu,
• wykonuje ustne polecenia składajàce si´ z nie wi´cej ni˝
czterech słów,
• rozumie i wykonuje usłyszane w nagraniu polecenia do
çwiczeƒ,
• rozumie tekst nagrania komiksu przy pomocy ilustracji
i tekstu.
Mówienie
Uczeƒ
potrafi odpowiedzieç jednym słowem lub prostym
zwrotem, pod warunkiem, ˝e usłyszał wczeÊniej przykład,
potrafi nazwaç poznane na lekcjach osoby, i przedmioty,
potrafi powtórzyç dialog składajàcy si´ z 1–2 pytaƒ
i odpowiedzi z pomocà materiałów wizualnych,
potrafi recytowaç tekst piosenki lub wierszyka.
3
Wst´p
© Oxford University Press
PHOTOCOPIABLE
908676812.003.png 908676812.004.png 908676812.005.png 908676812.006.png 908676812.007.png 908676812.008.png 908676812.009.png 908676812.010.png 908676812.011.png 908676812.012.png 908676812.013.png 908676812.014.png
KARTA OSIÑGNI¢å UCZNIA – PODR¢CZNIK NEW SPARKS 3
Uczeƒ
klasa
Nauczyciel
data
(W odpowiedniej kolumnie po prawej stronie tabeli nale˝y wstawiç 3 )
Poziom osiàgni´ç
ZAKRES OSIÑGNI¢å
pełny
cz´Êciowy
minimalny
Uwa˝nie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela.
Rozumie polecenia nauczyciela.
Rozumie sens historyjek i bajek.
Powtarza za modelem (nauczycielem, kasetà).
Wypowiada si´ słowami.
Wypowiada si´ zdaniami.
Posługuje si´ słownictwem poznanym na lekcjach.
Udziela odpowiedzi na pytania.
Samodzielnie zadaje pytania.
Czyta wyrazami.
Czyta zdaniami.
Czyta głoÊno ze zrozumieniem.
Czyta cicho ze zrozumieniem.
Czyta z podziałem na role.
Czyta dodatkowe ksià˝eczki.
Przepisuje poprawnie.
Pisze poprawnie ze słuchu.
Pisze poprawnie z pami´ci.
Potrafi napisaç krótki tekst według wzoru.
Potrafi samodzielnie zredagowaç krótki tekst.
Rozpoznaje znaczenie wypowiedzianych słów.
Rozpoznaje znaczenie napisanych słów.
Potrafi nazwaç przedmioty, rzeczy, zwierz´ta, które były omawiane na lekcji.
Przypomina sobie dawno poznane słowa.
Poprawnie u˝ywa liczby mnogiej.
Prowadzi słowniczek obrazkowy.
Pracuje w zespole.
Ch´tnie pomaga innym.
Łatwo komunikuje si´ z rówieÊnikami.
Jest pracowity/a i obowiàzkowy/a.
Potrafi sam/a oceniç swojà prac´.
Ch´tnie bierze udział w lekcji.
Uwa˝a na lekcji.
Komentarze i zalecenia nauczyciela:
Podpis:
4
Karta osiàgni´ç ucznia
© Oxford University Press
PHOTOCOPIABLE
908676812.015.png 908676812.016.png 908676812.017.png 908676812.018.png 908676812.019.png 908676812.020.png 908676812.021.png 908676812.022.png 908676812.023.png 908676812.024.png 908676812.025.png 908676812.026.png 908676812.027.png 908676812.028.png 908676812.029.png 908676812.030.png 908676812.031.png 908676812.032.png 908676812.033.png 908676812.034.png 908676812.035.png 908676812.036.png 908676812.037.png 908676812.038.png 908676812.039.png 908676812.040.png 908676812.041.png 908676812.042.png 908676812.043.png 908676812.044.png 908676812.045.png 908676812.046.png 908676812.047.png 908676812.048.png 908676812.049.png 908676812.050.png 908676812.052.png 908676812.053.png 908676812.054.png 908676812.055.png 908676812.056.png 908676812.057.png 908676812.058.png 908676812.059.png 908676812.060.png 908676812.061.png 908676812.063.png
Odpowiedzi
Testy podsumowujàce rozdziały
( Unit Tests )
Starter test A
A
C
Find and write the names of the animals.
7
bird
8
dog
9
zebra
10
crocodile
10
monkey
Read. Draw and colour the numbers.
Odpowiedzi:
1 2 (green)
D
Draw a bird. Write.
Uczniowie rysujà ptaka i uzupełniajà zdania wyrazami
big, small, long, i short , zgodnie z rysunkiem.
2 5 (red)
3 10 (blue)
4 7 (yellow)
B
Write the numbers.
5 fourteen
6 seventeen
7 thirteen
8 nineteen
C
Look and write. What’s this? It’s a ….
9
Test 2 A
A
chair
10
pencil
11
guitar
12
dress
Read and write.
Odpowiedzi:
1 chair
D
Read and answer.
13–15 Student’s own answers.
2 cupboard
3 table
4 bed
B
Read and write.
5 behind
Starter test B
A
6 under
7 in
8 on
Read. Draw and colour the numbers.
Odpowiedzi:
1 3 (orange)
C
Look and write.
9
It’s under the table.
10
It’s on the bed.
11
It’s in the cupboard.
12
It’s under the bed.
2 6 (blue)
3 9 (brown)
4 8 (red)
D
Read and answer.
13–15 Student’s own answers.
B
Write the numbers.
5 fifteen
6 eighteen
7 twelve
8 twenty
C
Look and write.
9
Test 2B
A
jacket
10
computer
11
rubber
12
desk
D
Read and answer.
13–15 Student’s own answers.
Read and write.
Odpowiedzi:
1 sofa
2 fridge
3 bath
4 cooker
Test 1A (Unit 1) Odpowiedzi:
A
B
Read and write.
5 in
Read and write.
Odpowiedzi:
1 He can run.
6 under
7 on
8 behind
C
Look and write.
9
It’s under the chair.
10
It’s in the cooker.
2 He can swim.
3 He can jump.
11
It’s on the cupboard. 12
It’s behind the fridge.
Right ( 3 ) or wrong ( 7 ) ?
4 3
B
D
Read and answer.
13–15 Student’s own answers.
5 3
6 7
C
Find and write the names of the animals.
7
lion
8
fish
9
fox
10
elephant
11
rabbit
Test 3A
A
D
Draw an elephant. Write.
Uczniowie rysujà słonia i uzupełniajà zdania wyrazami
big, small, long i short, zgodnie z rysunkiem.
What’s he doing? What’s she doing? Match.
Odpowiedzi:
She’s riding a bike (1).
He’s playing the guitar (2).
She’s singing (3).
He’s playing tennis (4).
She’s eating (pizza) (5).
Test 1B (Unit 1)
A
Read and write.
Odpowiedzi:
1 He can walk.
2 He can climb.
3 He can fly.
B
Look and write. What’s the weather like?
6 It’s sunny.
Right ( 3 ) or wrong ( 7 ) ?
4 3
B
7 It’s rainy.
5 7
6 7
8 It’s cloudy.
9 It’s windy.
5
Odpowiedzi
908676812.064.png 908676812.065.png 908676812.066.png 908676812.067.png 908676812.068.png 908676812.069.png 908676812.070.png 908676812.071.png 908676812.072.png 908676812.074.png 908676812.075.png 908676812.076.png 908676812.077.png 908676812.078.png 908676812.079.png 908676812.080.png 908676812.081.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin