Spisek przeciwko Kosciolowi.doc

(3388 KB) Pobierz
Spisek przeciwko Kosciolowi

271

 

SPISEK PRZECIWKO KOŚCIOŁOWI

 

The Plot Against The Church

 

Maurice Pinay 1962

 

http://www.catholicvoice.co.uk/pinay/

 

tłumaczenie Ola Gordon

 

Tłumaczenie służy wyłącznie do celów edukacyjnych, nie komercyjnych !

 

Maurice Pinay – pseudonim jezuity, księdza Joaquina Saenza y Arriagi

http://www.shrineofsaintjude.net/home-QBox-017.html

 



Joaquin Saenz y Arriaga przyszedł na świat 12 X 1899 roku w Morelia, w rodzinie, która ofiarowała Kościołowi Świętemu aż 25 kapłanów. W wieku 14 lat wstąpił do Towarzystwa Jezusowego, gdzie w 1930 otrzymał święcenia kapłańskie. Wyjeżdża do Hiszpanii, aby tam kontynuować naukę uzyskując doktoraty z teologii, filozofii i prawa kanonicznego. W tragicznych latach soborowej rewolucji daje się poznać jako niestrudzony obrońca Tradycji Katolickiej ucieleśnianej przez Msze św. Piusa V. Staje, wraz z księdzem Moisesem Carmoną Riverą (proboszczem z Acapulco, a od 1981 biskupem), na czele organizującego się w Meksyku katolickiego ruchu oporu, który skupia się wokół założonego przez ks. Saenza antymodernistycznego czasopisma "Trento", aby już po jego śmierci przekształcić się w rosnącą w siłę konfraternię kapłańską, zwaną Unią Trydencką. Dość szybko staje się znaną i cenioną ze względu na swój pisarski dorobek osobistością. Angażuje się w początkach lat 70-tych w działalność Pro Ecclesia Romana Catholica, organizacji mającej siedzibę przy rzymskim Corso Vittorio, a powołanej do koordynowania wysiłków tradycyjnych katolików rozproszonych po całym świecie. Zasiada w kierowniczym gremium tej organizacji, obok takich wybitnych postaci, jak o. Guerard des Lauriers OP, ks. Noel Barbara, ks. Louis Coache, ks. George de Nantes, dopominając się w sercu Wiecznego Miasta śmiałym głosem: "Vogliamo un Papa Cattolico!".

 

Jest autorem ponad 25 prac piętnujących "nową teologię" i "społeczną ewangelię" rzymsko-ekumenicznego Neokościoła i demaskującego prawdziwe oblicze jego współtwórcy G. B. Montiniego (Pawła VI), tego, który – co podkreśla ks. Saenz – nie zawahał się włożyć na swoje piersi, obok krzyża Chrystusowego Namiestnika, efod żydowskiego arcykapłana.

 

Najważniejsze spośród nich to: "Complotto contro la Chiesa" ("Sprzysiężenie przeciw Kościołowi" – wydane w roku 1962 tuż po rozpoczęciu obrad Vaticanum II w języku włoskim pod pseudonimem Maurice Pinay; książka ukazywała się w następnych latach wielokrotnie, tłumaczona na wiele języków), "Sede Vacante" (1973) oraz opublikowany w 1971 roku "La Nueva Iglesia Montiniana" ("Nowy Kościół Montiniański"). Za napisanie tego ostatniego studium poświęconego zorganizowanej przeciwko Bogu rewolcie, jakiej uosobieniem dla ks. Saenza na zawsze pozostał Neokościół Pawła VI, ściągnął na siebie szczególnie silny gniew modernistów.

 

Zmarł 28 IV 1976 w La Prensa, w szpitalu Św. Heleny, po długich i wyczerpujących zmaganiach z chorobą.

 

Na trzy dni przed śmiercią napisał w swoim "Duchowym Testamencie": "Oświadczam, iż z serca (de corazon) jestem katolikiem (...). Jeżeli podnosiłem głos w proteście przeciw apostazji, zaznaczam, mój protest skierowany był wyłącznie przeciwko człowiekowi, który sam odciął się od Świętej Tradycji Kościoła i postawił się w opozycji do Jego Boskiej Instytucji. Nigdy nie podważałem Niezmiennej Doktryny Kościoła. Moje życie złożyłem w ofierze Chrystusowi, Kościołowi i Papiestwu. Proszę o wybaczenie wszystkich, wobec których mogłem w jakikolwiek sposób zawinić i z głębi serca przebaczam tym wszystkim, którzy zawinili wobec mnie. Pragnę tylko, aby ostatnim tchnieniem mojego życia były słowa wypowiadane przez meksykańskich Męczenników: VIVA CRISTO REY, VIVA LA VIRGEN DE GUADALUPE!".

 

Ksiądz Jaoquin Saenz y Arriaga był jednym z tych nielicznych, którzy pośród soborowego zamętu i apostazji uratowali honor nie tylko Towarzystwa Jezusowego, ale całego Kościoła Świętego.

 

źródło informacji o księdzu Arriadze: 

Tomasz Niecikowski  - “Trydenckie Bractwo Kapłańskie z Meksyku”

http://www.ultramontes.pl/Trydenckie_Bractwo.htm

 

Wstęp do amerykańskiego wydania

 

Ta ważna pod względem historycznym książka, zostanie, według wszelkiego prawdopodobieństwa, zaatakowana jako antysemicka. Ale niech nikt nie ulega błędnemu myśleniu, ani nie odwraca uwagi od poważnego i naukowego przemyślenia przedstawionych tu bezsprzecznych faktów. Zajmiemy się głównym czynnikiem historii, a dokładniej historii Kościoła Katolickiego. Nie wchodzi tu w grę żaden brutalny, negatywny i niszczycielski antysemityzm. To, że Żydzi odegrali ogromną i nie zawsze pozytywną rolę w historii ludzkości, jest oczywiste; że ich działania nie zawsze były przyjazne wobec chrześcijan i nie-żydowskich narodów, jest równie oczywiste, i potwierdza to ogromna ilość dowodów zarówno z żydowskich, jak i innych źródeł o niezachwianym autorytecie.

 

To wielkiej erudycji dzieło, pokazuje nie tylko znajomość wydarzeń z przeszłości, ale również to, że jej autor miał wiedzę o przyszłych, pod pewnymi względami niezwykle ważnych wydarzeniach. Jak czytelnicy dowiedzą się z przedmowy do wydania w języku niemieckim, jej pierwsze wydanie w języku włoskim rozpoczynało się od stwierdzenia, że autorzy wiedzieli, iż celem zwołania II Soboru Watykańskiego było przekonanie go do oświadczenia, że Żydzi nie ponoszą odpowiedzialności za ukrzyżowanie Zbawiciela, to znaczy, że nie byli winni bogobójstwa, i ta książka pojawiła się przed pierwszą sesją soboru. Następnie, zgodnie z przewidywaniem, propozycję tę wysunięto, użyto wielkiego nacisku żeby ją przyjąć, oraz żeby coś, nawet po rozmydleniu sprawy, w końcu zostało zaaprobowane.

 

Nie można zaprzeczyć, nawet niezależnie od istoty samej propozycji, faktowi, żeby jacyś Żydzi, bez względu na to jak reprezentatywni, mogli zrobić to, co zrobili, na najwyższym poziomie Kościoła Katolickiego, co ma ogromne znaczenie dla katolików i wszystkich innych, nawet nie-chrześcijan.

 

I nie tylko możliwe było znalezienie ludzi na szczycie hierarchii, by promowali ten projekt, ale w soborze zdawało się uczestniczyć wielu biskupów, którzy nie wydawali się rozumieć wagi tego problemu.

 

Nikt nie może sądzić tych, których to dotyczy; zrozumiałe jest, że Żydzi chcą "poprawić swój wizerunek", zwłaszcza że mają siłę by to zrobić. Wnioski jakie należy wyciągnąć na pewno nie takie, że Żydzi jako tacy, lub inni, którzy zostali wprowadzeni w błąd, powinni być przedmiotem ostrej krytyki, ale, że powinny być powszechnie znane fakty, prawda dotycząca wszystkich spraw wielkiej wagi, a zwłaszcza, gdy mają one wpływ na czystość i wpływ Kościoła. I w tym wszystkie kościoły z poczuciem pilności powinny pomóc.

 

Należy jednak zwrócić uwagę tym Żydom na to, że zamiast podejmowania prób poprawy swojej reputacji i zwiększania swoich wpływów poprzez wspieranie oszustw i atakowania podstawowych tradycji chrześcijańskich, najlepiej zadbaliby o swoje interesy, gdyby najpierw pozytywnie ustawili własne serca i postawę wobec innych. Wielokrotnie na przestrzeni wieków przeceniali swoje możliwości, a następnie skarżyli się na rezultaty, za które tylko oni byli odpowiedzialni.

 

W szczególności ostatnia inicjatywa w Rzymie służyła jedynie temu, żeby zwrócić uwagę inteligentnych i przyzwoitych ludzi na kwestię bezpośredniego zagrożenia dla wszystkich. Jest oczywistym obowiązkiem wszystkich, którzy mogą przeczytać tę książkę, aby jej zawartość stała się znana, i żeby zachęcić wszystkich swoich znajomych, by ją nabyli, czytali i szerzyli.

 

Redaktor - St Anthony Press

Los Angeles, California 15.02.1967

 

Dedykacja
Niepokalanemu Sercu Maryi Dziewicy, Matce Bożej; św. Józefowi, Protektorowi Kościoła Powszechnego; ś. Michałowi Archaniołowi, Księciu Nadprzyrodzonego Zastępu w walce z szatanem, pierwszemu Naturaliście; św. Tomaszowi z Akwinu, Nauczycielowi Porządku Kościoła Katolickiego, i św. Antoniemu z Padwy, "Pogromcy Heretyków".

 

* * * * * *

"W naszych czasach, bardziej niż kiedykolwiek, główna siła złego tkwi w tchórzostwie i słabości dobrych ludzi ... Cała siła panowania szatana działa z powodu niefrasobliwej słabości katolików. Oh! gdybym mógł zapytać Boskiego Zbawiciela, jak zrobił to duchowo prorok Zachariasz: Co to za rany pośrodku Twoich dłoni? Odpowiedź nie dawałaby wątpliwości: Tak mnie zraniono w domu tych, którzy Mnie kochali.
Zranili Mnie Moi przyjaciele, którzy nie zrobili nic, by mnie obronić, i którzy, przy każdej okazji, stawali się wspólnikami Moich przeciwników. I ten zarzut można postawić słabym i nieśmiałym katolikom wszystkich krajów". Papież Pius X, homilia wygłoszona 13 grudnia 1908 roku podczas beatyfikacji Joanny d'Arc.

 

* * * * * *

O najpotężniejszy patriarcho Józefie, patronie Kościoła Powszechnego, który zawsze wywoływał u ciebie niepokoje i cierpienia; z wysokiej siedziby Twojej chwały, z miłością spójrz na katolicki świat. Niech on poruszy twoje ojcowskie serce, żebyś zobaczył Mistyczną Oblubienicę Chrystusa i Jego Namiestnika, osłabionego smutkiem i prześladowaniem przez potężnych wrogów. Błagamy cię, przez najgorsze cierpienie jakiego doznałeś na ziemi, miłosiernie otrzyj łzy czczonego papieża, by go obronić i uwolnić, by wstawiać się za dawcą pokoju i miłości, żeby pokonał każdą wrogą siłę i zniszczył każdy błąd, i by cały Kościół mógł służyć Bogu, wszelkimi błogosławieństwami w doskonałej wolności.

Amen.

Leon XIII -  4.03.1882

 

Uwaga do wydania internetowego:
Angielski przekład pracy Complot contra la Iglesia nie jest tak wypolerowany, jak by się chciało. Podczas gdy przekład wielu fragmentów może czasami wydawać się dość dziwny, często graniczy on z niespójnością. Usunęliśmy kilka bardziej oczywistych błędów i niejasnych fragmentów (po konsultacji z oryginalnym wydaniem hiszpańskim), i mamy nadzieję, że niezwykła zawartość tej książki zachęci czytelników do pominięcia tych błędów, które pozostają nadal.

Żeby czytelnicy nie zniechęcili się do dalszego czytania długiej, niestrawnej listy...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin