Wymiana amortyzatorów przednich w Fiacie CC domowym sposobem.pdf

(4632 KB) Pobierz
Wymiana amortyzatorów przednich w Fiacie CC
domowym sposobem.
Otóż przychodzi czas na wymianę amortyzatorów. Z tyłu nie ma problemów, gdyż odkręca
się dwie śruby i amortyzator wymieniony. Z przodu powstaje problem a to dlatego, że
sprężyny nie dają się ścisnąć bez specjalnego przyrządu i jest problem z trafieniem w otwór w
ułożyskowaniu i skręcenia tego wszystkiego do kupy.
Tu podaję jak w prosty sposób robię to ja bez ściskania sprężyn.
Jest potrzebny sprzęt taki jak: wiertarka, młotek, punktak, wiertło fi 5, kombinerki i
ewentualnie klucz do rur, który zawsze się przydaje przy majsterce przy aucie, gdzie czasem
trzeba przetrzymać okrągły element, oraz śrubę fi 6 o długości 8-10 cm.
To do dzieła – popuszczamy szpilki w kole, podnosimy auto, odkręcamy i zdejmujemy koło,
odkręcamy końcówkę drążka kierowniczego i zbijamy ją, (chociaż nie koniecznie ściągać
końcówki, ale robię to dla ułatwienia pracy i manewrowania zwrotnicą), następnie odkręcamy
2 śruby łączące amortyzator z zwrotnicą, odkręcamy u góry nad nadkolem śrubę trzymającą
amortyzator i wyciągamy amortyzator. Myślę że każdy to potrafi zrobić.
975217228.006.png
Teraz bierzemy się za nowy amortyzator.
W nowym – na trzpieniu punktujemy punkt na środku, pod wiertło,
i wiercimy otwór fi 5 na głębokość 1cm,
975217228.007.png 975217228.008.png
który następnie gwintujemy gwintownikiem fi6. Trzpień zakręcamy w imadło lub ktoś
pomagający nam, przetrzymuje go w kluczy do rur tak aby nam się nie kręcił wraz z wiertłem
i gwintownikiem.
W wygwintowany otwór wkręcamy śrubę fi 6. Zakładamy na amortyzator odbój gumowy z
osłonką, podkładkę fi 12, sprężynę, osłonę gumową i metalową.
975217228.009.png 975217228.001.png
Teraz wkładamy kompletny amortyzator – trafiamy wkręconą śrubą fi 6 w otwór w
ułożyskowanie aby wystawała na nadkole.
Na dole zakręcamy do zwrotnicy końcówkę drążka kierowniczego i oraz usadzamy w swoje
miejsce amortyzator i wkładamy 2 śruby pomagając sobie jakimś szpikulcem naprowadzić
otwory równo pod śruby i lekko zakręcamy nakrętki
975217228.002.png 975217228.003.png
Pod wahacz podkładamy kawałek klocka, tak aby wahacz spierał się na nim i powoli
opuszczamy samochód.
Druga osoba (pomocnik) łapie w kombinerki wystająca śrubę wkręcona w trzpień i pociąga ja
w górę ,a my ruszamy zwrotnicą - raz w prawo i lewo tak aby trzpień trafił w otwór w
łożysko w nadkolu.
975217228.004.png 975217228.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin