1. kryteria ilościowe, nakłady - kapitał
2. Def. MP w UE – przychody netto <10 mln, l.os.<50, suma aktywów<10 mln EUR
3. Przedsiębiorstwo partnerskie - <25%,50%> kapitału lub głosów w drugim przedsiębiorstwie
4. Gwiazdy - wysokie tempo wzrostu rynku/ również: znaki zapytania – wysokie tempo wzrostu rynku
5. Tajemniczy mistrzowie –obsługiwany łańcuch wartości - głęboki i wąski
6. TM - innowacja i jakość;
7. Cechy MP - szybka reakcja na zmiany
8. PEST - Polityczne, Ekonomiczne, Społeczne i Technologiczne;
9. Nauki płynące od TM - trudne do skopiowania
10. Strategia konkurencji (cechy) - odpowiedzi: specjalizacja, unik, konfrontacja, współpraca (???)
11. Zalety strategii nisz - możliwość konkurowania przy niewielkich zasobach
12. Model klasyczny (tu pytanie o główną cechę) – maksymalizacji zysku
13. Koncepcja zadowalającego minimum - model behawioralny
14. Najczęściej stosowana strategia konfrontacji - atak partyzancki
15. Im większa rozpiętość między scenariuszem optymistycznym, a pesymistycznym – tym silniejsze uzależnienie od otoczenia
16. Analiza SPACE – Siła sektora – przewaga konkurencyjna; siła finansowa – stabilność otoczenia
17. Paradoks globalizacji?
18. MP - sposób formułowania strategii - intuicyjny
19. Ryzyko strategii i wyróżniania się - wymóg wysokiej efektywności i działań marketingowych(?)
20. Czym się charakteryzują dylematy – charakter deskryptywny (?)
katka5725