pyt msp.docx

(26 KB) Pobierz

1. kryteria ilościowe, nakłady - kapitał

2. Def. MP w UE – przychody netto <10 mln, l.os.<50, suma aktywów<10 mln EUR

3. Przedsiębiorstwo partnerskie - <25%,50%> kapitału lub głosów w drugim przedsiębiorstwie

4. Gwiazdy - wysokie tempo wzrostu rynku/ również: znaki zapytania – wysokie tempo wzrostu rynku

5. Tajemniczy mistrzowie –obsługiwany łańcuch wartości - głęboki i wąski

6. TM - innowacja i jakość;

7. Cechy MP - szybka reakcja na zmiany

8. PEST - Polityczne, Ekonomiczne, Społeczne i Technologiczne;

9. Nauki płynące od TM - trudne do skopiowania

10. Strategia konkurencji (cechy) - odpowiedzi: specjalizacja, unik, konfrontacja, współpraca (???)

11. Zalety strategii nisz - możliwość konkurowania przy niewielkich zasobach

12. Model klasyczny (tu pytanie o główną cechę) – maksymalizacji zysku

13. Koncepcja zadowalającego minimum - model behawioralny

14. Najczęściej stosowana strategia konfrontacji - atak partyzancki

15. Im większa rozpiętość między scenariuszem optymistycznym, a pesymistycznym – tym silniejsze uzależnienie od otoczenia

16. Analiza SPACE – Siła sektora – przewaga konkurencyjna; siła finansowa – stabilność otoczenia

17. Paradoks globalizacji?

18. MP - sposób formułowania strategii - intuicyjny

19. Ryzyko strategii i wyróżniania się - wymóg wysokiej efektywności i działań marketingowych(?)

20. Czym się charakteryzują dylematy – charakter deskryptywny (?)

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin