Batko Andrzej - Sztuka Perswazji czyli jezyk wplywu i manipulacji.pdf

(703 KB) Pobierz
989227062.003.png
Spis treści:
O Autorze .................................................................................................................. 2
WSTĘP ...................................................................................................................... 3
Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze zarabiają ogromne pieniądze? ........ 4
Czy wiesz, jak często jesteś poddawany hipnozie?................................................... 5
WPROWADZENIE .................................................................................................. 7
1. MAGIA SŁOWA ........................................................................................................ 9
2. JAK NA PRAWDĘ DZIAŁAJĄ SŁOWA? ............................................................. 10
3. W JAKI SPOSÓB ŁĄCZNIKI WPŁYWAJĄ NA DOŚWIADCZENIE? ............... 20
4. TAJEMNICZA MOC IMPLIKACJI ........................................................................ 21
5. ODKRYJ POTĘGĘ PRESUPOZYCJI ..................................................................... 28
6. METAFORY............................................................................................................. 39
7. METAPROGRAMY................................................................................................. 46
ZAKOŃCZENIE ..................................................................................................... 54
A Tandeta perswazyjna................................................................................................. 55
B Jak wpływać na ludzi, którzy się opierają, w taki sposób, że nawet tego nie
zauważą? .................................................................................................................... 59
1
989227062.004.png 989227062.005.png
O Autorze
A ndrzej Batko, psycholog, trener NLP i biznesu, znany jest w wąskich kręgach
specjalistów jako ekspert, który uczy najnowszych technik wywierania wpływu na
ludzi. Z jego usług korzystają ci, którzy już uświadomili sobie, jak ważna w biznesie
jest umiejętność niezauważalnego wpływania na myśli, emocje i zachowania ludzi.
Jest jednym z nielicznych psychologów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze
odkrycia naukowe w psychologii do generowania zysków w biznesie.
W Polsce z jego usług korzystają nie tylko wybrane firmy farmaceutyczne, banki,
specjaliści od marketingu i sprzedaży, lecz również politycy (Andrzej stoi za
kulisami sukcesu jednego ze znanych polityków). Szkolił również w zakresie
technik perswazji i wywierania wpływu oddział operacji psychologicznych WP przed
wyjazdem do Iraku.
A oto, co mówi o nim Kevin Hogan, światowej sławy ekspert w dziedzinie
psychologii perswazji, autor wielu bestsellerów na ten temat, między innymi wydanej
w Polsce Psychologii perswazji:
Andrzej Batko is not only thefinest NLP trainer in Po-land, he is one of thefinest
in the world. His knowledge of human bebavior, what works and what doesn't, and
most importantly, his ability to transfer this information to the student is rarely seen.
Dr Kevin Hogan, author of The Psycholog ofPersuasion
(Andrzej Batko jest nie tylko najlepszym trenerem NLP w Polsce, jest on również
jednym z najlepszych na świecie. Jego wiedza na temat ludzkiego zachowania, tego, co
działa, oraz tego, co nie działa, a co najważniejsze jego umiejętność przekazywania tych
informacji swoim uczniom jest rzadkością.
Dr Kevin Hogan, autor Psychologii perswazji)
Informacje na temat szkoleń, warsztatów i konsultacji prowadzonych przez Autora
można uzyskać, pisząc pod adres info@andrzejbatko.pl oraz na stronie www.nlp.pl.
2
989227062.006.png
J eszcze nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale już za chwilę dowiesz się, w jaki
sposób codziennie, wiele razy dziennie, poddają Cię manipulacji. Po przeczytaniu
tej książki zwykłe słowa i zdania już nigdy nie będą brzmiały tak niewinnie, jak
dotychczas. Opisane przeze mnie techniki mogą dać Ci ogromną władzę nad
umysłami, uczuciami i zachowaniem innych ludzi.
WSTĘP
C o, do licha, natchnęło Cię do kupienia tej książki? Pytam poważnie. Co zmotywowało
Cię do zakupu? Czy kupiłeś ją dlatego, że tytuł brzmiał przyjemnie dla ucha? A
może dlatego, że już obiło Ci się o uszy moje nazwisko? Albo też zostało Ci parę zło-
tych i denerwująco brzęczały w kieszeni?
Podejrzewam, że nie był to żaden z powyższych powodów.
I wiem, że mam rację, bo spowodowała to siła słów. Przeczytane przez Ciebie słowa
ułożone były w szczególny i celowy sposób, który sprawił, że wydałeś ciężko zarobione
pieniądze na tę książkę.
I pewnie już się domyślasz, że nie była to przypadkowa kombinacja słów, która
zmotywowała Cię do dalszej lektury.
Ktoś powiedział, że „słowa mają większą siłę niż niejeden rodzaj broni, narkotyk lub
bogactwo". Parafrazując to powiedzenie, mogę dodać, że słowa mogą być bronią,
działać jak narkotyk i przynieść bogactwo.
Sam fakt, że teraz czytasz te słowa, dowodzi nie tylko tego, że tak jest, ale też tego, że
zdajesz sobie już sprawę z mocy ukrytej w słowach (i między słowami). Do czego więc
chcesz użyć wiedzy i umiejętności, których już wkrótce nabędziesz?
Czy zechcesz ich użyć, aby coś sprzedawać? Zostać znanym politykiem? Przekonać
ludzi do jakiejś sprawy lub idei? Pomagać ludziom w rozwiązywaniu problemów? A
może po prostu ułatwisz życie sobie i innym, komunikując się skuteczniej i
klarowniej?
Pamiętaj, że sama wiedza nie wystarczy — trzeba ją jeszcze wesprzeć
umiejętnościami, a te wymagają praktyki. Zacznij stosować poznawane techniki już w
trakcie czytania — dzięki temu będziesz mógł w pełni docenić ich siłę oraz nabrać
wprawy.
Powodzenia!
Andrzej Batko
3
989227062.001.png
Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze
zarabiają ogromne pieniądze?
J ak wprowadzać klientów w „nastrój kupowania", któremu trudno się oprzeć?
Wszyscy wiemy, że nawet w trudnych czasach ludzie odwiedzają sklepy, oglądają
reklamy, przeglądają komercyjne strony w internecie, szukając informacji o pro-
duktach i usługach.
Prawdziwą sztuką jest jednak stworzenie takiej prezentacji handlowej, która
sprawia, że klient dokonuje zakupu z radością, a cena przestaje być istotnym czyn-
nikiem decyzyjnym.
Sekret stworzenia takiej prezentacji (werbalnej, ulotki, ogłoszenia lub strony w
sieci) polega nie na odkryciu, jak to kiedyś uważano, „potrzeby", którą dany produkt
lub usługa zaspokoi, lecz wywołaniu „pragnienia", „chcenia", a nawet „pożądania"
tego produktu lub usługi. 90% produktów i usług, które kupujemy, nie jest czymś,
czego „potrzebujemy", ale czymś, co „chcemy", „pragniemy" mieć lub robić. Ludzie
podejmują decyzję o zakupie, kierując się w 90% emocjami, a tylko w 10% logiką. A
zatem, jeśli najpierw poruszysz emocje, a potem dostarczysz dobre, logiczne
uzasadnienie zakupu, to... umysły klienta sfinalizują za Ciebie sprzedaż! Tak, to nie
była literówka, dowiesz się z tej książki, jak wpływać zarówno na świadomy, jak i
nieświadomy umysł klienta! Gdy naprawdę zrozumiesz ten mechanizm i zastosujesz
proste, ale niesłychanie skuteczne techniki oddziaływania na emocje i na
podświadomość klienta, to możesz podwoić sprzedaż w swojej firmie.
Jak wytworzyć w kliencie „pragnienie", a nawet pożądanie Twojego produktu?
To proste. Najpierw trzeba sprawić, aby klient zaczął odczuwać określone
emocje, np., uczucie, które towarzyszy mu, gdy bardzo czegoś chce, „czuje, że musi to
mieć". Teraz wystarczy „zakotwiczyć" to uczucie (kotwiczenie jest jedną z najstarszych
technik NLP. Wykorzystuje mechanizm warunkowania, odkryty przez rosyjskiego
fizjologa Pawłowa). Kotwiczenie umożliwia trwałe skojarzenie dowolnego silnego
stanu emocjonalnego z dowolnym bodźcem, np. widokiem Twojego produktu.
Prezentacja powinna zawierać też elementy potrzebne świadomemu umysłowi do
wyprodukowania „logicznego" uzasadnienia określonego działania.
Stroje zgodne z najnowszym trendem mody, drogie zegarki, samochody, wakacje
w odległych i egzotycznych krajach, najnowsze perfumy, odżywki, polisy
ubezpieczeniowe itd. są kupowane, ponieważ są chciane lub wręcz pożądane. Uczucia,
emocje popychają ludzi do zakupu np. odżywki odchudzającej lub bardzo drogiej
marynarki.
Podświadomość mówi:
„Chcę ładnie wyglądać!".
Świadomy umysł dorabia uzasadnienie:
„Będę dzięki temu zdrowsza" lub „Człowiek na
moim stanowisku powinien mieć drogą marynarkę
(zegarek, pióro itd.)".
4
989227062.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin