Andrzej Smoleń - Strategie free marketingu.pdf

(620 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
871307752.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Strategie free marketingu"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Andrzej Smoleń, rok 2010
Autor: Andrzej Smoleń
Tytuł: Strategie free marketingu
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
OD AUTORA ........................................................5
Co da Twojej firmie „Free Marketing”? ................................7
ORGANIZACJA DZIAŁAŃ ................................. 10
Plan Marketingowy ............................................................ 10
Zastosowanie marketingu .................................................. 12
Segmentacja rynku ............................................................. 15
Monitorowanie bazy klientów ........................................... 18
Konkurencja i potrzeba jej badania ................................... 22
Mechanizmy kontaktu klientów z firmą ............................. 24
Sztuka sprzedaży — kluczowa umiejętność w biznesie ..... 28
Obsługa klienta .................................................................. 31
Szukanie niszy rynkowej ................................................... 36
Twoje środowisko i możliwości .......................................... 37
MARKETING POZASIECIOWY . ........................ 39
Telemarketing . .................................................................. 39
Tworzenie materiałów reklamowych . ................................ 41
Targi . .................................................................................. 47
Wymiana marketingowa . ................................................... 51
Ogłoszenia w prasie . ........................................................... 52
Darmowe próbki . ................................................................ 54
MARKETING NIESTANDARDOWY ................. 56
Promuj się przez udzielanie wywiadów .............................. 56
Przekaz ustny — jak go wykorzystać? ................................. 59
Wartość dodana ................................................................. 61
Marketing zapachowy . ...................................................... 64
MARKETING W INTERNECIE ......................... 67
Możliwości i ograniczenia Internetu .................................. 67
Forum internetowe ............................................................ 72
Lista mailingowa i korzyści z jej posiadania ....................... 75
Blog — co to jest? ............................................................... 77
Portale społecznościowe — narzędzie promocji ................. 85
Marketing wirusowy .......................................................... 93
Darmowe ogłoszenie w Internecie .................................... 96
Katalogi internetowe ......................................................... 101
Aukcje — platformy handlowe ......................................... 103
Serwisy skojarzeniowe ..................................................... 109
Napisz artykuł . ................................................................. 114
Google i jego darmowe narzędzia .................................... 118
Twoja strona www ............................................................ 133
Pozycjonowanie ................................................................ 137
Autoresponder — darmowy pracownik ........................... 142
NARZĘDZIA I PROGRAMY ............................ 146
Darmowe programy ......................................................... 146
CECHY PRZEDSIĘBIORCY ............................. 158
Zarządzanie sobą w czasie . ............................................... 158
Kreatywność ..................................................................... 162
Motywacja ........................................................................ 165
Asertywność ..................................................................... 169
Cierpliwość ........................................................................ 172
CZY CHCESZ OSIĄGNĄĆ SUKCES? ................. 179
Dlaczego niektórzy ludzie nie osiągają sukcesów? ........... 181
STRATEGIE FREE MARKETINGU — darmowy fragment — Złote Myśli
Marketing pozasieciowy
Marketing pozasieciowy
Telemarketing
Drugą ważną rzeczą, na jaką powinieneś zwrócić uwagę,
jest komunikacja za pomocą telefonu (zarówno odbiera-
nie telefonów, udzielanie odpowiedzi na pytania zadawa-
ne przez klientów, jak również komunikacja na zewnątrz).
Nawiązywanie kontaktu na zewnątrz jest o tyle trudne, że
to Ty musisz być dobrze przygotowany do rozmowy, abyś
nie został od razu zbyty. Ja kiedyś, gdy zaczynałem dzwo-
nić do klientów, miałem zapisane trzy warianty rozmów.
Zawsze je kładłem w takim miejscu, abym mógł szybko na
nie zerknąć w razie potrzeby. Oczywiście zanim zacząłem
z nich korzystać, czytałem je w taki sposób, aby wypowia-
danie słów w nich zawartych wychodziło jak najnatural-
niej. Napisanie scenariusza rozmowy daje gwarancję, że
użyjemy różnych słów, a do nas będzie należała ocena,
które najlepiej działają. Zwróćcie uwagę na sprzedawców,
którzy do Was dzwonią, np. z ofertą na korzystanie
5
871307752.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin