infras 1.doc

(37 KB) Pobierz
Test przykładowy 1

 

 

Test przykładowy 1

 

1. ”Infrastruktura transportu” znaczy dosłownie

a. nowe urządzenia stosowane w transporcie

b. łańcuch transportowy

c. urządzenia stałe świadczące usługi umożliwiające funkcjonowanie transportu

d. różne struktury transportu

 

2. Droga publiczna to droga

a. położona poza obszarem zabudowanym

b. dostępna dla wszystkich pojazdów i użytkowników którzy spełniają warunki określone w ustawie i rozporządzeniach wykonawczych o ruchu drogowym

c. znajdująca się na terenie zakładu przemysłowego

d. przeznaczona tylko dla obywateli danego kraju

 

3. Ile wyróżnia się klas technicznych dróg

a. 2

b. 7

c. 6

d. 4

 

4. autostrada charakteryzuje się tym że

a. ma dwie trwale rozdzielone jezdnie

b. jest specjalnie oznaczona

c. jest przeznaczona wyłącznie dla ruchu samochodowego

d. występują na niej jednopoziomowe skrzyżowania

 

5. Parametry techniczne dróg które zależą od prędkości to

a. pochylenie podłużne

b. widoczność

c. promienie łuków

d. ilość pasm ruchu

 

6. Które z wymienionych skrzyżowań dróg nie wywołują kolizji w ruchu pojazdów

a. skrzyżowania skanalizowane

b. węzły drogowe typu A

c. węzły drogowe typu C

d. skrzyżowania zwykłe

 

7. Jaką szerokość pasa ruchu stosuje się na autostradach

a. 3,75m

b. 3,50m

c. 3,00m

d. 4,00m

 

8. Które z wymienionych parametrów drogi przedstawione są na przekroju poprzecznym drogi

a. szerokość pasów ruchu

b. pochylenie poprzeczne jezdni i poboczy

c. pochylenie podłużne

d. szerokość korony drogi

 

9. Kąt zwrotu trasy mierzony jest

a. między prostymi przedstawiającymi oś trasy w punktach zmiany kierunku trasy

b. między kierunkiem trasy a kierunkiem północ-południe

c. między załomami profilu

d. między osią a niweletą trasy

 

10.Stosowanie krzywych przejściowych

a. stwarza warunki dla stopniowego narastania siły odśrodkowej działającej na pojazd

b. skraca proste odcinki w stosunku do ich długości przy stosowaniu łuków kołowych

c. umożliwia samoczynne przystosowanie się pojazdów do jazdy po łuku

d. powoduje przesunięcie pierwotnego łuku kołowego poziomego do środka łuku

 

11. W jakim celu stosowane jest poprzeczne pochylenie jezdni w łukach poziomych

a. w celu wyrównania nacisków kół zewnętrznych i wewnętrznych pojazdów na jezdnie drogi

b. w celu umożliwienia poruszania się pojazdów na łukach trasy z większą prędkością niż tą która wynikałaby z wielkości promienia łuku poziomego

c. nie ma innego celu jak tylko ułatwienie odprowadzenie wody opadowej z jezdni drogi

d. w celu poprawienia widoczności

 

12. Siła napędowa zależy od

a. liczby kół pojazdu

b. liczby kół napędowych

c. obciążenia koła napędowego

d. średnicy kół

 

13. Czy pochylenie podłużne drogi i=12% jest

a. pochyleniem małym

b. pochyleniem niedopuszczalnym

c. pochyleniem bardzo dużym

d. pochyleniem przeciętnym

 

14. Wskaż wśród wymienionych obiekty inżynierskie budowane w celu przeprowadzenie drogi przez duże wzniesienia terenowe

a. przepusty

b. tunele

c. estakady

d. wiadukty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin