Projekt drogi zbiorczej w Koszalinie
* Dane ogólne
Wykonał: Michał Gliniewicz
Dnia: 2012-03-09
* STRUKTURA RUCHU
Średni dobowy ruch pojazdów ciężkich w przekroju drogi w dziesiątym roku po oddaniu drogi do eksploatacji: 8000
Struktura ruchu pojazdów ciężkich:
Udział samochodów ciężarowych bez przyczep : 70 %, pojazdów: 5600,
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami : 15 %, pojazdów: 1200,
w tym obciążeniu osi 115kN w granicach 8-20%.
Udział autobusów : 15 %, pojazdów: 1200.
Współczynniki przeliczeniowe na osie 100 kN:
samochody ciężarowe bez przyczep....:r1=0,109
samochody ciężarowe z przyczepami...:r2=1,95
autobusy.......................................:r3=0,594
* GEOMETRIA DROGI
Ilość jezdni na drodze: 1
Ilość pasów ruchu w obu kierunkach: 2
Współczynnik obliczeniowego pasa ruchu f1: 0,5
* WYZNACZENIE KATEGORII RUCHU
Przeliczenie pojazdów ciężkich na osie obliczeniowe 100kN, z założeniem
w granicach 8-20% pojazdów o obciążeniu osi 115kN wśród pojazdów
ciężarowych z przyczepami
Średni dobowy ruch samochodów ciężarowych bez przyczep: 8000 x 0,7 x 0,109 = 610
samochodów ciężarowych z przyczepami: 8000 x 0,15 x 1,95 = 2340
autobusów: 8000 x 0,15 x 0,594 = 713
Suma osi obliczeniowych: (610 + 2340 + 713 ) x 0,5 = 1832
Kategoria ruchu: KR5.
* PODŁOŻE
Rodzaj gruntów podłoża:
-ił piaszczysty Ip (mało wysadzinowy)
-piasek gliniasty Pg (bardzo wysadzinowy)
Najsłabszy grunt podłoża, pod względem wysadzinowości: bardzo wysadzinowy
Wartość wskaźnika nośności CBR tego gruntu: 3%=<CBR<5%
* KORPUS DROGI I WARUNKI WODNE
Wysokość nasypów większa od 1m,
Poziom swobodnego zwierciadła wody gruntowej poniżej spodu konstrukcji w nasypie na głębokości od 1 do 2m,
Głębokość wykopów nie większa niż 1m,
Poziom swobodnego zwierciadła wody gruntowej poniżej spodu konstrukcji w wykopie na głębokości od 1 do 2m,
Pobocza nieutwardzone.
Warunki wodne: przeciętne
* USTALENIE GRUPY NOŚNOSCI PODŁOŻA
Grupa nośności określona w zależności od warunków wodnych: G4
Grupa nośności określona w zależności od wskaźnika CBR: G3
Przyjęto grupę niższej nośności: G4.
* KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI
Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni:
Warstwa ścieralna SMA, o uziarnieniu 0/12,8, grubości 5 cm.
Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, o uziarnieniu 0/25, grubości 8 cm.
Warstwa podbudowy z betonu asfaltowego, o uziarnieniu 0/31,5, grubości 11 cm.
Podbudowa z chudego betonu, grubości 20 cm.
Zastosowano warstwę przeciwspękaniową:
- sztuczne, celowe wywołanie (np. przez nacięcie) pęknięć poprzecznych w podbudowie sztywnej i wykonanie warstwy pośredniej z siatki lub włókniny
* WZMOCNIENIE SŁABEGO PODŁOŻA.
Warstwa z gruntów stabilizowanych spoiwem (cementem, wapnem lub aktywnym popiołem lotnym) o Rm = 2,5 MPa, o grubości 25 cm.
dodatkowo górna warstwa podłoża z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa, grubości 10cm.
Zastosowano warstwę odsączającą (pospółka Po) grubości 15 cm.
* SPRAWDZENIE WARUNKU MROZOODPORNOŚCI
Grubość konstrukcji wynosi: 94 cm.
Głębokość przemarzania wynosi 0,80 m
Wymagana grubość konstrukcji ze względu na przemarzanie wynosi 60 cm.
Warunek mrozodporności jest spełniony gdyż wymagana grubość konstrukcji 60cm, jest nie większa niż zaprojektowana 94cm.
Zaprojektowano konstrukcję nawierzchni:
Warstwa przeciwspękaniowa:
Dodatkowa górna warstwa podłoża z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa, grubości 10cm.
Warstwa odsączająca (pospółka Po) grubości 15 cm.
ossad