KR3 beton.doc

(9 KB) Pobierz
Projekt drogi zbiorczej w Koszalinie

Projekt drogi zbiorczej w Koszalinie

 

* Dane ogólne

Wykonał: Michał Gliniewicz

Dnia: 2012-03-09

 

* STRUKTURA RUCHU

Średni dobowy ruch pojazdów ciężkich w przekroju drogi w dziesiątym roku po oddaniu drogi do eksploatacji: 500

Struktura ruchu pojazdów ciężkich:

     Udział samochodów ciężarowych bez przyczep   : 70 %, pojazdów: 350,

     Udział samochodów ciężarowych z przyczepami  : 15 %, pojazdów: 75,

     w tym obciążeniu osi 115kN w granicach 8-20%.

     Udział autobusów                                        : 15 %, pojazdów: 75.

 

Współczynniki przeliczeniowe na osie 100 kN:

     samochody ciężarowe bez przyczep....:r1=0,109

     samochody ciężarowe z przyczepami...:r2=1,95

     autobusy.......................................:r3=0,594

 

* GEOMETRIA DROGI

Ilość jezdni  na drodze: 1

Ilość pasów ruchu w obu kierunkach: 2

Współczynnik obliczeniowego pasa ruchu f1: 0,5

 

* WYZNACZENIE KATEGORII RUCHU

Przeliczenie pojazdów ciężkich na osie obliczeniowe 100kN, z założeniem

w granicach 8-20% pojazdów o obciążeniu osi 115kN wśród pojazdów

ciężarowych z przyczepami

 

Średni dobowy ruch samochodów ciężarowych bez przyczep: 500 x 0,7 x 0,109 = 38

                   samochodów ciężarowych z przyczepami: 500 x 0,15 x 1,95 = 146

                   autobusów: 500 x 0,15 x 0,594 = 45

Suma osi obliczeniowych: (38 + 146 + 45 ) x 0,5 = 114

 

Kategoria ruchu: KR3.

 

* PODŁOŻE

Rodzaj gruntów podłoża:

-ił piaszczysty Ip (mało wysadzinowy)

-piasek gliniasty Pg (bardzo wysadzinowy)

Najsłabszy grunt podłoża, pod względem wysadzinowości: bardzo wysadzinowy

Wartość wskaźnika nośności CBR tego gruntu: 3%=<CBR<5%

 

* KORPUS DROGI I WARUNKI WODNE

Wysokość nasypów większa od 1m,

Poziom swobodnego zwierciadła wody gruntowej poniżej spodu konstrukcji w nasypie na głębokości od 1 do 2m,

Głębokość wykopów nie większa niż 1m,

Poziom swobodnego zwierciadła wody gruntowej poniżej spodu konstrukcji w wykopie na głębokości od 1 do 2m,

Pobocza nieutwardzone.

Warunki wodne: przeciętne

 

* USTALENIE GRUPY NOŚNOSCI PODŁOŻA

Grupa nośności określona w zależności od warunków wodnych: G4

Grupa nośności określona w zależności od wskaźnika CBR: G3

Przyjęto grupę niższej nośności: G4.

 

* KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI

Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni:

Warstwa ścieralna SMA, o uziarnieniu 0/12,8, grubości 4 cm.

Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, o uziarnieniu 0/20, grubości 4 cm.

Podbudowa z chudego betonu, grubości 16 cm.

 

Zastosowano warstwę przeciwspękaniową:

- sztuczne, celowe wywołanie (np. przez nacięcie) pęknięć poprzecznych w podbudowie sztywnej i wykonanie warstwy pośredniej z siatki lub włókniny

 

 

 

* WZMOCNIENIE SŁABEGO PODŁOŻA.

Warstwa z gruntów stabilizowanych spoiwem (cementem, wapnem lub aktywnym popiołem lotnym) o Rm = 2,5 MPa, o grubości 25 cm.

 

Zastosowano warstwę odsączającą (pospółka Po) grubości 15 cm.

 

 

* SPRAWDZENIE WARUNKU MROZOODPORNOŚCI

Grubość konstrukcji wynosi: 64 cm.

Głębokość przemarzania wynosi 0,80 m

Wymagana grubość konstrukcji ze względu na przemarzanie wynosi 60 cm.

Warunek mrozodporności jest spełniony gdyż wymagana grubość konstrukcji 60cm, jest nie większa niż zaprojektowana 64cm.

 

 

Zaprojektowano konstrukcję nawierzchni:

 

Warstwa ścieralna SMA, o uziarnieniu 0/12,8, grubości 4 cm.

Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, o uziarnieniu 0/20, grubości 4 cm.

Podbudowa z chudego betonu, grubości 16 cm.

Warstwa przeciwspękaniowa:

- sztuczne, celowe wywołanie (np. przez nacięcie) pęknięć poprzecznych w podbudowie sztywnej i wykonanie warstwy pośredniej z siatki lub włókniny

Warstwa z gruntów stabilizowanych spoiwem (cementem, wapnem lub aktywnym popiołem lotnym) o Rm = 2,5 MPa, o grubości 25 cm.

Warstwa odsączająca (pospółka Po) grubości 15 cm.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin