plan rozwoju zawodowego.doc

(42 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

Imię i nazwisko:  mgr Iwona Węgrzyn

Placówka oświatowa: Miejskie Przedszkole nr 16 w Oświęcimiu

Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2008 – 31.05.2011 r.)

Imię i nazwisko opiekuna stażu:  mgr Xxxxxxxxxxx

Dyrektor placówki oświatowej: mgr Xxxxxxxxxxx

 

 

L.p.

Kierunki rozwoju

Zadania

Termin realizacji.

Osoby wspierające

Sposób

dokumentowania

1.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych wychowawczych, opiekuń­czych lub innych wynikają­cych ze statutu oraz potrzeb szkoły. (§ 7. ust1. pkt1.)

1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

 

2. Współpraca w przygotowaniu uroczystości przedszkolnych:

a) Wieczór andrzejkowy

b) Wigilia;

c) Jasełka;

d) Dzień Babci;

e) Dzień Matki..

f) Olimpiada sportowa

g) Piknik rodzinny

h) Dzień Dziecka

 

3.  Współpraca podczas organizacji różnorodnych imprez, współpraca z rodzicami – niesienie pomocy w sprawach wychowawczych (spotkania indywidualne, konsultacje, zebrania grupowe, zajęcia otwarte)

W okresie stażu

 

 

W okresie stażu

 

 

 

 

 

 

 

W okresie stażu

 

Potwierdzenie obecności

 

 

Potwierdzenie współorganizacji

 

 

 

 

 

 

Potwierdzenie współ­pracy

 

2.

Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonale­nia zawodo­wego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności za­wodowych ( § 7.  ust 1. pkt 2. )

1. Ukończenie dodatkowych kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli pracujących w przedszkolach.

 

2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym

doskonaleniu.

- Udział w pracach zespołu samokształce­niowego.

- Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego

 

3. Udział w warsztatach metodycznych - konferencjach.

 

4. Powiększanie przedszkolnej biblioteczki metodyczno – przedmiotowej poprzez tworzenie referatów o tematyce związanej z pracą w przedszkolu;

 

5. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, itp.

W okresie stażu

 

 

 

W okresie stażu

 

 

 

 

 

 

 

W okresie stażu

 

 

W okresie stażu

 

 

 

 

W okresie stażu

 

Zaświadczenie ukończenia kursu

 

Potwierdzenie obecności

Własne notatki

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenia

Własne notatki

 

Referaty

 

 

 

 

Zbiór pomocy

dydaktycznych

3.

Poznawanie przepisów doty­czących systemu oświaty.  ( § 7.  ust 1. pkt 3. )

1. Analiza dokumentacji.

- Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu za­wodowego przez nauczycieli:

-        Karta Nauczyciela.

-        Ustawa o systemie oświaty.

2. Zapoznanie się z publikacjami inter­pretującymi zasady ubiegania się o stop­nie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet).

 

3. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat.

 

4. Aktualizacja wiedzy poprzez in­dywidu­alne studium prawa oświa­towego.

W okresie stażu

 

 

 

 

 

 

W okresie stażu

 

 

 

 

W okresie stażu

 

 

Systematycznie

Własne notatki

 

 

 

 

 

 

Własne notatki

Zbiór przeanalizowa­nych dokumentów

 

 

Potwierdzenie obecno­ści

 

 

Własne notatki

4.

Umiejętność organizacji i do­skonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i doku­mentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu. (§ 7.  ust 2. pkt 1. )

1.  Współpraca z opiekunem stażu.

- Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

- Zawarcie kontraktu.

- Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

 

- Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.

- Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli - wnioski z obserwacji.

- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - konsultacja , opracowanie konspektów zajęć i ich analiza.

- Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

 

2.  Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

- Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.

- Stworzenie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw z muzyką – zorganizowanie kącika muzycznego

- Opracowanie pomocy dydaktycznych .

 

3. Publikowanie własnych prac.

- Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www;

- Publikacja scenariuszy zajęć.

4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, karty obserwacji.

Systematycznie

Wrzesień 2008 rok

Wrzesień 2008 rok

Wrzesień 2008 rok

 

Wrzesień 2008 rok

 

2 razy w roku szkol­nym

 

 

2 razy w roku szkol­nym

 

Systematycznie

 

 

Systematycznie

 

 

 

II semestr 2008/2009

 

 

W okresie stażu

 

W okresie stażu

 

 

 

Systematycznie

Wniosek o rozpoczęcie stażu

Kontrakt

Plan rozwoju zawodo­wego

Grafik spotkań

 

Scenariusze zajęć

 

 

Scenariusze zajęć

 

Własne notatki

 

 

Scenariusze zajęć

Potwierdzenie przepro­wa­dzenia zajęcia akty­wizującą metodą na­uczania

 

 

 

Wykonane pomoce dy­dak­tyczne

Publikacje w Internecie

 

 

 

Dzienniki lekcyjne, karty obserwacji

5.

Umiejętność uwzględnia­nia w swojej pracy proble­matyki środowiska lokal­nego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

(§ 7.  ust 2. pkt 2. )

1.  Współorganizowanie wycieczek  dla dzieci po najbliższej okolicy, poszerzanie wiedzy na temat środowiska lokalnego, poznawanie  zabytków miasta Oświecim.

 

2.Współorganizacja uroczystości okolicz­nościowych, festynów oraz imprez spor­towych.

 

3.  Eksponowanie wystaw prac dziecię­cych, prowadzenie kroniki przedszkolnej

W okresie stażu

 

 

 

 

W okresie stażu

 

 

 

W okresie stażu

Wpisy do ewidencji wyjść

Karty wycieczek

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin