PYTANIA TESTOWE-Wrocław-dydaktyka i psychologia.doc

(100 KB) Pobierz

Strona8

PYTANIA TESTOWE - INSTRUKTORZY WROCŁAW
Metodyka nauczania i psychologia

1.      Dydaktyka to:

A.     nauka o nauczaniu i uczeniu się

B.      nauka o psychice człowieka

C.     nauka o społeczeństwie

2.      Nauczanie to proces:

A.      planowana i systematyczna praca nauczyciela z uczniami, mająca na celu wywołanie pożądanych, trwałych zmian w postępowaniu, predyspozycjach i części osobowej pod wpływem uczenia się i opanowania wiedzy, przeżywania wartości i działań praktycznych

B.      systematyczna praca nauczyciela z uczniami

C.      opanowania wiedzy

3.      Przez metodę kształcenia należy rozumieć:

A.      właściwości merytoryczne

B.      zdobywanie kwalifikacji i doświadczenia nauczyciela

C.      określony sposób pracy nauczyciela z uczniami, umożliwiający im dochodzenie do opanowania określonych wiadomości i umiejętności oraz rozwijania zdolności i zainteresowań poznawczych

4.      Osobowość została zdefiniowana jako:

A.      zbiór względnie stałych, charakterystycznych dla danej jednostki cech i właściwości, które wyznaczają jej zachowanie i pozwalają odróżnić ją od innych

B.      zbiór pozytywnych reakcji człowieka

C.      zbiór negatywnych reakcji człowieka

5.      Podaj definicje pojęcia temperamentu człowieka:

A.      zespół pewnych, względnie stałych cech osobowości, charakterystycznych dla danej jednostki, przejawiających się w jej zachowaniu, procesach psychicznych - zwłaszcza emocjonalnych

B.      zespół myśli - charakterystycznych dla danej jednostki

C.      zespół odruchów - charakterystycznych dla danej jednostki

6.         Metoda stosowana w nauczaniu praktycznym to:

A.      instruktaż, pokaz

B.      dyskusja

C.      wykład

7.         Zasada łączenia teorii z praktyką polega na:

A.     umiejętności uczenia się

B.      indywidualizacji

C.     przygotowania ucznia do racjonalnego posługiwania się wiedzą w rozmaitych sytuacjach praktycznych

8.         Treści nauczania to:

A.      formy nauczania

B.      zasób faktów, pojęć, prawidłowych związków i treści przekazywanych przez nauczyciela oraz bezpośrednio opanowanych przez uczniów w procesie kształcenia

C.      opanowanie przez uczniów wiedzy w procesie kształcenia

9. Aby rozpoznać temperament kierowcy - będziesz obserwował jego:

A.               wrażliwość i impulsywność, myśląc o jego budowie układu nerwowego

B.               budowę ciała, mając na uwadze jego wzrost

C.               wygląd zewnętrzny, mając na uwadze jego mimikę twarzy, gest

10.      Środki dydaktyczne to:

A.               przedmioty, które dostarczają uczniom określonych bodźców sensorycznych oddziałujących na ich wzrok, słuch, dotyk - ułatwiają bezpośrednie i pośrednie poznawanie rzeczywistości

B.               materiał do podstawowego i gruntowego opanowania

C.               struktura przedmiotu i treści

11.      Lekcja to:

A.               organizacja i planowanie działalności dydaktycznej

B.               poznawanie i rozumienie pewnych pojęć w określonym czasie

C.               organizacyjna forma nauczania oparta na realizacji określonych zadań dydaktycznych w ciągu ustalonego czasu

12.      Fazy jednostki lekcyjnej to:

A.               wstęp, część właściwa, zakończenie

B.               miejsce uczenia się, czas zajęć

C.               konsultacje, kolokwia

13.      Szkolenie dorosłych oparte jest w dużym stopniu o:

A.               umiejętności obserwacji

B.               prowadzenie dyskusji

C.               samokształcenie

14.      Przygotowanie instruktora do lekcji polega na:

A.               przygotowaniu pytań i odpowiedzi

B.               przygotowaniu merytorycznym, metodycznym i organizacyjnym

C.               przygotowaniu planu zajęć

15.      Dobór metod nauczania zależy między innymi od:

A.               zrozumienia materiału, sprawdzenia pracy domowej, wykorzystania i wzbogacania poznanych zagadnień

B.               celów lekcji, treści, poziomu intelektualnego słuchaczy, czasu, bazy dydaktycznej

C.               przebiegu procesu kształcenia

16.       Biorąc pod uwagę procesy emocjonalne osoby prowadzącej pojazd - dokonaj podziału emocji:

A.               ujemne

B.               świadome i nieświadome

C.               dodatnie

17.      Komunikacja interpersonalna została zdefiniowana jako:

A.               proces, dzięki któremu jednostka przekazuje własne uwagi

B.               proces, dzięki któremu jednostka przekazuje i otrzymuje informacje w bezpośrednim kontakcie z inną osobą - za pomocą przekazu werbalnego (wypowiedzi) i niewerbalnego, na który składają się między innymi mimika, gesty, pozycja ciała

C.               proces dzięki któremu jednostka otrzymuje informacje

18.      Nośnikami przekazu wiadomości są komunikaty:

A.               werbalne

B.               niewerbalne

C.               praktyczne

19.      Zasady nauczania to:

A.     różnice w tempie pracy poszczególnych uczniów

B.      bezpośrednie poznawanie rzeczy i zjawisk

C.      ogólne normy postępowania dydaktycznego stosowane w celu osiągnięcia założonych celów dydaktycznych

20.      Dydaktyka zajmuje się w szczególności:

A.     oceną pracy nauczyciela

B.      wskazywaniem celów, doborem treści, metodami pracy, zasadami nauczania oraz warunkami działalności dydaktycznej

C.      czynnościami i procesami umożliwiającymi poznanie społeczeństwa

21.      Ćwiczenie polega na:

A.     wymianie informacji i poglądów

B.      wielokrotnym wykonywaniu określonych czynności w celu uzyskania coraz wyższej sprawności

C.     kierowanej rozmowie nauczyciela z uczniami

22.      Do metod prowadzenia zajęć praktycznych należą:

A.     pokaz

B.      instruktaż

C.     pogadanka

23.      Do jakich metod zaliczysz wykład konwersatoryjny:

A.     podających

B.      problemowych

C.     praktycznych

24.      Formy oceniania stosowane w dydaktyce kształcenia kursowego to:

A.     oceny szkolne

B.      punkty w testach

C.     komentarze

25.      Przebieg rozmowy pomiędzy nadawcą a odbiorcą polega na:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin