kodowania vag 1.docx

(4141 KB) Pobierz

1.         Aktywacja świateł dziennych 

adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie gdzie
korzystamy z plików L-Code, następnie w bajcie 0 zaznaczami bit 3 i 4 czyli światła do 
jazdy dziennej, proponuję łącznie dla Skandynawii i Ameryki Płn. ponieważ wówczas 
w przypadku nagłego hamowania hamulcem ręcznym nie zgasną światła dzienne, oczywiście 
przy tej opcji tył auta jest ciemny - jak to przy dziennych powinno być, po wybraniu
funkcji wychodzimu ESC i klikamy "wykonaj"

zaznaczam że w tej opcji światła zapalają się automatycznie bez przekręcania włącznikiem
mi to pasuje bynajmniej nie zapominam, jeśli ktoś chce mieć palący się tył to zaznacza tylko 
dla Skandynawii

Podobne kroki robimy np. przy aktywacji bądź dezaktywacji funkcji oświetlenia tj. coming-home 
czy Leaving-home z assistance driving light zaznaczamy bądź odznaczamy tzw. "ptaszka" przy wybranej pozycji



http://img403.imageshack.us/img403/638/aktywacjawiatedziennych.jpg


Przyciemnianie świateł do jazdy dziennej

adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie - w bajcie
8 w pozycji Dec .... x 1 wpisujemy oczekiwaną wartość ściemnienia świateł - powód 
oszczędność żarówek, energii, osobiście mam na 50%, miałem początkowo na 30%
ale kiepsko wg mnie to wyglądało, po wybraniu funkcji wychodzimu ESC i klikamy
"wykonaj" Należy pamiętać aby po wpisaniu np. tych 50% przejść do następnego pola tabulatorem
Tab aby niejako zatwierdzić a następnie ESC




Dezaktywacja dodatkowego ruchu wycieraczek

w adresie 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na rodzaj sterownika -
mamy tu bordnetz i wischer - klikamy na wischer i z istniejącego kodowania
odejmujemy liczbę 2048, u mnie było kodowanie 00065493 gdzie po odjęciu 2048 
wpisałem 00063445 - działa, już wycieraczka nie rozmazuje szyby, po wybraniu sumy
kodowania klikamy "wykonaj"



http://img28.imageshack.us/img28/508/dodatkowyruchwycieraczk.jpg


Dezaktywacja kontrolki niezapiętych pasów bezpieczeństwa

adres 17-Zestaw wskaźników, 07-kodowanie, mamy tu kodowanie krótkie gdzie aby 
uzyskać odpowiadające nam funkcje dodajemy lub odejmujemy poszczególne sumy 
cyfr przy interesującej nasz opcji, jeżeli chodzi o pasy to z pozycji ?? czyli
00??x0x odejmujemy 02 i zapisujemy kodowanie funkcją "wykonaj"

przykład: było 0003101 po odjęciu 02 z pola oznaczonego jako ?? uzyskuje się 0001101
identycznie sytuacja wygląda w przypadku aktywacji bądź dezaktywacji czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy
w tym samym polu ?? dodajemy do kodowania bądź odejmujemy od istniejącego 04




Przyciemnianie przednich postojówek

z uwagi na fakt iż założyłem postojówki niebieskie dołączone do kompletu żarówek philipsa blue vision 
postanowiłem zmniejszyć im "dawkę prądu" aby wydłużyć ich żywotność, ponieważ wiadome jest że wszelkiego rodzaju kolorowe żarówki są mniej żywotne od białych, dlatego postanowiłem ustawić je na 80%, w związku z tym wchodzimy w 
adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy na bajt 11 i w pozycji Dec: ....wpisujemy 80 Tabulatorem zatwierdzamy 
przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie. Muszę przyznać, że tak jak w przypadku ściemnienia i korzystania z dziennych tj. żarówek H7 tak i tu zauważalnie wzrasta ich żywotność




Regulacja natężenia tylnych świateł pozycyjnych

Jeżeli ktoś chciałby uzyskać intensywniejsze światła pozycyjne tylne to również można zwiększyć ich natężenie, 
wchodzimy w 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy w kodowaniu długim na bajt 09, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana 
wartość 20 /20%/ można delikatnie zwiększyć np. do 30%, więcej nie radzę ponieważ będzie się zlewać 
światło pozycyjne ze światłem STOP-u



http://img602.imageshack.us/img602/1481/natenietylnychstopu20.jpg


Przednie kierunkowskazy jako światła postojowe a'la USA

Trzeba jednak pamiętać, że przy tym ustawieniu można stracić dowód rejestracyjny czy nie przejść przeglądu 
technicznego, więc każdy to robi na własne ryzyko http://www.a3-club.net/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif 
wchodzimy w adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik 
bordnetz a następnie klikamy w kodowanie długie Bajt 7, domyślnie w pozycji Dec: .... jest 
wpisana wartość 0 /0%/ jeżeli chcemy mieć efekt a'la USA w pole Dec: wpisujemy ..... - ja wpisałem 
30 /30%/ bo uznałem to takie rozwiązanie daje najlepszy efekt - nie za dużo i nie za mało, Tabulatorem 
zatwierdzamy przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie.



http://img573.imageshack.us/img573/7246/przedniekierunkowskazyj.jpg


Wyłączenie diagnozy lamp typu "zimnego"

Jeżeli chcemy aby po włożeniu jakiejś inne żarówki niż dedykowanej np. LED komputer nie rozłączał nam jej i nie 
wyświetlał błędu to po prostu dezaktywujemy diagnozę lamp
adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz następnie 
klikamy w kodowanie długie Bajt 2 i zaznaczamy "ptaszka" w bit 2 czyli Diagnoza lamp typu "zimnego" wychodzimy po przez ESC i zatwierdzamy kodowanie



Kodowanie tempomatu
oczywiście jeżeli wymienialiśmy moduł kierownicy należy wykonać adaptację czujnika skrętu G-85 i ABS

silnik:


koło kierownicy:


http://img151.imageshack.us/img151/7878/kookierownicykodowanie0.jpg


Aktywacja otwarcia z kluczyka klapy bagażnika

moduł komfortu w Bajt 1 zaznaczamy Bit 4 czyli softtouch i klapa sama odskakuje, /po wcześniejszej wymianie siłowników i zakupieniu odbojników od scirocco ........ oczywiście http://www.a3-club.net/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif / - to mod stosowany w Golfie 5, być może spróbuję to powielić w Audi



http://img703.imageshack.us/img703/7114/tylnaklapa.jpg

regulacja obrotów biegu jałowego


jeśli kanały w adaptacji są nieaktywne wpierw wchodzimy w zakładkę Dostęp upoważ. - 16 gdzie dopiero po wklepaniu kodu 12233 /w BLS ten kod został przyjęty 



http://img814.imageshack.us/img814/3271/12233t.jpg

Uploaded with ImageShack.us



http://img854.imageshack.us/img854/6872/12233zatwierdzony.jpg

Uploaded with ImageShack.us

jeśli obroty jałowego są w okolicy 813 rpm warto je podwyższyć choćby ze względu na dwumas, który im niższy rpm biegu jałowego tym bardziej jest obciążony

w adaptacje - 10 logujemy się do kanału 06 gdzie jest regulacja obrotów biegu jałowego (mozliwa regulacja w zakresie 800 - 1000) dodam że dziś w ten sposób podwyższyłem obroty w swoim Mk5 z 819 do 840 rpm



http://img823.imageshack.us/img823/5660/06regulowana.jpg

Uploaded with ImageShack.us



zmiana natężenia /siły/ układu wspomagania
/dot. układu elektromechanicznego/

logujemy się do sterownika 44-Wspomaganie, następnie w Adaptacje - 10, w kanale 01 mamy mozliwość zaadaptowania 15 pozycji siły wspomagania /m. in. kilka pozycji normal, kilka MPV, tryb Sportowy, użytkownik - 1, 2 itp.../ dla przykładu powiem że u mnie na pozycji 15 kierownica kierowała niemalże sama http://www.a3-club.net/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif 



http://img84.imageshack.us/img84/6017/44wspomaganie.jpg

Uploaded with ImageShack.us




http://img36.imageshack.us/img36/3531/adaptacjewspomagania.jpg

Uploaded with ImageShack.us


wpisujemy nową wartość /u mnie od 1 do 15/ klikamy Testuj a następnie Zapisz, u mnie standarodowo było 1 jako normal 1


sprawdzamy BIP-y czyli reakcję zespołu pompowtryskiwacza na impuls elektromagnetyczny 

01-silnik, 02-bloki pomiarowe, blok 023, według plików L-CODE norma to -150/+150
/temperatura silnika minimum 80 st. C/



http://img41.imageshack.us/img41/1462/bipad.jpg

Uploaded with ImageShack.us

VCDS przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe

Odpowiedz z cytatemOdpowiedz z cytatem

2.                     13-04-12, 16:27#8

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin