MIESIĄC kwiecień
XXIX TYDZIEŃ
W poszukiwaniu wiosny
Dzień tygodnia
Temat zajęć
Inne działania podejmowane z dziećmi
Pakiet „Zanim będę uczniem. Wiem więcej”
Dzień 1
1. Powitanie wiosny wg programu „Poranny krąg”, słuchanie wiersza G. Szadkowskiej Wiosenne dary.
2. Zabawy z lupą „Wycieczka na łąkę” – szukanie okazów przyrody ożywionej i nieożywionej.
· „Przedwiośnie” – rozmowy przy ilustracji, poszukiwanie roślin i owadów jako zwiastunów wiosny.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXIX wg K. Wlaźnik.
· Zabawa dydaktyczna „Atrybuty wiosny” – określanie symboli wiosennych.
· „Spotkanie z żywiołem” – zabawy badawcze.
· Ćwiczenia słuchowe, zabawy z wykorzystaniem bębenka.
· „Wiosenna orkiestra” – zabawa ruchowa.
· Praca plastyczna „Wiosenna łąka”.
· Zabawy ruchowe: zestaw XIV wg K. Wlaźnik.
· Zabawa bieżna na powietrzu „Pszczoły do ula”.
· Zabawa przy piosence Stonoga.
„Karty pracy cz. 3” s. 4, Mały atlas kwiatów.
Dzień 2
1. Osłuchanie z piosenką Wiosenne ogródki sł. G. Jędryka, muz. R. Majewski – rytmizacja piosenki.
2. „Fruwająca pszczoła” – przestrzenna praca plastyczna z surowców wtórnych.
· Zabawa słuchowa „Brzęcząca pszczoła”.
· Improwizacja ruchowa „Kwitnące kwiaty”.
· Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIV wg K. Wlaźnik.
· Zabawa bieżna na powietrzu „Uwaga, szpak”.
· „Pszczółka Maja” –wykonanie pszczółki z papierowych kół według wzoru techniką origami.
· Zabawa integracyjna „Lata osa”.
Dzień 3
1. Inscenizacja w oparciu o wiersz J. Brzechwy Przyjście wiosny z wykorzystaniem piktogramów.
2. Zabawy ruchowe: zestaw XIV wg K. Wlaźnik.
· Zabawa wspierająca rozwój motoryczny „Pszczółki w sadzie”.
· „Spotkanie z żywiołem” – zabawy wielozmysłowe. Kończenie zdania: Ziemia jest…
· Zakładamy kącik wiosenny – działanie praktyczne – sadzenie cebuli kwiatowych, sianie nasion.
· Zabawa bieżna na powietrzu „Gramy w zielone”. Prace porządkowe w ogrodzie przedszkolnym.
· Zabawa „Żabki i bocian” – ilustrowanie ruchem treści wiersza.
· Zabawa słuchowa „Maszeruje wiosna”.
„Karty pracy cz. 3” s. 2, W poszukiwaniu wiosny;
„Ćwiczenia grafomotoryczne” s. 16, Konewka.
Dzień 4
1. Słuchanie wiersza D. Gellner Wiosenny czarodziej.
2. „Ile kwiatów w doniczce?” – zabawy matematyczne.
· Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pasikoniki”.
· Zabawa dydaktyczna „Kwiaty na grządce” – klasyfikacja, tworzenie zbiorów w oparciu o cechy przedmiotu.
· Zabawa ilustrowana ruchem do piosenki Wiosenne porządki sł. K. Różecka, muz. M. Kaczurbina.
· „Tulipany” – praca plastyczna techniką origami.
· Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XV wg K. Wlaźnik.
· Spacer po najbliższej okolicy przedszkola – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie Zabawy w ogrodzie z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
· Zabawa ruchowa „Podskakująca dżdżownica”.
„Ćwiczenia matematyczne” s. 33, W poszukiwaniu wiosny.
Dzień 5
1. Rozwijanie wyobraźni twórczej w oparciu o wiersz M. Przewoźniaka Wiosenna piosenka.
2. Praca plastyczna z kolorowego filcu „Suknia Pani Wiosny”.
· Zabawy z wierszem D. Gellner Portret Wiosny.
· Zabawa do piosenki Wiosenne porządki sł. K. Różecka, muz. M. Kaczurbina – pedagogika zabawy.
· Skojarzenia wiosenne – Techniki twórcze
· Zabawa dydaktyczna „Co się ukryło?”.
· Zabawy słuchowa na powietrzu „Za głosem kukułki”.
· Zabawa wielozmysłowa „Czyja ręka, czyja noga?”.
· Zabawy z geoplanem. Układanie wzorów geometrycznych.
„Wycinanka” s. 59, Za oknem już wiosna.
MIESIĄC Kwiecień
XXX TYDZIEŃ
flek