chaos_w_starym_swiecie_instrukcja.pdf

(2950 KB) Pobierz
908733654.464.png 908733654.532.png 908733654.543.png 908733654.554.png 908733654.001.png 908733654.012.png 908733654.021.png 908733654.027.png 908733654.033.png 908733654.039.png 908733654.045.png 908733654.056.png 908733654.067.png 908733654.078.png 908733654.089.png 908733654.100.png 908733654.111.png 908733654.122.png
 
908733654.143.png 908733654.164.png 908733654.185.png 908733654.199.png 908733654.210.png 908733654.226.png 908733654.247.png 908733654.268.png 908733654.289.png 908733654.310.png 908733654.323.png 908733654.334.png 908733654.351.png 908733654.372.png 908733654.393.png 908733654.414.png 908733654.435.png 908733654.456.png 908733654.470.png 908733654.481.png 908733654.498.png 908733654.519.png 908733654.530.png 908733654.531.png 908733654.533.png 908733654.534.png 908733654.535.png 908733654.536.png 908733654.537.png 908733654.538.png 908733654.539.png 908733654.540.png 908733654.541.png 908733654.542.png 908733654.544.png 908733654.545.png 908733654.546.png 908733654.547.png 908733654.548.png 908733654.549.png 908733654.550.png 908733654.551.png 908733654.552.png 908733654.553.png 908733654.555.png 908733654.556.png 908733654.557.png 908733654.558.png 908733654.559.png 908733654.560.png 908733654.561.png 908733654.562.png 908733654.563.png 908733654.564.png 908733654.002.png 908733654.003.png 908733654.004.png 908733654.005.png 908733654.006.png 908733654.007.png 908733654.008.png 908733654.009.png 908733654.010.png
Świata. Khorne stara się zabić jak najwięcej wrogów, by
zaspokoić swoją żądzę krwi. Tzeentch dla odmiany sieje
spustoszenie w regionach, w których znaleźć można
magię i spaczeń. Poziom Zagrożenia zaznaczany jest
na czterech okrągłych wskaźnikach umieszczonych
na planszy. Każdy z bogów może wygrać, osiągając
odpowiedni poziom Zagrożenia. Jednostką zwiększenia
zagrożenia jest POZIOM .
Witaj w Starym Świecie
W krainiach W ARHAMMERA , a zwłaszcza w Starym Świecie,
od wieków władzę dzierżą cztery Niszczycielskie Potęgi –
czterej bogowie Chaosu.
K HORNE – Krwawy Bóg i Pan Czaszek. Jest żądny mordu
i rozlewu krwi. Reprezentuje brutalną siłę i agresję, a nic nie
przynosi mu większej przyjemności niż bitewny szał
i krwawa rzeź.
Czasami może dojść do sytuacji, gdy do momentu zagrania
ostatniej karty z talii Starego Świata, żaden z bogów nie
osiągnie warunków zwycięstwa. Oznacza to, że ludność
Starego Świata zdołała obronić się przed zalewem sił
Chaosu, a wszystkie Niszczycielskie Potęgi przegrywają.
Szczegółowe informacje na temat warunków zwycięstwa
i zakończenia gry znajdują się w rozdziale „Sprawdzenie
warunków końca gry” na stronie 22.
N URGLE – Władca Zarazy i Pan Plag, lubujący się
w plugastwie i chorobach. Roznosi po świecie zarazę,
a wszystko, czego dotknie, gnije i ulega rozkładowi.
T ZEENTCH – Władca Losu i Wielki Spiskowiec. Jest mi-
strzem kłamstwa i podstępu. To on kieruje przeznaczeniem
i plecie sieć niezliczonych intryg. Fascynuje go manipulacja
i ciągła zmienność.
Zawartość pudełka
S LAANESH – Książę Bólu i Rozkoszy oraz Pan Pożądania. Jest
uosobieniem wszelkich żądz i pragnień. Uwodzi nawet naj-
bardziej prawych, wabiąc ich do siebie obietnicami przyjem-
ności, bogactwa, zaszczytów i wszelkich cielesnych rozkoszy.
Gra C HAOS W S TARYM Ś WIECIE zawiera:
• tę instrukcję,
• 1 planszę,
• 4 wskaźniki Zagrożenia (po jednym dla każdej
z Potęg),
• 4 zestawy dwuczęściowych plastikowych łączników,
• 4 arkusze Potęg (po jednym dla każdej z Potęg),
• 196 kartonowych żetonów:
» 4 znaczniki Mocy (po jednym dla każdej z Potęg),
» 4 znaczniki Punktów Zwycięstwa (po jednym dla
każdej z Potęg),
» 16 żetonów postępu Zagrożenia,
» 116 żetonów Zepsucia (po 29 dla każdej z Potęg),
» 56 żetonów Starego Świata:
6 żetonów Wydarzeń,
4 żetony Bohaterów,
6 żetonów Szlachty,
20 żetonów Chłopów,
6 żetonów Skavenów,
14 żetonów Spaczenia,
• 149 kart:
» 96 kart Chaosu (po 24 dla każdej z Potęg),
» 20 kart Ulepszeń (po 5 dla każdej z Potęg),
» 5 kart Spustoszenia,
» 28 kart Starego Świata,
• 5 kości,
Cztery Niszczycielskie Potęgi od wieków sieją spustoszenie,
ścierając się ze sobą w Wielkiej Rozgrywce, ale Stary Świat
nie poddaje się. Walczy z całych sił i stawia opór rękami
swoich wiernych bohaterów.
Cel gry
W grze C HAOS W S TARYM Ś WIECIE , każdy z graczy wciela
się w jedną z czterech przerażających N ISZCZYCIELSKICH
P OTĘG i bierze udział w walce o zniszczenie i dominację
nad Starym Światem. Niszczycielskie Potęgi nazywane są
także P OTĘGAMI C HAOSU , P OTĘGAMI lub B OGAMI .
Każdy z graczy może osiągnąć zwycięstwo na dwa sposoby:
Wszystkie Potęgi Chaosu z pomocą swoich wyznawców
i różnorakich akcji starają się zniszczyć krainy Starego
Świata. Postęp aktu zniszczenia zaznaczany jest na T O -
RZE P UNKTÓW Z WYCIĘSTWA (PZ) . Gra kończy się, jeśli
na koniec rundy dowolna z Potęg posiada przynajmniej
50 PZ.
45 plastikowych gurek:
» 11 wyznawców Khorna:
1 Krwiopijec Khorna – wielki demon,
Każda z Niszczycielskich Potęg posiada unikalny
sposób na rozsiewanie Z AGROŻENIA w krainach Starego
2
908733654.011.png 908733654.013.png 908733654.014.png 908733654.015.png 908733654.016.png 908733654.017.png 908733654.018.png 908733654.019.png
 
908733654.020.png 908733654.022.png 908733654.023.png 908733654.024.png 908733654.025.png 908733654.026.png 908733654.028.png 908733654.029.png 908733654.030.png 908733654.031.png 908733654.032.png 908733654.034.png 908733654.035.png 908733654.036.png 908733654.037.png 908733654.038.png 908733654.040.png 908733654.041.png 908733654.042.png 908733654.043.png 908733654.044.png 908733654.046.png 908733654.047.png 908733654.048.png 908733654.049.png 908733654.050.png 908733654.051.png 908733654.052.png 908733654.053.png 908733654.054.png 908733654.055.png 908733654.057.png 908733654.058.png 908733654.059.png 908733654.060.png 908733654.061.png 908733654.062.png 908733654.063.png 908733654.064.png 908733654.065.png 908733654.066.png 908733654.068.png 908733654.069.png 908733654.070.png 908733654.071.png 908733654.072.png 908733654.073.png 908733654.074.png 908733654.075.png 908733654.076.png 908733654.077.png 908733654.079.png 908733654.080.png 908733654.081.png 908733654.082.png 908733654.083.png 908733654.084.png 908733654.085.png 908733654.086.png 908733654.087.png 908733654.088.png 908733654.090.png 908733654.091.png
6 Krwiopuszczy – wojownicy,
4 Zaprzysiężonych Krwi – kultyści,
» 12 wyznawców Nurgla:
1 Wielki Nieczysty – wielki demon,
5 Siewców Zarazy – wojownicy,
6 Trędowatych – kultyści,
» 12 wyznawców Tzeentcha:
1 Pan Przemian - wielki demon,
3 Horrory – wojownicy,
8 Akolitów – kultyści,
» 10 wyznawców Slaanesha:
1 Strażnik Tajemnic – wielki demon,
3 Demonice – wojownicy,
6 Kusicieli – kultyści.
ARKUSZE POTĘG
Cztery arkusze Potęg – po jednym dla każdego z bogów
Chaosu – przedstawiają informacje przydatne graczom
kontrolującym poszczególne Potęgi. Każdy arkusz za-
wiera ponadto tor, na którym gracz może śledzić poziom
punktów Mocy w czasie Fazy Przyzywania.
Przegląd elementów
Arkusz Potęgi
Tylna strona arkusza Potęgi
W tym rozdziale szczegółowo zostały przedstawione
wszystkie elementy gry C HAOS W S TARYM Ś WIECIE .
Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale „Opis
arkusza Potęgi” na stronie 5.
PLANSZA
Główną część planszy stanowi mapa regionów Starego
Świata. Na planszy znajdują się również cztery wskaźniki
Zagrożenia Niszczycielskich Potęg, tor Punktów Zwycię-
stwa i miejsca przeznaczone na karty Starego Świata oraz
karty Spustoszenia. Szczegółowe informacje na ich temat
znajdują się w rozdziałach „Opis elementów planszy” na
stronie 4 oraz „Opis mapy regionów” na stronie 5.
ZNACZNIKI MOCY
Znacznik Mocy służy graczowi do zazna-
czania aktualnej ilości punktów Mocy na
specjalnym torze znajdującym się na jego
arkuszu Potęgi.
ZNACZNIKI PUNKTÓW
ZWYCIĘSTWA
Każda z Potęg Chaosu posiada swój znacz-
nik Punktów Zwycięstwa, który prze-
mieszczany jest po torze Punktów Zwy-
cięstwa, w celu oznaczenia ilości Punktów
Zwycięstwa zdobytych w trakcie rozgrywki.
WSK AŹNIKI ZAGROŻENIA I
PLASTIKOWE ŁĄCZNIKI
Przed pierwszą rozgrywką w C HAOS W S TARYM Ś WIECIE cztery
wskaźniki Zagrożenia powinny zostać przytwierdzone do
planszy za pomocą plastikowych łączników.
W tym celu należy przełożyć jedną część łącznika przez otwór
w planszy, drugą natomiast przez okrągłą tarczę wskaźnika.
Następnie należy delikatnie wsunąć jedną część łącznika
w drugą, tak jak pokazano na obrazku poniżej. Raz zamoco-
wane wskaźniki nie powinny być już zdejmowane z planszy.
ŻETONY POSTĘPU
ZAGROŻENIA
Żetony postępu Zagrożenia służą do
oznaczania, ile razy w ciągu pojedynczej
rundy każda z Potęg Chaosu spełniła warunki
zwiększenia poziomu Zagrożenia.
k i
Należy upewnić się, że wskaźniki
Zagrożenia zostały umieszczone
na planszy we właściwych
miejscach: tarcza Khorna
na górze, tarcza
Nurgla po prawej,
tarcza Tzeentcha na dole
i tarcza Slaanesha po lewej stronie.
w s s sk aźn ni k k k
es z c z z zo n n e
c c ch
a
Jeśli w trakcie gry wyczerpie się pula żetonów postępu
Zagrożenia, żetony należy zastąpić dowolnymi znaczni-
kami (np. monetami). Pulę żetonów postępu Zagrożenia
należy traktować jako nieograniczoną.
l l lle
w w ww j j j
j s s s s
r ro n n n n ni e e e
e
s s s
s s
s s
s t r
3
908733654.092.png 908733654.093.png 908733654.094.png 908733654.095.png 908733654.096.png 908733654.097.png 908733654.098.png 908733654.099.png 908733654.101.png 908733654.102.png 908733654.103.png 908733654.104.png 908733654.105.png 908733654.106.png 908733654.107.png 908733654.108.png 908733654.109.png 908733654.110.png 908733654.112.png 908733654.113.png 908733654.114.png 908733654.115.png 908733654.116.png 908733654.117.png 908733654.118.png 908733654.119.png 908733654.120.png 908733654.121.png 908733654.123.png 908733654.124.png 908733654.125.png 908733654.126.png 908733654.127.png 908733654.128.png 908733654.129.png 908733654.130.png 908733654.131.png 908733654.132.png 908733654.133.png 908733654.134.png 908733654.135.png 908733654.136.png 908733654.137.png 908733654.138.png 908733654.139.png 908733654.140.png 908733654.141.png 908733654.142.png 908733654.144.png 908733654.145.png 908733654.146.png 908733654.147.png 908733654.148.png 908733654.149.png 908733654.150.png 908733654.151.png 908733654.152.png 908733654.153.png 908733654.154.png 908733654.155.png 908733654.156.png 908733654.157.png 908733654.158.png 908733654.159.png 908733654.160.png 908733654.161.png 908733654.162.png 908733654.163.png 908733654.165.png 908733654.166.png 908733654.167.png 908733654.168.png 908733654.169.png 908733654.170.png 908733654.171.png 908733654.172.png 908733654.173.png 908733654.174.png 908733654.175.png 908733654.176.png 908733654.177.png 908733654.178.png 908733654.179.png 908733654.180.png 908733654.181.png 908733654.182.png 908733654.183.png 908733654.184.png 908733654.186.png 908733654.187.png 908733654.188.png 908733654.189.png 908733654.190.png 908733654.191.png
 
908733654.192.png 908733654.193.png 908733654.194.png 908733654.195.png 908733654.196.png 908733654.197.png 908733654.198.png 908733654.200.png 908733654.201.png 908733654.202.png 908733654.203.png 908733654.204.png 908733654.205.png 908733654.206.png 908733654.207.png 908733654.208.png 908733654.209.png 908733654.211.png 908733654.212.png 908733654.213.png 908733654.214.png 908733654.215.png 908733654.216.png 908733654.217.png 908733654.218.png 908733654.219.png 908733654.220.png 908733654.221.png 908733654.222.png 908733654.223.png 908733654.224.png 908733654.225.png 908733654.227.png 908733654.228.png 908733654.229.png 908733654.230.png 908733654.231.png 908733654.232.png 908733654.233.png 908733654.234.png 908733654.235.png 908733654.236.png 908733654.237.png 908733654.238.png 908733654.239.png 908733654.240.png 908733654.241.png 908733654.242.png 908733654.243.png 908733654.244.png 908733654.245.png 908733654.246.png 908733654.248.png 908733654.249.png 908733654.250.png 908733654.251.png 908733654.252.png 908733654.253.png 908733654.254.png 908733654.255.png 908733654.256.png 908733654.257.png 908733654.258.png
Opis elementów planszy
Wskaźniki
Zagrożenia
2
Mapa Starego Świata
Talia Starego
Świata
1
a
4
Pola wydarzeń
Starego Świata
5
ń
ń ń
a
a
6
Karty
Spustoszenia
y y
3
Tor Punktów Zwycięstwa
1. Mapa Starego Świata: Mapa podzielona
jest na dziewięć REGIONÓW reprezentujących
krainy Starego Świata. W każdym regionie
znajdują się miejsca na umieszczanych
w trakcie gry wyznawców, karty Chaosu
i żetony Zepsucia. Każdy region posiada swoją
nazwę oraz liczbę określającą Opór i Wartość
Podboju danego regionu. Niektóre z krain są
„Gęsto zaludnione” i tymi właśnie słowami
oznaczone są na mapie. Strzałki wyznaczają
kolejność, w jakiej rozpatrywane są różne zda-
rzenia związane z krainami Starego Świata.
musi osiągnąć, aby wygrać w ten sposób grę.
(Czarna część toru wskazuje nieaktywną strefę
wokół tarczy.)
3. Tor Punktów Zwycięstwa: Każdy z graczy
przemieszcza swój znacznik Punktów Zwycię-
stwa po torze Punktów Zwycięstwa, zazna-
czając tym samym aktualną liczbę zdobytych
punktów. Długość toru nie stanowi limitu
możliwych do zdobycia Punktów Zwycięstwa.
4. Talia Starego Świata: Miejsce na umieszcze-
nie kart Starego Świata.
2. Wska źnik i Zagrożenia: Wskaźniki te
pokazują poziom niszczycielskiego wpływu
wywieranego na krainy Starego Świata przez
Potęgi Chaosu. Wskaźniki posiadają po dwa
okienka. Większe z nich ukazuje korzyści dla
boga Chaosu, wynikające ze zwiększania Za-
grożenia, natomiast mniejsze ukazuje wartość
Zagrożenia przy danym ustawieniu wskaźni-
ka. Kolorowy tor okalający tarczę wskazuje
poziom, który każda z Potęg
5. Pola wydarzeń Starego Świata: Dwa pola
służące do umieszczania na nich odkrytych
kart Starego Świata. Pola określają także kolej-
ność, w jakiej karty przestają działać.
6. Karty Spustoszenia: Miejsce na talię pięciu
kart Spustoszenia. Karty te są używane w mo-
-mencie całkowitego Spustoszenia regionu.
4
908733654.259.png 908733654.260.png 908733654.261.png 908733654.262.png 908733654.263.png 908733654.264.png 908733654.265.png 908733654.266.png 908733654.267.png 908733654.269.png 908733654.270.png 908733654.271.png 908733654.272.png 908733654.273.png 908733654.274.png 908733654.275.png 908733654.276.png 908733654.277.png 908733654.278.png 908733654.279.png 908733654.280.png 908733654.281.png 908733654.282.png 908733654.283.png 908733654.284.png 908733654.285.png 908733654.286.png 908733654.287.png 908733654.288.png 908733654.290.png 908733654.291.png 908733654.292.png 908733654.293.png 908733654.294.png 908733654.295.png 908733654.296.png 908733654.297.png 908733654.298.png 908733654.299.png 908733654.300.png 908733654.301.png 908733654.302.png 908733654.303.png 908733654.304.png 908733654.305.png 908733654.306.png 908733654.307.png 908733654.308.png 908733654.309.png 908733654.311.png 908733654.312.png 908733654.313.png 908733654.314.png 908733654.315.png
 
908733654.316.png 908733654.317.png 908733654.318.png 908733654.319.png 908733654.320.png 908733654.321.png 908733654.322.png 908733654.324.png 908733654.325.png 908733654.326.png 908733654.327.png 908733654.328.png 908733654.329.png 908733654.330.png 908733654.331.png 908733654.332.png 908733654.333.png 908733654.335.png 908733654.336.png 908733654.337.png 908733654.338.png 908733654.339.png 908733654.340.png 908733654.341.png 908733654.342.png 908733654.343.png 908733654.344.png 908733654.345.png 908733654.346.png 908733654.347.png 908733654.348.png 908733654.349.png 908733654.350.png 908733654.352.png 908733654.353.png 908733654.354.png 908733654.355.png 908733654.356.png 908733654.357.png 908733654.358.png 908733654.359.png 908733654.360.png 908733654.361.png 908733654.362.png 908733654.363.png 908733654.364.png 908733654.365.png 908733654.366.png 908733654.367.png 908733654.368.png 908733654.369.png 908733654.370.png 908733654.371.png 908733654.373.png 908733654.374.png 908733654.375.png 908733654.376.png 908733654.377.png 908733654.378.png 908733654.379.png 908733654.380.png 908733654.381.png 908733654.382.png
Opis mapy
regionów
Opis arkusza Potęgi
1
2
3
5
Pola kart Chaosu
4
o la
l l l a k a a r t
a a a r
a a r t t t t t t t
C C C Ch a a ao
a ao
4
6
7
Region gęsto
zaludniony
1
Nazwa
R
z
8
a
2
Obszar
regionu
1. Imię i tytuł: Imię boga Chaosu i jeden
z tytułów, pod którym znany jest
w Starym Świecie.
2. Opis Fazy Dobierania: Szczegóły do-
tyczące ilości dobieranych kart w Fazie
Dobierania.
3. Warunek zwiększenia poziomu Zagro-
żenia: Opis warunków, które muszą zo-
stać spełnione, aby wybrana Potęga mogła
zdobyć żeton postępu Zagrożenia.
4. Skrócony opis przebiegu rundy: Lista
faz, z których składa się każda runda wraz
z opisem czynności, które należy wykonać
w każdej z nich.
5. Opis fabularny: Krótka charakterysty-
ka boga Chaosu. Jego dążenia i strefy
wpływów.
6. Opis żetonów Starego Świata: Lista
i opis działania każdego z typów żetonów
Starego Świata.
7. Tor Mocy: Tor używany wraz ze znaczni-
kiem Mocy do określania ilości pozosta-
łych graczowi punktów Mocy
w Fazie Przyzywania. Początkowa wartość
Mocy jest wyraźnie oznaczona na torze
Mocy.
8. Cechy wyznawców: Trzy pola opisujące
cechy każdego rodzaju wyznawców danej
Potęgi Chaosu: kultystów, wojowników
i wielkiego demona. Dla każdego typu
wyznawców podany jest koszt przyzwania
(wewnątrz koła), siła ataku (na lewo od to-
pora) i wartość obrony (na lewo od tarczy).
5
Opór i Wartość
Podboju
ś ś ś ść
W
3
1. Nazwa: Nazwa regionu.
2. Gęsto zaludniony: Gęsto zaludnio-
ne regiony posiadają określenie G ĘSTO
ZALUDNIONY umieszczone poniżej nazwy
regionu. Jeśli określenie to nie pojawia się,
region nie jest gęsto zaludniony.
3. Opór i Wartość Podboju: Liczba okre-
ślająca jednocześnie O PÓR i W ARTOŚĆ
P ODBOJU dla danego regionu. Jedna liczba
określa obie te cechy, ale efekty wystę-
pujące w grze mogą wpływać na zmianę
każdej z nich z osobna (jej zwiększanie lub
zmniejszanie), nie wpływając na drugą.
4. Pola kart Chaosu: Każdy region posia-
da dwa pola służące do zagrywania kart
Chaosu.
5. Obszar regionu: Całe pole w obrębie
granic danego regionu służy do umiesz-
czania na nim wyznawców bogów Chaosu
i wszelkiego rodzaju żetonów.
5
908733654.383.png 908733654.384.png 908733654.385.png 908733654.386.png 908733654.387.png 908733654.388.png 908733654.389.png 908733654.390.png 908733654.391.png 908733654.392.png 908733654.394.png 908733654.395.png 908733654.396.png 908733654.397.png 908733654.398.png 908733654.399.png 908733654.400.png 908733654.401.png 908733654.402.png 908733654.403.png 908733654.404.png 908733654.405.png 908733654.406.png 908733654.407.png 908733654.408.png 908733654.409.png 908733654.410.png 908733654.411.png 908733654.412.png 908733654.413.png 908733654.415.png 908733654.416.png 908733654.417.png 908733654.418.png 908733654.419.png 908733654.420.png 908733654.421.png 908733654.422.png 908733654.423.png 908733654.424.png 908733654.425.png 908733654.426.png 908733654.427.png 908733654.428.png 908733654.429.png 908733654.430.png 908733654.431.png 908733654.432.png 908733654.433.png 908733654.434.png 908733654.436.png 908733654.437.png 908733654.438.png 908733654.439.png 908733654.440.png 908733654.441.png 908733654.442.png 908733654.443.png 908733654.444.png 908733654.445.png 908733654.446.png 908733654.447.png 908733654.448.png 908733654.449.png 908733654.450.png 908733654.451.png 908733654.452.png 908733654.453.png 908733654.454.png 908733654.455.png 908733654.457.png 908733654.458.png 908733654.459.png 908733654.460.png 908733654.461.png
 
908733654.462.png 908733654.463.png 908733654.465.png 908733654.466.png 908733654.467.png 908733654.468.png 908733654.469.png 908733654.471.png 908733654.472.png 908733654.473.png 908733654.474.png 908733654.475.png 908733654.476.png 908733654.477.png 908733654.478.png 908733654.479.png 908733654.480.png 908733654.482.png 908733654.483.png 908733654.484.png 908733654.485.png 908733654.486.png 908733654.487.png 908733654.488.png 908733654.489.png 908733654.490.png 908733654.491.png 908733654.492.png 908733654.493.png 908733654.494.png 908733654.495.png 908733654.496.png 908733654.497.png 908733654.499.png 908733654.500.png 908733654.501.png 908733654.502.png 908733654.503.png 908733654.504.png 908733654.505.png 908733654.506.png 908733654.507.png 908733654.508.png 908733654.509.png 908733654.510.png 908733654.511.png 908733654.512.png 908733654.513.png 908733654.514.png 908733654.515.png 908733654.516.png 908733654.517.png 908733654.518.png 908733654.520.png 908733654.521.png 908733654.522.png 908733654.523.png 908733654.524.png 908733654.525.png 908733654.526.png 908733654.527.png 908733654.528.png 908733654.529.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin