Naprawa podświetlenia Climatronica.docx

(2144 KB) Pobierz

Naprawa podświetlenia Climatronica

 

Witam Postanowiłem wstawić kolejny manual, żeby ułatwić życie użytkownikom Laguny, którzy i tak już dużo "wycierpieli" z powodu swojej LALI. Od kiedy ją kupiłem to zawsze miałem podświetlenie walnięte. Nie ruszałem go ponieważ wieczorem jak jechałem wystarczyło uderzyć palcem wyświetlacz żeby się zapalił na kilka minut . Jednak im dalej w "las"tym większy byl problem z podświetleniem, aż w końcu odmówił całkowicie posłuszęstwa.Pomyślałem że nadszedł jego czas i nie ma odwrotu. Stary manual bardzo mi pomógł, ale nie rozwiał moich obaw czy sobie z tym poradzę.Teksty w rodzaju

Cytat

Wyciągnąć popielniczkę,
Następnie delikatnie wypchnąć do przodu moduł czytnika kart (uwaga na blaszki sprężynujące w zaczepach bo lubią polecieć


Ale w jaki sposób dobrać się do tej popielniczki,jakie blaszki ,gdzie się one znajdują, jak wyglądają ? itp,itd. I owszem informacje jak najbardziej słuszne, ale nie dla takich ludzi jak ja,którzy nie za bardzo wierzą w swoje umiejętności manualne i potrzebują większego wsparcia teoretycznego.A więc do dzieła

Dołączona grafika

Wyciągnięcie Popielniczki nie nastręcza żadnego problemu,gdyż nie posiada ona żadnego mocowania(zaczepów)
Wystarczy ją pociągnąć do siebie (do góry) i po krzyku.





Miejsce po popielnice. Swoją drogą nigdy bym nie znalazł tego bezpiecznika, gdyż ja i moja żona nie palimy, a w popielnice trzyma drobne i do tej pory nie było potrzeby jej wyciągać.

Dołączona grafika

Nadszedł czas na Czytnik

Dołączona grafika

Tutaj nic innego nie robimy jak tylko delikatnie i z wyczuciem ciągniemy do przodu (do siebie)



Dołączona grafika

Czytnika nie musimy odpinać od instalacji zostawiamy go "bujającego"sie na kabelkach

Dołączona grafika

W starym manualu jest mowa o tych blaszkach sprężynujących które lubia polecieć (zaznaczone powyżej i poniżej strzałkami)
One właśnie sprawiają że jest mały opór przy wyciąganiu czytnika .I tak jak wyżej pisałem, jeżeli zabierzemy się do tego delikatnie to nic nam nie "pofrunie"

Dołączona grafika

Nadszedł czas na bohatera tematu Climatronik
Żeby go wyciągnąć musimy lekko wcisnąć spinkę sprężynującą(zaznaczona strzałką) z jednej i drugiej strony.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jeżeli to zrobimy Climatronik powinien nam lekko odskoczyć swoją dolna częścią. Teraz trzymając go oburącz, delikatnie ruszamy całym Climatronikiem GÓRA-DÓŁ z jednoczesnym delikatnym ciągnięciem do siebie.Dlaczego tak robimy, ano dlatego że naszego Climatronika trzymają jeszcze zatrzaski od góry do których nie mamy dostępu

Dołączona grafika

Na poniższym zdjęciu widzimy miejsce w które one wchodzą

Dołączona grafika

Nie wiem jak wygląda nowy Climatronik, ale u mnie te zatrzaski wydają się nie kompletne, na zdjęciu wyglądają jakby ich część była odłamana, lecz to nie moja robota.

Dołączona grafika

Mając Climatronika w dłoni, pozostaje nam tylko odłączenie wtyczek .

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Żeby je odłączyć musimy ich blokadę przesunąć w kierunku zewnętrznym climatronika, do momentu podważenia wtyczki przez wymienioną blokadę

Dołączona grafika

Następnie ściągamy maskownice, zaczynając od góry.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Teraz ściągamy Panel sterowania

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Szkoda że nikt nie napisał że ten ekranik ciekłokrystaliczny lata jak "Żyd po pustym sklepie" Jednak rozumie osoby które o tym zapomniały napisać, euforia jest tak wielka po udanej "walce" z Climatronikiem że się o tym zapomina.Więc tak na wszelkie PZU uważajcie przy ściąganiu panela sterowania. Ekranik trzyma się tylko na taśmie,która notabene jest bardzo delikatna.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Szukamy nasz rezystor 101 i poprawiamy mu lut i na tym możemy zakończyć naszą przygodę z climatronikiem i na pewno będziemy w 100% usatysfakcjonowani.Następne posunięcia ze starego manuala są nie potrzebne, by nie rzec niewskazane, dlaczego to zaraz wyjaśnię.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ja jednak poszedłem dalej wedle starego manuala i jak sie puźniej okazało byłem o krok od tragedii

Dołączona grafika

Wypięcie tych zatrzasków to najtrudniejszy moment w całym manualu.Po pierwsze że ciężko to wykonać, to jeszcze istnieje duże zagrożenie uszkodzenia wypinanej płytki. W założeniu starego manuala wypięcie jej ma nam ułatwic ściągnięcie ekranika i całą operację lutowania,a tak naprawdę jest odwrotnie

Dołączona grafika

Jak widać na zdjęciu poniżej żeby ściągnąć wyświetlacz nie jest konieczne odpięcie płytki, można zrobic to od zewnętrznej strony płytki.

Dołączona grafika

Ogólnie to samo dotyczy sie całkowitego wypięcia wyświetlacz.Jest to naprawdę nie potrzebę .Mamy tyle miejsca do lutowania że nawet ja nie miał bym z tym problemu ,a jestem naprawdę "lewy" jeżeli chodzi o lutowanie.

Jednak jak ktoś się uprze to może wyświetlacz wypiąć pociągając za białe uchwyty do góry wtedy wyciągamy z gniazda( tak z gniazda to nie jest wtyczka z umocowaną do niej taśmą )taśmę połączoną z wyświetlaczem.Właśnie przy wyciąganiu taśmy zjerzył mi się włos, gdyż myślałem że jest to wtyczka, którą wyciąga się razem z taśmą , bynajmniej ja się tak zasugerowałem licznymi postami

Cytat

Wyciągnij kabelki...Odepnij taśmę itp.

Po odpięciu białych zapinek zaznaczonych na zdjęciu strzałkami tak się zaparłem do tej "wtyczki" że aż mi się ręka suneła i paluchem podbiłem taśmę wyświetlacz, która notabene była już wypięta.Ekranik poleciał hen..hen..hen do góry i wylądowal twardo na panelach.Szczęście w nie szczęściu że nic się nie stało. Jednak do ostatniej chwili nie byłem tego pewny, a jakiego stresa miałem to tylko wiem ja.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jednak wszystko skończyło się dobrze i jak pięknie teraz świeci Climatronik

Dołączona grafika 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin