H. Muszyński, Teoria w Pedagogice.
1. Co budzi niepokój autora?
2. Jak należy rozumieć teorię?
3. Co kryje się za spekulatywnym uprawianiem nauki?
4. Omów trzy etapy rozwoju wiedzy pedagogicznej.
5. Jakie wnioski wysuwa autor z braku teoretycznego usystematyzowania pedagogiki jako dyscypliny naukowej?
6. Przybliż poglądy F. Znanieckiego na temat nauki.
7. Podaj założenia, które należy uwzględnić przy teoretycznym ujmowaniu świata przez naukę.
8. Jakie poglądy mają zwolennicy tzw. spekulatywnego sposobu „uprawiania” pedagogiki?
9. Z jakimi problemami może borykać się praktyk poszukujący podstaw teoretycznych dla własnego działania?
10. Czy zgadzasz się z autorem, uzasadnij swoje stanowisko?
11. Jeżeli podstawowa teza autora (związana z tematem tego artykułu) jest prawdziwa, to przed jakim zadaniem stoi pedagogika ogólna?
marysiari