Notatka
z Programu rozwoju Zespołu Szkół im.7 Pułku Ułanów Lubelskich w Cycowie
na lata 2011 – 2016
W Zespole Szkół został opracowany Program Rozwoju, w którym zawarte są następujące zadania programowe głównych dziedzin funkcjonowania Zespołu Szkół.
1. Dydaktyka:
I. Podnoszenie standardu nauczania i uczenia się realizowany poprzez wybór programów nauczania, planowanie i realizacje projektów edukacyjnych
II. Realizacja ramowych planów nauczania przewidzianych na 3 letni cykl kształcenia – praca z uczniami pod kątem przygotowania do sprawdzianów III klas szkoły podstawowej, VI klas szkoły podstawowej i III klas gimnazjum
III. Wdrażanie systemu wsparcia uczniów uzdolnionych, uczniów z trudnościami edukacyjnymi i niepełnosprawnymi – opracowanie i realizacja IPET i PPW, przygotowywanie uczniów do olimpiad i konkursów, rozpoznawanie problemów dydaktyczno – wychowawczych - współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną, tworzenie klas integracyjnych.
IV. Stosowanie jednolitych kryteriów WZO, klasyfikowania i promowania uczniów realizowany jest poprzez informowanie uczniów i rodziców o wymaganiach.
V. Stosowanie nowoczesnych metod pracy na lekcji – organizowanie WDN, organizowanie szkoleń Rady Pedagogicznej, udział nauczycieli w konferencjach, warsztatach i szkoleniach.
VI. Unowocześnianie bazy dydaktycznej – pozyskiwanie sponsorów, zakup pomocy naukowych, wzbogacenie księgozbiorów, rozbudowanie bazy lokalowej.
DOBRE PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO KSZTAŁCENIA NA KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACJI ORAZ RADZENIA SOBIE W ŻYCIU CODZIENNYM
2. Opieka i wychowanie
I. Planowanie pracy wychowawczej i opiekuńczej w oparciu o priorytet szkoły realizowany poprzez doskonalenie Programu Profilaktyczno – Wychowawczego.
II. Budowanie pozytywnego sprzyjającego uczeniu się oraz przyjaznego klimatu w klasie i w szkole – eksponowanie prac uczniów, nagradzanie uczniów w szczególnych osiągnięciach, działania integracyjne, działalność organizacji szkolnych, gazetka samorządu uczniowskiego.
III. Doskonalenie kryteriów i metod oceniania zachowania – analiza przyczyn nieobecności w szkole.
IV. Przestrzeganie zasad demokracji i praw ucznia w szkole – współpraca z policją, kuratorem, ośrodkiem pomocy społecznej.
V. Wykreowanie pozytywnego obrazu szkoły w środowisku – porządkowanie cmentarzy, udział w uroczystościach.
TWORZENIE OPTYMALNYCH WARUNKÓW DO WSECHSTRONNEGO ROZWOJU WYCHOWANKA
3. Organizacja i kierowanie zespołem szkolnym
I. Rozbudowa bazy lokalowej i materialnej szkoły
II. Doskonalenie stanu organizacyjnego Zespołu Szkół.
III. Przestrzeganie zasady o zatrudnieniu nauczycieli o wysokich kwalifikacjach zawodowych – tworzenie zespołów wychowawczych i zespołów przedmiotowych.
IV. Dbałość o ład organizacyjny w szkole – prawidłowe prowadzenie dokumentacji.
ZAPEWNIENIE WŁAŚCIWEGO FUNKCJONOWANIA W SZKOLE
ulakoo1