Top Gear - [20x01] - 2013.06.30.txt

(49 KB) Pobierz
{1}{75}www.TopGear.net.pl|Polska strona fanów Top Gear
{75}{150}Tłumaczenie: Chlastus97, oster,|Lerhond, brzezio-96, berciakus
{150}{215}Korekta:|oster, kendokoluszki
{215}{300}Wersja:|1.0N [05.07.2013]
{400}{480}Witam!
{480}{623}Witam wszystkich! Bardzo dziękuję. Wrócilimy!
{623}{677}Wracamy!
{733}{807}Tak, jednakże, wracamy
{807}{907}i jestem pewien, że wielu z was|ucieszy się słyszšc to, że w tej,
{907}{1065}naszej 20 serii, zwolnilimy troszkę|tempo i sporo wydorolelimy.
{1125}{1177}Naprawdę. Aby pokazać, co mam na myli,
{1177}{1272}przygotowalimy zwiastun,|który pokaże czego możecie oczekiwać
{1272}{1414}przez nadchodzšce tygodnie od nowego,|bardziej dorosłego Top Gear.
{1508}{1571}Panowie, nadszedł czas.
{1675}{1722}Chyba sobie żartujecie!
{1788}{1890}Mam na myli abymy przekształcili to miasteczko w tor uliczny.
{2026}{2057}O Boże!
{2112}{2170}Wyglšda tutaj dobrze, wyglšda dobrze.
{2357}{2385}Przepraszam.
{2481}{2570}- To górka. Dalej!|- O tak!
{2618}{2658}To jest szalony królik!
{2764}{2804}Nastšpiło zderzenie.
{2834}{2863}Prosto w twarz!
{2944}{2977}Słyszę motocykl.
{3058}{3126}Czego się nauczylimy? Serio?
{3212}{3321}Nie za wiele tej dorosłoci tutaj,|bo po prostu jej nie ma!
{3321}{3385}Ale tak czy siak,|to wszystko przed nami.
{3385}{3433}Większoć z tego póniej,
{3433}{3504}ale zaczynamy w latach 80.
{3514}{3585}Wtedy goršce hatchbacki|były bardzo, bardzo popularne.
{3585}{3707}Wszyscy chcieli takiego ukrać|i może dlatego odeszły,
{3707}{3775}ale teraz powracajš
{3775}{3828}i pomylelimy, że powinnimy|sprawdzić, co jest czym.
{3828}{3892}Richard Hammond|jest naszym sędziš,
{3892}{4014}a tor jest naszym polem bitwy.
{4108}{4216}Oto jest pierwszy z nich, który przybył,|aby znowu lnić na szczycie.
{4216}{4286}Peugeot 208 GTi.
{4378}{4444}W porzšdku! To czego tutaj szukamy to co,
{4444}{4484}czego nie widzielimy przez długi czas.
{4484}{4603}Peugeota, w którym możesz poczuć jego puls.
{4613}{4671}I to tylko poczštek obiecujšcego startu,
{4671}{4745}ponieważ na pewno nie zacisnęli pasa z mocš.
{4780}{4881}200 koni mechanicznych, to tyle,|ile otrzymasz z 1.6-litrowego turbo,
{4881}{4961}i to jest doć hojna porcja w małym aucie.
{5008}{5089}Od 0 do 100 upora się w poniżej 7 sekund.
{5145}{5272}Wtedy pojawia się moment obrotowy.|Doć duży moment, 275 Nm.
{5371}{5469}To jest jak olbrzymia fala eksplodujšcego paliwa.
{5643}{5747}Projektanci mogli pozwolić sobie|uszczęliwić także samych siebie.
{5747}{5794}Ponieważ gdziekolwiek spojrzysz,
{5794}{5901}sš małe nawišzania do ukochanej 205 GTi.
{5981}{6036}To dobre, pokazuje intencje.
{6056}{6125}Jak ta mięsista, malutka kierownica, mówišca:
{6125}{6201}"No dalej, wsiadaj i co zrób."
{6203}{6317}Co prowadzi nas doskonale|do najważniejszego elementu GTi.
{6317}{6390}Co się stanie, gdy poprosisz|go do pokonania zakrętu?
{6390}{6520}No dalej, mały Peugeocie, zobaczymy czy|rozpalisz ogień w moich spodniach.
{6585}{6636}Spójrzcie!
{6835}{6894}On wręcz pożera zakręty.
{6931}{7038}Jest lekki, to daje mnóstwo przyczepnoci|i przysięgam, że uniosło się koło.
{7048}{7101}Jestem tego pewien.
{7122}{7174}To koło jest w powietrzu.|Trochę tego.
{7174}{7265}Nie słuchaj wskazówek i jed tak, jak lubisz.
{7265}{7298}Tylko tak można to osišgnšć.
{7334}{7466}Nie ma wštpliwoci co do tego, że ten|samochód to powrót do formy firmy,
{7466}{7572}która na zbyt długo utknęła|w roju nudnych pudełek.
{7572}{7738}Ale pamiętajmy, jestemy|na wojnie GTi i aby jš wygrać,
{7738}{7807}Peugeot musi pokonać to...
{7887}{7946}Nowe, goršce Renault Clio.
{8104}{8170}Jak Peugeot nie ma niedostatku mocy,
{8170}{8207}ma 197 koni mechanicznych
{8251}{8340}z, jak w Peugeocie, 1.6l turbo.
{8372}{8471}Ale gdzie Peugeot zerka wstecz na starš 205,
{8498}{8627}Renault zdecydowanie patrzy|na dzisiejsze komputerowe maniactwo.
{8687}{8792}Ten centralny ekran tutaj,|mam wykresy, jest ich dużo.
{8847}{8945}Mam diagram przecišżeń G... Moich przecišżeń G.
{8945}{9020}Z kolei to jest rodem z Playstation,
{9020}{9093}możesz faktycznie zmienić brzmienie silnika.
{9093}{9214}Wchodzisz w menu i możesz wybrać|brzmienie różnych samochodów.
{9214}{9312}Jak Renault Alpine, który jest starym klasykiem|lub nawet jak Nissan GTR.
{9312}{9403}Zamierzam teraz mieć... Renualt V6.
{9515}{9612}To brzmienie... O, tak!
{9612}{9689}Jeli 10-latki mogłyby prowadzić,|pokochałyby to.
{9747}{9839}Za to jeli wciniesz ten przycisk, pojawia się
{9839}{9957}dziwnie znajomy kask i możesz zrobić to...
{10077}{10173}To wykonuje hamowanie, wszystko, dużo bardziej hardkorowo.
{10235}{10282}No dalej, to jest naprawdę przyjemne.
{10360}{10411}Bez żadnych wštpliwoci,
{10411}{10518}skomputeryzowane Clio ma więcej małoletniego łobuza niż Peugeot.
{10585}{10675}Ale niestety, ma także naprawdę irytujšcy problem.
{10706}{10832}Ta skrzynia biegów, jest tak precyzyjna|jak wikariusz zbierajšcy pietruszkę.
{10832}{10914}Przez zakręty, po prostu nie ma ona|w ogóle szybkoci reakcji.
{10914}{10950}I tu pojawia się kolejny problem,
{10950}{11048}cały pomysł użycia łopatek w hot hatchu
{11048}{11126}i nie chcę zabrzmieć jak James May:|"Preferuję staromodne rozwišzania."
{11126}{11159}Ale preferuję.
{11169}{11268}Zmiana biegu jest żywš formš|wyrażania siebie. Jestem teraz odrzucony.
{11351}{11446}Nie ma też, jak pewnie oczekujesz,|do wyboru ręcznej, ponieważ
{11446}{11524}z tym autem jest przekładnia łopatkowa albo żadna.
{11524}{11576}Zaawansowane, małe Renault jest dobre,
{11576}{11651}ale głupia skrzynia biegów rujnuje ci frajdę.
{11741}{11836}I to prowadzi nas bezradnie|do ataku ze strony tego...
{11926}{11965}Forda Fiesta ST.
{11996}{12135}Minęło pięć za długich lat, od kiedy|Ford dał nam goršcš Fiestę.
{12135}{12223}Na papierze wyglšda na uczestnika|bitwy z Francuzami, nieco wycofany.
{12223}{12274}Ponieważ jak pozostałe,
{12274}{12388}ma 1,6 litrowe turbo,|ale 20 KM mniej.
{12395}{12444}179 KM.
{12481}{12585}Ale rzecz w tym, tamte|kosztujš poniżej 19.000 funtów
{12585}{12651}ale ten jest o 2 tańszy.
{12691}{12809}W dodatku pomino rozsšdnej ceny, Fiesta prezentuje się porzšdnie.
{12851}{12992}Ma grube 17-calowe alufelgi, fotele Recaro
{12992}{13123}oraz pełen pakiet osłon, spoilerów|i duże końcówki wydechu.
{13162}{13290}Wszystko to jest bardzo ładne,|ale z deficytem 20 koni,
{13290}{13413}Fiesta jest prawdopodobnie rozgnieciona|w wycigu na ćwierć mili.
{13442}{13562}Ale nigdy nie wiadomo, jest lżejsza|i ma wyższy moment obrotowy.
{13562}{13628}Może wygrać lub dojechać druga...
{13628}{13664}lub trzecia.
{13735}{13797}Trzy, dwa, jeden.
{13797}{13825}Start!
{13914}{14047}Zmieniam biegi tak szybko|jak umiem, ręcznie. Zostaję.
{14080}{14190}Dawaj, dawaj, dawaj, Ford!|Dawaj!
{14190}{14310}Tak, zrobił to jako trzeci, to trzecia opcja.
{14341}{14451}Ale wtedy zabrałem Forda na nieco zakrętów.
{14704}{14755}To jest epickie!
{14814}{14899}Tamte majš troszeczkę obniżone zawieszenie.
{14899}{14991}Ten ma zawieszenie obniżone o całe 15 mm.
{15042}{15108}Możesz to poczuć... Bierze zakręty gładko.
{15241}{15321}Nie chodzi tylko o bycie bliżej podłoża.
{15321}{15410}Wszystko w Fiecie, prowadzenie, zawieszenie,
{15410}{15480}chęć współpracy nie ma sobie równych.
{15480}{15528}Pozostałe dostajš ten wzór.
{15557}{15593}Jest wspaniały!
{15616}{15753}Kiedy wyłšczasz kontrolę trakcji,|naprawdę jest wyłšczona.
{15897}{15974}Ford zapamiętał kluczowš zasadę hot hatchów,
{15974}{16026}nie tylko co on robi,
{16076}{16156}tylko jakie uczucia wywołuje,|kiedy nim tak jedzisz.
{16168}{16223}Nie możesz tego wycenić.
{16291}{16347}Znakomity!
{16484}{16639}Czas więc na podsumowanie. Peugeot|i Renault sš naprawdę bardzo dobre.
{16639}{16748}Ale Ford, Ford jest po prostu genialny.
{16875}{16920}Na pewno jest... Ten jest, jest bajeczny.
{16925}{16958}Znakomity.
{16958}{17068}Naprawdę czujesz, jakby wszystkie planety|zaangażowano robišc to auto.
{17068}{17135}- Dokładnie.|- Wszystko na swoim miejscu.
{17135}{17222}W przyszłoci będzie wspominany|jako klasyk wszechczasów.
{17222}{17311}Na tej samej zasadzie, jak wspominamy teraz Sierrę Cosworth, albo....
{17311}{17397}- RS2000.|- Mexico.|- Lotus Cortina.
{17397}{17448}To mówi jak dobry jest ten.
{17448}{17556}Mam na myli, że tamte dwa sš dobre,|bardzo dobre, ale ten jest po prostu genialny.
{17556}{17654}Jest. Ale czy jest najszybszy|na naszym torze? Aby to sprawdzić,
{17654}{17734}musimy przekazać je wszystkie naszemu|oswojonemu kierowcy wycigowemu.
{17734}{17852}Niektórzy mówiš, że ma największš|na wiecie kolekcję końskich jaj.
{17899}{18046}Kiedy wywrócił Rafaela Nadala w tym tygodniu,|nie było to w czasie meczu tenisowego.
{18057}{18116}Wiemy tylko, że nazywa się Stig!
{18151}{18227}I ruszyli. Mocny start Fiesty,
{18229}{18266}ale reszta wkrótce go dogania,
{18266}{18379}tak jak zawalajš do pierwszego zakrętu,|turbiny obracajš się wciekle.
{18383}{18437}Opony wyjš tak, jak zwracajš się w lewo,
{18437}{18529}ale to jest tak dramatyczne, tak jak już daleko.
{18646}{18759}Stig słuchał czołówki serialu TV tutaj...
{18759}{18839}Brzmiało to jak wypadek w sklepie z bibelotami.
{18839}{18899}Hutajš się przez Chicago, bez zamieszania.
{18914}{18980}Teraz w Hammerhead, powinien wykorzenić  podsterownoć,
{18980}{19015}wszystkie majš przedni napęd.
{19015}{19088}Fiesta przemknęła ryzykownie|pod ostrym hamowaniem,
{19088}{19137}ale wszystkie już aktywnie walczš.
{19137}{19203}Bardzo czysto. Imponujšca rzecz.
{19331}{19425}Stig wybrał przeciwny kierunek w Renault z jakiego powodu.
{19425}{19482}W każdym razie czy niedobór mocy Fiesty
{19482}{19513}będzie tutaj widoczny?
{19513}{19580}Nie, nie poprzez patrzenie na niš.|Jeszcze dwa zakręty.
{19609}{19672}Peugeot uniósł koło.
{19672}{19714}Tak. No i jestemy...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin