{1}{75}www.TopGear.net.pl|Polska strona fanów Top Gear {75}{150}Tłumaczenie: Chlastus97, oster,|Lerhond, brzezio-96, berciakus {150}{215}Korekta:|oster, kendokoluszki {215}{300}Wersja:|1.0N [05.07.2013] {400}{480}Witam! {480}{623}Witam wszystkich! Bardzo dziękuję. Wrócilimy! {623}{677}Wracamy! {733}{807}Tak, jednakże, wracamy {807}{907}i jestem pewien, że wielu z was|ucieszy się słyszšc to, że w tej, {907}{1065}naszej 20 serii, zwolnilimy troszkę|tempo i sporo wydorolelimy. {1125}{1177}Naprawdę. Aby pokazać, co mam na myli, {1177}{1272}przygotowalimy zwiastun,|który pokaże czego możecie oczekiwać {1272}{1414}przez nadchodzšce tygodnie od nowego,|bardziej dorosłego Top Gear. {1508}{1571}Panowie, nadszedł czas. {1675}{1722}Chyba sobie żartujecie! {1788}{1890}Mam na myli abymy przekształcili to miasteczko w tor uliczny. {2026}{2057}O Boże! {2112}{2170}Wyglšda tutaj dobrze, wyglšda dobrze. {2357}{2385}Przepraszam. {2481}{2570}- To górka. Dalej!|- O tak! {2618}{2658}To jest szalony królik! {2764}{2804}Nastšpiło zderzenie. {2834}{2863}Prosto w twarz! {2944}{2977}Słyszę motocykl. {3058}{3126}Czego się nauczylimy? Serio? {3212}{3321}Nie za wiele tej dorosłoci tutaj,|bo po prostu jej nie ma! {3321}{3385}Ale tak czy siak,|to wszystko przed nami. {3385}{3433}Większoć z tego póniej, {3433}{3504}ale zaczynamy w latach 80. {3514}{3585}Wtedy goršce hatchbacki|były bardzo, bardzo popularne. {3585}{3707}Wszyscy chcieli takiego ukrać|i może dlatego odeszły, {3707}{3775}ale teraz powracajš {3775}{3828}i pomylelimy, że powinnimy|sprawdzić, co jest czym. {3828}{3892}Richard Hammond|jest naszym sędziš, {3892}{4014}a tor jest naszym polem bitwy. {4108}{4216}Oto jest pierwszy z nich, który przybył,|aby znowu lnić na szczycie. {4216}{4286}Peugeot 208 GTi. {4378}{4444}W porzšdku! To czego tutaj szukamy to co, {4444}{4484}czego nie widzielimy przez długi czas. {4484}{4603}Peugeota, w którym możesz poczuć jego puls. {4613}{4671}I to tylko poczštek obiecujšcego startu, {4671}{4745}ponieważ na pewno nie zacisnęli pasa z mocš. {4780}{4881}200 koni mechanicznych, to tyle,|ile otrzymasz z 1.6-litrowego turbo, {4881}{4961}i to jest doć hojna porcja w małym aucie. {5008}{5089}Od 0 do 100 upora się w poniżej 7 sekund. {5145}{5272}Wtedy pojawia się moment obrotowy.|Doć duży moment, 275 Nm. {5371}{5469}To jest jak olbrzymia fala eksplodujšcego paliwa. {5643}{5747}Projektanci mogli pozwolić sobie|uszczęliwić także samych siebie. {5747}{5794}Ponieważ gdziekolwiek spojrzysz, {5794}{5901}sš małe nawišzania do ukochanej 205 GTi. {5981}{6036}To dobre, pokazuje intencje. {6056}{6125}Jak ta mięsista, malutka kierownica, mówišca: {6125}{6201}"No dalej, wsiadaj i co zrób." {6203}{6317}Co prowadzi nas doskonale|do najważniejszego elementu GTi. {6317}{6390}Co się stanie, gdy poprosisz|go do pokonania zakrętu? {6390}{6520}No dalej, mały Peugeocie, zobaczymy czy|rozpalisz ogień w moich spodniach. {6585}{6636}Spójrzcie! {6835}{6894}On wręcz pożera zakręty. {6931}{7038}Jest lekki, to daje mnóstwo przyczepnoci|i przysięgam, że uniosło się koło. {7048}{7101}Jestem tego pewien. {7122}{7174}To koło jest w powietrzu.|Trochę tego. {7174}{7265}Nie słuchaj wskazówek i jed tak, jak lubisz. {7265}{7298}Tylko tak można to osišgnšć. {7334}{7466}Nie ma wštpliwoci co do tego, że ten|samochód to powrót do formy firmy, {7466}{7572}która na zbyt długo utknęła|w roju nudnych pudełek. {7572}{7738}Ale pamiętajmy, jestemy|na wojnie GTi i aby jš wygrać, {7738}{7807}Peugeot musi pokonać to... {7887}{7946}Nowe, goršce Renault Clio. {8104}{8170}Jak Peugeot nie ma niedostatku mocy, {8170}{8207}ma 197 koni mechanicznych {8251}{8340}z, jak w Peugeocie, 1.6l turbo. {8372}{8471}Ale gdzie Peugeot zerka wstecz na starš 205, {8498}{8627}Renault zdecydowanie patrzy|na dzisiejsze komputerowe maniactwo. {8687}{8792}Ten centralny ekran tutaj,|mam wykresy, jest ich dużo. {8847}{8945}Mam diagram przecišżeń G... Moich przecišżeń G. {8945}{9020}Z kolei to jest rodem z Playstation, {9020}{9093}możesz faktycznie zmienić brzmienie silnika. {9093}{9214}Wchodzisz w menu i możesz wybrać|brzmienie różnych samochodów. {9214}{9312}Jak Renault Alpine, który jest starym klasykiem|lub nawet jak Nissan GTR. {9312}{9403}Zamierzam teraz mieć... Renualt V6. {9515}{9612}To brzmienie... O, tak! {9612}{9689}Jeli 10-latki mogłyby prowadzić,|pokochałyby to. {9747}{9839}Za to jeli wciniesz ten przycisk, pojawia się {9839}{9957}dziwnie znajomy kask i możesz zrobić to... {10077}{10173}To wykonuje hamowanie, wszystko, dużo bardziej hardkorowo. {10235}{10282}No dalej, to jest naprawdę przyjemne. {10360}{10411}Bez żadnych wštpliwoci, {10411}{10518}skomputeryzowane Clio ma więcej małoletniego łobuza niż Peugeot. {10585}{10675}Ale niestety, ma także naprawdę irytujšcy problem. {10706}{10832}Ta skrzynia biegów, jest tak precyzyjna|jak wikariusz zbierajšcy pietruszkę. {10832}{10914}Przez zakręty, po prostu nie ma ona|w ogóle szybkoci reakcji. {10914}{10950}I tu pojawia się kolejny problem, {10950}{11048}cały pomysł użycia łopatek w hot hatchu {11048}{11126}i nie chcę zabrzmieć jak James May:|"Preferuję staromodne rozwišzania." {11126}{11159}Ale preferuję. {11169}{11268}Zmiana biegu jest żywš formš|wyrażania siebie. Jestem teraz odrzucony. {11351}{11446}Nie ma też, jak pewnie oczekujesz,|do wyboru ręcznej, ponieważ {11446}{11524}z tym autem jest przekładnia łopatkowa albo żadna. {11524}{11576}Zaawansowane, małe Renault jest dobre, {11576}{11651}ale głupia skrzynia biegów rujnuje ci frajdę. {11741}{11836}I to prowadzi nas bezradnie|do ataku ze strony tego... {11926}{11965}Forda Fiesta ST. {11996}{12135}Minęło pięć za długich lat, od kiedy|Ford dał nam goršcš Fiestę. {12135}{12223}Na papierze wyglšda na uczestnika|bitwy z Francuzami, nieco wycofany. {12223}{12274}Ponieważ jak pozostałe, {12274}{12388}ma 1,6 litrowe turbo,|ale 20 KM mniej. {12395}{12444}179 KM. {12481}{12585}Ale rzecz w tym, tamte|kosztujš poniżej 19.000 funtów {12585}{12651}ale ten jest o 2 tańszy. {12691}{12809}W dodatku pomino rozsšdnej ceny, Fiesta prezentuje się porzšdnie. {12851}{12992}Ma grube 17-calowe alufelgi, fotele Recaro {12992}{13123}oraz pełen pakiet osłon, spoilerów|i duże końcówki wydechu. {13162}{13290}Wszystko to jest bardzo ładne,|ale z deficytem 20 koni, {13290}{13413}Fiesta jest prawdopodobnie rozgnieciona|w wycigu na ćwierć mili. {13442}{13562}Ale nigdy nie wiadomo, jest lżejsza|i ma wyższy moment obrotowy. {13562}{13628}Może wygrać lub dojechać druga... {13628}{13664}lub trzecia. {13735}{13797}Trzy, dwa, jeden. {13797}{13825}Start! {13914}{14047}Zmieniam biegi tak szybko|jak umiem, ręcznie. Zostaję. {14080}{14190}Dawaj, dawaj, dawaj, Ford!|Dawaj! {14190}{14310}Tak, zrobił to jako trzeci, to trzecia opcja. {14341}{14451}Ale wtedy zabrałem Forda na nieco zakrętów. {14704}{14755}To jest epickie! {14814}{14899}Tamte majš troszeczkę obniżone zawieszenie. {14899}{14991}Ten ma zawieszenie obniżone o całe 15 mm. {15042}{15108}Możesz to poczuć... Bierze zakręty gładko. {15241}{15321}Nie chodzi tylko o bycie bliżej podłoża. {15321}{15410}Wszystko w Fiecie, prowadzenie, zawieszenie, {15410}{15480}chęć współpracy nie ma sobie równych. {15480}{15528}Pozostałe dostajš ten wzór. {15557}{15593}Jest wspaniały! {15616}{15753}Kiedy wyłšczasz kontrolę trakcji,|naprawdę jest wyłšczona. {15897}{15974}Ford zapamiętał kluczowš zasadę hot hatchów, {15974}{16026}nie tylko co on robi, {16076}{16156}tylko jakie uczucia wywołuje,|kiedy nim tak jedzisz. {16168}{16223}Nie możesz tego wycenić. {16291}{16347}Znakomity! {16484}{16639}Czas więc na podsumowanie. Peugeot|i Renault sš naprawdę bardzo dobre. {16639}{16748}Ale Ford, Ford jest po prostu genialny. {16875}{16920}Na pewno jest... Ten jest, jest bajeczny. {16925}{16958}Znakomity. {16958}{17068}Naprawdę czujesz, jakby wszystkie planety|zaangażowano robišc to auto. {17068}{17135}- Dokładnie.|- Wszystko na swoim miejscu. {17135}{17222}W przyszłoci będzie wspominany|jako klasyk wszechczasów. {17222}{17311}Na tej samej zasadzie, jak wspominamy teraz Sierrę Cosworth, albo.... {17311}{17397}- RS2000.|- Mexico.|- Lotus Cortina. {17397}{17448}To mówi jak dobry jest ten. {17448}{17556}Mam na myli, że tamte dwa sš dobre,|bardzo dobre, ale ten jest po prostu genialny. {17556}{17654}Jest. Ale czy jest najszybszy|na naszym torze? Aby to sprawdzić, {17654}{17734}musimy przekazać je wszystkie naszemu|oswojonemu kierowcy wycigowemu. {17734}{17852}Niektórzy mówiš, że ma największš|na wiecie kolekcję końskich jaj. {17899}{18046}Kiedy wywrócił Rafaela Nadala w tym tygodniu,|nie było to w czasie meczu tenisowego. {18057}{18116}Wiemy tylko, że nazywa się Stig! {18151}{18227}I ruszyli. Mocny start Fiesty, {18229}{18266}ale reszta wkrótce go dogania, {18266}{18379}tak jak zawalajš do pierwszego zakrętu,|turbiny obracajš się wciekle. {18383}{18437}Opony wyjš tak, jak zwracajš się w lewo, {18437}{18529}ale to jest tak dramatyczne, tak jak już daleko. {18646}{18759}Stig słuchał czołówki serialu TV tutaj... {18759}{18839}Brzmiało to jak wypadek w sklepie z bibelotami. {18839}{18899}Hutajš się przez Chicago, bez zamieszania. {18914}{18980}Teraz w Hammerhead, powinien wykorzenić podsterownoć, {18980}{19015}wszystkie majš przedni napęd. {19015}{19088}Fiesta przemknęła ryzykownie|pod ostrym hamowaniem, {19088}{19137}ale wszystkie już aktywnie walczš. {19137}{19203}Bardzo czysto. Imponujšca rzecz. {19331}{19425}Stig wybrał przeciwny kierunek w Renault z jakiego powodu. {19425}{19482}W każdym razie czy niedobór mocy Fiesty {19482}{19513}będzie tutaj widoczny? {19513}{19580}Nie, nie poprzez patrzenie na niš.|Jeszcze dwa zakręty. {19609}{19672}Peugeot uniósł koło. {19672}{19714}Tak. No i jestemy...
matandaga