zwinny samuraj. jak programują mistrzowie zwinności pełna wersja.pdf

(51556 KB) Pobierz
888436538.003.png
Spis treci
Podzikowania ...................................................................................... 9
Dobrze Ci widzie ............................................................................. 11
Cz I. Wprowadzenie ............................................................ 15
Rozdzia 1. Zwinno w piguce ........................................................ 17
1.1. Dostarczaj czego wartociowego co tydzie ............................................... 18
1.2. Jak dziaa zwinne planowanie? .................................................................. 21
1.3. Zrobione oznacza zrobione ....................................................................... 23
1.4. Trzy proste prawdy .................................................................................. 24
Rozdzia 2. Poznaj swój zwinny zespó ............................................ 27
2.1. Czym wyróniaj si zwinne projekty? ....................................................... 28
2.2. Co napdza zwinny zespó ........................................................................ 30
2.3. Typowe role ............................................................................................. 36
2.4. Wskazówki co do tworzenia Twojego zwinnego zespou .............................. 45
Cz II. Inicjacja projektu zwinnego .................................... 49
Rozdzia 3. Jak zapakowa autokar ................................................. 51
3.1. Co zabija wikszo projektów ................................................................... 52
3.2. Zadawaj trudne pytania ............................................................................ 52
3.3. Zrób tablic koncepcyjn .......................................................................... 54
888436538.004.png
 
6
Zwinny samuraj
3.4. Jak to dziaa ............................................................................................. 54
3.5. Tablica koncepcyjna w piguce .................................................................. 55
Rozdzia 4. Kontekst projektu ........................................................... 57
4.1. Zapytaj: po co tu jestemy? ....................................................................... 58
4.2. Tworzenie krótkiego podsumowania .......................................................... 60
4.3. Projekt opakowania .................................................................................. 63
4.4. Stwórz list „NIE” ................................................................................... 66
4.5. Poznaj swoich ssiadów ............................................................................ 68
Rozdzia 5. Realizacja ......................................................................... 75
5.1. Poka rozwizanie .................................................................................... 76
5.2. Zapytaj, co nie da nam spokojnie spa ....................................................... 77
5.3. Okrel rozmiar ......................................................................................... 81
5.4. Wyjanij dokadnie, co zamierzasz dostarczy ............................................. 83
5.5. Poka, co si bdzie dziao ........................................................................ 90
Cz III. Planowanie zwinnego projektu ............................. 97
Rozdzia 6. Zbieranie historii uytkowników ................................. 99
6.1. Problem z dokumentacj ......................................................................... 100
6.2. Wprowad historie uytkownika .............................................................. 103
6.3. Cechy dobrych historii uytkownika ......................................................... 104
6.4. Jak przeprowadzi warsztaty zbierania historii .......................................... 112
Rozdzia 7. Szacowanie: pikna sztuka zgadywania .................... 119
7.1. Problem z wysokopoziomowymi szacunkami ............................................ 120
7.2. Zamiana cytryn w lemoniad .................................................................. 121
7.3. Jak to dziaa? ......................................................................................... 127
Rozdzia 8. Zwinne planowanie: zmagania z rzeczywistoci .... 135
8.1. Problemy z planowaniem statycznym ....................................................... 136
8.2. Stwórz zwinny plan ................................................................................ 138
8.3. Bd elastyczny co do zakresu projektu .................................................... 140
8.4. Twój pierwszy plan ................................................................................ 143
888436538.005.png
 
Spis treci
7
8.5. Wykres malejcy .................................................................................... 151
8.6. Zmiana projektu w projekt zwinny .......................................................... 155
8.7. Zastosowanie w praktyce ........................................................................ 156
Cz IV. Realizacja zwinnego projektu .............................. 165
Rozdzia 9. Zarzdzanie iteracjami: dziaanie .............................. 167
9.1. Jak dostarcza wartociowe rzeczy co tydzie ............................................ 168
9.2. Zwinna iteracja ...................................................................................... 169
9.3. Potrzebna pomoc ................................................................................... 170
9.4. Krok 1. Analiza i projektowanie: przygotowanie do pracy ......................... 171
9.5. Krok 2. Programowanie: praca ............................................................... 177
9.6. Krok 3. Testowanie: sprawdzanie pracy .................................................. 178
9.7. Kanban ................................................................................................. 180
Rozdzia 10. Tworzenie zwinnego planu komunikacji ................. 185
10.1. Cztery rzeczy do zrobienia w kadej iteracji ............................................ 186
10.2. SPH — spotkanie planowania historii .................................................. 186
10.3. Pokaz .................................................................................................. 188
10.4. Zaplanuj nastpn iteracj .................................................................... 188
10.5. Jak poprowadzi miniprzegld ............................................................... 190
10.6. Jak nie prowadzi codziennych podsumowa .......................................... 192
10.7. Wykorzystaj to, co dziaa ...................................................................... 193
Rozdzia 11. Przygotowanie wizualizacji przestrzeni roboczej .... 197
11.1. Oho… Mamy kopoty! ......................................................................... 198
11.2. Jak stworzy wizualizacj przestrzeni roboczej ......................................... 201
11.3. Poka swoje zamiary ............................................................................ 203
11.4. Stwórz i ogo wspólny sownik dla danej dziedziny ................................ 204
11.5. Uwaaj na bdy .................................................................................. 205
Cz V. Tworzenie zwinnego oprogramowania ................ 209
Rozdzia 12. Testowanie jednostkowe: wiedzie, e dziaa ........ 211
12.1. Witamy w Vegas! ................................................................................. 212
12.2. Wprowad testy jednostkowe ................................................................ 214
888436538.001.png
 
8
Zwinny samuraj
Rozdzia 13. Refaktoryzacja: spacanie dugu technicznego ....... 221
13.1. Wprowadzanie dynamicznych zmian ..................................................... 222
13.2. Dug techniczny ................................................................................... 223
13.3. Spacanie przez refaktoryzacj ............................................................... 225
Rozdzia 14. Programowanie oparte na testach (TDD) ................ 233
14.1. Najpierw napisz testy ............................................................................ 234
14.2. Wykorzystanie testów do opanowania zoonoci .................................... 238
Rozdzia 15. Ciga integracja:
utrzymywanie gotowoci produkcyjnej ................... 243
15.1. Pokaz .................................................................................................. 244
15.2. Kultura gotowoci produkcyjnej ............................................................. 246
15.3. Czym jest ciga integracja? .................................................................. 247
15.4. Jak to dziaa? ....................................................................................... 248
15.5. Przygotuj proces publikacji kodu ........................................................... 249
15.6. Stwórz automatyczn kompilacj ........................................................... 250
15.7. Pracuj nad maymi fragmentami ............................................................ 252
15.8. Co dalej? ............................................................................................. 254
Dodatki .................................................................................... 257
Dodatek A. Zasady zwinnoci .......................................................... 259
A.1. Manifest Agile ...................................................................................... 259
A.2. Dwanacie zasad zwinnoci .................................................................... 260
Dodatek B. Zasoby internetowe ...................................................... 261
Dodatek C. Bibliografia .................................................................... 263
888436538.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin