informatyka-europejczyka.-icwiczenia-dla-szkoly-podstawowej,-kl.-iv-vi.-czesc-ii full version.pdf

(110786 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
859508840.042.png
Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV – VI. Część II
Rozdział 4.
Komputer w naszym otoczeniu / 86
4.1. Poznajemy zastosowania komputerów / 86
4.2. Poznajemy urządzenia elektroniczne / 88
4.3. Komputery wokół nas — omówienie / 91
4.4. Komputery wokół nas — opracowanie dokumentu tekstowego / 92
4.5. Prezentacja i omówienie przygotowanych zadań / 93
4.6. Podsumowanie / 94
Rozdział 5.
Tworzymy prostą animację / 96
5.1. Uruchomienie i opis programu — wprowadzenie / 96
5.2. Opracowanie prostego projektu / 100
5.3. Samodzielnie tworzymy projekt — cz. I / 103
5.4. Samodzielnie tworzymy projekt — cz. II / 108
5.5. Podsumowanie / 113
Dodatek A
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości / 115
A.1. Pytania utrwalające / 115
A.2. Ćwiczenia utrwalające / 118
A.3. Przygotowanie wspólnego projektu / 122
A.4. Opracowanie i wydruk materiałów do prezentacji projektu / 126
A.5. Prezentacja i omówienie prac / 126
A.6. Podsumowanie / 127
Bibliograia / 129
4
859508840.043.png 859508840.044.png 859508840.045.png 859508840.001.png 859508840.002.png 859508840.003.png 859508840.004.png 859508840.005.png
Rozdział 1.
Arkusz kalkulacyjny
6
Liczba godzin
1.1. Pierwsze kroki w arkuszu
1.2. Proste zastosowania
1.3. Tworzenie prostego wykresu
1.4. Ustawienia wydruku, wydruk gotowych prac
1.5. Podsumowanie
1.1. Pierwsze kroki
w arkuszu
Liczba punktów
Ćwiczenie 1.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny ?
...........................................................................................
...........................................................................................
Ćwiczenie 2.
Podaj nazwę arkusza kalkulacyjnego dostępnego na Twoim szkolnym komputerze.
...........................................................................................
Ćwiczenie 3.
W jaki sposób należy uruchomić program Numbers z pakietu iWork (lub NeoOfice Calc )?
Wymień kolejne czynności.
...........................................................................................
...........................................................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
9
859508840.006.png 859508840.007.png 859508840.008.png 859508840.009.png 859508840.010.png 859508840.011.png 859508840.012.png 859508840.013.png 859508840.014.png 859508840.015.png 859508840.016.png 859508840.017.png 859508840.018.png 859508840.019.png 859508840.020.png 859508840.021.png 859508840.022.png 859508840.023.png
Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV – VI. Część II
Ćwiczenie 4.
W jaki sposób prawidłowo zamykamy poznane arkusze kalkulacyjne?
...........................................................................................
...........................................................................................
...........................................................................................
...........................................................................................
Ćwiczenie 5.
Czy na podstawie ikony potrafi sz rozpoznać plik zawie-
rający arkusz kalkulacyjny? Jeśli tak, to narysuj ją. Jeśli
nie, poproś nauczyciela o pomoc.
Ćwiczenie 6.
Opisz elementy okien arkuszy kalkulacyjnych Numbers
z pakietu iWork i NeoOffi ce Calc . Wyjaśnij przeznaczenie
poszczególnych składników (podręcznik, str. 218, rysunek
7.4 oraz str. 219, rysunek 7.5).
Rysunek 1.1.
10
859508840.024.png 859508840.025.png 859508840.026.png 859508840.027.png 859508840.028.png 859508840.029.png 859508840.030.png 859508840.031.png 859508840.032.png 859508840.033.png 859508840.034.png 859508840.035.png
1. ..................................................................................
..................................................................................
2. ..................................................................................
..................................................................................
3. Obszar ..........................................................................
..................................................................................
Rysunek 1.2.
1. ..................................................................................
..................................................................................
2. ..................................................................................
..................................................................................
3. Obszar ..........................................................................
..................................................................................
Porównaj oba programy. Co zauważyłeś?
...........................................................................................
...........................................................................................
11
859508840.036.png 859508840.037.png 859508840.038.png 859508840.039.png 859508840.040.png 859508840.041.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin