informatyka-europejczyka.-icwiczenia-dla-szkoly-podstawowej,-kl.-iv-vi.-czesc-ii full version.pdf
(
110786 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV – VI. Część II
Rozdział 4.
Komputer w naszym otoczeniu / 86
4.1. Poznajemy zastosowania komputerów / 86
4.2. Poznajemy urządzenia elektroniczne / 88
4.3. Komputery wokół nas — omówienie / 91
4.4. Komputery wokół nas — opracowanie dokumentu tekstowego / 92
4.5. Prezentacja i omówienie przygotowanych zadań / 93
4.6. Podsumowanie / 94
Rozdział 5.
Tworzymy prostą animację / 96
5.1. Uruchomienie i opis programu — wprowadzenie / 96
5.2. Opracowanie prostego projektu / 100
5.3. Samodzielnie tworzymy projekt — cz. I / 103
5.4. Samodzielnie tworzymy projekt — cz. II / 108
5.5. Podsumowanie / 113
Dodatek A
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości / 115
A.1. Pytania utrwalające / 115
A.2. Ćwiczenia utrwalające / 118
A.3. Przygotowanie wspólnego projektu / 122
A.4. Opracowanie i wydruk materiałów do prezentacji projektu / 126
A.5. Prezentacja i omówienie prac / 126
A.6. Podsumowanie / 127
Bibliograia / 129
4
Rozdział 1.
Arkusz kalkulacyjny
6
Liczba godzin
1.1. Pierwsze kroki w arkuszu
1.2. Proste zastosowania
1.3.
Tworzenie prostego wykresu
1.4. Ustawienia wydruku, wydruk gotowych prac
1.5. Podsumowanie
1.1. Pierwsze kroki
w arkuszu
Liczba punktów
Ćwiczenie 1.
Do czego służy
arkusz kalkulacyjny
?
...........................................................................................
...........................................................................................
Ćwiczenie 2.
Podaj nazwę
arkusza kalkulacyjnego
dostępnego na Twoim szkolnym komputerze.
...........................................................................................
Ćwiczenie 3.
W jaki sposób należy uruchomić program
Numbers
z pakietu
iWork
(lub
NeoOfice
Calc
)?
Wymień kolejne czynności.
...........................................................................................
...........................................................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
9
Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla szkoły podstawowej, kl. IV – VI. Część II
Ćwiczenie 4.
W jaki sposób prawidłowo zamykamy poznane arkusze kalkulacyjne?
...........................................................................................
...........................................................................................
...........................................................................................
...........................................................................................
Ćwiczenie 5.
Czy na podstawie
ikony
potrafi sz rozpoznać plik zawie-
rający arkusz kalkulacyjny? Jeśli tak, to narysuj
ją. Jeśli
nie, poproś nauczyciela o pomoc.
Ćwiczenie 6.
Opisz elementy okien arkuszy kalkulacyjnych
Numbers
z pakietu
iWork
i
NeoOffi ce Calc
. Wyjaśnij przeznaczenie
poszczególnych składników (podręcznik, str. 218, rysunek
7.4 oraz str. 219, rysunek 7.5).
Rysunek 1.1.
10
1. ..................................................................................
..................................................................................
2. ..................................................................................
..................................................................................
3.
Obszar
..........................................................................
..................................................................................
Rysunek 1.2.
1. ..................................................................................
..................................................................................
2. ..................................................................................
..................................................................................
3.
Obszar
..........................................................................
..................................................................................
Porównaj oba programy. Co zauważyłeś?
...........................................................................................
...........................................................................................
11
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin