fotografia-cyfrowa.-edycja-zdjec.-wydanie-iv full version.pdf
(
164880 KB
)
Pobierz
Wyostrzanie w module Camera Raw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .121
Optymalizacja modułu Camera Raw pod kątem
posiadanego aparatu fotograficznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .126
Redukcja szumu w module Camera Raw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .127
Dwukrotne przetwarzanie zdjęcia, czyli próba uchwycenia
niemożliwego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .128
Korygowanie efektu aberracji chromatycznej
(to te kolorowe otoczki). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .132
Korekcja kontrastu przy użyciu krzywych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134
Korygowanie (lub tworzenie) efektu winiety. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .138
Zapisywanie fotografii RAW w formacie Digital Negative
firmy Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140
Automatyczna korekcja zdjęć w module Camera Raw . . . . . . . . . .141
Barwienie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142
Korekcja poszczególnych zakresów barw. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144
Konwersja zdjęcia na skalę szarości przy użyciu miksera
kanałów (no, prawie). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .146
Prosty retusz obrazu w module Camera Raw . . . . . . . . . . . . . . . . . . .150
Usuwanie efektu czerwonych oczu w module Camera Raw . . . . .153
ROZDZIAŁ 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Góra i dół.
Skalowanie i kadrowanie zdjęć
Kilka słów o interfejsie Photoshopa CS3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .158
Kadrowanie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .160
Kadrowanie zgodne z „regułą podziału na trzy” . . . . . . . . . . . . . . . .164
Kadrowanie do określonych wymiarów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168
Sztuczka umożliwiająca zachowanie proporcji zdjęcia
podczas kadrowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .170
Tworzenie własnych ustawień narzędzia Crop
(Kadrowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172
Tworzenie niestandardowych formatów dokumentów . . . . . . . . .175
Skalowanie cyfrowych fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .177
Inteligentne skalowanie przy użyciu obiektów
inteligentnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .180
Automatyczne zapisywanie i skalowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . .186
Rewolucyjna metoda skalowania zdjęć
do rozmiarów plakatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .188
Zmniejszanie fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .191
Prostowanie przekrzywionych fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194
Automatyczne kadrowanie i prostowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . .196
ROZDZIAŁ 5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Czarne, białe, kolorowe.
Drukowanie i zarządzanie kolorem
—
krok po kroku
Konfigurowanie przestrzeni kolorów
w aparacie fotograficznym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .202
10
Spis treści
Wybór przestrzeni Adobe RGB (1998) w Photoshopie. . . . . . . . . . .204
Kalibracja monitora (metodą „po kosztach”). . . . . . . . . . . . . . . . . . . .207
Profesjonalna (sprzętowa) kalibracja monitora. . . . . . . . . . . . . . . . . .212
Jak uzyskać profesjonalne odbitki, czyli kolejny
sekret zawodowców . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .215
Drukowanie (czyli cel całej wyprawy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .220
ROZDZIAŁ 6 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227
Muzyka słowo liczba kolor.
Sekrety korekcji koloru
Zanim cokolwiek skorygujesz…. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .228
Korekcja kolorów cyfrowych fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .229
Automatyczna korekcja kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .238
Jak uprościć korekcję zdjęć studyjnych? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .241
Sztuczka Dave’a: znajdowanie neutralnej szarości . . . . . . . . . . . . . .243
Korekcja odcieni skóry na zdjęciach RGB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .246
Błyskawiczna korekcja wybranych fragmentów obrazu . . . . . . . . .248
Jak zachować kolorystykę zdjęcia przeznaczonego
do umieszczenia w Internecie?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .250
ROZDZIAŁ 7 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253
Black & White World.
Jak uzyskać piękne czarno-białe zdjęcia?
Konwersja na podstawie kanału jasności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .254
Konwersja na skalę szarości przy użyciu nowego polecenia
Photoshopa CS3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .258
Konwersja zdjęcia na obraz w skali szarości
metodą Scotta. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .262
Obliczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .266
Czarno-białe fotografie w module Camera Raw. . . . . . . . . . . . . . . . .269
ROZDZIAŁ 8 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
99 problemów.
Rozwiązywanie typowych problemów
z cyfrowymi zdjęciami
Korekcja kolorystyki zdjęć wykonanych we wnętrzach. . . . . . . . . .274
Rozjaśnianie niedoświetlonych obiektów na fotografii. . . . . . . . . .277
Korekcja niedoświetlonych i prześwietlonych zdjęć
w 15 sekund . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .284
Profesjonalne przyciemnianie i rozjaśnianie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .288
Błyskawiczne usuwanie efektu czerwonych oczu . . . . . . . . . . . . . . .292
Retuszowanie odbić i odblasków w okularach . . . . . . . . . . . . . . . . . .294
Sekretna sztuczka ułatwiająca retusz zdjęć grupowych
w Photoshopie CS3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .299
Korekcja drobnych wad i pyłków na kilku zdjęciach
jednocześnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .303
Spis treści
11
ROZDZIAŁ 9 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309
Faces.
Retusz zdjęć portretowych
Usuwanie przebarwień na skórze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .310
Retuszowanie podwójnego podbródka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .313
Retuszowanie ciemnych kręgów pod oczami . . . . . . . . . . . . . . . . . . .315
Tuszowanie zmarszczek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .317
Retusz rodem z Hollywood . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .321
Akcentowanie ust . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .325
Rozjaśnianie i wybielanie oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .329
Wybielanie zębów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .333
Usuwanie niepożądanych odbić światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .335
Zaawansowany sposób wygładzania skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .337
Najprostszy sposób na cyfrową operację nosa . . . . . . . . . . . . . . . . . .346
Odchudzanie i wysmuklanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .348
Jak pozbyć się zbędnego tłuszczyku?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .350
ROZDZIAŁ 10 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353
Piosenka specjalna.
Efekty specjalne dla miłośników fotogra
i
Kwadrychromia i wspaniałe obrazy w skali szarości . . . . . . . . . . . . .354
Oswoić światło . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .360
Zwiększanie intensywności barw w trybie Lab. . . . . . . . . . . . . . . . . .362
Modne, kontrastowe portrety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .366
Imitacja bichromii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .371
Łączenie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .374
Naśladowanie efektu fotografowania w podczerwieni . . . . . . . . . .378
Sztuczka naśladująca działanie neutralnego
filtra połówkowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .380
Trzy kroki do pięknego portretu à la Scott . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .383
Akcentowanie kolorem wybranych elementów kompozycji . . . .387
Zdjęcia panoramiczne: prościej się już nie da!. . . . . . . . . . . . . . . . . . .389
Łatwiejszy retusz i fotomontaż dzięki panelowi
Clone Source (Powiel źródło). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .391
ROZDZIAŁ 11 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 401
Ostry dyżur.
Retusz zdjęć portretowych
Najważniejsze informacje o wyostrzaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .402
Wyostrzanie w trybie Lab . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .410
Wyostrzanie na dwie raty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .417
Jak sprawić, by zdjęcia wydawały się ostrzejsze
niż w rzeczywistości? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .421
W jakich sytuacjach warto użyć filtra Smart Sharpen
(Inteligentne wyostrzanie)? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .424
Wyostrzanie krawędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .428
12
Spis treści
ROZDZIAŁ 12 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 431
Pokaż, na co Cię stać.
Jak profesjonalnie zaprezentować swoje prace?
Tworzenie znaku wodnego i dołączanie informacji
o prawach autorskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .432
Jak zaprojektować końcówkę pędzla naśladującą podpis? . . . . . .437
Tworzenie galerii internetowej i udostępnianie
jej klientom. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .440
Sztuczka umożliwiająca opublikowanie w Internecie zdjęć
o wysokiej rozdzielczości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .444
Wydruk zdjęć w kilku formatach na pojedynczym
arkuszu papieru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .446
W jaki sposób wysłać zdjęcie pocztą elektroniczną? . . . . . . . . . . . .450
Projekt artystyczny — plakat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .452
Prosty tryptyk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .456
Jedno zdjęcie… a może kilka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .460
Szablon do drukowania zdjęć panoramicznych. . . . . . . . . . . . . . . . .465
ROZDZIAŁ 13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 473
Żądza pieniądza.
Proces przygotowywania zdjęć — krok po kroku
Mój proces przetwarzania fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .474
SKOROWIDZ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 487
Spis treści
13
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin