android. receptury pełna wersja.pdf

(19636 KB) Pobierz
1015092826.001.png
Spis treci
Przedmowa ............................................................................................................................. 13
1.
Podstawowe informacje .............................................................................................. 19
1.1. Wprowadzenie — podstawowe informacje
19
1.2. Nauka Javy
19
1.3. Tworzenie aplikacji „Witaj, wiecie” z poziomu wiersza polece
21
1.4. Tworzenie aplikacji „Witaj, wiecie” w rodowisku Eclipse
24
1.5. Konfigurowanie rodowiska IDE w systemie Windows pod ktem
programowania aplikacji na Android
29
1.6. Cykl ycia w Androidzie
35
1.7. Instalowanie plików .apk w emulatorze za pomoc narzdzia ADB
36
1.8. Instalowanie aplikacji w emulatorze za pomoc sklepu SlideME
38
1.9. Wspóuytkowanie klas Javy z innym projektem rodowiska Eclipse
39
1.10. Wskazywanie bibliotek z implementacj funkcji zewntrznych
41
1.11. Wykorzystanie przykadów z pakietu SDK do uatwienia sobie pracy
43
1.12. Aktualizowanie pakietu SDK Androida
46
1.13. Wykonywanie zrzutów w emulatorze i urzdzeniu z Androidem
52
1.14. Prosty przykadowy program do odliczania wstecznego
55
1.15. Program Tipster — kalkulator napiwków na Android
57
2.
Projektowanie udanych aplikacji ................................................................................. 73
2.1. Wprowadzenie — projektowanie udanych aplikacji na Android
73
2.2. Obsuga wyjtków
76
2.3. Obiekt Application w Androidzie jako singleton
79
2.4. Zachowywanie danych po zmianie orientacji ekranu
81
2.5. Monitorowanie poziomu baterii w urzdzeniach z Androidem
83
2.6. Tworzenie ekranów powitalnych w Androidzie
84
2.7. Projektowanie aplikacji na potrzeby konferencji, BarCampu,
hackathonu lub instytucji
88
2.8. Wykorzystanie narzdzia Google Analytics w aplikacjach na Android
90
5
1015092826.002.png
 
2.9. Prosta latarka
92
2.10. Dostosowywanie aplikacji na telefony z Androidem do tabletów
94
2.11. Preferencje obowizujce przy pierwszym uruchomieniu aplikacji
95
2.12. Formatowanie czasu i daty na potrzeby wywietlania
97
2.13. Kontrolowanie danych wejciowych za pomoc odbiorników KeyListener
99
2.14. Tworzenie kopii zapasowej danych aplikacji na Android
102
2.15. Stosowanie wskazówek zamiast okien podpowiedzi
108
3.
Testy ............................................................................................................................. 111
3.1. Wprowadzenie — testy
111
3.2. Programowanie sterowane testami w Androidzie
111
3.3. Konfigurowanie urzdze AVD na potrzeby testowania aplikacji
112
3.4. Testowanie aplikacji w wielu urzdzeniach za pomoc chmury
121
3.5. Tworzenie i stosowanie projektu testowego
122
3.6. Rozwizywanie problemów z awariami aplikacji
125
3.7. Debugowanie z wykorzystaniem instrukcji Log.d i okna LogCat
128
3.8. Automatyczne otrzymywanie raportów o bdach od uytkowników
za pomoc mechanizmu BugSense
129
3.9. Korzystanie z lokalnego dziennika czasu wykonania do analizowania
bdów i innych sytuacji
131
3.10. Odtwarzanie scenariuszy cyklu ycia aktywnoci na potrzeby testów
134
3.11. Rozwijanie pynnie dziaajcych aplikacji za pomoc narzdzia
StrictMode
139
3.12. Korzystanie z programu Monkey
140
3.13. Wysyanie komunikatów tekstowych i przekazywanie wywoa
midzy urzdzeniami AVD
142
4.
Komunikacja wewntrz- i midzyprocesowa .......................................................... 145
4.1. Wprowadzenie — komunikacja wewntrz- i midzyprocesowa
145
4.2. Obsugiwanie strony internetowej, numeru telefonu lub innych
elementów za pomoc intencji
146
4.3. Wysyanie e-maili z poziomu widoku
147
4.4. Wysyanie e-maili z zacznikami
150
4.5. Przekazywanie acuchów znaków za pomoc instrukcji Intent.putExtra()
151
4.6. Pobieranie danych z aktywnoci podrzdnej do aktywnoci gównej
152
4.7. Podtrzymywanie dziaania usugi w trakcie wywietlania innych aplikacji
155
4.8. Wysyanie i odbieranie komunikatów rozgoszeniowych
157
4.9. Uruchamianie usugi po ponownym uruchomieniu urzdzenia
158
4.10. Uywanie wtków do tworzenia szybko reagujcych aplikacji
159
4.11. Korzystanie z klasy AsyncTask do wykonywania operacji w tle
160
4.12. Przesyanie komunikatów midzy wtkami za pomoc kolejki wtków
aktywnoci i komponentu obsugi
166
6
Spis treci
4.13. Tworzenie androidowej wersji kalendarza Epoch
(napisanego w HTML-u i JavaScripcie)
168
5.
Dostawcy treci ............................................................................................................175
5.1. Wprowadzenie — dostawcy treci
175
5.2. Pobieranie danych z dostawcy treci
175
5.3. Pisanie dostawcy treci
177
5.4. Pisanie zdalnej usugi na Android
179
6.
Grafika ......................................................................................................................... 185
6.1. Wprowadzenie — grafika
185
6.2. Stosowanie niestandardowej czcionki
185
6.3. Wywietlanie obracajcego si szecianu za pomoc specyfikacji
OpenGL ES
187
6.4. Sterowanie obracajcym si szecianem
191
6.5. Odrczne rysowanie pynnych linii
194
6.6. Robienie zdj za pomoc intencji
198
6.7. Robienie zdj za pomoc klasy android.media.Camera
200
6.8. Skanowanie kodu kreskowego lub kodu QR za pomoc programu
Google ZXing
204
6.9. Wywietlanie diagramów i wykresów za pomoc klasy AndroidPlot
207
6.10. Tworzenie ikony do androidowego launchera za pomoc programu
Inkscape
208
6.11. atwe tworzenie ikon do launchera za pomoc programu Paint.NET
i grafik z serwisu OpenClipArt.org
215
6.12. Korzystanie z plików NinePatch
221
6.13. Tworzenie wykresów na strony HTML5 za pomoc biblioteki RGraph
224
6.14. Dodawanie prostej animacji rastrowej
228
6.15. Przyblianie obrazu za pomoc gestów dotykowych
230
7.
Graficzny interfejs uytkownika ............................................................................... 235
7.1. Wprowadzenie — interfejs GUI
235
7.2. Poznawanie i przestrzeganie wytycznych tworzenia
interfejsu uytkownika
236
7.3. Obsuga zmian konfiguracji przez oddzielenie widoku od modelu
238
7.4. Tworzenie przycisku i odbiornika klikni
241
7.5. Pi sposobów na doczanie odbiornika zdarze
242
7.6. Stosowanie kontrolek CheckBox i RadioButton
246
7.7. Wzbogacanie projektu interfejsu uytkownika za pomoc
przycisków graficznych
249
7.8. Udostpnianie listy rozwijanej z opcjami za pomoc klasy Spinner
251
7.9. Obsuga dugiego kliknicia
253
7.10. Wywietlanie pól tekstowych TextView i EditText
254
Spis treci
7
7.11. Ograniczanie wartoci pola EditText za pomoc atrybutów
oraz interfejsu TextWatcher
255
7.12. Kontrolka AutoCompleteTextView
257
7.13. Zapenianie kontrolki AutoCompleteTextView za pomoc zapyta
do bazy SQLite
259
7.14. Przeksztacanie pól tekstowych w pola na haso
260
7.15. Zmiana klawisza Enter na Next na klawiaturze programowej
261
7.16. Obsuga w aktywnoci zdarze zwizanych z klawiszami
264
7.17. Poka im gwiazdy — kontrolka RatingBar
265
7.18. Drgajcy widok
268
7.19. Wywietlanie dotykowych informacji zwrotnych
270
7.20. Przeczanie si midzy rónymi aktywnociami w widoku TabView
273
7.21. Tworzenie niestandardowego paska tytuu
275
7.22. Formatowanie liczb
277
7.23. Poprawne stosowanie liczby mnogiej
281
7.24. Wywietlanie drugiego ekranu z poziomu pierwszego
283
7.25. Tworzenie ekranu wczytywania, wywietlanego przy przeczaniu
aktywnoci
291
7.26. Zakrywanie innych komponentów za pomoc klasy SlidingDrawer
292
7.27. Otwieranie komponentu SlidingDrawer od góry do dou
295
7.28. Dodawanie do ukadu obramowania z zaokrglonymi rogami
296
7.29. Wykrywanie gestów w Androidzie
299
7.30. Tworzenie interfejsu uytkownika w Androidzie 1.6 i nowszych
wersjach za pomoc fragmentów z Androida 3.0
305
7.31. Korzystanie z galerii zdj w Androidzie 3.0
308
7.32. Tworzenie prostego widetu aplikacji
311
8.
Alerty w interfejsach GUI — menu, okna dialogowe, komunikaty toast
i powiadomienia ......................................................................................................... 315
8.1. Wprowadzenie — alerty w interfejsach GUI
315
8.2. Tworzenie i wywietlanie menu
316
8.3. Obsuga wyboru opcji menu
317
8.4. Tworzenie podmenu
318
8.5. Tworzenie wyskakujcych okien dialogowych (okien z alertami)
321
8.6. Kontrolka Timepicker
322
8.7. Tworzenie obrotowego mechanizmu wybierania
(podobnego do tego z iPhone’ów)
325
8.8. Tworzenie okna dialogowego z zakadkami
327
8.9. Tworzenie okna ProgressDialog
330
8.10. Tworzenie niestandardowego okna dialogowego z przyciskami,
rysunkami i tekstem
331
8.11. Klasa AboutBox do wielokrotnego uytku
333
8
Spis treci
Zgłoś jeśli naruszono regulamin