Plan dydaktyczno wychowawczy na miesiąc czerwiec dla dzieci 3.doc

(63 KB) Pobierz
Plan dydaktyczno wychowawczy na miesiąc czerwiec dla dzieci 3-4letnich

Plan dydaktyczno wychowawczy na miesiąc czerwiec

dla dzieci 3-4letnich

 

Cele miesiąca:

1.     Rozbudzanie uczucia szacunku i miłości do ojca, poszanowanie jego pracy

2.     Zachowanie bezpieczeństwa w zabawach nad wodą, w wodzie i w lesie

3.     Wyrabianie poczucia koleżeństwa i przyjaźni poprzez zachęcanie do wzajemnej pomocy przy ubieraniu i rozbieraniu się, zgodnej zabawy. Sprzyjanie rozwijaniu poczucia własnej wartości poprzez uznanie odmienności i autentyczności drugiego.

4.     Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do temperatury (ochrona przed przegrzaniem). Chronienie się przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym ( osłanianie głowy, przebywanie w cieniu, smarownie ciała kremem ochronnym)

 

 

 

 

Tematyka czerwca:

Wszystkie dzieci nasze są (2tyg)

Kocham mojego tatusia

Zbliżają się wakacje

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Wszystkie dzieci nasze są

 

poniedziałek

 

temat dnia: Dzień Dziecka

 

Zestaw ćwiczeń porannych

Przemarsz dzieci na plac zabaw na ul Rolną

Wspólne zabawy, konkursy „mini „zawody przygotowane z okazji święta dzieci

 

 

cele operacyjne:

dzieci zatańczą wspólnie przy muzyce

wezmą udział w zabawach, konkursach i mini zawodach sportowych

zachowają bezpieczeństwo podczas przemarszu na plac zabaw na ul Rolną, oraz podczas przejazdu autobusem

 

Środki dydaktyczne: płyty z piosenkami, szarfy, piłki, chusta animacyjna

 

 

Wtorek

 

Temat dnia: Święto wszystkich dzieci

 

Rytmika

Życie dzieci w innych krajach”- rozmowa na podstawie wiersza i piosenki,

oglądanie ilustracji przedstawiających bawiące się dzieci.

 

cele operacyjne:

dzieci wysłuchają wiersza i piosenki „Eskimosek”

poznają wygląd i życie dzieci w innych krajach

dowiedzą się, co oznacza zwrot „dzień dziecka”

wypowiedzą się na temat obrazka, zbudują krótkie zadania

 

środki dydaktyczne:

wiersz………………, piosenka „Eskimosek”, „Plan miesięczny” I. Salach, s. 54, ilustracje

 

Środa

Temat dnia: Kto mi pomoże?

 

„Zgadnij czym się bawię?”- zabawa dydaktyczna

Zabawa ruchowo- naśladowcza „ Bawimy się”

 

cele operacyjne

dzieci utworzą zbiory przedmiotów, mających wspólną cechę

policzą przedmioty w zbiorach,

uzasadnią swój wybór

potrafią pokazać ruchem różne zabawy na hasło podane przez nauczycielkę

 

Środki dydaktyczne:

różne zabawki: lalki, wiaderka, klocki….

 

Czwartek

Temat dnia: Dzieci świata

Na karuzeli- przypomnienie dzieciom przysługujących im praw, rozwijanie zachowań prospołecznych

„Koledzy z innych krajów”- wypełnianie konturów rysunku przedstawiającego dzieci różnych narodowości

 

cele operacyjne:

dzieci przypomną sobie swoje prawa,

wiedzą jak wyglądają dzieci innych ras: Afroamerykanie, Chińczycy, Indianie

wypełnią starannie kontury obrazka i zastosują odpowiedni kolor kredki

 

Środki dydaktyczne:

kredki, ilustracje dzieci różnej narodowości, kolorowani, zilustrowane prawa dzieci

 

 

Piątek

 

Temat dnia: Razem bawić się weselej

 

Zestaw zabaw ruchowych w formie toru przeszkód (zbiór własny) z wykorzystaniem sprzętu na placu przedszkolnym

Osłuchanie z piosenką „ Eskimosek”- zabawa ruchowo naśladowcza wynikająca z treści piosenki

 

cele operacyjne

dzieci zachowają bezpieczeństwo podczas pokonywania przeszkód na placu przedszkolnym

potrafią zilustrować ruchem treść piosenki

zaśpiewają 1zw piosenki

rozwiną sprawność ruchową pokonując tor przeszkód

potrafią wspinać się po drabince

 

 

Poniedziałek

 

Temat dnia: To jestem ja!

 

„Ania”- rozmowa na podstawie wiersza A. Kamieńskiej

Zabawa „Kogo wśród nas brakuje?rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

utrwalanie imion i nazwisk dzieci

 

Cele operacyjne

dzieci poszerzą wiedzę o wyglądzie człowieka

nazwą części ciała

określą barwę oczu, włosów

dostrzegą różnicę ze względu na płeć

zaakceptują odmienność (noszenie okularów, wady mowy , dysfunkcje ciała)

 

 

Środki dydaktyczne:

laptop, zdjęcia osób z różnymi dysfunkcjami rozwojowym, ilustracje przedstawiające człowieka,

 

Wtorek

Temat dnia: Gdzie jestem?

 

Rytmika

„Gdzie schował się Jacuś?- zabawa dydaktyczna

 

Cele operacyjne:

dzieci rozumieją określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni

stosują określenia: na, pod, za, obok

przestrzegają reguł zabawy

 

 

Środki dydaktyczne: Z.Bogdanowicz „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”

pacynka chłopca,

 

 

Środa

Temat dnia: Przyjaciele

 

Portret mojego kolegi, koleżanki – uzupełnianie dowolną techniką brakujących elementów,

wykonanie obrazka prezentu, wyjaśnienie słowa przyjaciel, wypowiedzi dzieci na temat kogo można nazwać przyjacielem (burz mózgu)

„Kto cię woła”- zabawa słuchowa z wykorzystaniem chusty animacyjnej

 

cele operacyjne:

dzieci potrafią czerpać radość z wykonywania upominków dla kolegi lub koleżanki,

wzbogacą słownictwo,

wiedzą kogo można nazwać przyjacielem

uzupełnią wybraną przez siebie techniką brakujące elementy portretu

rozpoznają  po głosie swoich kolegów i koleżanki z grupy

 

Środki dydaktyczne:

kartka z konturem głowy dziecka, pisaki, kredki, kolorowy papier, wełna, nożyczki, klej..

chusta animacyjna

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy :Kocham mojego tatusia

 

Temat dnia: Mój tato

 

„ Do czego służy tatuś” rozmowa na podstawie wiersza

Kalambury -pomagamy tacie”- zabawa ruchowo- naśladowcza

 

Cele operacyjne:

dzieci opiszą wygląd swojego taty

określą rolę jaką pełni tatuś w rodzinie

wypowiedzą się na temat jego pracy zawodowej i domowych obowiązków

nazwą czynność pokazywaną przez nauczycielkę

naśladują ruchem różne czynności

 

Środki dydaktyczne: ilustracje, zdjęcia tatusiów przyniesione przez dzieci z domu, wiersz W.Faber „Do czego służy tatuś”

 

 

Wtorek

Temat dnia: Koncert dla taty

 

Rytmika

„Nasza orkiestra”- zabawa muzyczna, śpiew indywidualny i zbiorowy piosenek poznanych w ciągu roku, gra na instrumentach perkusyjnych

„Spacer z tatą” – zabawa ortofoniczna

 

Cele operacyjne:

dzieci wiedzą jak należy grać na instrumentach perkusyjnych

potrafią powtórzyć usłyszany rytm

potrafią śpiewać znane im piosenki

ćwiczą mięśnie narządów mowy na zgłoskach „hop”, „hej”, „bęc”…

 

Środki dydaktyczne: płyty CD, instrumenty perkusyjne, „Plany miesięczne”- s. 249,

 

 

Środa

Temat dnia: Niespodzianka dla taty

 

„Laurka dla taty”D. Gellner wysłuchanie wiersza jako inspiracji dzieci do wykonania laurki dla taty, malowanie farbami, rozwijanie wyobraźni i pomysłowości dziecka poprzez wykonywanie prezentu dla taty

Święto taty- osłuchanie z wierszem

 

cele operacyjne

dzieci:

potrafią samodzielnie wymyślić i wykonać laurkę dla taty,

potrafią malować farbami

osłuchają się z treścią wiersza „Święto taty”

wypowiedzą się na temat własnego pomysłu na prezent dla taty

 

Środki dydaktyczne:

kartki techniczne, farby, pędzle, „Moje 3lata” s.136,

 

 

 

Godzina 15.30

WYCIECZKA z rodzicami do stadniny koni w Lubaszu, - wzmacnianie więzi uczuciowych z rodzicami, wdrażanie dzieci do zachowania bezpiecznej odległości od koni, nie oddalanie się od opiekunów, słuchanie ostrzeżeń i poleceń opiekunów koni. 

 

Czwartek

 

Temat dnia: Tata jest potrzebny

 

„Co robi tata?” zabawa dydaktyczna
„Narzędzia mojego taty”- rozwiązywanie zagadek słuchowych, wypełnianie konturów kolorowanek

 

Cele operacyjne

dzieci:

potrafią nazwać przygotowane przez nauczyciela przedmioty i nazwać czynność wykonywaną za pomocą tego przedmiotu

odgadną zagadki słowne i pokolorują rysunki będące ich rozwiązaniem: młotek, wiadro,…

 

 

Środki dydaktyczne: obrazki stanowiące rozwiązanie zagadek, ksero kolorowanek, „Moje 3lata” cz2 s 139, młotek, klawiatura od komputera, gazeta, maszynka do golenia…

 

 

Piątek

 

Temat dnia: Zabawy z tatą

 

„Na łące”- zestaw zabaw ruchowych

Utrwalenie treści wiersza” Święto taty”

 

Cele operacyjne

dzieci:

poruszają się bez potrąceń

wykonują polecenia nauczycielki

wykazują dobrą orientację w przestrzeni

wyraźnie wymawiają tekst wiersza

 

Środki dydaktyczne: Plan miesięczny B. Forma s. 222

wiersz H. Ochockiej „Święto taty”

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Zbliżają się wakacje

 

Temat dnia: Lato, lato co ty na to.

 

Jaka to pora roku? – przyswajanie nazwy aktualnej pory roku, zwrócenie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody i temperatury, ochrona głowy przed nadmiernym promieniowaniem,

Osłuchanie wakacyjnych piosenką „Letnia wycieczka”- inspirowanie zabawy naśladowczej

 

Cele operacyjne

dzieci:

przyswoją nazwę aktualnej pory roku lato

wiedza wakacyjnych konieczności ochrony ciała i głowy przed promieniowaniem słonecznym

osłuchają się wakacyjnych melodią i 1 zw. piosenki Letnia wycieczka”

rozwijają sprawność słuchową

 

Środki dydaktyczne: płyta CD Uśmiech 3latka, ilustracje przedstawiające aktualną porę roku –lato, krem z filtrem UV, daszek na głowę ,czapka z daszkiem, parasol przeciw słoneczny,

 

Wtorek

Temat dnia: Gdzie pojedziemy na wakacje

 

Rytmika

„Jedziemy na wakacje”- rozmowa na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego, wypowiedzi dzieci na temat wakacyjnych planów

 

cele operacyjne

dzieci:

rozumieją znaczenie określenia „wakacje”

poznają na ilustracjach krajobraz: morski, górski,

wiedza jak można spędzać czas wakacyjnych tych miejscach

uważnie wysłuchają treść wiersza

 

Środki dydaktyczne; Plany miesięczne s.256, ilustracje przedstawiające krajobraz górski i morski,

 

Środa

Temat dnia: Zabawy z wodą

 

Co pływa, a co tonie – eksperymentowanie z wodą

Ozdabianie łódki z papieru wg własnego pomysłu,

 

Cele operacyjne

dzieci:

obserwują zachowanie się przedmiotów w wodzie, próbują wyjaśnić zachowanie się różnych przedmiotów w wodzie

ozdobią łódkę wykonaną z papieru wg własnego pomysłu

 

Środki dydaktyczne:

miska z wodą, korek, papier, klocek drewniany…, łódka z papieru dla każdego dziecka, kredki, klej, nożyczki, papier kolorowy,

 

Czwartek

Temat dnia: Czym pojedziemy na wakacje?

„Podróż zabawek” zabawa dydaktyczna

Zabawy ruchowych na placu przedszkolnym

 

Cele operacyjne

dzieci:

wykonają polecenia przekazywane przez nauczycielkę w czasie zabawy

dokonają porównań przedmiotów pokazywanych przez nauczycielkę z przedmiotem narysowanym

 

Środki dydaktyczne:

ilustracje, „plany miesięczne” s.257

 

 

Piątek

Temat dnia: Świadomy przedszkolak

 

Giełda wakacyjnych pomysłów- poznanie sposobów zachowania w sytuacjach zagrożenia,

Czym jedziemy? ćwiczenia artykulacyjne

Spacer po mieście- utrwalenie nazwy miejscowości oraz uwrażliwienie dzieci na bezpieczne i kulturalne uczestnictwo w ruchu drogowym

 

cele operacyjne

dzieci :

znają podstawowe zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego

znają sposoby zachowania w sytuacjach zagrożenia

ćwiczą narządy artykulacyjne

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin