marketing wirusowy w internecie full scan.pdf

(13004 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Marketing wirusowy
w internecie
Autor: Piotr R. Michalak,
Damian Daszkiewicz, Anna Musz
ISBN: 978-83-246-2124-8
Format: A5, stron: 136
Zara¿aj œmiechem, namna¿aj pomys³y, zagra¿aj konkurencyjnoœci¹!
• Niezbêdny do ¿ycia bakcyl marketingowy
• Marketing wirusowy pod lup¹: wirus promocyjny, produktowy, cenowy,
dystrybucyjny, obs³ugowy
• Partnerzy promocji i programy partnerskie — tylko dla zara¿onych ide¹
• Publikowanie e-booków i artyku³ów — czêste objawy marketingu wirusowego
• Inteligentny autoresponder, ³añcuszki szczêœcia, piramidy finansowe — studium
kliniczne popularnych przypadków
Epidemia rozsiewana przez sieæ
By³a pierwsza po³owa XXI wieku. Ludzkoœæ, atakowana zewsz¹d milionami
wyprzeda¿owych bakterii i marketingowych mikrobów, wreszcie wytworzy³a skuteczn¹
barierê ochronn¹. Nawet najbardziej zmutowane wirusy odbija³y siê od pow³oki chroni¹cej
umys³y i portfele odbiorców. Profilaktyka antyreklamowa zasz³a dalej ni¿ kiedykolwiek
wczeœniej. Sprytne promocyjne mikroorganizmy nie mia³y ¿adnych szans...
Tej epidemii, tak jak i innych podobnych w historii ludzkoœci, nikt siê nie spodziewa³.
Masowe rozprzestrzenianie materia³ów promocyjnych, nag³y wybuch zaraŸliwego
zainteresowania i setki przypadków transakcji w Internecie okaza³y siê œwiatowym
prze³omem. Marketing wirusowy w rêkach pomys³owych specjalistów k³adzie na ³opatki
wszystkich, do których dotrze. Zabójczo skuteczny, œmiercionoœnie interesuj¹cy,
z niesamowit¹ prêdkoœci¹ przenosz¹cy siê z komputera na komputer, z konta na konto,
z u¿ytkownika na u¿ytkownika. Diagnoza jest pewna — tylko ta forma promocji pozostaje
niepokonana w dzisiejszej wirtualnej rzeczywistoœci!
Rokowania dla sprawcy epidemii s¹ pozytywne. Musisz jednak:
• dotrzeæ do jak najwiêkszej liczby koñcowych adresatów w jak najkrótszym czasie
• zadbaæ o atrakcyjn¹ zawartoœæ przekazu
• subtelnie po³¹czyæ reklamê z mark¹
• byæ kreatywny i nie lekcewa¿yæ inteligencji odbiorców
• wybraæ w³aœciwych partnerów
• nawi¹zaæ wiêŸ z grup¹ docelow¹
• obni¿aæ koszty kampanii
Dowiedz siê, jak to zrobiæ — kup teraz tê ksi¹¿kê i zacznij j¹ czytaæ od dziœ!
853235448.003.png 853235448.004.png
Spis tre ci
1. Czym tak naprawd jest marketing wirusowy
i jak mo na go wykorzysta ? .........................................................5
Za kilkana cie lat nie prze yjesz bez marketingu wirusowego ............................5
Co to jest marketing wirusowy
— nie myli z „magicznymi” metodami promocji! ...................................................9
Oko w oko z wirusem marketingowym ...........................................................11
Dlaczego w a nie internet? ................................................................................12
2. Gdzie i jak stworzy marketingowego wirusa?
5 obszarów wirusowo ci ............................................................17
Wirus promocyjny .............................................................................................17
Wirus produktowy ............................................................................................27
Wirus cenowy ...................................................................................................43
Wirus dystrybucyjny ..........................................................................................44
Wirus obs ugowy ...............................................................................................53
3. Czy programy partnerskie maj co wspólnego
z marketingiem wirusowym? ......................................................61
Dlaczego PP s tak popularne? ..........................................................................63
Sk d wiadomo, e klient przyszed z polecenia partnera? .................................64
Jak pozyska partnerów do PP? ........................................................................65
Czas pozna 11 skutecznych trików, dzi ki którym PP rozwinie skrzyd a .......67
Czy zarabianie w internecie ma co wspólnego z programami partnerskimi? ..69
M A R K E T I N G W I R U S O W Y W I N T E R N E C I E
4. Wirusowo niejedno ma imi ...................................................73
Artyku y do przedruku ..................................................................................... 74
E-book jako narz dzie marketingu wirusowego ............................................... 79
5. Jakie jest najpot niejsze narz dzie w marketingu wirusowym? ... 87
Przyk adowe zastosowanie autorespondera .................................................... 88
Czym jest inteligentny autoresponder? ............................................................. 89
Czy inteligentny autoresponder to maszynka do wysy ania spamu? ................. 89
Jakie s zalety inteligentnych autoresponderów? ................................................. 90
3 pomys y na wykorzystanie inteligentnych autoresponderów ........................ 94
6. Marketing wirusowy w r kach oszustów ...................................99
a cuszki szcz cia ........................................................................................... 99
Piramidy finansowe ......................................................................................... 110
7. Jak wykorzysta potencja marketingu wirusowego? ...............113
Kluczowe przekonania — fundamenty Twojego sukcesu .............................. 113
Burze mózgów w praktyce i w internecie ...................................................... 115
Pozycje percepcyjne — patrz oczami swoich klientów .................................. 116
No niki wirusowo ci w internecie .................................................................. 118
8. Najwi kszy sekret marketingu wirusowego
— ods aniamy karty ..................................................................121
O autorach ................................................................................125
Skorowidz .................................................................................127
4
R O Z D Z I A 2
G d z i e i j a k s t w o r z y
m a r k e t i n g o w e g o
w i r u s a ? 5 o b s z a r ó w
w i r u s o w o c i
Wirus promocyjny
Promocja jest najbardziej widocznym i oczywistym miejscem powsta-
wania wirusów. Filmiki na YouTube i prezentacje w PowerPoincie
s zwyk ymi no nikami reklamowymi. Czasem jednak mylnie my li si ,
e marketing wirusowy to tylko promocja. Owszem, owocem mar-
ketingu wirusowego jest dobra, automatyczna promocja — ale same
metody marketingu wirusowego opieraj si nie tylko na promocji.
Zaczniemy jednak od niej, jako e mimo wszystko stanowi ona fun-
dament wirusowo ci.
Nieprawda, e wszystko ju by o. W marketingu wirusowym liczy
si oryginalno , ale warto wiedzie , jakie pomys y zosta y ju wy-
korzystane. Nie warto wywa a otwartych drzwi, dlatego przygoto-
wali my dla Czytelników zbiór „Inspiracji” — zestawienie wybranych
koncepcji, które si sprawdzi y:
853235448.005.png
M A R K E T I N G W I R U S O W Y W I N T E R N E C I E
Inspiracje: Twoi klienci chc si pochwali sukcesem
Zaanga owanie klientów w promocj marki mo e przybiera ne
formy. Je eli produkt przypadnie odbiorcom do gustu, prawdopo-
dobnie sami przejm inicjatyw i zaczn przekazywa informacj o nim
dalej.
Zilustrujmy ten proces przyk adem, dotycz cym programów gra-
ficznych. Popularnym zjawiskiem w internecie sta y si zapisy tzw.
speed painting , czyli dzie sztuki, tworzonych za pomoc nych
(w tym tak e komputerowych) technik (rys. 2.1). Procesy tworzenia
rysunków lub obrazów, uwiecznione w postaci znacznie przyspieszo-
nych filmów, ich autorzy umieszczaj w sieci WWW. W jaki sposób
mog one sta si no nikami wirusów marketingowych?
ród o: http://www.youtube.com/watch?v=WSKruiv9Ul8
Rysunek 2.1. Przyk ad speed painting: portret Beyonce Knowles
Arty ci najcz ciej nie ukrywaj , z jakich programów korzystali. Podaj
nazw aplikacji, czasem nawet jej wersj , ujawniaj równie marki
zastosowanych tabletów graficznych itp. W pewnym sensie dzia ania
18
853235448.006.png 853235448.001.png 853235448.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin