ebook(11).pdf
(
5477 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
3
Spis tre
ś
ci:
I.
CO MUSISZ WIEDZIE
Ć
5
-
20
I.1 Wspólny j
ę
zyk
5 - 6
I.2 Scenariusz: układamy plan filmu
6 - 11
I.2 A. Plan zdjęć
7 - 10
I.2 B. Scenariusz post factum
10 - 11
I.3 O robieniu zdj
ęć
słów kilka…
11 - 13
I.4 Obraz – baza filmu
13 - 14
I.5. Sam obraz nie wystarczy
14 - 18
I.5 A. Tytuł i śródtytuły
14 - 15
I.5 B. Przejścia
15 - 16
I.5 C. Muzyka
16
I.5 D. Komentarz
16 - 17
I.5 E. Przebitki
17 - 18
I.6 Zły i dobry film, czyli o roli czasu
18 - 19
I.7 Obliczamy czas filmu
19 - 20
II. OD ZDJ
ĘĆ
DO FILMU
PRAKTYCZNIE
20
-
56
II.1 Monta
ż
filmu
21 - 52
II.1.1 Tworzymy historię filmową
23 - 24
II.1.2. Korekta obrazów
24 - 27
II.1.2. A. Korekta ręczna
24 - 26
II.1.2. B. Korekta automatyczna
26 - 27
II.1.3 Kadrujemy
27 - 30
II.1.4 Dodajemy tytuł i śródtytuły
30 - 33
II.1.5 „Ożywiamy" obrazy
33 - 43
II.1.5 A. Sterujemy ruchem
34 - 36
II.1.5 B. Tworzymy panoramę
36 - 37
II.1.5.C. Efekt „wędrującej” kamery
37 - 43
II.1.6 Zwiększamy atrakcyjność – modyfikacja przejść
43- 45
4
II.1.7 Nagrywamy komentarz
45 - 48
II.1.8 A może by tak Chopin - dodajemy muzykę
48 - 51
II.1.8.A. Tworzymy muzykę samodzielnie
51 - 52
II.2. Ustawienia, zapis projektu, renderowanie
52 - 56
II.2.1 Wybór ustawień i zapis projektu
52 - 54
II.2.2 Renderowanie
54 - 56
III. Z PC-ta NA TV
–
tajemnice konwersji
56
-
68
III.1. Konwertujemy plik wmv na format DVD
57 - 62
III.2 Zapisujemy film na płyt
ę
DVD
62 - 68
IV. DODATKI I UZUPEŁNIENIA
69 – 73
IV.1
.
Sk
ą
d
ś
ci
ą
gn
ąć
programy
69 - 70
IV.2. Z CDA do MP3
71
IV.3. W zgodzie z prawem
72 - 73
Skład, redakcja, korekta i grafika - Autor
Gliwice 2012, Wydanie I
5
I
.
CO MUSISZ WIEDZIE
Ć
?
I.1 Wspólny j
ę
zyk
Ponieważ w publikacji posługiwać się będziemy niektórymi określeniami
j
ę
zyka
filmowego
, w celu
pełnego zrozumienia i wykorzystania przekazywanych porad
proponujemy
zapoznanie si
ę
przynajmniej z kilkoma
podstawowymi.
Te, które
wymagają szerszego omówienia, przedstawimy w dalszych częściach rozdziału.
Film:
historia
opowiedziana
obrazami
Obraz:
zdj
ę
cie z aparatu cyfrowego
zaimportowane do
programu filmowego, w
filmie
pojedynczy
element klipu,
czyli
klatka.
Klip:
pojedyncze uj
ę
cie
składające się z nieprzerwanej
sekwencji klatek
Scena:
ci
ą
g klatek
równoważny
uj
ę
ciu filmowemu
rejestrowanemu przez kamerę pomiędzy jej 1-szym
włączeniem a wyłączeniem.
O
ś
czasu:
to
samo, co
scenorys
;
graficzne
przedstawienie filmu w
kolejności chronologicznej
Plik projektu:
plik z informacjami
wymaganymi
do poł
ą
czenia
wszystkich
powi
ą
zanych ze sob
ą
plików w projekcie
(obrazy, audio, napisy itp.)
Renderowanie:
proces tworzenia gotowego filmu
z plików źródłowych
projektu
Wmv:
komputerowy
format
wydajnej
kompresji
filmu
, kodek
DVD:
popularny,
ze względu, na jakość,
format zapisu filmu
(mówi się często:, w jakości DVD), jednocześnie
standard
definiuj
ą
cy zawarto
ść
dysków
(płyt) DVD
Plik z chomika:
szafran87
Inne pliki z tego folderu:
Joep P. M. Schrijvers poradnik korporacyjnego szczura ebook.pdf
(5896 KB)
Ernest Adams projektowanie gier. podstawy. wydanie ii pełna wersja.pdf
(18126 KB)
sam wypalam cd scan.pdf
(13281 KB)
usb.-uniwersalny-interfejs-szeregowy full version.pdf
(10289 KB)
ebook(17).pdf
(77493 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin