ebook(11).pdf

(5477 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
859970884.024.png 859970884.025.png 859970884.026.png 859970884.027.png 859970884.001.png 859970884.002.png 859970884.003.png 859970884.004.png 859970884.005.png 859970884.006.png 859970884.007.png 859970884.008.png 859970884.009.png 859970884.010.png 859970884.011.png 859970884.012.png 859970884.013.png
859970884.014.png
3
Spis tre ś ci:
I. CO MUSISZ WIEDZIE Ć
5 - 20
I.1 Wspólny j ę zyk
5 - 6
I.2 Scenariusz: układamy plan filmu
6 - 11
I.2 A. Plan zdjęć
7 - 10
I.2 B. Scenariusz post factum
10 - 11
I.3 O robieniu zdj ęć słów kilka…
11 - 13
I.4 Obraz – baza filmu
13 - 14
I.5. Sam obraz nie wystarczy
14 - 18
I.5 A. Tytuł i śródtytuły
14 - 15
I.5 B. Przejścia
15 - 16
I.5 C. Muzyka
16
I.5 D. Komentarz
16 - 17
I.5 E. Przebitki
17 - 18
I.6 Zły i dobry film, czyli o roli czasu
18 - 19
I.7 Obliczamy czas filmu
19 - 20
II. OD ZDJ ĘĆ DO FILMU PRAKTYCZNIE
20 - 56
II.1 Monta ż filmu
21 - 52
II.1.1 Tworzymy historię filmową
23 - 24
II.1.2. Korekta obrazów
24 - 27
II.1.2. A. Korekta ręczna
24 - 26
II.1.2. B. Korekta automatyczna
26 - 27
II.1.3 Kadrujemy
27 - 30
II.1.4 Dodajemy tytuł i śródtytuły
30 - 33
II.1.5 „Ożywiamy" obrazy
33 - 43
II.1.5 A. Sterujemy ruchem
34 - 36
II.1.5 B. Tworzymy panoramę
36 - 37
II.1.5.C. Efekt „wędrującej” kamery
37 - 43
II.1.6 Zwiększamy atrakcyjność – modyfikacja przejść
43- 45
4
II.1.7 Nagrywamy komentarz
45 - 48
II.1.8 A może by tak Chopin - dodajemy muzykę
48 - 51
II.1.8.A. Tworzymy muzykę samodzielnie
51 - 52
II.2. Ustawienia, zapis projektu, renderowanie
52 - 56
II.2.1 Wybór ustawień i zapis projektu
52 - 54
II.2.2 Renderowanie
54 - 56
III. Z PC-ta NA TV tajemnice konwersji
56 - 68
III.1. Konwertujemy plik wmv na format DVD
57 - 62
III.2 Zapisujemy film na płyt ę DVD
62 - 68
IV. DODATKI I UZUPEŁNIENIA
69 – 73
IV.1 . Sk ą d ś ci ą gn ąć programy
69 - 70
IV.2. Z CDA do MP3
71
IV.3. W zgodzie z prawem
72 - 73
Skład, redakcja, korekta i grafika - Autor
Gliwice 2012, Wydanie I
859970884.015.png 859970884.016.png 859970884.017.png
 
5
I . CO MUSISZ WIEDZIE Ć ?
I.1 Wspólny j ę zyk
Ponieważ w publikacji posługiwać się będziemy niektórymi określeniami j ę zyka
filmowego , w celu pełnego zrozumienia i wykorzystania przekazywanych porad
proponujemy zapoznanie si ę przynajmniej z kilkoma podstawowymi. Te, które
wymagają szerszego omówienia, przedstawimy w dalszych częściach rozdziału.
Film:
historia opowiedziana obrazami
Obraz:
zdj ę cie z aparatu cyfrowego zaimportowane do
programu filmowego, w filmie pojedynczy element klipu,
czyli klatka.
Klip:
pojedyncze uj ę cie składające się z nieprzerwanej
sekwencji klatek
Scena:
ci ą g klatek równoważny uj ę ciu filmowemu
rejestrowanemu przez kamerę pomiędzy jej 1-szym
włączeniem a wyłączeniem.
O ś czasu:
to samo, co scenorys ; graficzne przedstawienie filmu w
kolejności chronologicznej
Plik projektu:
plik z informacjami wymaganymi do poł ą czenia
wszystkich powi ą zanych ze sob ą plików w projekcie
(obrazy, audio, napisy itp.)
Renderowanie:
proces tworzenia gotowego filmu z plików źródłowych
projektu
Wmv:
komputerowy format wydajnej kompresji filmu , kodek
DVD:
popularny, ze względu, na jakość, format zapisu filmu
(mówi się często:, w jakości DVD), jednocześnie standard
definiuj ą cy zawarto ść dysków (płyt) DVD
859970884.018.png 859970884.019.png 859970884.020.png 859970884.021.png 859970884.022.png 859970884.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin