EW3_sprawdzian_matematyka_schemat_czesc2.pdf

(118 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
SPRAWDZIAN DLA UCZNIÓW KLASY III
Umiejętności i wiadomości matematyczne
2
Schemat punktowania zadań
Numer
zadania
Liczba
punktów
Kryterium punktowania
1.
Linie proste, krzywe, łamane.
Uczeń otrzyma po pół punktu za narysowanie linii łamanej, krzywej i prostej oraz po pół punktu za ich
prawidłowe podpisanie.
0–3
2.
Mierzenie długości odcinków w centymetrach. Porównywanie długości.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za prawidłowe odczytanie i zapisanie długości odcinków oraz jeden
punkt za prawidłowe wstawienie znaków >, <.
0–4
Mierzenie długości i rysowanie odcinków w milimetrach.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za:
– prawidłowe obliczenie długości odcinka AD
– narysowanie odcinka AD
3.
0–2
4.
Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego typu 30 + 18.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za każde prawidłowo wykonane działanie.
0–2
Rozwiązywanie zadania z treścią. Odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 bez przekraczania
progu dziesiątkowego typu 48 – 30.
Uczeń otrzyma po dwa punkty za:
1) prawidłowe rozpatrzenie pierwszego przypadku
– poprawne obliczenie ceny biletu dla mamy
– otoczenie pętlą odejmowanych dziesiątek
2) prawidłowe rozpatrzenie drugiego przypadku
– poprawne obliczenie ceny biletu dla Kasi
– otoczenie pętlą odejmowanych dziesiątek
5.
0–4
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego
typu 25 + 32, 57 – 25.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za każde prawidłowe uzupełnienie grafu.
6.
0–4
7.
Odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego typu 57 – 25.
Zadanie z treścią na porównywanie różnicowe: o ile więcej, o ile mniej.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za:
– poprawny zapis działania
– prawidłowe obliczenie zapisanego działania
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi
0–3
Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego typu 25 + 32.
Zadanie z treścią błędnie sformułowane.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za:
– skreślenie niepotrzebnej informacji
– poprawny zapis działania
– prawidłowe obliczenie zapisanego działania
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi
8.
0–4
Stosowanie nawiasów w dodawaniu i odejmowaniu – kolejność wykonywania działań.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za każde prawidłowe obliczenie działania.
9.
0–3
845619546.042.png 845619546.043.png 845619546.044.png 845619546.045.png 845619546.001.png 845619546.002.png 845619546.003.png 845619546.004.png 845619546.005.png 845619546.006.png 845619546.007.png 845619546.008.png 845619546.009.png 845619546.010.png 845619546.011.png 845619546.012.png 845619546.013.png 845619546.014.png 845619546.015.png 845619546.016.png 845619546.017.png 845619546.018.png 845619546.019.png 845619546.020.png 845619546.021.png 845619546.022.png 845619546.023.png 845619546.024.png 845619546.025.png
 
10.
Stosowanie nawiasów w dodawaniu i odejmowaniu – kolejność wykonywania działań. Zadanie z treścią.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za:
– poprawny zapis działania
– prawidłowe obliczenie zapisanego działania
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi
– przedstawienie obliczeń na drzewku
0–4
11.
Rozwiązywanie równań z niewiadomą w postaci okienka. Uzupełnianie brakujących liczb.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za każdy prawidłowo uzupełniony przykład.
0–3
12.
Rozwiązywanie równań z niewiadomą w postaci okienka. Zadanie z treścią.
Uczeń otrzyma po jednym punkcie za:
– poprawny zapis działania
– prawidłowe obliczenie zapisanego działania
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi
– sprawdzenie otrzymanego wyniku
0–4
Suma punktów do zdobycia:
40
845619546.026.png 845619546.027.png 845619546.028.png 845619546.029.png 845619546.030.png 845619546.031.png 845619546.032.png 845619546.033.png 845619546.034.png 845619546.035.png 845619546.036.png 845619546.037.png 845619546.038.png 845619546.039.png 845619546.040.png 845619546.041.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin