wnioski do laborek z fizyki.pdf

(445 KB) Pobierz
Laboratorium fizyki - przykład opracowania wniosków
Spis treści - przykładowe karty wniosków
Wykonał mgr inż. Konrad Zubko
1
Laboratorium fizyki - przykład opracowania wniosków
0) Rachunek błędu
Na wykresie 1 przedstawiono:
-
..........;
-
..........;
Na wykresie 2 przedstawiono zależność ( opisać słowami) y=f(x).
(Zgodnie/niezgodnie) z teorią ma ona charakter (liniowy/wykładniczy/logarytmiczny/...)
Wyznaczona wartość_1 : wynik +/- błąd [jednostka]
błąd bezwzględny jest błędem (granicznym / średniokwadratowym /...)
błąd względny wynosi: wartość [%]
jeżeli wartość teoretyczna jest znana to wynosi: wartość [jednostka]
Wyznaczona wartość_1 z wykresu 1: wartość [jednostka]
Uważam, że w pomiarach nie zostały popełnione błędy grube.
Wartość błędu względnego (poniżej / powyżej) 10% wskazuje na to, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Wartość teoretyczna ( zawiera się / nie zawiera się ) w przedziale określonym przez wartość
wyznaczoną i jej błąd co wskazuje, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Wyznaczona wartość_2 wynosi:
- z wykresu 1: wartość [jednostka]
- z wykresu 2: wartość [jednostka]
- z obliczeń: wartość [jednostka]
stąd wartość średnia trzech wyników wynosi wartość [jednostka]
wartość teoretyczna: wartość [jednostka]
Wartość teoretyczna jest: (większa / mniejsza) od wszystkich otrzymanych eksperymentalnie;
Spowodowane jest to:
-
błędami grubymi, których przyczyną było:..........;
-
błędami systematycznymi, których przyczyną było:..........;
-
błędami przypadkowymi, których przyczyną było:..........;
Dla przyjętego poziomu ufności (wartość) przedział ufności wynosi (wartość).
Oznacza to, że:..........
Ponadto stwierdzam, że:..........
Uważam, że cel ćwiczenia: .......... .......... .......... (został / nie został) osiągnięty.
Wykonał mgr inż. Konrad Zubko
2
Laboratorium fizyki - przykład opracowania wniosków
1) Rozkład normalny
Na wykresie 1 przedstawiono:
-
histogram wyników;
-
punkty wyznaczone według procedury Simpsona;
-
linię ciągłą przybliżającą rozkład normalny w oparciu o punkty Simpsona;
-
punkt maksimum i punkty przegięcia krzywej przybliżającej rozkład normalny.
Na wykresie 2 przedstawiono zależność ( opisać słowami) ln[P(n)].
(Zgodnie/niezgodnie) z teorią ma ona charakter (liniowy/wykładniczy/logarytmiczny/...)
Wyznaczone wartości wynoszą :
- średniej arytmetyczna:
- z wykresu 1 wartość [jednostka]
- z obliczeń wartość [jednostka]
do dalszych rozważań przyjmuję: wartość [jednostka]
-
błędu średniego kwadratowego:
- z wykresu 1 wartość [jednostka]
- z wykresu 2 wartość [jednostka]
- z obliczeń wartość [jednostka]
do dalszych rozważań przyjmuję: wartość [jednostka]
W tabeli 1 przedstawione jest zestawienie ilości względnej i bezwzględnej wyników prób w
przedziałach o szerokości 2, 4, 6 błędów średnich kwadratowych. W stosunku do wartości
teoretycznych widać, że:
- wszystkie są (większe / mniejsze) od otrzymanych eksperymentalnie;
- ???
Spowodowane jest to:
-
błędami grubymi, których przyczyną było:..........;
-
błędami systematycznymi, których przyczyną było:..........;
-
błędami przypadkowymi, których przyczyną było:..........;
Ponadto stwierdzam, że:..........
Uważam, że cel ćwiczenia: .......... .......... .......... (został / nie został) osiągnięty.
Wykonał mgr inż. Konrad Zubko
3
Laboratorium fizyki - przykład opracowania wniosków
2) Wyznaczanie gęstości ciała stałego i cieczy za pomocą piknometru
Wyznaczona gęstość cieczy wynosi: wynik +/- błąd [jednostka]
błąd bezwzględny jest błędem (granicznym / średniokwadratowym /...)
błąd względny wynosi: wartość [%]
wartość teoretyczna wynosi: wartość [jednostka]
Uważam, że w pomiarach nie zostały popełnione błędy grube.
Wartość błędu względnego (poniżej / powyżej) 10% wskazuje na to, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Wartość teoretyczna ( zawiera się / nie zawiera się ) w przedziale określonym przez wartość
wyznaczoną i jej błąd co wskazuje, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Wyznaczona gęstość ciała stałego wynosi: wynik +/- błąd [jednostka]
błąd bezwzględny jest błędem (granicznym / średniokwadratowym /...)
błąd względny wynosi: wartość [%]
wartość teoretyczna wynosi: wartość [jednostka]
Uważam, że w pomiarach nie zostały popełnione błędy grube.
Wartość błędu względnego (poniżej / powyżej) 10% wskazuje na to, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Wartość teoretyczna ( zawiera się / nie zawiera się ) w przedziale określonym przez wartość
wyznaczoną i jej błąd co wskazuje, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Ponadto stwierdzam, że:..........
Uważam, że cel ćwiczenia: .......... .......... .......... (został / nie został) osiągnięty.
Wykonał mgr inż. Konrad Zubko
4
Laboratorium fizyki - przykład opracowania wniosków
3) Badanie siły Coriolisa
Na karcie pomiarów wyznaczono długości łuków dla każdej z prędkości kątowych które
wynosiły wartość [jednostka], wartość [jednostka], wartość [jednostka].
Wartości teoretycznej przyspieszenia Coriolisa nie są znane.
Uważam, że w pomiarach nie zostały popełnione błędy grube.
Wyznaczone wartości przyspieszenia Coriolisa wynoszą:
wynik +/- błąd [jednostka] , błąd względny wynosi: wartość %
wynik +/- błąd [jednostka] , błąd względny wynosi: wartość %
wynik +/- błąd [jednostka] , błąd względny wynosi: wartość %
błąd bezwzględny jest błędem (granicznym / średniokwadratowym /...)
Wartość błędu względnego (poniżej / powyżej) 10% wskazuje na to, że zostały popełnione:
-
błędy systematyczne, których przyczyną było:..........;
-
błędy przypadkowe, których przyczyną było:..........;
Ponadto stwierdzam, że:..........
Uważam, że cel ćwiczenia: .......... .......... .......... (został / nie został) osiągnięty.
Wykonał mgr inż. Konrad Zubko
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin