kat zwyprzedenia zpalonu.doc

(32 KB) Pobierz

Politechnika Świętokrzyska

Wydział Mechatroniki i Budowy Maszyn

Katedra Maszyn Cieplnych

Laboratorium Silników Cieplnych

 

 

Nazwisko i imię

 

MiBM

Kierunek

 

EiL

Specjalność

Ćwiczenie nr:

16

 

Temat ćwiczenia:

Charakterystyka regulacyjna kąta wyprzedzenia zapłonu (wtrysku).

 

18.06.2009

Data wykonania

 

 

Data zaliczenia

 

 

Ocena

 

 

Podpis prowadzącego

 

 

 

 

 

1.      Cel ćwiczenia

              Celem ćwiczenia jest wyznaczenie charakterystyki regulacyjnej silnika spalinowego w oparciu o przeprowadzone  pomiary i uzyskane wyniki na stanowisku badawczym.

 

 

2.      Wstęp teoretyczny

              Charakterystyka regulacyjna kąta wyprzedzenia zapłonu (wtrysku) przedstawia zależność mocy efektywnej Ne, godzinowego zużycia paliwa Ge oraz jednostkowego zużycia paliwa ge od kąta wyprzedzenia załonu.

              Charakterystyka regulacyjna wyprzedzenia zapłonu zapłonu przedstawia zależność mocy użytecznej Ne(ewentualnie Mo lub pe) i jednostkowego zużycia paliwa ge od kąta wyprzedzenia zapłonu αwz. Charakterystykę te sporządza się przy stałej prędkości obrotowej, stałej regulacji układu zasilania i przy stałym otwarciu przepustnicy. Przy dokonywaniu pomiarów niezbędnych dla uzyskania tej charakterystyki wyłącza się mechanizmy regulujące kąt wyprzedzenia zapłonu. Charakterystykę tą wyznacza się w celu ustalenia optymalnego kąta wyprzedzenia zapłonu αwz op dla różnych ustalonych warunków pracy silnika. Aby ocenić wpływ kata wyprzedzenia zapłonu na pracę silnika, charakterystyki te sporządza się dla kilku różnych otwarć przepustnicy.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin