TABELE
Numer tabeli powinien być ściśle związany z numerem podrozdziału, tzn. jeśli jest to np. podrozdział jak niżej:
1.1. Istota marketingu
(Nigdy nie należy zaczynać rozdziału lub podrozdziału tabelą (lub rysunkiem), zawsze musi być tekst wprowadzający). Zawsze też w tekście musi być odwołanie do Tabeli (lub rysunku).
-to numer pierwszej tabeli w tym podrozdziale powinien być następujący:
Tabela 1.1.1
Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
(wg klasyfikacji PKD i wielkości przedsiębiorstw)
Grupa PKD
Nazwa grupowania
Przedsiębiorstwa ogółem
liczba
%
w tym:
małe
średnie
duże
15.1
Produkcja, przetwórstwo i konserwowanie mięsa i wyrobów z mięsa
15
34,1
4
26,7
5
33,3
6
40,0
15.5
Wytwarzanie wyrobów mleczarskich
10
22,7
0
0,0
7
70,0
3
30,0
15.8
Produkcja pozostałych artykułów spożywczych
9
60,0
2
13,3
15.9
Produkcja napojów
9,1
1
25,0
50,0
Razem
44
100,0
14
31,8
18
40,9
12
27,3
Źródło: opracowanie własne na podstawie ……(np.: badań własnych lub: J.Kowalski, Zasady marketingu, PWN, Warszawa 2007, s.101)
Uwaga: w: Źródło….. i tytule tabeli: odstęp miedzy linijkami: 1,15; czcionka: 12 (dla całej tabeli)
Następna Tabela w tym podrozdziale, tj. druga, będzie więc miała numer: Tabela 1.1.2 (dalej: Tabela 1.1.3 itd.). Gdy będzie to pierwsza tabela w podrozdziale np. 2.1, to będzie ona miała numer: Tabela 2.1.1, druga tabela: 2.1.2, itd.
Należy zwrócić uwagę na wielkość czcionki (12) i sposób rozmieszczenia tytułu (wypośrodkowany) oraz samej nazwy Tabela i jej numeru (tj. do prawej). Słowo ’’Źródło’’ powinno być pochylone.
RYSUNKI
Rysunki numerujemy wg zasad jak w TABELACH (patrz wyżej), inaczej jednak należy rozmieszczać tytuł rysunku (tj. wypośrodkowany pod rysunkiem). Trzeba też używać skrótu : Rys. (a czcionka musi być 12, również w przypadku tytułu rysunku, oraz Źródła), odstęp między linijkami: 1,15 (nie dotyczy samego rysunku wklejanego, gdyż program zwykle sam narzuca wielkość i rodzaj czcionki tak jak w poniższym przykładzie). Źródło też musi być wypośrodkowane (bez kropki na końcu).
Przykład
Rys. 1.1.1 Rodzaje innowacji wprowadzanych przez badane przedsiębiorstwa
(% przedsiębiorstw)
Źródło: opracowanie własne na podstawie badań
AKAPITY
Na ...
stary_hipis