OPIS TECHNICZNY.doc

(37 KB) Pobierz

OPIS TECHNICZNY

 

1.      Podstawa opracowania

 

- Dz. U. Nr 43, poz.430 : „Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie”

- WPD-2 : Wytyczne Projektowania Dróg, część II

- mapa sytuacyjno wysokościowa w skali 1:1000

- dane do projektu podane przez prowadzącego

 

2.      Droga w planie sytuacyjno-wysokościowym

 

Projektowany odcinek drogi liczy sobie 809m. Jest to droga klasy G o prędkości projektowej Vp=50 km/h, która przebiega przez Gdów, woj. Małopolskie, powiat wielicki.

Analizując przedstawione ukształtowanie terenu, można stwierdzić, że teren ten ma charakter górski.

planie sytuacyjno-wysokościowym trasy, droga składa się z dwóch odcinków prostych o długościach odpowiednio : 308m i 265m i przebiegającego między nimi łuku kołowego o długości 235,62m i wartości promienia R=200m. Kąt zwrotu trasy wynosi α=67,5°.

 

3.      Droga w profilu podłużnym

 

Droga w profilu podłużnym składa się z dwóch odcinków charakteryzujących się przedstawionymi poniżej cechami:

 

- pierwszy odcinek:                            długość: 500m                    wartość pochylenia: 3,9%

- drugi odcinek:                            długość: 309m                    wartość pochylenia: 0,5%

 

Między tymi odcinkami występuje jeden łuk pionowy o promieniu 3000m, długości łuku 132m oraz stycznej 66m.

Różnica między najniżej i najwyżej położonym punktem drogi wynosi 19,20m. Najniżej położony punkt niwelety znajduje się na końcu łuku kołowego projektowanego odcinka drogi i ma wysokość 259,80m, natomiast najwyżej położony punkt znajduje się na początku projektowanego odcinka i jest na wysokości 279m.

 

 

 

 

 

4.      Droga w przekroju poprzecznym

 

Zaprojektowano poniższe parametry przekroju trasy:

·         szerokość pasa ruchu                                                                                                                3,0m

·         szerokość jezdni                                                                                                                6,0m

·         szerokość poboczy                                                                                                                1,5m

·         szerokość korony drogi                                                                                                  9,0m

·         rowy o przekroju poprzecznym trapezowym

- głębokość rowów mierzona od krawędzi korony drogi                            1,0m

- szerokość dna rowów                                                                                    0,5m

·         spadek poprzeczny jezdni na odcinku prostym                                                        2%

·         spadek poprzeczny jezdni na łuku kołowym                                                                      3%

·         spadek poprzeczny poboczy na odcinku prostym                                                        6%

·         spadek poprzeczny poboczy na łuku kołowym

- po wewnętrznej stronie łuku                                                                      5%

- po zewnętrznej stronie łuku (zgodnie z kierunkiem nachylenia jezdni

na odcinku 1 m)                                                                                                  3%

oraz 2% w kierunku przeciwnym na odcinku 0,5m

·         pochylenie skarpy                                                                                                                1:1,5

·         pochylenie przeciwskarpy                                                                                                  1:1,5

 

5.      Konstrukcja nawierzchni drogowej

 

Na podstawie Dz. U. Nr 43, poz. 430 zakładając obciążenie ruchem KR3 zaprojektowano konstrukcję jezdni, w której skład wchodzą następujące warstwy:

·         warstwa ścieralna z betonu asfaltowego grub. 5cm

·         warstwa wiążąca z betonu asfaltowego grub. 6cm

·         podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego grub. 7cm

·         podbudowa pomocnicza z tłucznia kamiennego grub. 20cm

Łącznie wszystkie warstwy mają grubość 38cm.

 

6.      Zastosowane odwodnienie

 

Odwodnienie wód w przekroju poprzecznym jest realizowane poprzez nadanie jezdni i poboczom spadków poprzecznych zgodnych z normami.

Natomiast w przekroju podłużnym poprzez rowy o przekroju trapezowym,                        o głębokości 1,0m mierzonej od krawędzi korony drogi oraz o szerokości dna wynoszącej 0,5m.

 

7.      Bilans robót ziemnych

 

Z tabeli robót ziemnych wynika, że należy wywieźć 142,83m3 gruntu. Lokalizacja wywozu została ustalona w odległości 3 km od budowanej trasy.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin