szybka-nauka-07-4568.pdf

(480 KB) Pobierz
Kurs Szybkiej Nauki Lite
SzybkaNaukaKurs.pl
Copyright © 2010 by Marcin Kijak. Wszystkie prawa zastrzeżone.
1
893500736.002.png
Kurs Szybkiej Nauki Lite
SzybkaNaukaKurs.pl
Egzemplarz należy do klienta nr: 274
Uwaga: NIE wolno udostępniać ani odsprzedawać tego kursu.
Niniejsze opracowanie jest własnością prywatną.
Jest on częścią Kursu Szybkiej Nauki dostępnego na stronie
www.SzybkaNaukaKurs.pl i jest przeznaczony wyłącznie dla
uczestników kursu.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część nie może być
kopiowana, ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana,
powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu
bez pisemnej zgody autora.
Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie oraz
odsprzedaży.
Copyright © 2010 by Marcin Kijak Business Education www.MKBE.pl
Strona kursu: SzybkaNaukaKurs.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Uwaga: Każda lekcja może być oznakowana znakiem
wodnym, przypisanym do adresu email oraz imienia
i nazwiska kursanta, w celu ochrony praw autorskich.
Copyright © 2010 by Marcin Kijak. Wszystkie prawa zastrzeżone.
2
Kurs Szybkiej Nauki Lite
SzybkaNaukaKurs.pl
Zamienniki cyfr
Jest to technika, która polega na zamianie cyfr w
kształty. Same cyfry są dla umysłu czymś
abstrakcyjnym. Znacznie łatwiej zapamiętuje on
fizyczne formy, które może wizualizować.
Jak to działa?
Tworzysz swój własny system zamienników cyfr. Liczbom
przyporządkowujesz określone obrazy, na zasadzie: kształtu lub
własnego skojarzenia.
Przykładowe zamienniki:
0 to balon, jajko, piłka, talerz
1 to świeca, ołówek, palec, rakieta, strzykawka, kij, mikrofon
2 to łabędź, przełącznik światła (2 pozycje on/off)
3 to znak ostrzegawczy (żółty trójkąt), koniczyna, sprężyna, piersi
4 to jaht (kształt żagla), krzesło
5 to gwiazda pięcioramienna, dłoń, hak, rękawiczka, bęben
6 to gwizdek, trąba słonia, rewolwer (kaliber 6), kostka do gry
7 to kosa, flaga, laska
8 to bałwan, okulary, ósemki na lodzie (łyżwy)
9 to słuchawka telefonu, ślimak, balon na nitce
10 to flip i flap, rycerz (miecz i tarcza), Bolek i Lolek
11 to makaron, szyny, dwa słupki, mecz (11 graczy)
12 to zegar wybijający północ, duch (o północy się pojawia)
13 to czarny kot (pechowa 13)
14 to błyskawice, pierścionek - 14 karatów, dzień zakochanych (walentynki)
15 to wędka i haczyk
16 to numer mieszkania, drogi
17 to godzina anglików (Five o’clock), obraz londyńczyka
18 to tort na 18 urodziny, urna do głosowania (jesteśmy dorośli, idziemy na wybory)
19 to dołek golfowy (dodatkowy dołek, którego nie ma na zwykłym polu golfowym)
20 to paczka papierosów (20 sztuk)
Copyright © 2010 by Marcin Kijak. Wszystkie prawa zastrzeżone.
3
893500736.003.png 893500736.004.png
Kurs Szybkiej Nauki Lite
SzybkaNaukaKurs.pl
Przykładowe podstawniki od 0 do 9:
Mając do zapamiętania np. numer telefonu, kojarzysz kolejne zamienniki za pomocą
ŁMS a pierwszy numer łączysz z właścicielem.
Przykład zastosowania
Przykładowy telefon do lekarza: 603 41 28
Na początku tworzysz obraz Twojego lekarza, w białym kitlu i ze słuchawkami na szyi
(baza). Widzisz, jak głośno gwiżdże (6) na Ciebie, aż robi się czerwony i prawie pęka
z wysiłku. Zarówno lekarz, jak i gwizdek rozpycha przez powietrze i stają się jak
wielkie balony (0), które pękają z hukiem. W miejscu, gdzie balon wzleciał w
powietrze, postawiono wielki, żółty, ostrzegawczy znak drogowy (3), aby inni uniknęli
tego losu. Jednak okazuje się, że znak wykorzystują wszyscy pacjenci jako krzesło
(4) i siadają na nim. Staje się zwyczajnym krzesłem, ale jest coś dziwnego. Zamiast 4
nóg, ma świece! Świece (1) zapalają się, i krzesło powoli wtapia się w podłoże. Aby
temu zapobiec, przyciskasz wyłącznik elektryczny (2) i wyłączasz je. Jednak ten
wyłącznik tak Ci się spodobał, że postanawiasz zabrać go ze sobą i umieścić w
miejsce nosa bałwana (8). Teraz możesz sobie ponaciskać nosek
I już – w chwilę zapamiętałeś ważny dla życia telefon!
Copyright © 2010 by Marcin Kijak. Wszystkie prawa zastrzeżone.
4
893500736.005.png
Kurs Szybkiej Nauki Lite
SzybkaNaukaKurs.pl
Gdzie wykorzystać zamienniki cyfr?
1. Wszelkie listy numerowane, np. 10 cech epoki X na języku polskim, 15 metod
na…, 20 wskazówek, aby…, lista uczestników (zapamiętujesz kolejny numer z
osobą)
2. Numery telefonów, Gadu Gadu, tablicy rejestracyjnej
3. Kolejne punkty przemówienia, referatu
4. Check listy, zadania do wykonania w kolejności
5. Przepisy kulinarne – lista składników i kolejność ich dodawania
6. Doświadczenia chemiczne – j.w.
7. Rozkłady przyjazdów i odjazdów pociągów, autobusów, etc.
8. Numery komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje) na konkretnym przystanku
9. Rozkład dzwonków w szkole, przerw w pracy
10. Lista elementów, które musisz znać na wyrywki (np. proszę powiedzieć, co
znajduje się na 15 miejscu).
11. Jeśli jesteś sprzedawcą, możesz w mig nauczyć się cen w Twoim sklepie.
Wystarczy połączyć zamiennik z towarem. Jeśli jesteś kupującym, możesz
zapamiętać ceny aby porównać je ze sobą i wybrać tańsze towary.
12. Jeśli jesteś fanem telewizji, możesz zapamiętać numery kanałów. To samo,
gdy słuchasz radia. Skojarz numery z czymś charakterystycznym dla stacji
(np. logo).
Zadania dla Ciebie
1. Narysuj na kartce własne podstawniki. Na początek zacznij od 10 bazowych
(od 0 do 9). Gdy opanujesz je, możesz nauczyć się kolejnych (10-20).
2. W drodze do szkoły, pracy, etc. przez kilka tygodni zamieniaj wszystkie
numery, jakie mijasz (tablice rejestracyjne, numery budynków, piętra, ceny w
sklepie, itd.
3. Codziennie zapamiętaj kilka ciągów cyfr. Najlepiej coś, co może Ci się
przydać: PESEL, numer dowodu osobistego, telefony do najlepszych
przyjaciół i ważnych służb, rozkład jazdy autobusów…
Copyright © 2010 by Marcin Kijak. Wszystkie prawa zastrzeżone.
5
893500736.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin