photoshop. warsztaty dla fotografów przyrody pełna wersja.pdf

(59322 KB) Pobierz
888596601.006.png
Rozdział 3
Podstawowe narzędzia 81
Narzędzia zaznaczania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Narzędzie Lasso . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Lasso magnetyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Narzędzie Magic Wand (Różdżka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Łączenie narzędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Narzędzie Brush (Pędzel) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Narzędzie History Brush (Pędzel historii) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Gromadzenie wiedzy o narzędziach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Rozdział 4
Pierwsze kroki 103
Typowy przebieg pracy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Korzystanie z Adobe Camera Raw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Ustawianie opcji obiegu pracy w CR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Wygląd Obrazu w CR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Kadrowanie i obracanie w CR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Kontrola domyślnego wyglądu obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Modyfi kacja tonalności i koloru: zakładka Adjust (Dopasuj). . . 115
Wyostrzanie podglądu i redukcja szumu: zakładka
Detail (Szczegół). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
Ćwiczenie obsługi suwaków z zakładek Adjust (Dostosuj)
i Detail (Szczegół). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Usuwanie aberracji i winietowania: zakładka Lens
(Obiektyw) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Zastosowanie krzywej kontrastu: zakładka Curve (Krzywa). . . 122
Uwzględnianie wariacji aparatu: zakładka Calibrate
(Kalibracja). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Wsadowa konwersja wielu obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Wstępne Kadrowanie i Prostowanie w Photoshopie. . . . . . . . . . . 125
Wstępne Kadrowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Prostowanie horyzontów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Jak rozumieć warstwy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Czyszczenie w Photoshopie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Narzędzia czyszczące w Photoshopie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Powiększanie, nawigacja i warstwy przy czyszczeniu . . . . . . . 132
Usuwanie Kurzu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Usuwanie niepożądanych obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Tworzenie nowego tła na pustym obszarze roboczym . . . . . . 136
Rozdział 5
Korekta ekspozycji 139
Robienie zdjęć w celu uzyskania najlepszego naświetlenia. . . . . 140
Korekcje barwne za pomocą polecenia Levels (Poziomy) . . . . . . 140
Ujawnianie detali . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Akcentowanie zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Warstwa rozjaśniania i ściemniania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
Przygotowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
Malowanie światłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Poprawianie błędów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Krzywe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Punkty kontrolne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Ołówek dla krzywej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Korekta świateł i cieni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
Zoptymalizowane naświetlenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
888596601.007.png 888596601.008.png 888596601.009.png 888596601.001.png
Rozdział 6
Korekcje kolorów 171
Rozpoznawanie dominanty barwnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
Stosowanie polecenia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie)
w celu wykrycia dominanty barwnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
Zastosowanie palety Info w celu ukazania dominanty
barwnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
Usuwanie dominanty barwnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Subiektywne metody usuwania dominanty barwnej . . . . . . . . 175
Obiektywne metody usuwania dominanty barwnej. . . . . . . . . 180
Dodawanie dominanty barwnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186
Modyfi kowanie kolorów w celu odzwierciedlenia natury
lub wzmocnienia przekazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
Modyfi kacje barwy i nasycenia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
Precyzyjne dostrajanie koloru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Maski warstw i modyfi kacje kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
Tworzenie masek warstw poprzez zaznaczenie . . . . . . . . . . . . 191
Tworzenie masek warstw bez zaznaczenia . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Rozdział 7
Zdjęcia kompozytowe 199
Tworzenie panoram . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .200
Co należy wziąć pod uwagę w samym aparacie . . . . . . . . . . . .200
Ręczne tworzenie panoramy w Photoshopie . . . . . . . . . . . . . .202
Ujednolicenie ekspozycji poszczególnych segmentów
panoramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .205
Polecenie Photomerge (Łączenie obrazków) . . . . . . . . . . . . . .207
Poszerzanie zakresu dynamicznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
Ręczne poszerzanie rozpiętości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
Poszerzanie zakresu metodą krok po kroku . . . . . . . . . . . . . . . 212
Poszerzanie rozpiętości poleceniem Merge to HDR
(Złącz jako HDR) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Poszerzanie głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
Łączenie elementów z wielu zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .220
Zaawansowane metody zaznaczania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .220
Łączenie elementów z wielu zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .225
Usuwanie nieba lub innego tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .227
Rozdział 8
Efekty artystyczne 231
Czerń i biel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .232
Konwertowanie na obrazy czarno-białe. . . . . . . . . . . . . . . . . . .232
Kolorowanie obrazów czarno-białych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .234
Filtry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .236
Rozmycia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .237
Filtr Liquify (Deformacja) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .243
Okno Filter Gallery (Galeria fi ltrów). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .246
Cyfrowe montaże . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .248
Tryby mieszania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .249
Montaże surrealistyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .253
Montaże odwrotne i przecinające się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .254
Obrazy lustrzane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .256
Montaże wieloujęciowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .257
Cyfrowe zdjęcia wielokrotnie naświetlane . . . . . . . . . . . . . . . . . . .260
Ewolucja obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .262
888596601.002.png 888596601.003.png
Rozdział 9
Produkt końcowy 267
Tryb pracy z produktem wyjściowym. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .268
Powielanie obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .268
Zmiana wielkości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .269
Redukcja szumu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .271
Wyostrzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .275
Drukowanie obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .283
Wybór najlepszego papieru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .288
Tworzenie galerii internetowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .288
Dzielenie się zdjęciami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291
Rozdział 10 Techniki dodatkowe 293
Zadania i obróbka wsadowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .294
Tworzenie zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .294
Obróbka wsadowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .298
Obramowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .301
Tworzenie kart z życzeniami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .304
Tworzenie szablonu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .304
Dodawanie obrazków do układu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .306
Zapisywanie i drukowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .307
Tworzenie wizytówek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .307
Tworzenie układu wizytówki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .307
Tworzenie układu wydruku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
Pokazy slajdów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 314
Dzielenie się kreatywnością . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 315
888596601.004.png 888596601.005.png
Jak sprawić,
by Photoshop
pracował na
naszą korzyść
Proszę nam uwierzyć, wiemy, jakie to uczucie otworzyć
nową książkę poświęconą Photoshopowi. Bez wątpienia
Czytelnik gotowy jest zanurzyć się od razu w treść
i z miejsca rozpocząć pracę nad fotografiami. Jesteśmy
już bez mała na to gotowi! Najpierw jednak, aby
zapewnić najefektywniejszą pracę, musimy upewnić się,
że Photoshop jest odpowiednio skonfigurowany. Chcemy
także, aby Czytelnik zorientował się w organizacji pracy
z cyfrowymi obrazami. W rozdziale tym pokażemy, jak
należy skonfigurować Photoshopa, pracować ze zdjęciami
i sortować zbiory plików, by w łatwy sposób znaleźć te,
które chcemy zoptymalizować.
45
2
Zawartość rozdziału
Zarządzanie kolorem
Ustawianie preferencji
Widoki i zoom
Ściąganie obrazów
Sortowanie i edycja w Bridge
Wszystko gotowe!
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin