Konspekt- Uzależnienie od środków psychoaktywnych.doc

(27 KB) Pobierz
KONSPEKT

                                        KONSPEKT

 

" Uzależnienie od środków psychoaktywnych- Współczesne zagrożenie wolności młodzieży gimnazjalnej"

 

Cele ogólne:

- Przedstawienie definicji substancji psychoaktywnych

- Uświadomienie zagrożeń płynących z uzależnienia środkami

   psychoaktywnymi

- Uzależnienia: radykalnym zagrożeniem wolności

- przyczyny uzależnień

 

Cele szczegółowe:

- Uczestniczenie w projekcie uczniów szkoły gimnazjalnej (klasy 1-3)

- Przeprowadzenie anonimowej  ankiety w klasach 1-3 gimnazjum na temat zażywania środków psychoaktywnych

- Porównanie przeprowadzonych ankiet ( w której klasie występuje najczęściej problem uzależnienia

 

 

ETAP PIERWSZY DLA UCZNIÓW - 90min

- film na temat ,,uzależnienie od środków psychoaktywnych”

- dyskusja na temat obejrzanego filmu
- przedstawienie definicji substancji psychoaktywnych
- wykład na temat najczęściej stosowanych środków psychoaktywnych
- wykład na temat przyczyn, które skłaniają do uzależnień

- wykład na temat negatywnych skutków uzależnienia

- analiza przeprowadzonych ankiet
- zabawa ,, tunel osoby uzależnionej od środków psychoaktywnych”
- zabawa ,, dwie linie”
- umiejętność mówienia ,,nie” w sytuacjach nacisku społecznego – scenki
- podsumowanie tematu pytaniami „prawda, fałsz”

- poinformowanie do jakich instytucji można się zgłosić z problemem uzależnień

 

ETAP  DRUGI  DLA RODZICÓW-45min

-Uświadomienie rodzicom problemu uzależnienia od środków psychoaktywnych

-wykład "jak rozpoznać, że dziecko jest pod wpływem środków psychoaktywnych" - dyskusja

- poinformowanie do jakich instytucji można się zgłosić z problemem uzależnień

 


Środki dydaktyczne:

- kartki, długopisy

- tablica, kreda
 

Czas trwania projektu 2 miesiące:

- 1 miesiąc ETAP PIERWSZY- 90min,

- 2 miesiąc ETAP DRUGI-45 min,

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin