KONSPEKT
" Uzależnienie od środków psychoaktywnych- Współczesne zagrożenie wolności młodzieży gimnazjalnej"
Cele ogólne:
- Przedstawienie definicji substancji psychoaktywnych
- Uświadomienie zagrożeń płynących z uzależnienia środkami
psychoaktywnymi
- Uzależnienia: radykalnym zagrożeniem wolności
- przyczyny uzależnień
Cele szczegółowe:
- Uczestniczenie w projekcie uczniów szkoły gimnazjalnej (klasy 1-3)
- Przeprowadzenie anonimowej ankiety w klasach 1-3 gimnazjum na temat zażywania środków psychoaktywnych
- Porównanie przeprowadzonych ankiet ( w której klasie występuje najczęściej problem uzależnienia
ETAP PIERWSZY DLA UCZNIÓW - 90min
- film na temat ,,uzależnienie od środków psychoaktywnych”
- dyskusja na temat obejrzanego filmu- przedstawienie definicji substancji psychoaktywnych- wykład na temat najczęściej stosowanych środków psychoaktywnych- wykład na temat przyczyn, które skłaniają do uzależnień
- wykład na temat negatywnych skutków uzależnienia
- analiza przeprowadzonych ankiet- zabawa ,, tunel osoby uzależnionej od środków psychoaktywnych”- zabawa ,, dwie linie”- umiejętność mówienia ,,nie” w sytuacjach nacisku społecznego – scenki- podsumowanie tematu pytaniami „prawda, fałsz”
- poinformowanie do jakich instytucji można się zgłosić z problemem uzależnień
ETAP DRUGI DLA RODZICÓW-45min
-Uświadomienie rodzicom problemu uzależnienia od środków psychoaktywnych
-wykład "jak rozpoznać, że dziecko jest pod wpływem środków psychoaktywnych" - dyskusja
Środki dydaktyczne:
- kartki, długopisy
- tablica, kreda
Czas trwania projektu 2 miesiące:
- 1 miesiąc ETAP PIERWSZY- 90min,
- 2 miesiąc ETAP DRUGI-45 min,
monisia012