Wizardry 8 - Sklepy.odt

(33 KB) Pobierz

Wizardry 8

[SKLEPY]



Tutaj znajdziecie przegląd wszystkich 'sklepów' w grze - czyli bohaterów niezależnych którzy trudnią się sprzedażą/kupnem różnego rodzaju sprzętów. Oczywiście opisane jest wszystko - kto co gdzie i za ile. Także zamieszczamy przydatne informacje o ewentualnych przedmiotach osobistych NPC - których kupić nie można, ale warto zwinąć pickpocketem :)

Krótkie objaśnienie:
Imię (rasa, płeć) - to wiadomo chyba
Lokacja: to też raczej jasne, mówi nam gdzie znajdziemy konkretnego sklepikarza
Sklep: krótka charakterystyka sklepu - co się tam pojawia, co warto kupić, co można sprzedać
Shoplift: uwagi i porady dotyczące kradzieży sklepowej, oraz skutki ewentualnej klapy
Pickpocket: co ma dany koleś w kieszeniach, a nie widać tego w ofercie sklepowej


Burz (Trynnie/Drzewak, facet)
Lokacja: Lower Monastery/Dolny Klasztor

Sklep: To najczęściej pierwszy kupiec z którym możemy handlować. Burz cały swój towar 'sprowadza' z Arniki - niestety nie jest to jakiś wspaniały towar... mimo to Burza warto odwiedzać na początku gry - zawsze ma na sklepie amunicję (podstawową, kamyki, strzały, bełty), kilka tanich eliksirów leczących, czy nawet jakieś proszki, czy jakieś bomby. Broni i zbroi nie ma co kupować u niego, bo nie ma nic ciekawego - na początku warto kupić quarter staffy dla magików z drugiego szeregu, żeby mogli walczyć wręcz, ewentualnie warto kupić porządne sztylety jeśli w teamie masz rogue lub lorda (na lewą rękę) - taki poignard 1-8 dmg na początku gry jest wcale do rzeczy. Oczywiście Burz powinien nas odciążyć - sprzedajemy mu cały nieużywany stuff, czyli kiepskie zbroje, bronie, czy bezużyteczne magiczne księgi.
Jest też JEDEN powód, dla którego Burza warto odwiedzać nawet i pod koniec gry - otóż ma on zawsze 1 paczkę kul muszkietowych (musket balls) - raczej trudno dostępną amunicję do blunderbussa. Tak więc gdy sierżant Kunar siedzi w więzieniu, po kulki można do Burza biegać.
Uwaga: ma on zawsze 1 pakę kul, gdy ją kupisz musisz odczekać kilkanaście godzin zanim 'sprowadzi' kolejną. Jeśli nie kupisz - nie sprowadzi nowych, tak więc nie spodziewaj się że gdy przyjdziesz do niego po 2 tygodniach, będzie miał 14 paczek kul. Zawsze ma tylko jedną.

Shoplift: Na początku gry kiepsko nam idzie pickpocketing - tak więc na Burzu można trenować, choć nie jest to ani łatwe ani przyjemne - jako Trynnie Burz ma wyczulone zmysły i szybko cię przyłapie na nieudolnych próbach kieszonkostwa czy kradzieży sklepowych. Tak więc trenuj kradnąc najmniejsze i najtańsze rzeczy - czyli kamienie :) Jeśli skrewisz - load game i ponownie. Jest to dość żmudne, ale można zdobyć kilka punktów do pickpocketa, które przydadzą się później. Jeśli nie chcesz ciągle ładować gry (np. masz słaby komputer), to możesz udobruchać go dość łatwo, dając jakiś fant, np. butelki z healem czy zbędny armor. Burz nie ma na sklepie nic wartego kradzieży tak żeby dla siebie mieć, tak więc tylko trening.

Pickpocket: Kradzież kieszonkowa dostarcza nam już trochę lepszych rzeczy - głównie wysysamy z Burza całkiem niezłe elementy zbroi (np. silver sollerets czy studded hauberk), często trafiamy amunicję (np. shurikeny), raz czy dwa udało mi się podwędzić mu muszkiet (skąd go miał??), enchanted bow (Taa! Jeśli dorwiesz go już w Monastery to nikt ci nie podskoczy) oraz... light crossbow! Da się tez uzyskać od niego konkretny artefakt - tarczę Dragon Kite (jeśli będziesz cierpliwym i uzdolnionym złodziejem). Oprócz tych ostatnich rzeczy, nigdy nic ciekawego nie miał. Zbędny stuff którego go pozbawiliśmy można mu od razu sprzedać - nie pokapuje się, odciążysz się i zarobisz od razu :)

 


He'Li (Higardi, kobieta)
Lokacja: Arnika, tawerna

Sklep: Ta plotkara z racji zawodu handluje głównie napojami i żarciem - ma sporo leczniczych butelek, po które zawsze można wpaść gdy skończą się w innych sklepach. Oferowany przez nią chlebek (bread rolls) jest bardzo tani i można go zakupić i posilać się przed rozbiciem obozu, w celu odzyskania zdrowia. He'Li ma też sporo najsłabszej amunicji - strzały i kamienie, oraz wybór alkoholi - po Doubleman's Draught i Tincture of Shadows zawsze warto do niej wpaść, zawsze je sprowadza gdy ich zabraknie. He'Li nie kupi od nas rzeczy związanych z walką - tak więc nie sprzedasz jej ani broni, ani zbroi, za to można jej wcisnąć napoje, magiczny stuff i inne neutralne sprzęty.

Shoplift: ze sklepu warto kraść regularnie jedną rzecz - wódkę Doubleman;s Draught, który gdy wypity, działa jak Superman na 5 poziomie mocy. He'Li ma ją prawie zawsze, i kosztuje ok 500g za flachę - a to za dużo na drinka, tak więc warto to regularnie zwijać.

Pickpocket: głównie w kieszeniach He'Li znajdziemy pieniądze, butelki, zwoje, proszki i amunicję - czasem, bardzo rzadko uda się podwędzić jakiś np. porządny płaszcz czy pierścionek.
Uwaga: jeśli He'Li przyłapie cię na kradzieży - nie ma przebacz. Atakuje od razu, wzywając patrol HLL, tak więc raczej ładuj grę, nie da się jej już udobruchać. A jeśli ją zabijesz, nie licz na przychylność w Arnice.

 


Antone (Rapax, facet)
Lokacja: Arnika, kuźnia

Sklep: kuźnia Antona dostarczy nam na początku gry konkretnego uzbrojenia i opancerzenia. Antone handluje militariami i nie kupuje innych śmieci - np ksiąg magicznych czy napojów zwracających manę. Na sklepie prawie zawsze ma całkiem niezłe jak na ten etap rzeczy - znajdziemy tu np. Lance czy Fauchard - porządna broń dla Walkirii, cięższe miecze dla wojaków (w tym dwuręczne - np. Claymore czy Flamberge), będzie pewnie miał też ciężką kuszę na stanie, a z taką kuszą już można coś nawet postrzelać. Ma stałe zapasy amunicji - warte wspomnienia Precision Arrows (bardzo tanie i celne), Fear Bolts (bardzo skuteczne w straszeniu), oraz Spike Stones - niedrogie krzemyki, które zastąpią bezużyteczne zwykłe polne kamienie. Z rzadziej występujących broni - czasem trafi się Poison Dagger (świetny dla rogue). Zbroje też ma, aczkolwiek drogo - lepiej sobie coś znaleźć na drodze, z jednym wyjątkiem - ma często unikatowe bardowskie wdzianko (Caliban's Cuirass, Oberon's Greavers), które należy kupić jeśli mamy grajka w szeregach.

Shoplift: Antone to spostrzegawczy gość (choć nie wygląda) tak więc nie kradniemy dużych i ciężkich rzeczy - ot, czasem można gwizdnąć trochę amunicji. Jeśli jesteśmy już super złodziejami, można kraść bronie, które zrobił ci na zamówienie, po co płacić za nie? Zdobycie składników i tak nie było proste :)

Pickpocket: Antone ma wspaniałe rzeczy i 'podzieli' się nimi jeśli dobrze przetrząśniemy mu kieszenie. Głównie ma porządne magiczne bronie - Poison Dagger, Holy Basher, Wirst Rocket, Mystic Spear, Faust Halberd, Enchanted Wakizashi. Można też czasem ukraść Light Crossbow - a wiadomo że tych trzeba mieć kilka, ma też tarczę - Dragon Kite (druga najlepsza tarcza w grze). Trafiają się też czasem rękawice i buty Mantis - najlepsze w swojej klasie. Oprócz tych cukierków, ma też oczywiście sporo zbroi - jednak nic rewelacyjnego, ot płytówki, kolczugi. Tak więc twój złodziej po wizycie u Antosia powinien wyekwipować za darmo całą drużynę jak złoto :)
Uwaga: Jeśli Antone cię przyłapie, to load game - od razu staje się wrogi i cię atakuje, wzywając patrol HLL. Nie ma co z nim zadzierać, jego sklep za bardzo się przydaje w grze, poza tym w Arnice przestaną cię lubić gdy podpadniesz sklepikarzom.

 


Braffit (Higardi, facet)
Lokacja: Arnika, świątynia

Sklep: Ojciec Braffit prowadzi sklepik z dewocjonaliami - głównie sprzedaje sprzęt dla priesta/bishopa plus trochę ksiąg magicznych, oraz mnóstwo prochów i mikstur leczących. Skupuje tak samo tylko takie rzeczy - nie sprzedasz mu broni ani pancerzy. Generalnie jeśli masz kogoś w teamie parającego się magią kapłańską, odwiedzaj go często - po książki. Sprzedawane przez niego scrolle i eliksiry obronne (np. armorplate czy granite potion, oraz wszystkiego typu odtrutki) mogą wspomóc drużynę która z jakichś powodów nie może używać takich czarów. Warto u niego kupić jakąś długą broń dla naszego księdza - często Braffit ma na sklepie Monstrance, a później nawet lepsze rzeczy. Jeśli twój Lord szkoli się w buławach, możesz u Braffita nabyć Anointed Flaila, który całkiem nieźle pałuje wszelkiego rodzaju martwiaki. Aha i jeszcze jedno - w jego selekcji czasami trafiają się takie przysmaki jak Skeleton Powder :) Lista ksiąg które można u niego dostać: Guardian Angel, Banish, Bless, Cure Disease, Enchanted Blade, Heal Wounds, Magic Missiles, Cure Paralysis, Cure Poison, Remove Curse, Rest All, Magic Screen, Soul Shield, Make Wounds.

Shoplift: Kradniemy Braffitowi ze sklepu najpotrzebniejsze rzeczy - głównie napoje: Cure Disease, Guardian Angel, Renewal, Haste, Restoration, Superman, Magic Nectar. Jeśli mamy alchemika w drużynie, warto kraść tanie słabe leczące eliksiry i mieszać je dla wprawy. Jeśli twój złodziej to zawodowiec, możesz szarpnąć się na książki - są one drogie, tak więc można sporo zaoszczędzić.

Pickpocket: w kieszeniach Braffit trzyma głównie książki i napoje - generalnie wszystko to, co ma na sklepie, nic specjalnego nie udało mi się od niego wyciągnąć. Jeśli ojczulek przyłapie cię na kradzieży, można mu dać łapówę - coś co lubi (tzn czym handluje, czyli książkę czy tam jakiś dobry eliksir) i szybko ci wybaczy - jak to duchowny.

 


Anna (Higardi, kobieta)
Lokacja: Arnika, dzielnica portowa)

Sklep: Anna ma całkiem ciekawy wybór towarów, u niej znajdziemy najlepszą amunicję w Arnice (Barbed Arrows, Hunter Quarrels), tak więc warto do niej zaglądać. Poza tym Anna sprzedaje także broń rzucaną - strzałki, shurikeny i noże - jeśli masz w drużynie ninja, to powinieneś do niej zaglądać często. Handluje także skórzanymi pancerzami - nic specjalnego. Z ciekawszych rzeczy: Anna sprzedaje 2 rzeczy dla Wynalazcy - taśmę klejącą (duct tape) oraz elektrody (electrodes) - i dba o zapasy, tak więc gdy ci się rolka taśmy skończy, wiesz do kogo wracać. Elektrod wystarczy kupić 2 sztuki - tyle bowiem potrzebujemy na zmontowanie Regenerating Stone i Invigorator Belt. Anna ma też kilka książek magicznych - dostaniesz u niej: Charm, Detect Secrets, Paralyze, Insanity, Knock-Knock, Mindread, Identify Item, Rest All, Terror, Divine Trap. Czasami ma w sklepie Light Crossbow! Jeśli się to trafi to od razu kupuj - w jednej z gier miałem od niej tych kusz 9 - ja kupowałem, a ona sprowadzała nową... i miałem dzięki temu 3 tripleshoty :)

Shoplift: jako że traktujemy sklep Anny jako magazyn amunicji, to właśnie najwięcej będziemy właśnie kraść strzał i bełtów, oraz broni rzucanej. Książkę też czasem można ukraść, ale na początku gry nie jest to proste. Uwaga: sprzedawanie Annie rzeczy, które od niej kupiłeś jest ryzykowne - bywa że się pokapuje a wtedy biada ci.

Pickpocket: można podwędzić jej kilka fajnych rzeczy, tak więc po pierwsze - trafi się czasem porządna amunicja - viper czy mystic arrows czy powerpaks. Po drugie - amulet of healing, całkiem często go dostawałem, a że sprzęt bardzo dobry, to warto popróbować. Z cukierków trafiamy czasem Flak Vest, Robes +1 czy Doubleshot Sling. Jeśli Anna przyłapie cię, obraża się śmiertelnie. Jeśli spróbujesz po tym zagadać ją (friendly) to natychmiast cię zaatakuje - nie rób więc tego, od razu ją przekup lub ładuj grę.

 


Fuzzfas (Trynnie/Drzewak, facet)
Lokacja: Trynton, Second Bough/Drugi Konar

Sklep: Jak sama nazwa wskazuje, Fuzzfas zajmuje się głównie miksturami - choć otwarcie okna jego sklepu pokazuje od razu że asortyment ma znacznie szerszy. Handluje dobrą amunicją (Shrike i Barbed Arrows, Hunter Quarrels, Spike Stones), sprzedaje sprzęt do rzucania (np. poison dart), napoje (porządny stuff, Superman, Magic Nectar itd, raj dla twojego alchemika), prochy (concussion powder, dust of dessication), stixy (całkiem niezła selekcja), bomby (ciężki kaliber: Canned Elemental, Fire Bomb, a później Earthshaker Bomb), scrolle, czasem ma amulety i książki (tych ostatnich niewiele - Missile Shield, Itching Skin, Identify Item). Kupi od nas wszystko oprócz broni - tak więc już wiesz co zrobić z nadprogramowym złomem - np 6x hogar tusk, 11 tanto wasp wings i 6 venom sac :) Ma w sklepie dwa elementy gadżetu dla Wynalazcy - Glowing Goo i Orange Goo, które trzeba zakupić (jeśli masz Wynalazcę oczywiście), zmontować i pozyskać dzięki temu super gadżet.

Shoplift: kradniemy mu głównie potrzebną amunicję i mikstury - nie jest to bardzo trudne. Jeśli masz alchemika w drużynie, ukradnij mu słabe mikstury, przemiksuj je w coś lepszego i mu sprzedaj - zysk i trening jednocześnie.

Pickpocket: zabawna sprawa... jedną z pierwszych rzeczy którą mu podwędzimy będzie... zdechła żaba :) Oprócz żaby wyciągniemy od niego różne proszki, napoje, scrolle i książki - generalnie nic nadzwyczajnego. Jeśli Fuzzfas się na nas wkurzy z powodu kradzieży, można go nastraszyć (threaten), jednorazowo nam wybaczy. Potem trzeba będzie już albo load game albo przekupywać drania.

 


Don Barlone (Rattkin/Szczurzołak, facet)
Lokacja: Trynton, Rattkin Tree/Drzewo Szczurzołaków

Sklep: w sumie Don handluje z nami hobbystycznie, ale warto napisać o tym co ma do sprzedania. Kupić to nic od nas nie kupi - w ogóle go to nie interesuje. Wracając do towaru: Don ma często Thieves Dagger - najlepszy sztylet w grze, tylko dla rogue. Kup od razu (jeśli cię stać). Poza tym ma (zazwyczaj) kilka mocnych proszków, bomb i napojów, czasem jakieś rzucane rzeczy typu noże czy shurikeny. Oczywiście w odpowiednim momencie gry będzie też miał Astral Dominae :)

Shoplift: oj będzie ciężko. Tylko ekspert będzie w stanie skroić coś szefowi Rattkinów. Nie polecam.

Pickpocket: jak wyżej. Jednak stawka jest znacznie wyższa - możesz trafić na prawdziwe cudeńka: Thieves Dagger, Amulet of Asphyxiate, Death Bomb, Midnight Cloak czy nawet Cane of Corpus! Jeśli nie dasz rady mu nic ukraść i nie masz pieniędzy na Atral Dominae - próbuj go zabić, powinien zostawić trochę porządnego sprzętu z tej listy.
Jeśli Don cię przyłapie (a pewnie przyłapie) - szykuj się na ciężką bitwę. Razuka nie przebacza za takie rzeczy.

 


Crock (Higardi, facet) - w wersji PL występuje jako 'Ramol'
Lokacja: Swamp/Bagno

Sklep: sklep Crocka to jeden z najlepszych sklepów w grze: przede wszystkim znajduje się na Bagnach, na które łatwo trafić (i na które przyda się dobry sprzęt, a taki kupimy od tego zgreda), ponadto selekcja towarów jest zaskakująca jak na taki etap gry. Tak więc najpierw warto wspomnieć o elementach gadżetów - Crock sprzedaje Magic Polish, Large Prism oraz Voltage Amplifier. Czasem w jego inwentarzu znajdziemy także elektrody. Warto wspomnieć że te trzy pierwsze gadżety można dostać w zasadzie TYLKO od niego - jeśli jakimś cudem nie ma ich na sklepie - próbuj pickpocket, zawsze ma je przy sobie. Stara pierdoła kupi od ciebie wszystko, oprócz 'śmieci' - pustych butelek itd, oraz przedmiotów questowych. Tak więc można się u niego do woli odciążać.
Crock ma porządną amunicję - barbed i precision arrows (w dużych ilościach) oraz Impaling Stones (całkiem sporo!), czasem ma po jednej paczce Medusa Stones (!!!), oprócz tego hunter quarrels i fear bolts. Tak więc jeśli skończą ci się pociski na bagnach - gnaj w te pędy do tego starego dziada.
Poza aminicją interesująca jest jego selekcja broni - zawsze kupimy u niego celny łuk dla rangera - Greenwood Bow. Jako jedyny NPC w grze sprzeda ci czasem Stiletto - niepozorny sztylecik z 10% szansą na instant kill. Dostaniemy u niego najlepszą procę w grze - Wirst Rocket (plus impaling lub medusa stones = mniam), dostaniemy u niego rzadkie doubleshot dagger i doubleshot sling. Bardzo często ma Disruptor Mace - jedną z najlepszych buław. Czasem sprzeda jakiś porządny sztylet - poison lub nawet thieves dagger. Ma też bronie 'orientalne' - choć nie zawsze; nunchaka, hayai bo, enchanted katana itd. Widziałem kilka razy u niego Bipennis - potężny dwuręczny topór - dla fanów ciężkiego uderzenia.
Z pancerzy warto wspomnieć strój ninja - prawie zawsze go ma na sklepie (a jeśli nie, to przy sobie - pickpocket trzeba). Jeśli masz faerie ninja lub zmieniłeś komuś klasę na ninja, u niego powinieneś dostać ten fajny czarny kombinezon (kaptur, bluza, portki i buty). Jeśli nie dostaniesz ich u niego, to możesz ich już nigdy nie znaleźć. Czasem ma też cienkie pancerze dla samuraja - prawdopodobnie będziesz miał już lepsze.
Dalej stuff magiczny. Tego ma sporo i dobre rzeczy - zawsze ma doskonały Amulet of Healing oraz Ring Pro Magic - polecam to kupować i wyposażyć całą drużynę w te sprzęty. Oprócz tego kupa sprzętu dającego jakieś resisty, czy rzucające jakieś fajne czary. Ma dużo książek - Acid Bomb, Armormelt, Acid Splash, Crush, Detect Secrets, Cure Disease, Ego Whip, Element Shield, Fire Bomb, Ring of Fire, Haste, Iceball, X-Ray, Remove Curse, Eye for an Eye, Soul Shield, Superman, Divine Trap, Whirlwind. Z napojów warto popatrzeć na Doubleman's Draught (wódka dająca Supermana pijącemu), ma Crock oczywiście butelki leczące, oraz Mana Stone. Z ofensywnych butelek - Canned Elemental. Z użytkowych sprzętów warto wspomnieć o knockpicks.
I na koniec - ma questowego sprzęt - Eau D'Rapax Perfume, które należy od niego kupić lub ukraść, jeśli masz zamiar pracować dla T'Rang.

Shoplift: Crock jest bystry jak na stary wiek, i gdy tylko zauważy że coś mu próbujesz zwinąć, zwyzywa cię i od razu zaatakuje. Ładujemy wtedy grę, zabicie Crocka jest nie na rękę, jego sklep jest zbyt cenny. Warto mu kraść głównie amunicję (Impaling i Medusa Stones), oraz tańsze książki (droższe oczywiście też, ale trzeba być zawodowcem). Crock pozna swoje książki, tak więc jeśli ukradłeś jakąś, nie próbuj mu jej odsprzedać, bo będzie bicie.

Pickpocket: Nic dziad stary nie ma przy sobie nadzwyczajnego, ot to co na sklepie. Jeśli nie ma na sklepie czegoś, co tu wymieniłem (najczęściej kombinezon ninja i gadżety kisi przy sobie), powinieneś to dostać za pomocą kieszonkostwa.

 


Sadok (T'rang, facet)
Lokacja: Marten's Bluff/Uskok Martena, laboratorium

Sklep: Sadok jest alchemikiem, który prowadzi sklep w laboratorium w bazie T'Rang. Gdy nie pracujemy dla T'Rangów, będziemy musieli mu dać łapówę, żeby w ogóle z nami handlował, a i tak działa to tylko jednorazowo. Potem gdy do niego zagadasz, przedstawi sprawę jasno - będzie kontynuował biznes tylko gdy wstąpisz w szeregi tych pająkogrzybostworów (tzn. pogadasz z Z'Antem i przyjmiesz zlecenia). Sadok nie kupuje ksiąg magicznych i scrolli.
Ale do rzeczy: Sadok sprzedaje broń, w sumie nic specjalnego, warto wymienić dwie rzeczy: Bipennis (dwuręczny topór) oraz Stun Rod (czasem go ma, jest to kapitalna broń drzewcowa). Jeszcze można wspomnieć o amunicji - ma zawsze spore zapasy Viper Arrows.
Z pancerzy można wspomnieć o zbrojach dla samuraja - można czasem u niego znaleźć tosei-do portki, które warto nabyć, jeśli masz ronina w drużynie. Poza całym tym sprzętem ma do zaoferowania kilka niespecjalnych amuletów, pierścionków i proszków... w końcu to alchemik, specjalizuje się w napojach. Ma ich spory wybór (niezła jakość, warto coś nabyć, np. Granite Potion czy Cure Disease / Paralysis)
I na koniec magiczne księgi - Missile Shield, Sonic Boom, Dracon Breath, Acid Splash, Shadow Hound, Freeze Flesh, Frost, Noxious Fumes, Paralyze, Knock-Knock, Cure Lesser Condition, Light, Cure Paralysis, Cure Poison, Rest All, Silence, Slow, Sleep, Shrill Sound, Stamina. Nie ukrywam że głównie dla tych ksiąg go odwiedzam.

Shoplift: Warto kraść mu strzały, proszki i napoje - nie przyłapuje zbyt często. Jeśli czujesz się na siłach, szarpnij się na książki. Jeśli Sadok przyłapie - atakuje, więc load game.

Pickpocket: Tutaj dostaniemy tylko to, co na sklepie, tak więc nie ma zbytnio sensu dłużej się tym bawić. Chyba że uparłeś się na Stun Roda, a nie ma go na sklepie - wtedy warto się pomęczyć trochę.

 


Sgt. Kunar (Umpani, facet)
Lokacja: Umpani Base Camp, biuro kwatermistrza

Sklep: Kunar będzie z tobą handlował tylko gdy zapiszesz się do STF (Special Tactical Forces). Jeśli nie jesteś w STF, sprzeda ci jedynie flagę Umpani, potrzebną do pierwszego questu Z'Anta. Jeśli jesteś w STF, możesz korzystać w pełni z jego sklepu - a można tam znaleźć smaczne kąski.
Z broni zainteresują nas pewnie giwery - Musket i (tadaa) Blunderbuss. Mimo że Blunder jest drogi, jeśli masz kogoś silnego to warto go nabyć - oczywiście z solidnym zapasem kul, którymi Kunar też handluje. Sierżant sprzedaje też rakiety do Rocket Launchera, którego dostaniemy na ćwieczeniach na strzelnicy. Oprócz tego ma niezłą amunicję - barbed arrows, impaling stones, hunter quarrels. Inne bronie nie będą nas za bardzo interesować - no może warto jeszcze powiedzieć, że Kunar ma trochę broni rzucanej - noży, strzałek itd, a tych zawsze mamy za mało...
Kunar sprzeda nam bardzo fajny pancerz - Flak Jacket. Bardzo porządna kurtka przeciwodłamkowa (+9 AC i bardzo lekka), której może używać złodziej, bard, czy nawet alchemik. Jacket ma zazwyczaj tylko jeden, oprócz niego ma Flak Vest - +7 AC. Kunar posiada również solidny zestaw napojów leczących i nie tylko - standard w dzisiejszych czasach :) Często za to ma niezłe bomby, które można kupować i alchemikiem montować z nich coś lepszego. Ostatnia interesująca nas rzecz - kolekcja książek z czarami: Armorplate, Blinding Flash, Psionic Fire, Chameleon, Energy Blast, Fireball, Itching Skin, Knock-Knock, Light, Hypnotic Lure, Razor Cloak, Rest All, Whipping Rocks, Web.
Kunar zawsze ma na sklepie element potrzebny do zmontowania gadżetu 'noisemaker' - Gunpowder (proch strzelniczy). Tak więc jeśli mamy sporo pustych butelek i nudzącego się wynalazcę - można robić mołotowy.

Shoplift: jeśli Kunar cię przyłapie, obraża się i trzeba go przekupić aby dalej z nim robić biznes. Kraść warto amunicję (szczególnie muszkietową). Jeśli jesteś fachowcem, uda ci się może nawet zwinięcie Blunderbussa :) Jeśli używasz rzucanych broni, kradnij mu wszystkie tego typu - są małe i tanie, więc robota jest łatwa.

Pickpocket: kradniemy Kunarowi głównie 2 istotne rzeczy: Kunar's Key (klucz na zaplecze z teleportem) oraz IUF Top Security Pass (fake), która będzie potrzebna aby złożyć na Kunara donos w Kwaterze Głównej. Żadnych specjalnych rzeczy sierżant po kieszeniach nie chowa.

 


Bela (latający demon, facet)
Lokacja: Mountain Wilderness/Górskie Pustkowia

Sklep: Ten uroczy demon siedzi sobie grzecznie przy wejściu na Ascension Peak, przy rozpalonym ognisku, można się do niego dostać dość szybko podczas gry. Mimo że handlowanie nie jest jego głównym zadaniem, jego mały sklepik jest wart wspomnienia. Bela posiada potężne magiczne przedmioty (i każe sobie słono płacić). Główną atrakcją jego oferty jest Eagle Eye Bow - potężny łuk tylko dla rangera, Bela życzy sobie za niego kilkadziesiąt tysięcy złota. Jeśli masz rangera w teamie - Odwiedź Belę gdy tylko będziesz miał jakąś gotówkę. Oprócz łuku, Bela ma trochę proszków i napojów, oraz kilka bomb, nic rewelacyjnego, ale warto zajrzeć. Aha, jeszcze jedno - Bela nie kupi od nas broni. Ale przyjmie ją jako ewentualną łapówkę.

Shoplift: w sumie nie ma wiele do ukradzenia - Eagle Eye Bow będzie raczej trudnym wyzwaniem. Bela jest czujny, i gdy zauważy że coś kombinujesz, obrazi się. Musisz mu wtedy coś podarować, żeby chciał dalej współpracować.

Pickpocket: to jest trudna sprawa, ale warto popróbować - nagrodą może być Cloak of Many Colors oraz kapitalny Ring of Power.

 


Ferro (Rapax, facet)
Lokacja: Rapax Castle/Zamek Rapaksów, kuźnia

Sklep: Jeśli nie wstąpiłeś w szeregi Templariuszy, Ferro będzie ci marudził o tym za każdym razem gdy do niego przyjdziesz. Ale handlować z nim i tak można, a jest czym - to najlepszy sklep w grze, i prawie zawsze brakuje gotówki na te wszystkie cudne rzeczy.
Przede wszystkim Ferro sprzedaje porządną broń (w tym robioną na zamówienie), znajdziemy u niego takie cukierki jak: The Mauler, Saint Bastard, Dread Spear, czy Zweihander. Z broni rzucanych jest co wybierać - poison darts, doom darts, throwing stiletto oraz death star (!) Świetny również asortyment broni strzeleckich - Siege Arbelest, Wirst Rocket, Eagle Eye Bow, Great Bow czy Strong Bow. A to dopiero początek smakołyków :) wystarczy spojrzeć na listę amunicji... mystic/viper/barbed arrows, armor piercers, lightning/hunter quarrels, medusa/impaling stones... Ferro jako kowal oczywiście sprzedaje pancerze. I to jakie (i za ile :) Tak więc natkniemy się na: Dragon Kite, Plate Mail +3, Golden Breastplate (hell yeah), Robes of Rejuvenation (cudo), Hi-Kane Do (dla samuraja), Infinity Helm (kolejne cudo), Snakeskin Boots, Mantis Boots, Mantis Gloves, Platinum Greaves... i pewnie już wcześniej zabraknie ci pieniędzy :)
Dalej mamy potężny wybór napojów, proszków i bomb - w tym np. death bomb. Warto wspomnieć o dodatkach - np. Cloak of Many Colors... poezja. Ma oczywiście też scrolle różnego typu.
Na koniec księgi - Dehydrate, Elemental Shield, Freeze All, Heal All, Hex, Psionic Blast, Purify Air, Portal, Sane Mind, Summon Elemental, Toxic Cloud.

Shoplift: nawet nieźle się udaje, Ferro nie jest tak bystry jak np. Bela i doświadczony złodziej ogołoci go z tej świetnej amunicji. Shopliftować warto przez dłuższy czas aby zarobić kasę na większe rzeczy, których nie damy rady ukraść - można sprzedawać Ferrowi wszystko co mu się zwinęło i nie wykuma nic. Jeśli cię przyłapie na kradzieży, wzywa straże i atakuje, tak więc load game.

Pickpocket: oprócz cudeniek sklepowych, można z kieszeni wyciągnąć temu rapaxowi kilka fajnych sprzętów. Przede wszystkim Armory Key (jeśli nie zrobiłeś myka z Pickled Trynnie/Marynowanym Drzewakiem to możesz mu zwinąć klucz do szafki z bronią). A z konkretów: Ta-Li Stones, Enchanted Wakizashi, Raven's Bill. Całkiem nieźle.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin